İçeriğe Yönlendir

LPG, Bobine Zarar Verir mi?


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Bir adaptasyon sorunu diye de okudum bir yerde. Servisin bunu bilmesi lazım gerçi. Araştırmaya devam edin.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Bir adaptasyon sorunu diye de okudum bir yerde. Servisin bunu bilmesi lazım gerçi. Araştırmaya devam edin.

 

Servisin hali içler acısı abi, benim araçta turbo var zanneden servis personeli var. Hatta bana sen sektörden misin araçlar hakkında teknik anlamda baya iyisin diyen servis personeli oldu düğün :) adaptasyon problemi ne ile ilgili o kısmı da link atar mısınız 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
ibrahim Tiryaki yazdı:

..adaptasyon problemi ne ile ilgili o kısmı da link atar mısınız 

 

Biraz da siz çalışın :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Biraz da siz çalışın :)

 

Mehmet hocam siz ilk linki attıktan sonra sürekli yabancı kaynaklardan araştırma yapıyorum. Bir konuda daha aynı sorunu yaşayan farklı kişiler de gördüm. Çeviri konusunda eksik olabilirim, yanlış anladıysam düzeltin lütfen. 

https://www.daciaforum.co.uk/forum/topic/31018-revs-not-dying-down/

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Bir adaptasyon sorunu diye de okudum bir yerde. Servisin bunu bilmesi lazım gerçi. Araştırmaya devam edin.

 

 

Mehmet hocam araştırmalarıma devam etmekle birlikte, aynı sorunu yaşayan fransa forumlarından üyeler mevcut.

 

http://forum-auto.caradisiac.com/marques/dacia/sujet10099.htm

 

http://forum-auto.caradisiac.com/marques/dacia/sujet10401.htm#t1106587

 

 

kesin teşhis konulmamış ama eksantrik sensörü ile alakalı bir sorun olabileceğini düşünmüşler, bu sensör sanırım subap zamanlamarı ve ateşleme avanslarını okumaya yarıyor. 

 

Peki eğer bu parçada sorun varsa, fabrikasyon olarak parça mı sorunludur, yazılımsal bir durum mu söz konusudur ?

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Benim tahminim valf zamanlamasında sorun var. valf kapanması açılması ile ilgili birşeyler var. Kurum da o nedenle. Enjektörleri değişip bakıldı mı?

 

 

 

Mehmet hocam,sizin de yönlendirmeniz ile yabancı forumlarda yaptığımız araştırmalar ve kullanıcı yorumlarını baz alırsak, siz problemin temelini buldunuz bana göre. Yani sizin yaptığınız yorum ve değerlendirmeyi 2 yetkili servis bile yapmamıştı. Kimsenin ustalığı ve tecrübesine laf edecek konumda değilim ama yinede olaya mantıksal ve teknik yaklaşmak sorunu çözmede önemli rol oynuyor.

 

akabinde, eksantirik konum sensörü gibi gözüküyor sıkıntılı olan parça, veya bu parça fiziki olarak sıkıntılı olmasa bile yazılım bu parçadan aldığı verileri belirtilen devir aralığında doğru okuyamıyor/yorumlayamıyor. Bu problemde temelde fabrikasyon temelli yazılım kaynaklı gibi gözükmektedir.

 

eksantirik konum sensöründe yazılımsal veya fiziki arıza oluşması belirttiğiniz sıkıntılara yol açabilmekteymiş..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

 

Mehmet hocam,sizin de yönlendirmeniz ile yabancı forumlarda yaptığımız araştırmalar ve kullanıcı yorumlarını baz alırsak, siz problemin temelini buldunuz bana göre. Yani sizin yaptığınız yorum ve değerlendirmeyi 2 yetkili servis bile yapmamıştı. Kimsenin ustalığı ve tecrübesine laf edecek konumda değilim ama yinede olaya mantıksal ve teknik yaklaşmak sorunu çözmede önemli rol oynuyor.

 

akabinde, eksantirik konum sensörü gibi gözüküyor sıkıntılı olan parça, veya bu parça fiziki olarak sıkıntılı olmasa bile yazılım bu parçadan aldığı verileri belirtilen devir aralığında doğru okuyamıyor/yorumlayamıyor. Bu problemde temelde fabrikasyon temelli yazılım kaynaklı gibi gözükmektedir.

 

eksantirik konum sensöründe yazılımsal veya fiziki arıza oluşması belirttiğiniz sıkıntılara yol açabilmekteymiş..

 

 

 

teşekkürler. el birliği ile bulduk gibi. şimdi çözme sırası. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

 

teşekkürler. el birliği ile bulduk gibi. şimdi çözme sırası. :)

 

Sizin yorumunuz nedir? Yazılımsalsa ne yapabilirim? Renault Fransa çözer ancak bu sorunu 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Devirli kullanın kesiksiz bir saat felan uzun yol bi değişim var mı bakın

Kullanım profiliniz nasıl kent neresi günde kaç km max hız kaç?

Kullanıma göre adaptasyon degişir belki unutur araç

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Devirli kullanın kesiksiz bir saat felan uzun yol bi değişim var mı bakın

Kullanım profiliniz nasıl kent neresi günde kaç km max hız kaç?

Kullanıma göre adaptasyon degişir belki unutur araç

 

Sanmıyorum Mehmet hocam. Aracın kendi problemi bu durum. Uzun yolda zaten devirli kullanıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Devirli kullanın kesiksiz bir saat felan uzun yol bi değişim var mı bakın

Kullanım profiliniz nasıl kent neresi günde kaç km max hız kaç?

Kullanıma göre adaptasyon degişir belki unutur araç

 

Mehmet hocam dediğiniz gibi bir kullanım sergiledim ama değişen bir şey olmadı.

 

Şu fransız forumundaki arkadaşa mesaj atmıştım, benimle birebir aynı sorunu yaşayan ve 6/7 kez servise giden.. İnşallah sorunun çözümüne dair bilgilendirme yaparsa bende o kanaldan ilerlerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Devirli kullanın kesiksiz bir saat felan uzun yol bi değişim var mı bakın

Kullanım profiliniz nasıl kent neresi günde kaç km max hız kaç?

Kullanıma göre adaptasyon degişir belki unutur araç

 

 

Mehmet hocam;

 

Size attığım linklerde benimle birebir aynı promlemi yaşayan fransız arkadaşa ulaştım, renault fransa devreye girmiş ve renault techline (ulusal teknik destek) aracın değişken subap zamanlaması elemanlarından olan "selenoid valfleri" değiştirmelerini istemiş. Kendisi bugün (30/12/2019)'da servise gidecek ve aracını aldığında gerekli testlerden sonra bana bilgi verecek bende ona göre hareket edeceğim.

 

İnşallah sorun budur ve çözülür. 

 

İlginiz ve yönlendirmeniz için teşekkürler, Siz yabancı kaynaklara bakın demeseydiniz bu kadar bile ilerleme kaydedemeyecektik..

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Benim tahminim valf zamanlamasında sorun var. valf kapanması açılması ile ilgili birşeyler var. Kurum da o nedenle. Enjektörleri değişip bakıldı mı?

 

 

Mehmet hocam nokta atışı :)

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Devirli kullanın kesiksiz bir saat felan uzun yol bi değişim var mı bakın

Kullanım profiliniz nasıl kent neresi günde kaç km max hız kaç?

Kullanıma göre adaptasyon degişir belki unutur araç

 

 

Mehmet hocam tekrar selam,

 

araştırmalarıma devam ediyorum. Nette araştırma yapıyorum sürekli, genelde selenoid valf sıkıntılı çıkmış bu tip esrarengiz arızalarda. Bizim fransız arkadaş bunları da değiştirmişti ama aynı sorun devam etmişti. Bu kısım kafamı kurcalıyor. Selenoid valfi yönlendiren neresi? Yani sensöründe arıza olma ihtimali nedir, olsa kod bırakır mı vs?

 

Ayrıca fransız arkadaşta tek kontrolü yapılmayan krank sensörü ve eksantirik konum sensörü. Bunu da sormuş fransadaki servisine, yok o olsaydı arıza kodu bırakırdı demişler, gerçi ben herşeyin arıza kodu bırakacağı durumuna artık pek inanmıyorum, bir sıkıntı var ve arıza kodu bırakmayabiliyor demek ki..

 

Görüşlerin nelerdir abi. Başka hangi ihtimal ya da ihtimaller kaldı geriye?

 

 

EDİT: https://forum.donanimhaber.com/gaz-kesme-sorunu--65192485-2

 

Bu linkte memberOffline.png ShipAhoy adlı üye şöyle demiş;

 

Mercedes C180 AMG 2015. Aynı sorun bende de oluştu.Araba ani gaz kesme öne sebepsiz anlık yığılma vs..Makinaya bağlandığı halde arabada herhangi bir arıza koduda cıkmıyordu. Valf, Vakum, Piston besleme deneme yanılma derken sorun Krank Mili Sensöründe çıktı. Sensör değişti sorun bitti aklınızda olsun

 

 

 

Bu linkteki yorumdada arıza kodu bırakmadığı belirtilmiş.. Kafamda deli sorular..

tarihinde ibrahim Tiryaki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Mehmet hocam tekrar selam,

 

araştırmalarıma devam ediyorum. Nette araştırma yapıyorum sürekli, genelde selenoid valf sıkıntılı çıkmış bu tip esrarengiz arızalarda. Bizim fransız arkadaş bunları da değiştirmişti ama aynı sorun devam etmişti. Bu kısım kafamı kurcalıyor. Selenoid valfi yönlendiren neresi? Yani sensöründe arıza olma ihtimali nedir, olsa kod bırakır mı vs?

 

Ayrıca fransız arkadaşta tek kontrolü yapılmayan eksantirik konum sensörü. Bunu da sormuş fransadaki servisine, yok o olsaydı arıza kodu bırakırdı demişler, gerçi ben herşeyin arıza kodu bırakacağı durumuna artık pek inanmıyorum, bir sıkıntı var ve arıza kodu bırakmayabiliyor demek ki..

 

Görüşlerin nelerdir abi. Başka hangi ihtimal ya da ihtimaller kaldı geriye?

 

Krank egzantrik sensörü arıza vermeyebilir.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Metin Akbal yazdı:

 

Krank egzantrik sensörü arıza vermeyebilir.

 

Metin bey, krank sensörü ve eksantirik sensörü 2 farklı sensördür.

 

Ateşleme ve enjeksiyonda rol oynayan netten yaptığım araştırmaya göre; krank sensörü.

 

Krank sensörü görevlerinde şunlar yazıyor;

 

Krank devir sensörü krank milinin dönmesiyle sinyal üreterek motor kontrol ünitesine sinyal yollar. Motor kontrol ünitesi aldığı bu sinyal ışığında aşağıdaki gibi motorun çalışmasını sağlayacak eylemleri yönetir.

  1. Dizel ve benzinli motorlarda enjeksiyonun yönetilmesinde görev üstlenmektedir. Yakıt enjeksiyon başlangıcı ve yakıt püskürtme süreleri motor kontrol ünitesinin krank devir sensörü ‘nden aldığı bilgiye göre ayarlanır.
  2. Benzinli motorlarda ateşleme zamanlaması ve ateşleme avansının belirlenmesinde kullanılır.
  3. Değişken subap zamanlamasına sahip olan VVT-i veya VTEC gibi motorların sübap açılma zamanlarının ayarlanmasında kullanılır.
  4. Otomatik şanzımanlı araçlarda vites değişimleri devre göre yapılması sebebiyle bu görevi de üstlenir.
  5. Turbo şarj basıncının ayarlanmasında da yardımcı olmaktadır.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Metin bey, krank sensörü ve eksantirik sensörü 2 farklı sensördür.

 

Ateşleme ve enjeksiyonda rol oynayan netten yaptığım araştırmaya göre; krank sensörü.

 

Krank sensörü görevlerinde şunlar yazıyor;

 

Krank devir sensörü krank milinin dönmesiyle sinyal üreterek motor kontrol ünitesine sinyal yollar. Motor kontrol ünitesi aldığı bu sinyal ışığında aşağıdaki gibi motorun çalışmasını sağlayacak eylemleri yönetir.

  1. Dizel ve benzinli motorlarda enjeksiyonun yönetilmesinde görev üstlenmektedir. Yakıt enjeksiyon başlangıcı ve yakıt püskürtme süreleri motor kontrol ünitesinin krank devir sensörü ‘nden aldığı bilgiye göre ayarlanır.
  2. Benzinli motorlarda ateşleme zamanlaması ve ateşleme avansının belirlenmesinde kullanılır.
  3. Değişken subap zamanlamasına sahip olan VVT-i veya VTEC gibi motorların sübap açılma zamanlarının ayarlanmasında kullanılır.
  4. Otomatik şanzımanlı araçlarda vites değişimleri devre göre yapılması sebebiyle bu görevi de üstlenir.
  5. Turbo şarj basıncının ayarlanmasında da yardımcı olmaktadır.

 

Bu iki sensöründe arıza kaydı vermeme ihtimalini kastetmiştim aynı sensör olduklarını değil :) İnşallah sorun en kısa sürede çözülür.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Metin Akbal yazdı:

 

Bu iki sensöründe arıza kaydı vermeme ihtimalini kastetmiştim aynı sensör olduklarını değil :) İnşallah sorun en kısa sürede çözülür.

 

 

Anladım teşekkür ederim. Peki öncelikli olarak benim yaşadığım soruna etki etme olasılığında 2 sensörden hangisi daha önemli rol oynuyor? Ona göre bu olasılığı da servise bildirip bir kontrol edilmesini sağlamak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Anladım teşekkür ederim. Peki öncelikli olarak benim yaşadığım soruna etki etme olasılığında 2 sensörden hangisi daha önemli rol oynuyor? Ona göre bu olasılığı da servise bildirip bir kontrol edilmesini sağlamak istiyorum.

 

3. bir sensör daha söyleyeyim mi :) Hava akışmetre-maf sensörü de buna sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Metin Akbal yazdı:

 

3. bir sensör daha söyleyeyim mi :) Hava akışmetre-maf sensörü de buna sebep olabilir.

 

MAP sensörü olabilir evet onu çıkarıp temizledim ama değişen bir şey olmadı.

 

Hatta Dacia bölümündeki konuma bakarsanız, aynı sorunu fransada yaşayan bir arkadaşta değişen parçalar arasında map sensörü var, değişen birşey olmadı.

 

fransız arkadaşımızın aracında şuana kadarda değiştirdiği parçalar şunlar:

 

değişen gaz kelebeği gövdesi + yeniden programlama -
değişen lambda probu -
değişen hava basıncı sensörü -
değişen gaz pedalı -
besleme basıncı - gönderme sensörü 
2 eksantrik mili solenoid valfinin değiştirilmesi

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

MAP sensörü olabilir evet onu çıkarıp temizledim ama değişen bir şey olmadı.

 

Hatta Dacia bölümündeki konuma bakarsanız, aynı sorunu fransada yaşayan bir arkadaşta değişen parçalar arasında map sensörü var, değişen birşey olmadı.

 

fransız arkadaşımızın aracında şuana kadarda değiştirdiği parçalar şunlar:

 

değişen gaz kelebeği gövdesi + yeniden programlama -
değişen lambda probu -
değişen hava basıncı sensörü -
değişen gaz pedalı -
besleme basıncı - gönderme sensörü 
2 eksantrik mili solenoid valfinin değiştirilmesi

 

 

MAP değil MAF sensörü :) Araç çalışırken soketini çıkarın motorun çalışmasında değişim yoksa arızalı demektir.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Metin Akbal yazdı:

 

MAP değil MAF sensörü :) Araç çalışırken soketini çıkarın motorun çalışmasında değişim yoksa arızalı demektir.

 

 

Benim aracımda maf sensörü yok, o bildiğim kadarıyla turbolu araçlarda var.

 

Atmosferik motorda; map sensörü oluyor.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...