İçeriğe Yönlendir

2014 F10 520i Premium


Sinan Akgöl

Recommended Posts

Sinan Akgöl
Selim Bilgin yazdı:

 

Takacak usta varsa hemen alalım. :D 

Sorayım mı ustaya benim şanzımandan sök taktan çok sever senin xdrive transfer kutusuda lazım mı acaba. Araştırmak lazım 

Ebrar Tüfek yazdı:

Maşallah Sinan abi, bebek gibi resmen, Allah kaza bela vermesin, 2 haneli yakıt ortalaması göstermesin 😍 bu arabayla gece yolculuk yapmak çok güzel olurdu, vw'den mavi kadran sevdasına tutuldum, senin arabanın eco pro kadranı ile platonik aşk yaşıyorum :D kuzenimde de g30 5.20d var, ambians ışığı çok güzel bi hava katıyor. Seninkine yapılırmı acaba, ben de multivana düşünüyorum ambians ışığı.

Allah daha iyilerini sana nasip etsin inşallah. Eco kadranı uyutuyor Ebrar devir göstergesi yok hele cruise da ise gıy gıy oynayıp duruyor. Ambians ışığı var 2 ton olarak var biri klasik Bmw turuncusu, diğeride beyaz diye geçse de yeşilimsi beyaz.

 

Evren Erakçora yazdı:

1700 devirde gitsin ne güzel. 

1400dd'de gidiyor 80 90ile de 2500de daha rahat perfomans ile çalışıcaksa diye dedim illa 2000dd altında tutmamak için.

Ali Darbaz yazdı:

 

Sinan bunu tarifi zor. Nasıl desem, beygir üretiminin en ucuza maal olduğu deviri gösteriyor bu harita. Üretilen beygir fazla olursa tüketim artar. Şimdi senin arabayı çekmesi gereken güc epi topu 16 beygir. Senin motor 1000 devirde 16 beygir üretirse rahatlıkla 100 km hızı tutarsın. Diagramda 1000 devirde %17 yakıt ekonomisi demiş. 2000 devirde ise %14 yakıt ekonomisi. En dik rampaları bile çıkarken 2500 devirde mümkün olan en yüksek vitesde çıksan tüketimin çoşmaz. Az çoşar. 

E tamam işte Ali bey tarif etmişsiniz bazen benim gibi basit adama anlatılıcak şekilde. 2500deviri çok aşma şanzımanı sıkışıtırma bitti :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Sorayım mı ustaya benim şanzımandan sök taktan çok sever senin xdrive transfer kutusuda lazım mı acaba. Araştırmak lazım 

Allah daha iyilerini sana nasip etsin inşallah. Eco kadranı uyutuyor Ebrar devir göstergesi yok hele cruise da ise gıy gıy oynayıp duruyor. Ambians ışığı var 2 ton olarak var biri klasik Bmw turuncusu, diğeride beyaz diye geçse de yeşilimsi beyaz.

1400dd'de gidiyor 80 90ile de 2500de daha rahat perfomans ile çalışıcaksa diye dedim illa 2000dd altında tutmamak için.

E tamam işte Ali bey tarif etmişsiniz bazen benim gibi basit adama anlatılıcak şekilde. 2500deviri çok aşma şanzımanı sıkışıtırma bitti :) 

 

Bak şimdi konuyu Honda d16 ile anlatayım. Grafiklere bakalım önce sonra aşağida uzun uzun yazayım 

 

0WJZaj.png

LKtbNJ.png

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1400 devirde 90 gidebilmek bizim için rüya gibi bir şey

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Evren Erakçora yazdı:

1400 devirde 90 gidebilmek bizim için rüya gibi bir şey

Duz yolda çok guzel uzun yolda vs ancak sehir icinde bazen zorluyor. Insallah sizede nasip etsin daha iyilerino

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yukardaki honda 1 ton ağırlığında olsun. Saate 120 km hız ile giderken 3200 devir ceviriyor. Bmepde 280 gram/kwh değerini yakalıyor. 

Bu motor 3200 devirde maksimum 55 beygir üretiyor , fakat düz yolda 120 km hızla giderken gerçek performansının %40 nı kullanıyor. 

Yani 55 beygirin düz hesap %40 = 22 beygir ile düz yolda 120 km hız yapıyor 

Önüne rampa geldi , rampanın eğimi %3 . 120 ile Hondanın bu rampayı çıkması için gerekli güç tabloda en az 25 kw . 

Honda %3 eğimi saate 120 km hızla çıkması için 33 beygir lazım . Bu da motor gücünün %60'na tekevul ediyor. 

D16 grafiğine bakalım sıkışan motor daha fazla efor sarf ediyor ama, ürettiği beygir için harcadığı  benzin miktarı %60 için 245 gram /kwh

D16 honda rampayı vitesi düşürmeden daha ekonomik beygir üretimi ile çıkıyor. Vites düşürip 4 de taksaydı gerekli 33 beygiri üretmesi için 300 gram /kwh gerekecekti 

 

Rampa biraz daha dikleştirelim. Hondamız 120 ile gidiyor ve %7 eğime ulaştığında 39 kw tırmanma enerjisine ihtiyacı var. 

Tam 52 beygir lazım . 5nci vitesde istif bozmuyoruz. Gaza dahada abanıyoruz. Motor iyice sıkıştı. %94 yük altında. 

D16 bsfc tablosunda bakınca ne görüyoruz. %92 yükde 240 gram /kwh . Motor sıkıştıkca ürettiği beygir için harcadığı benzin iyice düşüyor.

 

Bu hondacı ne kadar yaktı 

120 km ile düz yolda giderken saate 280 gram benzini kilovat başına yakmış. 22 beygir 16,4 kw eder : 4,3 litre /100 km

120 km ile %3 eğimli yolda giderken saate 245 gram benzini kilovat başına yakmış. 33 beygir 24,6 kilowat eder. 5,6 litre / 100 km 

120 km ile %6 eğimli yolda giderken saate 240 gram benzin kilovat başına yakmış. 52 beygir 39 kilowat eder. 8,8 litre /100 km. 

 

Gördüğün gibi Hodanın ekonomik modeli olan d16y7 motorlu civic yakıt tüketimi böyle hesaplanıyor. 

 

Peki bu rampaların geri dönüşü nasıl olucak. 120 km hızla tırmandığı rampaların inişinde yakıt kesileceği için tüketilen benzinin bir kısmını geri kazanıcak. 

%6 tırmanırken 8,8 litre yakan araba, bunun en az 3/1 ni yerçekimi ile geri topluyacak. Tüketim 5,8 litrelere düşücek :) 

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

1400 devirde 90 gidebilmek bizim için rüya gibi bir şey

 

Devir sayısı önemli fakat küçük motorda devirin yüksek olması sorun olmaz. Bakayım nulabilirsem 1.25 bsfc ordan ekonomik olduğu alan bulunur. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Sefa Çelik yazdı:

Bu aracın motorunu 320i deki motor sanıyorlar ama değil. 2.0 dan devşirme ve yeterince güçlü. 

 

Test sürüşünde aracı çok yavaş ve güçsüz bulmuştum, yanlışlıkla kağnı mı yapmışlar demiştim, halbuki eco prodaymış. Bir daha hiç o modda kullanmadım, araçtan nefret etmek istemiyorum :)) 

 

Sport mod en sevdiğim. Sözde değil gerçekte sport. Alır almaz saniyelik koltuğa bi yapıştırıyor, deviri yükseltiyor, uçmaya hazır mısın diyor. Bizim burada ciddi, arabaların bayıldığı, genelde 50 ile tırmandıkları, yeterince uzun bir rampa var. 70-80 ile girdiğim rampayı A4 quattro ile kasarak 175 ile bitirdim. Aynı şekilde 520i ile de 175 ile bitirdim. 150 de tıkanır diyordum, tıkanmadı. 1.6 diye burun kıvrılmasın, bmw yapmış. Rakipleri karşısında mahcub bırakmayacak, gayet güçlü bir araç. 

Kullanıcı farkı yorumu işte. 

Eco pro mod = 1.0 yaris tepkisi :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

@Ebrar Tüfek

Senin alacağın tarz şu tarz bişi olmalı ambians aydınlatma için, fiyatına bakma örnek bu sadece

Link

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

@Ebrar Tüfek

Senin alacağın tarz şu tarz bişi olmalı ambians aydınlatma için, fiyatına bakma örnek bu sadece

Link

 

Abi aynen bu şekil, rgb led ile yapmak istiyorum farklı renklerde. Hatta göstergenin bilgi ekranı bu arabalarda yavaş yavaş silinmeye başlıyor. O ekran değişeceği zaman gösterge aydınlatmasını çıkarıp kumanda ile renk değiştiren t10 ledlerden takacağım. Mavi kırmızı yeşil olsa yeter. Sprintbooster eco modda iken yeşil, normal modda iken mavi, sport modda iken kırmızı yapmak istiyorum gösterge ışıklarını. Ayrı bi düzenek değil ama, boosterdan mod değişip kumandadan ledin rengini elimle değiştiririm :D

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi aynen bu şekil, rgb led ile yapmak istiyorum farklı renklerde. Hatta göstergenin bilgi ekranı bu arabalarda yavaş yavaş silinmeye başlıyor. O ekran değişeceği zaman gösterge aydınlatmasını çıkarıp kumanda ile renk değiştiren t10 ledlerden takacağım. Mavi kırmızı yeşil olsa yeter. Sprintbooster eco modda iken yeşil, normal modda iken mavi, sport modda iken kırmızı yapmak istiyorum gösterge ışıklarını. Ayrı bi düzenek değil ama, boosterdan mod değişip kumandadan ledin rengini elimle değiştiririm :D

Leonlarda vardı galiba sporta alınca kırmızı oluyordu aydınlatmalar normalde beyazdı, Olur rgb led ama bende belli bölgeler belirleyip oralara uygula bardaklık vs arkada ışık kısma olayıda olsun gösterge ışık seviyesi anahtarına bağlayabilirsin yada. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Leonlarda vardı galiba sporta alınca kırmızı oluyordu aydınlatmalar normalde beyazdı, Olur rgb led ama bende belli bölgeler belirleyip oralara uygula bardaklık vs arkada ışık kısma olayıda olsun gösterge ışık seviyesi anahtarına bağlayabilirsin yada. 

 

Ön tarafı halledeyim arkaya da geçicem, kapı gözleri çok büyük tam aydınlatma yapmak için, ayak aydınlatma ayrı satılıyor ama onlardan almayacağım direk rgb, ama bu rgb yi parça parça ayırınca da renkler değişiyormu onu bilmiyorum işte, mesela 2 ayrı kapıda 2 parça var düşmeye basınca ikiside renk değişirmi yoksa tek parça mı olması lazım ona bi bakacağım. Torpidoda 2 tane boş düğme yeri var birini arkaya yerden aydınlatma olarak kullanırım. Kapı kolu içine de damla led istiyorum ama onu samsunda yapacak biri varmı bilmiyorum. İşçilik hatasından korkuyorum.

Göstergenin ledlerini ışık seviyesi ayar mekanizmasına bağlarım. Asıl sorun parça parça ayırdığım ledler kumanda ile aynı anda hepsi birden renk değiştirecekmi.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ön tarafı halledeyim arkaya da geçicem, kapı gözleri çok büyük tam aydınlatma yapmak için, ayak aydınlatma ayrı satılıyor ama onlardan almayacağım direk rgb, ama bu rgb yi parça parça ayırınca da renkler değişiyormu onu bilmiyorum işte, mesela 2 ayrı kapıda 2 parça var düşmeye basınca ikiside renk değişirmi yoksa tek parça mı olması lazım ona bi bakacağım. Torpidoda 2 tane boş düğme yeri var birini arkaya yerden aydınlatma olarak kullanırım. Kapı kolu içine de damla led istiyorum ama onu samsunda yapacak biri varmı bilmiyorum. İşçilik hatasından korkuyorum.

Şunu bir izle bakayım işine yarayacak mı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben gene boşa uğraşmış hissettim kendimi. Honda üzerinden teoride tüketim nasıl hesaplanır anlatım ama hiç bir yorum olmadı. Beceremedim galiba. 

 

Neyse iyi geceler. :(

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

Ben gene boşa uğraşmış hissettim kendimi. Honda üzerinden teoride tüketim nasıl hesaplanır anlatım ama hiç bir yorum olmadı. Beceremedim galiba. 

 

Neyse iyi geceler. :(

Hiç öyle bir his yaratacak birşey yok hiç bir yazınız yararsız değil. Anlattığınız şekilde google da motor verilerini arıyorum şuan Almanca forumlarda. N20b20 motor olarak aratıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Şunu bir izle bakayım işine yarayacak mı.

 

Abi bu tam benim yapacağım şey, ama tabi benim arabaya uygun bolt on yok, ben kendim elimle yapacağım. Ledlerin tane tane gözükmemesi için birşey bulmam lazım. Keşke benimde böyle kapılarım olsa, multide böyle güzel duracak yer çok az :)

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Merhabalar;

15 temmuz'un resmi tatil olması sebebi ile 5 günlük pandemi süreci ile müstakbel eşimin ailesinin sahip olduğu Erdek'teki yazlığa doğru Cumartesi sabah 6 itibari ile yola çıktık.

Osmangazi köprüsü, ve sonrası otoban ile, Karacabey sapağından eski İzmir yolu ile Erdek'e 3 saat süre ile ulaştık.

İstanbul'dan Erdek kapının önünde arabayı park ettim ortalama hızım 100 110 kesintisiz molasız hız sabitleyici kullanmadan klima kapalı ortalama yakıt 6.1lt

Dönüş aynı rota ile 120 130km yer yer 150km üstü ile klima ara ara açık kapalı karma kullanım modunda 6.8lt ile arabayı stop ettim.

Şanzıman sorunundan sonra ilk defa uzun yola çıktım korka korka ancak araç bu sefer sıfır sıkıntı ile gitti geldi, 520i N20b16 motor kesinlike 100km sonrasında daha ekonomik şanzıman 8. vites konumunda 110km 2000dd 120km hızı 2300dd ile ilerledim otobanda. Devir 2000dd üzerinde iken sıkıntısız devirlenme sağlıyor sollamada vs. Frenlerim dönüşte balata ötmesi yaptı çözemedim hafif basınca ince vıyaklama cıyaklamalar başladı. Bakalım bir ustaya gidecek artık :) 

 

 

Sizlere Erdek ve Bandırma'da gidebileceğiniz yerleri tavsiye etmek isterim.

Bildiği üzere Erdek öyle çokta lüks bir yer değil ancak şuan deniz temizliği ve sıcaklığı aşırı tavsiye edebileceğim seviyede. Tüplü dalış, şnorkel dalışları yapan biri olarak Türkiye kıyılarında girmediğim deniz sahili kalmadı Mersin haricinde. Deniz kesinlikle küçük çocuklar için bile girilebilir seviyede.

 

Ancak akşamları bazen sert rüzgar çıkabiliyor plan yapılırsa illa bavula uzun kollu bir şeylerde koymak lazım :) 

 

Tavsiye edeceğim yerler sırayla.

Erdek merkez ÖGS tost, kahvaltı için ideal 1 normalden büyük + bir yarım ekmek(sucuk kaşar amerikan jambon) 17tl 

Bamboo cafe çay kahve için 2.5tl çay 6tl türk kahvesi, ayrıca plaj olarakta kullanabiliyorsunuz dilerseniz denize de girebiliyorsunuz.Etrafındaki pastanelerden vs aldığınız herşeyi oturup yiyebilirsiniz kahvaltıda da.

Bluemoon beach, Giriş 20tl şezlonglar sosyal mesefe kuralı ile yerleştirilmiş hem iskele hem kum plaj imkanı var, içecekler normal fiyat aralığında ancak sıcak içecek servisi yok.

Oteller bölgesinde şehir merkezinden gidilerek, Özlem mantı 2 porsiyon dolu dolu mantı + içecek 50tl.

Yine oteller bölgesinin ilerisinde akşam kumsal üzerinde akşam yemeği istenir ise Motto restaurant.

Yine Erdek şehir merkezinden 20dk gidiş geliş dağ yolu ile Ormanlı köyündeki Şelale görülebilir, köy içlerinde oturulabilir. Fotoğrafları ekleyeceğim :) 

 

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Sinan Akgöl yazdı:

Sorayım mı ustaya benim şanzımandan sök taktan çok sever senin xdrive transfer kutusuda lazım mı acaba. Araştırmak lazım 

 

Bunu görmemişim.

Yok ya o kadar çılgın projeye girene kadar satıp yeni kasa alırız. :) 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Selim Bilgin yazdı:

 

Bunu görmemişim.

Yok ya o kadar çılgın projeye girene kadar satıp yeni kasa alırız. :) 

Ne zaman boyatıyoruz cilalıyoruz 

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Sinan Akgöl yazdı:

Ne zaman boyatıyoruz cilalıyoruz 

Ne kadar da premium havasından çok uzak bir hareket bu. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Sinan Akgöl yazdı:

Ne zaman boyatıyoruz cilalıyoruz 

 

Az kaldı, şu süspansiyonu bi halledelim. :) 

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Hakan Tarım yazdı:

Ne kadar da premium havasından çok uzak bir hareket bu. 

Premium ses sistemimiz olmayınca, kovayla araba yıkayıp üstübüyle cila atıyoruz napalım :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Kovayla yıkama ve üstübüyle cila denmiş, bildirim geldi :)  (böyle böyle alıyorlar bu arabaları işte)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...