Ali Cihangiroğlu 28 Ağustos 2016 Paylaş 28 Ağustos 2016 (düzenlendi) 3.87lt. idi sanırım yağ, ustaya selam ve değiştir ustanı yada sen koy yağını, bu arada o motoru öğrensinde gelsin senin usta çırak.. fazla yağ koyma, eğer siboblardan içeri basarsa deliren motoruda stop edemezsen yeni motor alırsın, aslında çok değil gibi ama riskli 4 lt. yağ, bunun dışında azıcık yağlanma normal, birşey yapmana gerek yok, yağını biraz eksilt yeter, yağ değişiminde önce 3.5 lt. yağ koy, motoru çalıştır yeni yağ filten dolsun, biraz bekle ve çubuktan kontrol edip yağı maksa kadar tamamla, ille maksta olması gerekmez, az aşşağıda bıraksanda olur. Yağa gelince, gereksiz (dpf) ama zararlı değil aksine daha faydalı, çok daha dayanıklıdır o yağ ,azıcık bir fiyat farkı içinde değmez, Mobil 1 e devam 28 Ağustos 2016 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 29 Ağustos 2016 Paylaş 29 Ağustos 2016 (düzenlendi) Doğru cevap bu aslında "Normal, yağ değilde yoğunlaşan yağ buharı o" filtreyi istersen her 1000 km.de yağınıda ne koyarsan koy o gördüğün yağlanma hep orada olacaktır. 29 Ağustos 2016 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Efe Özer 29 Ağustos 2016 Paylaş 29 Ağustos 2016 tesekkurler ilginiz icin sabah yan sanayi hortum alip degistirdim ses duzeldi orjinal alcaktim 180 lira deyince vazgectim Yorum bağlantısı
Gökhan Efiloğlu 29 Ağustos 2016 Paylaş 29 Ağustos 2016 keşke orjinal alsaydınız yakında oda patlayabilir Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Ağustos 2016 Paylaş 30 Ağustos 2016 Doğru cevap bu aslında "Normal, yağ değilde yoğunlaşan yağ buharı o" filtreyi istersen her 1000 km.de yağınıda ne koyarsan koy o gördüğün yağlanma hep orada olacaktır. Hep değil hocam, bende o kısımda yağ olmaz, olamaz, motoru yüksek devirde sıkıştırırsan, ısınmadan gaza biraz fazla basarsan, ara hızlanmalarda fazla gaza basarsan olur, aksi halde turbo emiş ağzı ile hava filtresi çıkışı arasında ki boru dışında nemlenme harici yağ olmaz Yorum bağlantısı
Abdullah çakır 9 Mayıs 2017 Paylaş 9 Mayıs 2017 arkadaşlar aracımın egzozundan siyaha dönük duman atıyor 3500 ve 4000 devirde ve 100 km den sora turbo sesi gibi bir ses cıkıyor turboyu tamir ettirsem mi yoksa yenisinimi alsam fikirleriniz nedir sağolun Yorum bağlantısı
Kani Kaya 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 turbodan analayan bir kaç ustanın görmesinde yarar var..ona göre yol çizilir, tamir veya değişim... 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 turbodan olduğuna eminmisiniz ? Bana turbo hortumu arızası gibi geldi , hortumlardan birinde yırtık çatlak yada yerinden oynama olabilir o zaman araç duman atar çekişten düşer. 3 Yorum bağlantısı
Selçuk Güvenç 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Eğer gaza yüklendiğinde ıslık sesi gibi bir ses geliyorsa turbo arızasıdır.benimde basıma geldi suan aracın turbo değişimi yapılıyor.Aksatmayın bian önce hallettirin motora ciddi zararı var. 1 Yorum bağlantısı
Kadir Çorap 24 Mayıs 2017 Paylaş 24 Mayıs 2017 (düzenlendi) On 13.05.2017 at 02:42, Abdullah çakır yazdı: çok sağolun arkadaşlar Ses tam ıslık sesi değilde vınlama tarzıysa ve devir yükseldikce duman atıyorsa bence turboya girmeden ilk önce turbo hortumlarını kontrol ettir hava kaçağı olmadığına emin ol sonrasında ise birde MAF sensörünü temizlettirmenizi tavsiye ediyorum. yakın zamanda başıma geldi söylediklerimi yap bakalım çözüm bulunamadığı taktirde en son iş bence 24 Mayıs 2017 tarihinde Kadir Çorap tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Abdullah çakır 24 Mayıs 2017 Paylaş 24 Mayıs 2017 2 saat önce, Kadir Çorap yazdı: Ses tam ıslık sesi değilde vınlama tarzıysa ve devir yükseldikce duman atıyorsa bence turboya girmeden ilk önce turbo hortumlarını kontrol ettir hava kaçağı olmadığına emin ol sonrasında ise birde MAF sensörünü temizlettirmenizi tavsiye ediyorum. yakın zamanda başıma geldi söylediklerimi yap bakalım çözüm bulunamadığı taktirde en son iş bence çok sağol arkadaşım mantıklı söylediğin Allah razı olsun Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 (düzenlendi) 2005 1.4 asm tdcı aracımız 500 km yol yaptı ankara tokat arası ortalama 45 dk 120 150 arası hızla gitti gerisi 90,120 arası hızla gitti gittiğinde 0.40 lt yağ yaktı ama dönüşte ne hikmetse hiç yağ yakmadı. Aracın motorunu 2 hafta önce yıkattık ve burada yağ yoktu ama şimdi yağ var sizce sıkıntı nerede resimleri birazdan atacağım https://i.hizliresim.com/1gNLjA.jpg https://i.hizliresim.com/r2E3Y7.jpg https://i.hizliresim.com/7NAq25.jpg 1 Temmuz 2017 tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 500km'de 0.4lt yağ yaktıysa bu yüksek bir değer. Ama dönüşte yakmadığını söylemişiniz. Turboda bir miktar terleme normaldir ama sizinkinden bir kaçak var belli. Hortumları kontrol ettirmenizde fayda var. 1 Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Bu kısımda bir erime olmuş ve elim ile oraya değdiğimde yağ geliyor elime burası hangi kısım buradan turbo ya yağ geliyor olebilir mi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Külbütör kapak contası yağ kaçıyor 4 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Aynen, o yağ turbo egzost kısmından gelseydi şuan motor yaptırıyor olabilirdiniz, neyseki basit bir conta kaçağı gibi duruyor... 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 turbodaki yağ turbo contası gibi duruyor , plastik aksamın bağlı olduğu yer olsa hortumlardan birisi patlamış derdim. Bir turbocuya gidip kontrol ettirin bence 1 Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Peki yaptırmak acil gerekli midir? Yani haftaya cumartesine kadar böyle gidebilir mi yag cubuğu normal seviyede şuan herhangi bir sıkıntı yaratır mı? Araba da bazen yağ yakma mavi duman atması oluyor ama sürekli değil bazen yapıyor arabaya ustamızın dediğine göre merdiven altı 5 30 motocraft yağı konulmuş. Şimdi 10 40 motor yağı konulması gerekiyor dedi araba 237 binde bu arada Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Temmuz 2017 Paylaş 3 Temmuz 2017 Ölçümü tekrar edin.. gidişte 400 gram yakıp, dönüşte yakmamasının başka izahı olamaz.. Ölçümün birisi hatalı bence.. On 01.07.2017 at 19:05, Nuri Aldemir yazdı: Peki yaptırmak acil gerekli midir? Yani haftaya cumartesine kadar böyle gidebilir mi yag cubuğu normal seviyede şuan herhangi bir sıkıntı yaratır mı? Araba da bazen yağ yakma mavi duman atması oluyor ama sürekli değil bazen yapıyor arabaya ustamızın dediğine göre merdiven altı 5 30 motocraft yağı konulmuş. Şimdi 10 40 motor yağı konulması gerekiyor dedi araba 237 binde bu arada Yağı yağ çubuğunda gördüğünüz sürece yola devam edebilirsiniz.. 10/40 yanlış.. Motordaki başka yerlere de zarar verirsiniz.. 5/30 kaliteli bir yağa devam edin ve hep aynı yağı koyun.. 3 Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 (düzenlendi) Bu parça yanmış buradan turbonun üzerine yağ geliyormuş. Ayrıca baskı balata ya yağ akmış araba kendine geldi. İntercooler a yağ gidiyormuş ayrıca bu parça yüzünden. Üzerinde keçe olmadığı için bu parçayı eritmiş. Eritiği yer ilk resimde belli oluyor bu parça keçe altına bir şey daha atılmış 500 TL para alındı ayrıca turbonun pervanesi değişmiş. İntercooler hava alıyormuş On 03.07.2017 at 12:25, Mehmet Ozyurek yazdı: Ölçümü tekrar edin.. gidişte 400 gram yakıp, dönüşte yakmamasının başka izahı olamaz.. Ölçümün birisi hatalı bence.. Yağı yağ çubuğunda gördüğünüz sürece yola devam edebilirsiniz.. 10/40 yanlış.. Motordaki başka yerlere de zarar verirsiniz.. 5/30 kaliteli bir yağa devam edin ve hep aynı yağı koyun.. Şimdi bu parça değişti yani 400 gram yağı buradan akıtmış belli altında ki kazan hep yağ varmış 8 Temmuz 2017 tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi Yeni metin 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 (düzenlendi) O parça rezanatör, yanmaması erimemesi lazım, sebebi araştırıp bulmak lazım interkul 1.4 dizel fiestada yok değişen o parçadan yağ gelmemesi lazım, sebeb o parça olamaz, turbo dan yağ gelmez, gelen buhardır ve o buharlada asla 400 ml. kadar yağ eksiltmesi imkansızdır... sende olan anladığım kadarıyla şöyle, senaryoyu yazdım senin turbo milinin yatağı aşınmış ve bu mili yağlayan motor yağı değiştirdiğin o parçaya basmış, Allahtan kanatçıklar parçalanmamış, yağ çok sıcak olduğundan rezanatör erimiş, dua etki erimiş, erimeseydi şuan büyük ihtimalle stop edemeyeceğin durumda anormal yüksek devirde çalışıp ya yatak saran kitleyen yada kol çıkarıp patlayan bir motor bloğun olacaktı, emişten silindire yağ girdiği an o motoru stop edemezsin, ortalık bembeyaz duman olur, stop ettirmezsen motor patlar yada kitler... sende sanırım turbu milini yağlayan kısımdaki yatak bozulmuş, okısımdaki yağ turbo dan aşırı sıcak olarak rezanötere (değiştiğin parça) girip onu eritmiş ve dışarı akmış, bu sayede motorun pert olmaktan kurtulmuş.... turbo milin ve pervanen değişmiş, sana rektefe turbo yapmışlar, şimdi ne olacak ona bakalım, bir kere asla ve asla orjinal turbon kadar sağlam olmayacak, sürekli kontrol et, sesine dikkat et,düzenli olarak yağ kaçağı kontrolü yap, bir daha tekerrür ederse bu kadar şanslı olmayabilirsin, turbu su koyvermeye başladığında mümkünse sıfır orjinal turbo ile değiş. 8 Temmuz 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 8 Temmuz 2017 Paylaş 8 Temmuz 2017 Bu olay olurken arabada ilk kalkışlarda titreme birden ikiye geçerken titreme vardı bunlar bu parçalar değiştikten sonra tüm bu sorunlar gitti peki bu olayların bununla ne gibi bir alakası olabilir ustanın dediği gibi akan yağ baskı balata nın oraya mı gitmiş. Ayrıca turbo milinin değiştiği söylenmedi sizce değişmeme gibi bir durum olabilir mi yada değişip neden söylenmemiş olabilir Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan 18 Ağustos 2017 Paylaş 18 Ağustos 2017 (düzenlendi) 1.4 tdci aracım 2007 model 176.000 de cok yoğun siyah olmamakla birlikte aracı sıkıştırınca grimsi bir duman atıyor. Ustama sordum enjektörlere bakıldı pompacıda ölçüm yapıldı dedi. Enjektörde bi skıntı olmadığını ölçümde maf sensörünün düzensiz hava verdiğini dumanın sebebinin bu olduğunu söyledi. Maf sensörünü temizledim azaldı yakında tamamen gecer dedi. Bi süre daha az atmaya basladı ama suan yine eskisi gibi. Maf sensörünü değiştirsek tamamen kesermi dumanı? Yapmamız gereken sey nedir? 19 Ağustos 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 18 Ağustos 2017 Paylaş 18 Ağustos 2017 MAF sensörünü temizledikten sonra düzeldi ancak bir müddet sonra yine aynısı olduysa ya maf sensörü bozuk, yada hava filtreniz yırtık maf hemen kirleniyor. Aynı araçtan bulup maf'leri yer değiştirip denenebilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts