İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mert Gülkokan yazdı:

yağ seviyesini nasıl ölçüyor vw tsi için sıcak motorda ölçün mooru kapatıp 2 dk bekleyin diyor 

 

pejo ehdi için ise motor soğuk olacak ve en az 30 dk dinlenmiş olacak diyor

 

Yolun ortasında ekrnda arıza ışığı yaktı. Şu an arıza ışığı sönmüş durumda. Yağı ölçen parça bu linkteki alet. Kartelin tam ortasında duruyor. 

 

https://articulo.mercadolibre.com.ve/MLV-460983790-sensor-nivel-de-aceite-cruze-original-gm-96802845-_JM

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yağ sayacı sıfırlanmamıştır, 30bini geçince uyardı bence. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gülkokan yazdı:

yok ben sen nasıl ölçüyorsun diye sormaya çalıştım motor tipine göre yağ ölçümü değişiypr kullanıcı için

 

El kitabına göre motoru stop edip 10 dakika bekleyin diyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

onu desene, ben de park yeri aramadım, (şoförüm kapıya bıraktı)

vesile ile araba ile tüketim hesaplarken yol ücretlerini katmıyorsak, karşılaştırma verisi olmaz.

İstanbul dan bursaya tüm yolu  toplam 6lt yakıt ile gidebiliriz o zaman .

ido ile gidip 0 litre yaktım diye ölçümde yayınlanır yahu 6 çok

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Yağ sayacı sıfırlanmamıştır, 30bini geçince uyardı bence. 

 

Mümkündür, ama şu an ikaz gitti. Öğlen tekrar kontrol edeceğim. Motor yağı almak için Shell istasyonuna süreceğim. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba değerli dostlar. 

Arabamız bu gün golünü attı. 2 farklı anlama gelen bir arıza ışığı yaktı. 

Kod 79  ilk anlamı yağın seviyesi düşük demek. Kontrol ettiğimde yağ seviyesi gayet iyi durumda. 

İkinci anlamı ise yağı ve filtreyi değiştirin demek. 

142022 km'de arabamız. 128883 yağı değiştirmiştim. Daha 15000 km olmadan 13133 km'de motor yağımı değiştir diyor.

Bir önceki yağı 18000 km'de değiştirdiğimi düşünürsek trafiğin yarattığı yıpranma açık şekilde gözler önene seriliyor. 

İlk defa bu araba bize code 79 gösteriyor. Daha önce kullandığım yağlarda 15000 km geçmiş olmama rağmen hata almamıştım. 

 

 

Araba yağın kirlendiğini mi anlıyor?

Yorum bağlantısı
Ali Gök

yağ bakım km si sıfırlanıp sayıp yeniden gelmişse bilmemde 

 

yağ uyarısı yaktıysa içinde yağ olan araba ,

 

yağ pompası

müşürü

karter

yağ filtresi kontrol edilmeli.

bu araba yağın kirlendiğini veya kalitesini düştüğünü anlasın navarayı yakarım :D bentley anlıyormu acaba yağın kalitesini labaratuarda deney yapması lazım arabanın  motor yağı flanda almana gerek yok seviye normalse 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

yağ bakım km si sıfırlanıp sayıp yeniden gelmişse bilmemde 

 

 

GM Yağ Ömrü Sisteminin Sıfırlanması

Motor yağı ömrü sistemi motor yağının ve yağ filtresinin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini haber verir. motor yağının ve yağ filtresinin hangi aralıkta değiştirileceği, sürüş koşullarına bağlı olarak değişebilir. Kalan yağ süresine nasıl bakılacağı Kullanıcı El Kitabı'nda Aletler ve Kumandalar altında açıklanmaktadır. Yağ ömrü sisteminin doğru çalışması için, her yağ değişiminden sonra sistem sıfırlanmalıdır. Sistem yağın ömrünün tamamlandığını hesapladığında, yağ değişimi gerektiğini gösterir. Üst seviye ekranında YAKINDA MOTOR YAĞINI DEĞİŞTİR görünür. Alt seviye ekranında Kullanıcı El Kitabına referans veren bir kod bulunur. Motor yağı ve yağ filtresi bir hafta içerisinde veya 500 km (300 mil) içerisinde değiştirilmelidir. Eğer araç iyi koşullar altında sürüldü ise, yağ ömrü sistemi bir yıl sonra yağ değiştirmek gereklidir göstergesini vermeyebilir. Buna rağmen, motor yağı ve yağ filtresi 30.000 km'de (18,640 mil), fakat yılda en az bir defa değiştirilmeli ve sistem sıfırlanmalıdır. Her yağ ve filtre değişiminden sonra, yağ ömrü sistemini sıfırlamayı unutmayın.

Manuel Yağ Ömrü Sistemi Sıfırlanması

  1. Kontağı açın.
  2. Dönüş sinyali anahtarındaki Menü düğmesine basın.
  3. Döner ayar düğmesini kullanarak Araç Bilgi Sistemi menüsünü seçin.
  4. Döner ayar düğmesini kullanarak Yağ Ömrü Sistemi menüsünü seçin.
  5. Dönüş sinyali anahtarındaki SET/CLR düğmesine ve aynı zamanda da fren pedalına basın.

Otomatik Yağ Ömrü Sistemi Sıfırlanması

  1. Kontağı açın.
  2. Tarama aletini bağlayın.
  3. Modül Diyagnozunu Seçin.
  4. Motor Kumanda Modülü'nü seçin.
  5. Konfigürasyon/Reset işlevini seçin.
  6. Motor Yağı Sistemi Sıfırlanması'nı seçin.
  7. İşlevi çalıştırmak için Enter düğmesine basın.
  8. Başarıyla tamamlamayı onaylayın.
  9. Kontağı kapatın ve onaylayın.
  10. Kontağı açın ve onaylayın.
Yorum bağlantısı
Ali Gök

sadece km sayıyor yağ kalitesi ölçmüyor.

 

en son yağ bakımında sıfırlanmamıştır belki km 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

sadece km sayıyor yağ kalitesi ölçmüyor.

 

en son yağ bakımında sıfırlanmamıştır belki km 

 

Hemen bir hesaplama yapalım. 

117.307 kmde yağ değiştirdik. 142000 kmde lamba yandı. Aradaki değişim yapılan kmde yağ resetlenmediğini göz önüne alalım.  24693 km olmuş. 30 bin km de yanması gerekiyordu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Araba yağın kirlendiğini mi anlıyor?

 

Valla sürüş koşullarına göre yağın ömrünü ölçen bir sistem varmış. Her nedense zaten bu yağ erken karardı. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Filtrenin geçirgenliği azaldığında da yanabilir. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yağ değişim uyarısı kodla falan yazmaz bence. Ekranda yağı değiştirin bakım yapın gibi herkesin anlayacağı şey yazar. 
 

bence yağda sıkıntı var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağ değişim uyarısı kodla falan yazmaz bence. Ekranda yağı değiştirin bakım yapın gibi herkesin anlayacağı şey yazar. 
 

bence yağda sıkıntı var. 

 

Bende dic sistemin ekranı yok. Cruzelarda her arıza kod ile belirtilir. DIC sistemin paneli varsa kodu açıklaması orda yazar. Bende DIC ekranı olmadığı için kodun açıklaması yazmıyor. DIC ekranı ortada bulunan 5 satırlık ekran. Bendeki sadece 2 satırlık teyp ekranı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu araba 3 nü kez yağını değiştiriyorum. Bu kadar pis iğrenç yağ görmedim. Şimdi soruyorum sizlere . Motor yağı çok iyi idi, motorun içini temizledi. Motor yağı sahteydi erken bozuldu.  Bu dökülen motor yağı Liqui Molly Toptech 4600 modelidir.  Yeni koydurduğum ise Gm 5w30 Dexos 2 

 

AM-JKLVmi4eQCoAk3zgWiHjxeIaNGM8uQlPQGNhd

Buda filtre hali. 

 

AM-JKLUC31bOG6pWbUVt66h1FTJgZnjHZKs5ecUV

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bakım zamanı gelmiş

https://www.fixya.com/cars/t12169049-holden_cruze_code_79

restleme prosedürü de basit. vesile ile telefon programları böyle şeyleri okumaz

yağ markası değiştikçe, her markanın iç kimyasalı kendi yararlı kurumunu oluşturur, bu süreçte, eski kalıntılar atılır ve o periyotta ilave yağ eksilir. kimyasal bir hadisedir.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Yağa o kadar para basmanın anlamı yokmuş demekki alenen zarar içindesin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gülkokan yazdı:

yağ ışığı yaktı diye hemen izin alıp sanayiye mi gittin ?

 

Tabiki. Bostancı sanayi burnumun dibinde. 45 dakikada halloldu. Geri işe döndüm. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gülkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Tabiki. Bostancı sanayi burnumun dibinde. 45 dakikada halloldu. Geri işe döndüm. 

Yağ ve filtremi değişti sadece ? Hava filtresi değişmedi mi ?

 

Yok zaten 2 ay önce ben değişmiştim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni ve eski motor yağı arasındaki fark. Koyu olan yağ eski liqui molly

 

AM-JKLWUh8QYDqs6Q-etBLf68SGTr0zY7cRiJ4G4

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir konu daha var. Arabanın trafikte öne arkaya tak tuk vurduğunu söylemiştim.  Ustam yaptığı teste, ve yaptığı levye testinde vites kutusu tutan ön ve arka  şanzıman takozları kauçuk olarak pert durumda. Kore malı yan sanayi olarak alırsam ikisi 650 tl. 

Ama bende maalesef para felan kalmadı :(

Yorum bağlantısı
Ali Gök

şanzıman takozu motor takozu gibi elemanlar yan sanayi verimli olmaz orjinal almak lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Paracıklar, köyde yaptığımız 75 m2 2+1 köy evine aktığı için arabanın bütçesi kalmadı . :(

 

AM-JKLXG1Bb6Di3IcflITtGtKVlGGfd_eAXq8LZn

Ali Gök yazdı:

şanzıman takozu motor takozu gibi elemanlar yan sanayi verimli olmaz orjinal almak lazım

 

Evet malesef orjinali 1100 tl. yan sanayisi 180 tl. kore yan sanayisi 400 tl. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...