İçeriğe Yönlendir

LPG, Bobine Zarar Verir mi?


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

Eyüp Çetin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

5 yılda servise verilen para - dışarıda bakım = olası çıkacak arıza masrafı :) 

 

çok bahtsız değilsek ve düzgün sürüyorsak şu yukarıdaki denklem hep tutuyor. Arıza çıkmayınca o para cepte kalıyor. 

 

Kesinlikle. Ayrıca garantili diye güvenerek servise gidince kullanıcı hatası dedikleri zaman moralin de bozulmuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Okuduğum bir buji üreticisi bülteninde lpg ve bobin ömrü ile ilgili şöyle bir açıklama yer alıyordu:
"Ecu, silindir içinde ateşlenen yakıtın egzoz çıkışında yanma verimini ölçerek optimum yanma olusturmak amacıyla buji kıvılcım gücünü arttırmayı hedefler, bunun için ateşleme bobini akımını arttırır. Lpg, alevlenme açısından daha zor bir yakıt olduğundan beyin daima bobini yüksek akımla çalıştırma eğilimi içindedir." Diyerek, ürettikleri lpg'ye özel iridyum bujilerin daha düşük akımlarla güçlü kıvılcımlar oluşturduğu ve bobinlerin ömrünü bu yolla uzattığını iddia ediyordu.
Eğer yukarıdaki üretici iddiası doğruysa yani ecu bobin akımına müdahale ediyorsa "lpg ve bobin" sorunsalı burada yatıyor demektir.
Yukarıda yazmıştım, 187.000 km aynı bobin kullandım, bu sürede bosch LPG bujisi kullandım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

devir sinyal kablosu bobinin kablosuna bağlandıysa patlar başka türlü kolay kolay zarar vermez. bobin soketine bakın kabloyu takip edin başka bir kablo bağlanmış mı üzerine 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

Başka bir konuda da belirtmiştim. ilk bobin 75000 kmde son bobin 85000 kmde patladı :) 

Sebebi ise açıkca belli. Düşük devirde Yüksek motor yükünde kullanmaktan kaynaklı.

O gün bugündür, yükte kullanmıyorum :) 

 

örnek 5 nci vitesde 60 km/h ile gidersem erken bozuluyor. :) 

Lpg sistemi yükü deviri gücü bilmez. Saliseler değişken olarak bobinleri çeker bırakır. Kullanıcı zarar veremez mekanik ekipmana, kullanım stili ile 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

O zaman net soru...

 

Ecu, yanma verimini arttırmak için bobinlere sağladığı ateşleme akımına mudahale eder mi? Yazılımda böyle bir parametre bulunur mu?

 

Sorum yakıt cinsinden bağımsızdır, yukarıda "ecu veya araç üreticisi lpg yi nereden bilecek!" itirazına istinaden...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Zamanla oynayabilir. Her birim zamanda 3ms açık kalacak enjektör 3.2 ms açılır, zengin karışım denen olay oluşur 

M. Asım Kahraman yazdı:

Ecu veya araç üreticisi lpg yi nereden bilecek!

Ünlem niye var cümle sonunda? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Servet Aydın yazdı:

 

Ünlem niye var cümle sonunda? 

Yapıca soru cümlesi gibi görünse de itiraz anlamı taşıdığı için. 

Neden sordunuz?

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ömcelikle çok iyi bir lpg yol ayarı yaptırın. Seyir halindeyken bilgisayardan yapılan ayar. 
 

20 bindeki aracın bobine bir şey olmaz. Kaldı ki lpg montajı doğruysa bobinle bir alakası yok. 
 

 

 

Bobinle alakası yoksa bu km de araba neden böyle bir problem yaratıyor, lpg ile bağlantısı olabilecek en önemli parça bobin malesef. Ayrıca yol ayarı vs yapılı bir araç zaten. Ek olarak şuan lpg sökülü ama benzinde de aynı sorunu yapmaya devam ediyor. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
M. Asım Kahraman yazdı:

Yapıca soru cümlesi gibi görünse de itiraz anlamı taşıdığı için. 

Neden sordunuz?

İtiraz nedir onu yazın. Ünlem koymak yerine 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

İtiraz o cümlenin kendisi zaten Servet Bey, siz dahil birkaç arkadaş benim yazdığım alıntıya bu minvalde bir itirazda bulunduğunuz için sorumun içinde belirgin hale getirmek amacıyla kullandım. Yazdıklarım şahsi fikrim değil okuduğum bir yerden alıntıdır onun üzerine görüş almaya gayret ediyorum, imla ile ilgili bir mevzuyu neden konuştuğumuz konunun önüne geçirdiniz? 

Noktalama işaretleri ile kimseye imada bulunmak gibi bir niyetim yoktur...

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İtiraz o cümlenin kendisi zaten Servet Bey, siz dahil birkaç arkadaş benim yazdığım alıntıya bu minvalde bir itirazda bulunduğunuz için sorumun içinde belirgin hale getirmek amacıyla kullandım. Yazdıklarım şahsi fikrim değil okuduğum bir yerden alıntıdır onun üzerine görüş almaya gayret ediyorum, imla ile ilgili bir mevzuyu neden konuştuğumuz konunun önüne geçirdiniz? 

Noktalama işaretleri ile kimseye imada bulunmak gibi bir niyetim yoktur...

 

Unlem burada sizin tarafinizdan itiraz anlami tasisa da bu durum karsi taraflar acisindan tepki, bagirma vs gibi anlamlar tasiyabilir., bizimde bir itirazimiz yok karsit gorusumuz var. Bizde bu olayin mantigini anlatmaya calisiyoruz. Belirgin hale getirmek icin tirnak isaretleri kullanabilirsiniz.

 

Bobine sabit bir akim geliyor, bunu hangi arac araca lpg takildi ben voltaji yukseltmeliyim diye kendini otomatik ayarlayacak? Bunu sorgulayin sayin hocam unlem kullanmadan once.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ve bir türlü sonu gelmeyen 3 nokta işareti. İmlaya bakarak karşıdakinin duygusu anlaşılır sanal alemde. Karşı karşıya değilim ki mimikler, göz teması vs ile neyin vurgusu yapılıyor bileyim. 

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Metin Akbal yazdı:

 

 

Bobine sabit bir akim geliyor, bunu hangi arac araca lpg takildi ben voktaji yukseltmeliyim diye kendini otomatik ayarlayacak? Bunu sorgulayin sayin hocam unlem kullanmadan once.

Ben kendimi ve hangi niyetle kullandığımı ifade ettim diye  düşünüyorum, art niyet gözetip sürdürmeyiniz lütfen, ben sorularımı rast gele sormuyorum emin olun dediğiniz gibi sorguluyorum.

 

Voltaj değil de akım ifadesi kullandım sorumda ikisi bambaşka kavramlar malumunuz. Volatjı yükseltme görevi zaten bobinin asli görevidir. Yüksek akım ise sargıda aşırı ısınmaya sebep olur. Bobinin yanma ihtimali aşırı akım çekmesi olabilir mi? sorusu üzerinden gidelim daha net olsun...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Akım sabit daima. Ya da tepe nokta akımı sabit. Daha üstü akım enjektör basıncı zamanı vs değerleri değiştirmez. Bir ara denk gelirse fsi lpgli Forklift yazılımı görüntüsü atayım. Kafalarda sorular silinsin 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kafaya takilan mevzu amper olabilir. Halojen ampulun 5 amper cekip xenonun 3.5 amper cekmesi gibi.

 

Ama voltaj akim amper her neyse donanim sabit zaten. Bunun icin donanimin kendisiyle oynamak lazim. Bujide ne kadar farkli bir akim voltaj amper vs cekecek ki?

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dizel olsun benzinli olsun lpg olsun. Üç püskütme sistemi pwm ile ancak sabit olamayan pals boşluğu ile sürülür. Sabit olamama nedeni ise motor deviri ile uyumlu çalışma mecburiyeti. Şayet bir sistem bobin yakıyor ise işin temelinde hatalı sürme tekniği yatar. Araç kullanıcısı ne yaparsa yapsın sürüş tekniği yöntemi vs, bozamaz yakıt sistemindeki manyetik çalışan ekipmanı 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Benim naçizane karbüratörlü land roverde ve diğer karbüratörlü platinli hikayelerde kontak açık beklemek de bobini yakabilir. Dikkat edilmesi gerekiyor. 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Metin Akbal yazdı:

Kafaya takilan mevzu amper olabilir. Haloje n ampulun 5 amper cekip xenonun 3.5 amper cekmesi gibi.

Ama voltaj akim amper her neyse donanim sabit zaten. Bunun icin donanimin kendisiyle oynamak lazim. Bujide ne kadar farkli bir akim voltaj amper vs cekecek ki?

Dci. 80 volt çalışma gerilimi enjektörlerin. Darbe zamanı 2ms olması lazım emin değilim. Veya 3ms. Yazılım ile bunu misal 3 diyelim, 3.1ms yapıyorsun ama enjektör voltajı yine 80 volt. 85 değil 60 değil 100 değil. Oraya giriş kapıları kapalı. Benzinli araçta da aynı. Soğuk motor. Enjektör gerilimi yine aynı. 14 veya 20 volt. Sadece 5ms yerine 6ms çalışıyor motor ısınana kadar. 

 

 

Voltaj akım değerleri işin mantığı için yazılmış değerdir. Değişkenlik gösterebilir üreticiye göre 

Mehmet Göktürk yazdı:

Benim naçizane karbüratörlü land roverde ve diğer karbüratörlü platinli hikayelerde kontak açık beklemek de bobini yakabilir. Dikkat edilmesi gerekiyor. 

 

Platin kapalı konumda kalırsa evet. Akım sınırlama yok. On off çalışıyor. Onunda çözümü var. Yapmıştık vaktinde. Ptc bağlamışım 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Dci. 80 volt çalışma gerilimi enjektörlerin. Darbe zamanı 2ms olması lazım emin değilim. Veya 3ms. Yazılım ile bunu misal 3 diyelim, 3.1ms yapıyorsun ama enjektör voltajı yine 80 volt. 85 değil 60 değil 100 değil. Oraya giriş kapıları kapalı. Benzinli araçta da aynı. Soğuk motor. Enjektör gerilimi yine aynı. 14 veya 20 volt. Sadece 5ms yerine 6ms çalışıyor motor ısınana kadar. 
 
 
Voltaj akım değerleri işin mantığı için yazılmış değerdir. Değişkenlik gösterebilir üreticiye göre 
O zaman buna "calisma suresi" diyelim abi. Sonra akimla voltajla karisiyor :)
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Bobinle alakası yoksa bu km de araba neden böyle bir problem yaratıyor, lpg ile bağlantısı olabilecek en önemli parça bobin malesef. Ayrıca yol ayarı vs yapılı bir araç zaten. Ek olarak şuan lpg sökülü ama benzinde de aynı sorunu yapmaya devam ediyor. 

Lpg montajı doğru muydu? Belki hatalıydı ve bobinlerde hasar bıraktı. 1.0 küçük bir motor. Elektrik tesisatında yapılacak bir hata bobinleri etkilemiş olabilir
 

belki fabrika hatası var araçta. 
 

şu an benzinde de aynı şeyler devam ediyorsa ateşleme sistemini değişmek gerekli artık. Önce kontrol sonra değişim yani. 
 

 

Servet Aydın yazdı:

Aynen öyle. Kısa ve net. Devire göre çalışma zamanı değişiyor 

Odun yaş olunca pürmüzün vanasını fazla açma gibi bir şey yok. Uzun süre Oduna tutmak var yani. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Odun yaş olunca pürmüzün vanasını fazla açma gibi bir şey yok. Uzun süre Oduna tutmak var yani. 

Püskütme zamanı uzadı soğuk motorda. Pürmüz vanası açılıp kapanıyor sonuna kadar. Ancak, açık tuttuğun süre 1 saniye yerine 1.5 saniye. Odun yandı, yine vana sonuna kadar açılıp kapanıyor ancak bu sefer açık kaldığı süre yarım saniye 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İndüksiyon bobini bir ototransformer dır. Ototransformer'lar (ve diğer transformerlar) DC ile sürekli beslenemez, bobin özelliğini yitirir. Bu nedenle "pulse" yani "darbe" ile beslenirse bu darbeyi ufak bozulma da olsa katlayarak üst voltaj ucundan verir.

 

Darbe süresini uzatırsanız, darbe DC ye benzemeye başlar ve bobinin L değeri yetersiz gelmeye başlayacaktır. Bu da aşırı akım çekmeye başlamasına yol açar. Çünkü "darbe" için bobin direnç gösterirken, DC için göstermez. Bu nedenle tanımlanandan daha uzun "darbe" değerleri bobinler için kötüdür. Ölmese de süründürür. Zamanla öldürür.

Ayrıca, darbe süresi uzayınca yüksek voltaj alınamamaya başlar. voltaj düşer. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Üretici bu yüzden sınır koyuyor. Lpg yazılımı ile süre ayarı var ancak bir yere kadar. Kafana göre müdahale yok. Oem ecu da aynı. 

 

Zayıf ihtimal, araçta yazılım vardır, süre Allah ne verdiyse uzatılmıştır. Lpg garibim benzini simüle edeyim derken yalan olmuştur 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...