İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Ahmet Taşkın

yok hocam gidişde vs bir problem yok turbocu ya gösterdim ısınıyor vs. dedi hayırlısı bakalım kaldık bir ikilemde.

 

Kısaca bildiğim kadarıyla turboyu anlatmaya çalışayım. Turbo içersinde 100.000 devir/dk hızla dönen ince kademeli taşlanmış ve balanslanmış bir mil, bu milin her iki ucunda yer alan pervanen (turbin kanatları) ve bu mili yataklayan burçlar ve dış salyangoz kısmı.

 

Olabilecek hatalar türbin kanatlarına gelebilecek bir yabancı cisim karşısında kanatların zarar görmesi ya da aşınması,

Turbin yataklarının aşınması.

 

Turbin kanatları için emmeden gelen hortumu çıkararak bir miktar dışardan türbin kanatları gözlenebilir. 

Diğer faktör ise turbo milinin ve burçların aşınması.

 

Yaşlı bir turbocudan burçların aşınmasının kontrolü ile öğrendiğim bir metot araç çalışırken turbo üfleme hortumu sökülür rolantide bir miktar beklendikten sonra araç stop edilir ve turbo milinin durması için geçen zamana bakılır. Eğer çok uzun süre dönmeye devam ediyor ya da çok az dönüp duruyorsa bir sıkıntı vardır şeklinde idi.

 

Yine de turbo kapalı bir kutu sökmeden anlamak çok güç. Dediğim çekişle ve dumanla ilgili yakınmalarınız yoksa çok problem değil bence.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Yunus Gürel

Motoru haşat etmeden önce şu turboyu bi bulabilsek hayırlısıyla. Tavsiyeleriniz üzerine orjinal olduğu için garret araştırıyorum ama kıran girmiş bu markaya. Bulamadık gitti bizim araçlara göre. Bi gelişme olursa burada paylaşırım yine.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
(düzenlendi)

Servisten fiyat aldinizmi?

tarihinde Tuna İşgören tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus Gürel

Egr için 3600 artı kdv fiyat verdiler. Turboya da çok uçuk bi rakam vereceklerini düşünerek gitmedim servise.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hasan İnalpulat

Motoru haşat etmeden önce şu turboyu bi bulabilsek hayırlısıyla. Tavsiyeleriniz üzerine orjinal olduğu için garret araştırıyorum ama kıran girmiş bu markaya. Bulamadık gitti bizim araçlara göre. Bi gelişme olursa burada paylaşırım yine.

 

bulduğunuz vakit hocam bana da bilgi verin.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Halil Telli

Merhaba arkadaşlar

Aracım 1.4 tdci 2006 model 114binde fiesta.

uzun zamandır uğraştığım sorun şu

 

1-) aracım şehir içinde 8.3 litre 30 kuruş civarı- uzun yolda ise 18 kuruş yakıt tüketmekte. (Uzun yl değil de şehir içi çok)

2-) Gaza bastığımda siyah duman atmakta.

3-) ikinci viteste kendini zor toparlamakta.(Birinci vitesten iknci vitese 3.000 devir civarında geçiyorum devir 1.200'e düşmekte ve 2.000 devri bulana kadar çok zorlanmakta)

4-) araç 5inci viteste 3.000 devirde 110 yapmakta ve 3.000 deviri geçince çok ses yaptığı için de hiç 110un üstüne çıkamıyorum.

5-) 2.500 devir civarında biranda bi cızırtı geliyor ve hızlanmayı tamamlayana dek bu cızırtı devam ediyor. hızlanınca kesiliyor.

 

 

 

enjektör memeleri değişti. oringler pullar değişti.

maf sensörü değişti (fakat sanırım yan sanayi takmışlar sorun hala devam ediyor olabilir bu nedenle)

Hava filtresi mazot filtresi yağ değişti.

triger v kayışı mafsallar değişti.

 

Kırşehirdeyim ve tanıdığım usta olmadığı için her usta farklı bişey söylüyor sorun olmadığını düşnüyor.

 

sizce bunları neden yaşıyorum?

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Turbo ve turbo hortumlarına bakıldı mı?

Yorum bağlantısı
Halil Telli

Turbo ve turbo hortumlarına bakıldı mı?

Evet turbo iyi durumda denildi. turbodan motora giren bi yerde aşırı hava kaçağı vardı ve etrafını komple yağ yapmıştı oringi yırtıkmış değiştirdik. ama sorunlar hala devam etmekte. motordan hiç anlamadığım için de turbonun başka neresi kontrol edilir bilmiyorum aolsun ustalar da normal deyip geçiştiriyor. arabaya binen benim ama anlamıyorlar o nedenle konu açtım ki bilerek soru sorabileyim ustalara.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Evet turbo iyi durumda denildi. turbodan motora giren bi yerde aşırı hava kaçağı vardı ve etrafını komple yağ yapmıştı oringi yırtıkmış değiştirdik. ama sorunlar hala devam etmekte. motordan hiç anlamadığım için de turbonun başka neresi kontrol edilir bilmiyorum aolsun ustalar da normal deyip geçiştiriyor. arabaya binen benim ama anlamıyorlar o nedenle konu açtım ki bilerek soru sorabileyim ustalara.

Turbo da yağlanma olabilir.

Egr dolu olabilir

Hortumda kaçak olabilir.

Enjektör revizyonu yeterli olmayabilir

Yani çok sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
Halil Telli

Turbo da yağlanma olabilir.

Egr dolu olabilir

Hortumda kaçak olabilir.

Enjektör revizyonu yeterli olmayabilir

Yani çok sebep olabilir.

peki würth dizel katkı önerdi bi usta. faydası faydası olur mu? enjektör memesini değiştiren ustanın tavsiyesiydi

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

peki würth dizel katkı önerdi bi usta. faydası faydası olur mu? enjektör memesini değiştiren ustanın tavsiyesiydi

Enjektörü temizliyor evet ama enjektörde problem varsa çözüm olmaz.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

3bin devirde 135 yapiyordu tdci fiesta yanlış hatirlamiyorsam

Yorum bağlantısı
Halil Telli

Enjektörü temizliyor evet ama enjektörde problem varsa çözüm olmaz.

Bu egr midir ne ona faydası olmaz anlaşılan.

 

 

3bin devirde 135 yapiyordu tdci fiesta yanlış hatirlamiyorsam

3.300 devri bulmam lazım o hız için ben. ki işkence çekiyor araç resmen

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Halil bey, servise gidin IDS ye bağlasınlar, gerçek zamanlı okuma yapacaklar, maf-rail ve yakıt pompası üzerindeki iki sensörü, ve seçebildikleri bu tarz ölçüm yapan sensörleri seçsinler, bilgisayara bağlıyken test sürüşüne çıkın, o sırada teknisyen verileri izleyecek, hata kodu vermeyen ama anlık sıkıntı çıkaran özellikle yakıtla ilgili senörleri izlesinler, araç sıkıntınlı duruma geçtiğinde bunlardan birinde hata varsa saçma değerlere anlık atlamalar yapar, sıkıntı sensörlerdeyse hemen tespit edersiniz, masrafsız ve basit bir yol, bu kontrolden birşey çıkmaz ise başka şeylere bakılır....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Siyah dumanı hava yakıt karışımının kötü oldugu zaman atar. Egr, enjektör, turbo. Turbo basınç kaçagı. Sente. Kompresyon düşüklügü. Hava filitresi kontrol edilmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Telli

Halil bey, servise gidin IDS ye bağlasınlar, gerçek zamanlı okuma yapacaklar, maf-rail ve yakıt pompası üzerindeki iki sensörü, ve seçebildikleri bu tarz ölçüm yapan sensörleri seçsinler, bilgisayara bağlıyken test sürüşüne çıkın, o sırada teknisyen verileri izleyecek, hata kodu vermeyen ama anlık sıkıntı çıkaran özellikle yakıtla ilgili senörleri izlesinler, araç sıkıntınlı duruma geçtiğinde bunlardan birinde hata varsa saçma değerlere anlık atlamalar yapar, sıkıntı sensörlerdeyse hemen tespit edersiniz, masrafsız ve basit bir yol, bu kontrolden birşey çıkmaz ise başka şeylere bakılır....

 

 

Siyah dumanı hava yakıt karışımının kötü oldugu zaman atar. Egr, enjektör, turbo. Turbo basınç kaçagı. Sente. Kompresyon düşüklügü. Hava filitresi kontrol edilmeli

Bu bilgilerle cumartesi tekrar servise gidiceğim bakalım. çok teşekkür ederim ilginize.

peki maf sensörü arızalıysa bunlara neden olur mu? maf sensörümü değiştiren usta aynı zamanda kilometre sensörünü de değiştirmişti ve kilometre sensörü değiştikten 1 ay sonra yine bozuldu acaba maf da mı bozuldu diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Maf sensorunude ids ile real time izlesinler, rölantide ve gaz verdiğinde kaç gram hava çektiğine baksinlar, galiba rölantide 7 gaz verince 22 gr gibi birseydi, düzenli olarak göstermeli, atlama yapmamalı, mesela gaza bastım 20 gr gösterdi , anlık birden düşmeyecek yada firlamayacak gibi...

Yorum bağlantısı
Atahan Gülen
(düzenlendi)

Tıkanık bir yer yada hız kesen arabanın gitmesine engek olan birşey yoksa çekiş düşük olsa bile 2500 devirde 110km 3000 devirde 130 km hız yapması lazım..

 

Dumanın rengi? 

Motor sesi?

2500 devirde olan o ses belkide şanzımandan?

 

Ali Abinin dediği ölçümleri delphinin cihazına görmüştüm cihaza bağlayıp bi tur atmakta fayda var.. 

 

Geçmiş olsun ..Allah kimseyi sanayiye düşürmesin valla kötü şeyler.

tarihinde Atahan Gülen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Telli

Maf sensorunude ids ile real time izlesinler, rölantide ve gaz verdiğinde kaç gram hava çektiğine baksinlar, galiba rölantide 7 gaz verince 22 gr gibi birseydi, düzenli olarak göstermeli, atlama yapmamalı, mesela gaza bastım 20 gr gösterdi , anlık birden düşmeyecek yada firlamayacak gibi...

 

 

Tıkanık bir yer yada hız kesen arabanın gitmesine engek olan birşey yoksa çekiş düşük olsa bile 2500 devirde 110km 3000 devirde 130 km hız yapması lazım..

 

Dumanın rengi? 

Motor sesi?

2500 devirde olan o ses belkide şanzımandan?

 

Ali Abinin dediği ölçümleri delphinin cihazına görmüştüm cihaza bağlayıp bi tur atmakta fayda var.. 

 

Geçmiş olsun ..Allah kimseyi sanayiye düşürmesin valla kötü şeyler.

 

Kısmetse yarın servise gitmeyi düşünüyorum. 

siyah duman atıyor düşük devirde değil ama yüksek devirde.

Amin, hakikaten tiksindim artık sanayden de sanayide herşeyi biliyomuş gibi tavırlara sahip olan ve hiç bişeyi çözemeyen ustalardan da.

zaten bu defa da çözemezsem satacm arabayı. soğudum yeminle.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Muammer Yalçın

Öncelikle merhaba arkadaşlar. Forumda yeniyim bir sıkıntımı dile getirmek için buradayım

 

        Yaklaşık 2 hafta önce 2006 model 1.4 Tdci fiesta satın aldım. Aldığım zaman turbonun sıkıntılı olduğu ve yağ kaçırdığı bilgisi verildi. Bunun üzerine tanıdığım bir usta ile görüşüp durumu teyit ettikten sonra aracı satın aldım. Sonrasında 1 hafta kadar aracı uzun yolda kullandım ve 2000 km nin üzerinde yol yaptım. Bu sırada araçta arada sırada siyah veya gri duman olayına şahitlik yapsam da bu durumun çok fazla olmadığını gözetledim fakat turbodan gelen ıslık sesini duyabiliyordum.  Bu süre içerisinde hem yakıt hem performans konusunda hiç bir sıkıntı yaşamadım. Duman olayını çözmek için bulunduğum yerdeki sanayiide bir çok ustaya gösterdim aracı ve hepsi sözleşmiş gibi turbo arızalı, yağ kaçırıyor değişmesi gerekli dediler.

           Konya malı sıfır bir turbo ile değişim yapıldıktan sonra asıl sıkıntılarım başladı diyebilirim Şöyle ki ; Turbo değiştikten sonra bariz bir şekilde 2000 devire kadar siyah duman atmakta 2000 devirden sonra kesmekte. Rölantide çalışırken sıkıntı yok fakat araç boşta gaza basıldığında aynı şekilde 2000 devire kadar duman devam ediyor bu duman başta siyah sonrasında gri bir hal alıyor. Turboyu değiştiren usta ile yaptığım görüşme sonucunda enjektörler arızalı denilip iki farklı pompacıya gönderildi enjektörler bunlardan biri memelerin değişmesi lazım 1300 TL tutar derken diğeri enjektörlerin sağlam 10 numara çalışıyor dedi. Enjektörler sağlam diyen pompacı ile sanayide 2 farklı usta görüşmüş ve enjektörlerin sağlam olduğu konusunda kanaat getirilmişti.

 

Bu hafta sonu yaptığım seyahat sonrasında yaklaşık 400 km yoldan sonra yeni turbonunda ses çıkardığını gözetledim ve yolculuk sonrasında kaputu açıp baktığımda ekte eklediğim fotolarda gözüken parçanın ( Ki adını bilmiyorum ) altından yağ damlattığını turbodan motora giden bu parça ve üzerinde ki borularda yağ olduğunu gözetledim. Zaten bir önceki turboyu da yağ kaçırıyor diye değiştirmişken şimdi aynı sorunu yaşıyor olmam canımı feci sıktı. 

 

Araç şu durumda hala duman atmaya devam ediyor. Aklımda çeşitli sorular ve hiç birisinin cevabını bulamadım henüz. Lütfen yardım edin . :)

 

 

5VMMpd.jpg

J2nndn.jpg

 

 

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. Konya malı sıfır turbo dediğiniz revizyon yapılmış turbo anladığım kadarıyla.

Revizyonlu da olsa yeni turbodan çok kısa bir sürede ses gelmesi ve yağ olayı ilginç.

Tecrübeli arkadaşlar sorununuzun çözülmesine yardımcı olur inşallah.

Yorum bağlantısı
Muammer Yalçın

suffer marka sıfır turbo takıldı araca. Konya malı dediğim markanın konyada olmasından kaynaklı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...

Merhaba.Bugun yolda gıderken bsy farkettım.Arac gaza bastıgımda devır 2000 den sonra barız sekılde motorun sag tarafından ufleme(havalandırmayı son ayar acmıs gıbı) sesı gelıyordu.Gazdan ayagımı cekınce arac hangı devırde olursa olsun ses yok.Nese aksam soktum resımdekı yerden yag akıttıgını gordum.Sotur hortumu hortum yırtılmıstı.Sorun yok degısır ama asıl kafama takılan su kı;

 

Bu hortum turbodan cıkan havayı motora aktarıyor.Ama havayla bırlıkte hafıf yagda kacıdıgını gordum.Borunun ıcınde ve yırtılmıs kısmında yag oldugunu farkettım.Sizce turbodan cıkan borudan yag gelmesı normal mı yoksa sorun mu  var?

 

Tesekkurler.

 

Arac 2007 fiesta 1.4 tdcı

 

9G29q9.jpg

gXZ4VL.jpg

qEPm83.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Normal, yağ değilde yoğunlaşan yağ buharı o, 5000 km. de bir hava filtreni değiş, 10 binde bir yağını tam senetetik yağla değiş kesilir :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Normal, yağ değilde yoğunlaşan yağ buharı o, 5000 km. de bir hava filtreni değiş, 10 binde bir yağını tam senetetik yağla değiş kesilir :)

Abi zaten senin tavsiyenle 10000 de bir mobil 1 esp tam sentetik yag koyuyorum.herkes esp gereksiz dpf li araclar ıcın o ,sen mobil 3000 koyacan paraya yazık dıyor ama ıyısı olsun deyıp esp yı alıyorum.5000 de 1 de hava filtresi otosan ile degısıyor.Daha bakımını yeni yaptırdım 4 litrenin hepsini doldurdu usta.Yag cubugunda maxın ustunde yag gozukuyor bu sıkıntı olur mu acaba?Birde 10 000 km de yag cubugunda 1 yada 2 cızgı yag eksılıyor normal mıdır bu?

 

Tesekkurler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...