İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Manuel Vites ve Şanzıman Problemleri


Tamer Cevher

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

benim fusion da vites boşa bazen zor geçmeye başladı. bazen de vitese zor geçiyor. fikriolan? arabayı vurmadık. 220k da orijinal balata 1.6 tdci. yag oldugunu sanmıyorum. halat çubuk deformasyonu da değil gibi. senkromeç desen ses yok. debriyajı basıp yeniden bırakınca salıyor düzeliyor.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

benim fusion da vites boşa bazen zor geçmeye başladı. bazen de vitese zor geçiyor. fikriolan? arabayı vurmadık. 220k da orijinal balata 1.6 tdci. yag oldugunu sanmıyorum. halat çubuk deformasyonu da değil gibi. senkromeç desen ses yok. debriyajı basıp yeniden bırakınca salıyor düzeliyor.

Bizim fusiondada oldu debriyaj üst merkezi değişti.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Dediğim gibi, önce kolaydan zora gidilir, aracın önünde yere uzanın, elinizi uzatıp kapağı açın ve vites halat bağlantısına bakın, toz çamur vs. yok ise o zaman lifte alıp yağ kontrolü yaptırın, o da tamamsa debriyaj üst merkezini değişin.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Savaş Elvan

Eger her durumda vites sert geçiyorsa , baskı balata yeni ise , vites değiştirme kablolarının değişimi vitesi yumuşatır, biz ürettiğimiz vited değiştirme kablosu ile  sertleşen vitesleri yumuşattık ,

 

Saygılarımla,

Savaş Elvan

İstanbul İkitelli

Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu

Merhabalar herkesin bayramı mübarek olsun benim fiestamda da benzer bir sorun söz konusu aracı rampa yukarı 1. viteste kullandığımda yada 1. viteste sıkışık trafikte bir kaç defa dur kalk yaptığımda vites kolu 1 de sıkışıyor boşa zorlukla çıkartabiliyorum ve sanki asılırken kauçuk bir lastik sıkışmış gibi bir hissiyat veriyor ayrıca vites 1 de sıkıştı hafif asıldım gelmiyor vitesi tekrar 1 e doğru ittiğimde cartlama yapıyor baskı balata merkez daha 15.000 km oldu değişeli şanzıman takazoum çatlaktı yan sanayi ürünle değiştirdim bu sorun takozdan kaynaklanabilir mi herkese şimdiden teşekkürler 

Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu

Teşekkür ederim çağlar abi bu şanzıman yağına baktığımız plastik kapak var onu çıkartınca vites halatının şanzımana bağlandığı kısım çıkıyor mekanizması olsa gerek orayı wd-40 la yağlasak faydası olurmu

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Vasfi Gişten

Bu sorun bendede vardı zamanla dahada çoğalmıştı kalkışlarda yada geri geri yukuş çıkarken çok titreme oluyordu vites geçişlerinde vurma sesi oluyordu.Şanzıman alt takozu kırılmış şimdi onu değiştirdik bütün saydığım sorunlar geçti araba çok tok bir hal aldı.Bu tarz sorunda ilk olarak alt takoza bakmak lazım herhalde.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Berk Güdük

Öncelikle merhabalar foruma yeni üye oldum.2005 Model 1.4 TDCİ fiestam var 2. vitesten 3. vitese geçirdiğim zaman bir ses geliyor şanzıman dan sanki metale metalle vuruyorlarmış gibi ve bu ses 2100 devrinden sonra kesiliyor nedeni nedir acaba ? bazen yapmıyor o sesi o da 40 yılda 1 defa sürekli yapıyor ve bu beni aşırı derecede korkutuyor.

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

2. vitesten 3. vitese geçiş benim araçta da özellikle araç yeni çalıştıktan sonra sert, bu ford larda vites geçişleri de zaten kaymak gibi olmuyor, araç biraz ısınıp kendine gelince vites geçişleri de toparlıyor, sende de öyle mi?

Yorum bağlantısı
Berk Güdük

Evet ilk biniste arac isinana kadar benimkide cok sert oluyor arac epey isindiktan sonra topluyor kendi kendine.Herhalde bu sorunlar fiestanin hepsinde var

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Batuhan Kılıç

Fiesta'nın malum vites boyu biraz yüksek ve hem görsel olarak kötü duruyor hem de vites geçişlerinde biraz da olsa rahatsız ediyor kısa vites kollarına göre, bu yüzden kestirip kısaltmak istiyorum, üzerinde focus topuzu ve deri körük var zaten normale göre biraz kısa ama yine de yeterli değil, daha önce İstanbul Atatürk Oto Sanayi'de tanıdık bir yerle konuşmuştum ama o işi çok uzun tutmuş bir günlük iş her yeri sökmek gerek vs falan diye baya uzatmıştı.

 

Yani işin özeti İstanbul'da bunu uyguna ve düzgün şekilde yapabilecek, topuzun oturacağı dişleri tekrar düzgün oluşturabilecek ya da dişli kısmı kesip kısalttıktan sonra üste tekrar kaynatabilecek bir yer bilen var mı?

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

öyle abartı boyutta kestirmeyi düşünmüyorum ama aynı yaştaki bir polo nun fabia nın vites boyutuna gelirse çok daha şık ve kullanışlı olur bence, özellikle 3 ve 5. viteslere atarken J9 minibüste vites atarmış gibi hissediyorum kendimi

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Vites bölmesi veya dişlilerle ilgili ciddi modifiyeler yapmadığınız sürece hareketiniz değişmeyecektir. Vİtesin boyu kısalsa bile geçiş yaptığı noktalar (yani körüğün bittiği, arabanın içinde oturan birisinin gözünden vites sapının başladığı bölgenin yeri değişmediği için hareketin şekli çok değişmeyecektir. Görsel olarak çok daha tatmin edici sonuçlara ulaşmanız mümkün tabi ki..

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

resim biraz kabataslak oldu ama biraz da demek istediğim bu, tamam öyle ahım şahım bir fark olmuyor ama bizim fiestalarda vites çok da azımsanmayacak bir uzunlukta, özellikle koltuk biraz geri kullanımda 5. vitese atmak için kalkıp vitesin oraya gelmek gerekiyor

 

u1s3.png

 

bu şekilde bir kısalmada daha kısa hamlelerde vites geçişleri mümkün olabilir diye düşünüyorum, yanlış mı?

Yorum bağlantısı
abdulkadir yüksel

arkadaşlar yaklaşık bir ay önce 1,4 tdci fiesta aldım  vites geçişleri iyi ama sert  neden kaynaklanıyor acaba  yumuşatmanın bi yolu varmıdır ? 

Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

İlk kez mi ford kullanıyorsun bende yeni aldığımda öyle geliyordu

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Satma amaçlı söylemiyorum. Deri vites körüğü ciddi derecede vites geçişlerini rahatlatıyor. İnceleme imkanınız varsa deri vites körüklü bir fiestayı inceleyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Sertlik pek yok aslında. Devre daha dikkat ederseniz rahat edebilirsiniz. Debriyajı bıraktıktan sonra ki durumdan bahsediyorsanız olaki benim düşüncem hafif araç, tork bazen fazla geliyor :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Sürüşde benim karşılaştığım vitesin zor geçme durumu sadece 2. viteste giderken hız düştüğünde 1. vitese almak gerektiğinde oluşuyor. Hız düşmeden 1. vitese zor giriyor. 1. vitese girme hızı sanırım 10 km/sa hıza kadar. Onu üzerindeki hızlarda 1. vitese almıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ayhan nında dediği gibi, sadece 1 e alırken yavaşlamak lazım, onun dışında vitesleri küçük parmağımla değişebiliyorum, hiçte sert değil yani, sertse vites kolu altındaki rotil gibi parçalara ve şanzımanın yanındaki plastik kapağı açıp orada halat başlarında olan aynı parçaya bakın, yağsız kalmış olabilirler, ben her iki kısmıda güzelce yağladım, pamuk gibi oldu vitesler :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Ayhan nında dediği gibi, sadece 1 e alırken yavaşlamak lazım, onun dışında vitesleri küçük parmağımla değişebiliyorum, hiçte sert değil yani, sertse vites kolu altındaki rotil gibi parçalara ve şanzımanın yanındaki plastik kapağı açıp orada halat başlarında olan aynı parçaya bakın, yağsız kalmış olabilirler, ben her iki kısmıda güzelce yağladım, pamuk gibi oldu vitesler :)

Abi sen alışmışsın :D Serçe parmakla :shok:   :D :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...