İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Hiç vites değiştirmeden, (son sapağa kadar) Motoru limitlerine daytarak yaptığım paşaköy sürüşü. Tam yük 3500 devirde motor 102 derece üzerine çıkmadı. Ayak gazdan çekildiğinde hemen 99 dereceye düştü. Rampa inerken yakıt kesildiğinde 97 derecede termostadı kapandı. Araba kışa hazır .

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir motorun yazı kışı yoktur her ortamda stabil çalışması için gerekli doğru bakımlat yapılır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

NEden 5.vites 3000 devir civarı tam yüke sokuyorsun arabayı hızlanamadığı halde? Vites düşürüp tork devrine alıp gaza daha az yüklensen daha sağlıklı değil mi motor için?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay BAŞARAN yazdı:

NEden 5.vites 3000 devir civarı tam yüke sokuyorsun arabayı hızlanamadığı halde? Vites düşürüp tork devrine alıp gaza daha az yüklensen daha sağlıklı değil mi motor için?

 

Breake Specific Fuel Consumption üstünde yüksek ekonomi için motorun yüke binmesi gerekiyor. Motorun maksimum verimi, maksimum tork bandında, azami yüke sokarak elde ediliyor.  

Bilinen ve uygulanan yakıt ekonomisi tekniği. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu tablo 1,6 litre mpi motorun ( Cruze motorunun benzeri) Yüke yani maksimum tork ürettikce düşen beygir başına yakıt miktarını gösteriyor. 

5 nci vitesde 1 beygir için 250 gram benzin yakmak var iken, 4 ncü vitesde 300 gram benzin yakmama sebep oluyor. 

 

BSFC-map-of-the-engine-7-BSFC-brake-spec

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:

 

Breake Specific Fuel Consumption üstünde yüksek ekonomi için motorun yüke binmesi gerekiyor. Motorun maksimum verimi, maksimum tork bandında, azami yüke sokarak elde ediliyor.  

Bilinen ve uygulanan yakıt ekonomisi tekniği. 

2800 - 3000 de mi veriyor maks torkunu bu motor?

5.vites tam gazda 3000 devirde yokuş çıkmaktansa 4 e alıp daha az gaza basarak çıkamaz mısın aynı sürette? Tam gaz vererek neyin ekonomisi bu anlamakta zorlanıyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay BAŞARAN yazdı:

2800 - 3000 de mi veriyor maks torkunu bu motor?

5.vites tam gazda 3000 devirde yokuş çıkmaktansa 4 e alıp daha az gaza basarak çıkamaz mısın aynı sürette? Tam gaz vererek neyin ekonomisi bu anlamakta zorlanıyorum.

 

Çok karışık bir şey. Hybrid motorların çalışma devirlerine ve yüklerine bakın. Tansu bey izah edebilir. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Anlamakta zorlanıyorım derken anlamıyorum anlamında değil. 5.vited tamgaz yüklrnmektense 4 e alıp daha az basarak daha ekonomik olur 5 te neden arabayı kastığını anlamıyorum. Anlık deneyse lafım yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Çok karışık bir şey. Hybrid motorların çalışma devirlerine ve yüklerine bakın. Tansu bey izah edebilir. 

Tabi. Hemen edeyim. Bildiğiniz gibi motorlarda bi v kayış vardır. Bu kayış birkaç aksamı çalıştırır. Bunlardan biri de alterna... Yok bu o değildi pardon 😁 

 

başkan özetle şöyle düşünebilirsin. Tam Yükte çalışmayan motor fazladan çöpe giden enerji üretiyordur. O yüzden yüksek viteste tam yük yapıp sürmek daha tasarruflu. Ama aynı zamanda motor tork beygir bağlayıcılığı kısmı da var. Üçlü denkleme göre hesaplanıyor hepsi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay BAŞARAN yazdı:

Anlamakta zorlanıyorım derken anlamıyorum anlamında değil. 5.vited tamgaz yüklrnmektense 4 e alıp daha az basarak daha ekonomik olur 5 te neden arabayı kastığını anlamıyorum. Anlık deneyse lafım yok.

 

Tam gaz değil. Tam yük.. 

Motor kapalı devre çalışırken maksimum yüke ulaştığında genel olarak daha az yakar. 

 

Birde açık devre çalışmak var. Oda tam gaz. Arabayı rampada arabayı boğar felan. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Akşam akşam 70 km yol yaptım. Sonuç 5,8 litre

AM-JKLWWbSF6PojN-ox5OFTa6nsH4I7Dn2DC-v4p

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

5 nci vitesde 1 beygir için 250 gram benzin yakmak var iken, 4 ncü vitesde 300 gram benzin yakmama sebep oluyor

atladaığın bir nokta var, araba yolda, motor ekrandaki verilerle değil yoldaki değişkenlerle çalışıyor. 

Ali Darbaz yazdı:

Sonuç 5,8 litre

düşün 140 ps tdci ile gitsen bu yolu 5 misli yüksek haz, 2 misli düşük tüketimin olurdu

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

atladaığın bir nokta var, araba yolda, motor ekrandaki verilerle değil yoldaki değişkenlerle çalışıyor. 

düşün 140 ps tdci ile gitsen bu yolu 5 misli yüksek haz, 2 misli düşük tüketimin olurdu

 

Bizim 140lık tdci alacak paramız yok abi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Bizim 140lık tdci alacak paramız yok abi. 

109 luk alıp 140 a çıkartıoz zaten , modifiye suç değil yaşam biçimidir

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

109 luk alıp 140 a çıkartıoz zaten , modifiye suç değil yaşam biçimidir

 

Olanıda satıp köydeki evin borcunu ödemeyi planlıyoz desem. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ev iyidir, evler daha iyidir, araba masraf kapısı...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

109 luk alıp 140 a çıkartıoz zaten , modifiye suç değil yaşam biçimidir

Sonra forumda başlık açıyoruz. Yazılımdan sonra araba bozuldu :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sonra forumda başlık açıyoruz. Yazılımdan sonra araba bozuldu :) 

oluyor bazen , benim focusun yazılım sonrası piston aşağı inmiş, vesilesi ile sıfır motor ile almıştım , misss

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bu araba ile aynı motor Zafira B, bendeki Zafira A ile aynı fiyata satılıyor, siyah kapak ecotec problemlerinden mimlendiği için fiyatı çok düşük. Uygun fiyatlı OPC bulamıyoruz, model yükseltip B kasa'ya geçsek, bu motor lpg de o büyük kasa+ yolcu ve yük şartlarında nasıl bi yorum yapabilirsin, @Ali Darbaz

 

Uzun yol için, 1505 kg araba, 5 kişi binsek 350 kg, toplam 1855 kg. 80 kg bagaj desek 1935 düz 2 ton diyelim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4:14 te drift yapar gibi anayola çıkış yeni bir macera

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Radyo açık. Kim bilir telefon da şarja takılı :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...