İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Manuel Vites ve Şanzıman Problemleri


Tamer Cevher

Recommended Posts

Murat Ersel Çevik

Sert debriyaj hareketleri ileri dönemlerde ağır şanzuman, volat vs arızalara neden olur.

Aracın uzun süre dayanması dişli aksamların yağlanması ve sakin geçiş yapılmasına bağlıdır.

Duyduğunuz ses nurmal ama ileride volatta boşluk oluşmasına neden olabilir.

Yorum bağlantısı
Serdar Vural
(düzenlendi)

Evet arkadaşlar, bugün sanayiye gidinceye kadar bahsettiğim sesi duymaya devam ettim ancak sanayide usta arabayı kaldırıp ŞANZUMAN ALT TAKOZU'nu söktü ve takozun sağlam olduğu ortaya çıktı.Seri numarasını aldı ve yine taktı.Birçok denemeden sonra nihayet sesin kesildiği ortaya çıktı.

Aslına bakarsanız takozu çıkarıp yerine takmaktan başka bişi yapmadı ve ses kesildi.Şimdilik ses yok ama bakalım, bikaç hafta sonra durum neyi gösterecek.Çünkü daha önce de sanayiden çıktıktan sonra ses bi müddet gelmemişti, sonra yinelemişti . . .

Umarım sadece takozun vidası gevşemiş olsun ve son takıldığında da sıkılmış olsun...

tarihinde Serdar Vural tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Unal

aracım 2012 trend otomatik aynı ses arac 1000 km de iken bendede oldu! uuzun yolda giderken 120 ile önümdeki kamyonu gecmek istedim. kamyonun yanındayken biraz daha hızlanmak istedim gaza biraz daha bastım. otomatiklerde gaz verdiğinizde arac vites küçültür vedaaha da hzlanır. arac vites küçülttü ve resmen arkadasında dediği gibi balyozla vuruyormus gibi bir ses! sanırım orda yüksek devirde vites küçültmesinden oldu diye düşünüyorum ama tamda emin değilim. su an 3500 kmdeyim o gun içinde iki kez tekrarladı. başka da olmadı! bu gerçekten bir sorun mu servise gitmeme gerek varmı yoksa ilk defa otomatik araç kullandıgım için benim hatam diye yorumlamıstım , gerekk yok mu ??tesekkürler

Yorum bağlantısı
hakan çeçen

Merhaba,

2004 Fiesta TDCI ASM (otomatik) kullanıcısıyım. 1 hafta kadar önce arabayı park ederken vites kutusu /motor arıza lambası yandı. Vites geçmedi.Kapattım açtım kontağı düzeldi. Dün tekrar yandı ve bu sefer kontak açma kapama yaramadı. Mecburen 15km yol yaptım ve ekmek almak için arabayı 5dk kontak kapalı kaldı. Şimdi sorun yok. Yarın özel servise götüreceğim. Sizce ne olabilir ? Bu arada yanan lambanın resmi aşağıda.

viteskutusuhata.jpg

Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca
(düzenlendi)

Merhaba,

2004 Fiesta TDCI ASM (otomatik) kullanıcısıyım. 1 hafta kadar önce arabayı park ederken vites kutusu /motor arıza lambası yandı. Vites geçmedi.Kapattım açtım kontağı düzeldi. Dün tekrar yandı ve bu sefer kontak açma kapama yaramadı. Mecburen 15km yol yaptım ve ekmek almak için arabayı 5dk kontak kapalı kaldı. Şimdi sorun yok. Yarın özel servise götüreceğim. Sizce ne olabilir ? Bu arada yanan lambanın resmi aşağıda.

viteskutusuhata.jpg

merhabalar bu arıza bendede olmuştu pozisyon şalteri denen bir parçadan kaynaklanıyor genelde değişmesi gerekir pahalı bir parçadır kibrit kutusu kadar bir şey ama ustaya söyleyin temizleyip yerine takarsa ne ala olmazsa yenisini alıcaksınız saygılar

tarihinde Yildirim Karaca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
hakan çeçen

Yakın bir arkadaşımdan aldım arabayı. Yarın servis kartını ve yedek anahtarı almaya gidecektim. Az önce telefonla konuştum kendisi İstanbul'da olduğundan mecburen yarına kaldı. Araç 129,500'de 120.000 binde bakıma girmiş. Baskı balata da 90.000 yada 120.000'de değişmiş.. Aynı ustaya gidecem bakalım.

Yorum bağlantısı
hakan çeçen

Bugün eşim kullandı ve problem yokmuş. Sanırım servise götürüp en kötü fiyat aldıracağım.

Servis fiyat çıkarmaya para ister mi? Yani arabaya bakıldı 1000 TL masraf var dendi bende yaptırmıyorum dedim, masraf çıkar mı?

Yorum bağlantısı
Adnan Bedestencioğlu

Evet arkadaşlar, bugün sanayiye gidinceye kadar bahsettiğim sesi duymaya devam ettim ancak sanayide usta arabayı kaldırıp ŞANZUMAN ALT TAKOZU'nu söktü ve takozun sağlam olduğu ortaya çıktı.Seri numarasını aldı ve yine taktı.Birçok denemeden sonra nihayet sesin kesildiği ortaya çıktı.

Aslına bakarsanız takozu çıkarıp yerine takmaktan başka bişi yapmadı ve ses kesildi.Şimdilik ses yok ama bakalım, bikaç hafta sonra durum neyi gösterecek.Çünkü daha önce de sanayiden çıktıktan sonra ses bi müddet gelmemişti, sonra yinelemişti . . .

Umarım sadece takozun vidası gevşemiş olsun ve son takıldığında da sıkılmış olsun...

aynen katılıyorum..ses bendede çoğalmıştı..sanayide sadece şanzuman takozunu kontrol için söktüler ve normal diye yerine geri taktılar.... ses o günden beri nisbeten azaldı ama ses yinede geliyor... boşuna sanayiye para yatırmayalım arkadaşlar.. bu ses fordun bütün dizel araçlarında mevcut.....

Yorum bağlantısı

Aynı sorun bende de olmuştu Şanzuman takozu değiştikten sonra hiçbir sorun kalmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Necat BOSTANCI

Soguk havalarda özellikle sabahları vites geçişleri çok zor. Vitesten katur kutur sesler geliyor vites geçerken çok zorlanıyor.

Bazı yorumlarda senkromeçlerden bahsedilmiş ancak sürekli ses yaptığı söyleniyor. Bende ise 10dk falan gidilince yani ısınınca viteslerde hiçbir sorun yok.Yazın havalar sıcakken yine hiç bir sorun yok. Bu konu hakkında yardımcı olacak arkadaş var ise şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

şanzıman yağını yenilemek belki biraz rahatlatır.

tabi dişlilerde başka sorun yoksa.

Yorum bağlantısı
Necat BOSTANCI

şanzıman yağını bu sorun üzerine değiştirdim. ama dişlilerle ilgili birşey söylemediler di.

şanzıman yağını yenilemek belki biraz rahatlatır.

tabi dişlilerde başka sorun yoksa.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bakılmasında fayda var. Başka bi üyemizin aracında benzer sorun başladı ve akabinde yolda kaldı araç.

Yorum bağlantısı
Necat BOSTANCI

Bakılmasında fayda var. Başka bi üyemizin aracında benzer sorun başladı ve akabinde yolda kaldı araç.

teşekkürler tekrar baktıracağım ama biraz havaların sogumasını bekliyorum. tamirin yarayıp yaramadığını görmek için.

Yorum bağlantısı
Nuri Tanır

muhtemelen yağınız soğuktan etkilendiği için sertleşiyor ısınınca normale dönüyor ... şayet bu ısınma sürecinde vites geçişlerini ısrar ile zorlayarak yapmıyorsanız sisteme bir zarar geleceğini tahmin etmem ... mekanik bir arızanın '' bazen olup bazen olmaması '' benin kabul ettiğim bir durum değildir arıza varsa süreklililik gösterir diye düşünüyorum ... nasıl ki sabah kalkar kalkmaz güne çok hızlı başlayamayıp 10-15 dakika sonra kendimize gelebiliyorsak aracada bu şansı tanımakta bence fayda var :)

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Necat bey aynı durum bende de var .Bu aralar geceleri artık Ankara serinlemeye başladı sabah aracın vitesleri kütür kütür.Aracı yeni aldıgımda şanzuman yagınıda yenilemiştim.Fakat aynı dertten muzdaribim mesela araç bazen ögeln güneşinde kalıyor arabay bir biniyorum vites geçişleri felan yumuşacık.fakat bir ustam bana başka bir aracım şunu demişti hidrolik debriyajda sorun varsa sabahları belli eder eger araç sabahları vitese zor geçiyor ayagını debriyajda 2-3 saniye bekleterek vites degiştirdiginde sorun kalmıyorsa sorun debriyaj merkezindedir büyük ihtimal dedi .Ben hatta bu sabah denedim vitesler sert geçince ayagımı biraz debriyajda basılı tuttum vites çok daha yumuşak ve hissiz geçti.Bunuda şöyle anlattı sen ayagını debriyaja basılı tuttugunda hidrolik sistem eksik yaptıgı basıncı biraz daha yapıyor .ve vites rahat geçiyor .Yüksek ihtimal bizim arbalarda merkes arızası söz konusu olabilir

Yorum bağlantısı
Necat BOSTANCI

Necat bey aynı durum bende de var .Bu aralar geceleri artık Ankara serinlemeye başladı sabah aracın vitesleri kütür kütür.Aracı yeni aldıgımda şanzuman yagınıda yenilemiştim.Fakat aynı dertten muzdaribim mesela araç bazen ögeln güneşinde kalıyor arabay bir biniyorum vites geçişleri felan yumuşacık.fakat bir ustam bana başka bir aracım şunu demişti hidrolik debriyajda sorun varsa sabahları belli eder eger araç sabahları vitese zor geçiyor ayagını debriyajda 2-3 saniye bekleterek vites degiştirdiginde sorun kalmıyorsa sorun debriyaj merkezindedir büyük ihtimal dedi .Ben hatta bu sabah denedim vitesler sert geçince ayagımı biraz debriyajda basılı tuttum vites çok daha yumuşak ve hissiz geçti.Bunuda şöyle anlattı sen ayagını debriyaja basılı tuttugunda hidrolik sistem eksik yaptıgı basıncı biraz daha yapıyor .ve vites rahat geçiyor .Yüksek ihtimal bizim arbalarda merkes arızası söz konusu olabilir

Yücel Bey dediğinizi deneyeceğim teşekkürler

muhtemelen yağınız soğuktan etkilendiği için sertleşiyor ısınınca normale dönüyor ... şayet bu ısınma sürecinde vites geçişlerini ısrar ile zorlayarak yapmıyorsanız sisteme bir zarar geleceğini tahmin etmem ... mekanik bir arızanın '' bazen olup bazen olmaması '' benin kabul ettiğim bir durum değildir arıza varsa süreklililik gösterir diye düşünüyorum ... nasıl ki sabah kalkar kalkmaz güne çok hızlı başlayamayıp 10-15 dakika sonra kendimize gelebiliyorsak aracada bu şansı tanımakta bence fayda var :)

Nuri Bey mekanikbir arıza dediğiniz gibi sürekli olur. Benim ki sadece soguk havalarda ve ilk çalıştırmalarda oluyor. Sonrasında hiç bir problem yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...