İçeriğe Yönlendir

2014 F10 520i Premium


Sinan Akgöl

Recommended Posts

Doğan Arşiray

epey ağırmış. 1600 kilo civarı tiguan 150 hp 4 motion ile ortlama değerim 7 litrenin üzerinde.  sadece uzun yol olsa 6.5 litreye filan düşer. bence BMW de düşer. 6.2 filan diyorum.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Dogan Arsiray yazdı:

epey ağırmış. 1600 kilo civarı tiguan 150 hp 4 motion ile ortlama değerim 7 litrenin üzerinde.  sadece uzun yol olsa 6.5 litreye filan düşer. bence BMW de düşer. 6.2 filan diyorum.

 

Zaten ben maks düştüğüm klimasız 100 km sabit hızla 5.7 gördüm altını göremedim uzun yol ortalaması 6-6.5 arası. Ancak 2 hafta sonra kısmetse İzmir yolculuğum var, tekrar test edip karma modları kullanarak tecrübelerimi aktarırım. Tiguan'ın yüksekliği rüzgar direnci ve vites sayısının 7 olması belki sizin alta düşürmüyor olabilir. Hiç kullanmadığım bir araç sahibi gibi yorum yapmayayım. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Selamlar,  her zaman lastik basınçları konusunda tam emin olamıyorum sizlere de sormak istedim, Araçtaki lastikler 222/55/R17 Runflat. Bu lastiklere uzun yol veya şehir içi kaç Psi hava yüklenmelidir? Teşekkürler.

Kapıdaki etiketin fotosunu çektim

,7xWTB1.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

:nazar: güzel günlerde kullanın, çok beğendiğim ama servis ve parça için aynı zamanda da korktuğum bir araç...

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ahmet Çankaya yazdı:

:nazar: güzel günlerde kullanın, çok beğendiğim ama servis ve parça için aynı zamanda da korktuğum bir araç...

Teşekkür ederim, korkutucu şekilde değil bakım parçaları, yetkili servisler malesef x2 pahalı.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Sinan Akgöl

Kendi konumdan devam edeyim tecrübeleri 88700km yi devirdik.

 

Yaklaşık iki günde 450km şehir dışı yol yaptım otoban üzerinden trafiksiz ve yol durumuna göre %80 oranda sadece hız sabitleyici ile 120km/s sürat ile kulandım gaz pedalına basmamaya çalıştım. Eco proda modda kullandım Comfort modda iki modda %50-50 yol eğimine göre.

 

1690kg araç,  iki kişi iki küçük boy valiz, dolu depo

 

Yakıt verisini revize ediyorum;

 

Şanzıman değişimi sonrası yazılımı güncellendi, hava filtresini sıfırladım, yağ motul x clean efe 5w30 lastikler 225 55 r17 RFT önler 34 psi arkalar 36psi

 

Depo içindeki benzin biraz kokteyl oldu biraz Opet biraz Shell 

 

90km/s altına düşmemeye çalışarak 120km/s üstüne çıkmadan(anlık sollama hızlanmaları hariç)

 

Şu duruma da özellikle dikkat ettim motor şanzımanın devir aralıkları nedir hız sabitleyici de durum şu comfort modunda

 

90-100km/s vites 8. devir 1600rpm 

110km/s vites 8 devir 1700rpm 

120km/s vites 8 devir 2000-2100rpm 

 

Şu ortalama hız devir ve vites oranlarına göre

 

450km şehir dışı

 

Giderken 6.1l/100km idi, dönüş yolunda 5.7l/100km oldu. Bundan iyisini beklemiyorum cüssesine konforuna göre benim için tatmin edici.

2020 başında stage 1 yazılım  ile 220hp 310tork ile gene bir uzun yol ölçümü yapacağım.

Herkese kazasız belasız sürüşler.

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Hakan Gürsu yazdı:

Güle güle kullanın. çok verimli ve bastınmı giden bi motor.

Teşekkür ederim, 80-160km/s hızlanması çok başarılı

 

Çağlar Bayur yazdı:

şanzıman başarılı

0-40km/s 1400rpm vites 3.

40-90km/s 1600rpm vites 7.

90km/s üstü 2000 rpm 8. vites. ancak kickdown ile küçülme sayısı 3.    3000-4500rpm arası ile 110km'de 6 150km/s 7. 180km/s üstü 8 mantığıyla çalışıyor abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Konuyu kaçırmışım, çok beğendiğim ve merak ettiğim bir araç, özellikle performans ve tüketim olarak.

Mondeo 1.6 tdci (manuel) uzun dönem tüketim artık 5,4 lt'ye sabitlendi. Karışık, 40 km/h ortalama hız ile. 5.20 benzinli bu koşullarda çok da farklı yakmayacak gibi.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Saygın Can Oğuz yazdı:

Konuyu kaçırmışım, çok beğendiğim ve merak ettiğim bir araç, özellikle performans ve tüketim olarak.

Mondeo 1.6 tdci (manuel) uzun dönem tüketim artık 5,4 lt'ye sabitlendi. Karışık, 40 km/h ortalama hız ile. 5.20 benzinli bu koşullarda çok da farklı yakmayacak gibi.

Uzun dönem yakıt tüketimi kaba taslak ortalama hızlara göre,

Çok yoğun İstanbul trafiği dur kalk yaklaşık 2.5 saat düşünürsek, 9-10.2l/100km. En zorlu trafik şartında bile 10.5 görmedim.

60-70km sakin kullanım hızla kısa mesafeli ortalama 5 ila 10km lik mesafeler olarak sokak arası ve sahil yolu ortalama 7.5-8.3l bu bantta 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yüksek işlem hızlı ecu ve harika zf 8 ileri şanzımandan bu kadarı beklenmezdi. 

Pompa ölçümü ile yol bilgisayarı arasında sapma varmı. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

Yüksek işlem hızlı ecu ve harika zf 8 ileri şanzımandan bu kadarı beklenmezdi. 

Pompa ölçümü ile yol bilgisayarı arasında sapma varmı. 

Pompa ölçümü yol bilgisayarı farkı yapmadım Ali bey, esasında neden yapmadın diye sorarsanız nasıl yapılır bilmiyorum :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Pompa ölçümü yol bilgisayarı farkı yapmadım Ali bey, esasında neden yapmadın diye sorarsanız nasıl yapılır bilmiyorum :) 

 

 

 

Depoyu doldur. 

Trip sıfırla. 

Bir miktar yol yap. 30 kmden çok olsa kafi. 

Tekrar deponu doldur. Sonucları böl. 

Örnek 30 km yolda 3 litre yakmış ise 100 kmde 10 litre yakıyordur. 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ayrıca uzun uzun araştırdım farklar nedir bu Bmw'deki F30 F10 170hp sorunu;

 

F30 3 serisi F20 1 serisi Bmw'ler de bulunan, 3.16i, 320ied N13B16 kodlu 1600cc 136 ve 170hp olarak iki versiyonu olan motor PSA grubun geliştirdiği 1600cc  herkes bu şimdi herkes bu motoru 520i'de kullanılan 170hplik motor ile aynı zannediyor ancak işin aslı iki motor tamamen farklı,

 

Öncelikle N13B16 kodlu motor

Hacim 1.600cc 136-170hp iki farklı versiyon

Silindir çapı: 77mm

Sıkıştırma oranı: 85.8mm

Turbo modeli Garrett MGT1549ZDL twinscroll teknolojisi 10 psi (0.7 bar) basınç uyguluyor.

Şanzıman ZF 8 ileri ancak şanzıman yağ soğutucusu yok.

 

 

Peki 520i 170hp modelin motoru ne?

 

N20B20 DNA'lı N20B16 kodlu BMW üretimi motor var araçta, Bu motor özünde twinscroll turbo 2000cc benzinli makine.

Kasa kodları ne olursa olsun 2000cc bütün kasalarda bu motor var.

F10(5 serisi), F32(4serisi) F30(3 serisi) G30(yeni 5 serisi)  X serisileri vs.

 

Benim aracımın hacimi de 1600cc ancak bunu nasıl yapmış BMW mühendisleri,

Hacim 1600cc

Blok piston kol 2000cc ile aynı. Tek fark krank mili

 

Silindir çapı 84mm 2.0 motorunda 84mm hacim düşürme olayını sıkıştırma oranıyla oynayarak düşürmüşler 400cc olarak.

Sıkıştırma oranı: 2.0 motorda 90.1mm iken 1.6 diye düşürdükleri benim aracın versiyonunda 72.1mm.

Turbo: Mitsubishi TD04LR6-04HR.15TK31-60T kodlu twinscroll 17 psi (1.15 bar) + emme ve egzoz manifoldları PSA grup motorun ki ile tamamen farklı yerlerde ve modelde.

Şanzıman: ZF 8 ileri + şanzıman yağ soğutucusu

 

Aynı motor bloğu, silindir ve silindir kapağı kullanan 328i,428i,530i modellerinden 245hp güç elde edilebiliyor.

 

Keyifli forumlar.

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Ali Darbaz

Hocam Amerikalı Epa ZF hp8 şaznımanın Benchmarını yapmış etmiş %91 verimlilik olduğunu bulmuş. 

AYnı epa aynı otomobilde manual 5 ileri şanzıman ile Zf 8hp karşılaştımış. Sonuc olarak 5 ileri manual şanzımand %7,7  daha verimli olduğunu ölçmüş. 

ZF hp8  verimlilikde Manual şanzımanı geçmiş. 

 

Epa testlerinde 1000 devirden sonra 2500 devire kadar , şanzıman yağı 100 derecede ise %95 verimlilik alındığında yazmış. 

Epa geleneksel 4 ileri otomatik vitesli şanzımana göre %16 daha verimli olduğunuda not etmiş. 

 

Yani şanzımanının verimliliği konusunda aklınızda bir soru işraeti kalmasın. Geriye sadece motor kalıyor. Sonucta motorun verimliliğinin %95 ni şanzıman yola aktarabiliyor. 

Termal verimliliği %38 ise bunun %95 ni tekere gönderiyor. 

N20b20 dökümanında Tork beygir verileri var. Ama hiç tüketim verisi paylaşılmamış. https://www.bimmerpost.com/goodiesforyou/N20engine-techguide-BIMMERPOST.pdf

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sinan Akgöl yazdı:

Ellerinize saglik bilgiler icin @Ali Darbaz tesekkurler.

 

Şimdi ikitane Müşeldiagram paylaşacam. Bunlar klasik bmw dnasına ait. Bmw motorlarının neredeyse tamamı bu tüketim haritasına sahip. 

Bu motorların hepsinde 2500 devir en ekonomik alan.  4000 devire kadarda lambda 1 yani AFR 14,7 : 1 Closed loop çalışıyor. 

 

eo9E4L.jpg

Tdg3Yw.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

8HP güzel şanzıman.

Çılgın projelere ayıracak zaman ve bütçe olsa benim arabaya 8HP swaplardık. :D 

E60'a filan yapan var galiba biraz araştırmıştım.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Selim Bilgin yazdı:

8HP güzel şanzıman.

Çılgın projelere ayıracak zaman ve bütçe olsa benim arabaya 8HP swaplardık. :D 

E60'a filan yapan var galiba biraz araştırmıştım.

12bin hemen bulayim 😁

Ali Darbaz yazdı:

 

Şimdi ikitane Müşeldiagram paylaşacam. Bunlar klasik bmw dnasına ait. Bmw motorlarının neredeyse tamamı bu tüketim haritasına sahip. 

Bu motorların hepsinde 2500 devir en ekonomik alan.  4000 devire kadarda lambda 1 yani AFR 14,7 : 1 Closed loop çalışıyor. 

 

 

 

Yani 2500dd gitmek mi iyidir 90km iken araba 1700dd gidiyor. Ancak sport yani 6 vitese dusuruldugu zaman 2500 bandinda ilerleme imkani veriyor.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Sinan Akgöl yazdı:

12bin hemen bulayim 😁

 

 

Takacak usta varsa hemen alalım. :D 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Maşallah Sinan abi, bebek gibi resmen, Allah kaza bela vermesin, 2 haneli yakıt ortalaması göstermesin 😍 bu arabayla gece yolculuk yapmak çok güzel olurdu, vw'den mavi kadran sevdasına tutuldum, senin arabanın eco pro kadranı ile platonik aşk yaşıyorum :D kuzenimde de g30 5.20d var, ambians ışığı çok güzel bi hava katıyor. Seninkine yapılırmı acaba, ben de multivana düşünüyorum ambians ışığı.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Sinan Akgöl yazdı:

12bin hemen bulayim 😁

Yani 2500dd gitmek mi iyidir 90km iken araba 1700dd gidiyor. Ancak sport yani 6 vitese dusuruldugu zaman 2500 bandinda ilerleme imkani veriyor.

1700 devirde gitsin ne güzel. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

12bin hemen bulayim 😁

Yani 2500dd gitmek mi iyidir 90km iken araba 1700dd gidiyor. Ancak sport yani 6 vitese dusuruldugu zaman 2500 bandinda ilerleme imkani veriyor.

 

Sinan bunu tarifi zor. Nasıl desem, beygir üretiminin en ucuza maal olduğu deviri gösteriyor bu harita. Üretilen beygir fazla olursa tüketim artar. Şimdi senin arabayı çekmesi gereken güc epi topu 16 beygir. Senin motor 1000 devirde 16 beygir üretirse rahatlıkla 100 km hızı tutarsın. Diagramda 1000 devirde %17 yakıt ekonomisi demiş. 2000 devirde ise %14 yakıt ekonomisi. En dik rampaları bile çıkarken 2500 devirde mümkün olan en yüksek vitesde çıksan tüketimin çoşmaz. Az çoşar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...