İçeriğe Yönlendir

2019-20 Berlingo


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hayırlı olsun, bende baktım, beğendiğimse full dolu dizel Rifter oldu, bu sınıfta bunun dışında model bakmazdım açıkcası, citroen riftere göre daha geride kaldı bana göre...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Hayırlı olsun, bende baktım, beğendiğimse full dolu dizel Rifter oldu, bu sınıfta bunun dışında moddel bakmazdım açıkcası, citroeni riftere göre daha geride kaldı bana göre...

zaten fiyatı da daha düşük.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ali Gök yazdı:

iş için ekonomik bir pikap bakıyorum bende. ( satın alma maliyeti olarak ) bakalım ne denk gelecek

şimdi almazsam seneye iki katına alacam gibi geliyor

Bütçe ne ali bey birde nasıl bir işde kullancaz hacım ne kadar gerekli

Hayırlı olsun dogan bey sıfır sıfırdır benzın li de güzeldir kötü olsa fabrika yapmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bir soru. modeli eski ama ilk kez tescil edilecek aracın muayenesinde esas nedir?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Dogan Arsiray yazdı:

bir soru. modeli eski ama ilk kez tescil edilecek aracın muayenesinde esas nedir?

Gümrük giriş tarihi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

peki ticari aracın ilk muayenesi normalde kaç sene? yani 2019 da gümrüğe giren araç, 2 sene sonramı 3 sene sonramı yoksa ilk senemi muayene oluyor?

Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
peki ticari aracın ilk muayenesi normalde kaç sene? yani 2019 da gümrüğe giren araç, 2 sene sonramı 3 sene sonramı yoksa ilk senemi muayene oluyor?

Ticari aracta ilk muayene de 1 sene sonra yapiliyor

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

2019 model olan aracın 1 ay sonra muyenesi varmış. tespit muayenesi de aynı anda aradan çıkartılabilirmi firma logosu yapıştırsak?

Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
2019 model olan aracın 1 ay sonra muyenesi varmış. tespit muayenesi de aynı anda aradan çıkartılabilirmi firma logosu yapıştırsak?
Tuvturk un sitesinde şöyle bir açıklama var:
Tadilat sonrası muayene ile birlikte periyodik araç muayenesi de yapılmış olur bu nedenle, gerçekleştirilen muayene neticesinde sadece proje ile aracın uygunluğu kontrol edilmez, aracın tam bir muayenesi yapılır. Ağır ve Emniyetsiz derecesindeki kusurları olmayan veya bu kusurlarını giderilen araçların muayenesi onaylanarak tamamlanır.

Bence tadilat muaynesiyle randevu al git abi. Genel muayeneyide aradan çıkarırsın
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

aracı gidip teslim aldım. yerine gelen seriyi inceledim ve epey şaşırdım. bomboş birşey getirmişler. ayrıca bu muayeneden ötürü 600tl daha indirim yaptılar kendimiz logoyu da işeltirken muayene ettireceğiz. paspas seti ve yangın tüpü verdiler.

benzin alırken adam dizel koymaya kalktı. çok dikkat etmek lazım.

 

aracın iki anahtarı var bir tanesi kumandalı katlanır şekilde.

araçta otomatik değil normal klima varmış.

diğer özellikler şöyle:

4 hoparlör lü ses sistemi. arkaya illaki tweeterli hoparlör istiyor ses çok feci.

hill holder - ileri geri sürekli devrede

start stop - bunu çalıştırmayı başaramadım düğmesi var kapatmak için oysaki. gerçi çalşmasa daha iyi,hiç sevmediğim bir özellik.

elektrikli arka kayar kapı kilitleri

elektrikli aynalar var.

yol bilgisayarı mevcut

hız sabitleyici ve limitör var.

4 cam otomatik

arka bölme ayırıcı

katlanır ve kayar arka koltuklar,

dönüş içinde kullanılabilen sis farları,

otomatik açılıp kapanan farlar,

tavan barları,

ayarlı direksiyon ve ayarlı sürücü koltuğu var.

 

araç 3 silindirli 1.2 motor. puretech. aracın 1500 devire kadar cansız bir hali var, ancak 2000 devirden sonra adeta bir dizel miş gibi çekiş üretiyor. 3000 5000 devir arası müthiş keyifli bir sesi var. maksimum 200nm tork alınabiliyor. 0-100 11.5 sn imiş.   6. vites ise daha güçlü bir araçtan en bariz farklı şekilde düz yolda çekişi sürdürmekte zorlanıyor. (bu motorun 130 hp sürümü varmış chip tuning yapılabilir) yani şehir içi 6. vites pek işe yaramayacaktır. 80 ile giderken 5. vitesi kulanmak gerekiyor. aracın lastikleri c tipi michelin. 205 60 16 ölçüsünde. oldukça iyi lastikler ancak biraz ses yapıyorlar. aracın arka tarafı daha gürültülü.( yan kaplamaları söküp bakmam lazım) ergonomik açıdan oturuş, direksiyon, vites, debriyaj harika ayarlanmış, aracın arkasını aynalardan görmek gayet kolay ancak kaputun şişkinliği nedeniyle ön tarafın tahmini zor. arkada yer alan bagaj bölücüyü sökmek lazım. aracın dikiz aynası çok küçük oraya daha geniş bir model tutturmak gerekecek. gece binilecekse de, arka cama cam filmi ayrıca şart bence.

 

bence bu fiyata giriş seviyesi bomboş bir otomobil almaktansa her sene muayeneye katlanıp bu araç yada benzerlerinden almak çok mantıklı olurdu.

 

daha sonra fotoğraf çekip eklerim. yorumlarımı güncellerim.

 

 

 

dolu paketlerin temel farkı ise şöyle:

 

arka renkli camlar, arka yan perdeler, daha renkli döşemeler, büyük multimedia ekran ve direksiyon kumandaları, alaşım jantlar. bir de bazı modellerde harika bir cam tavan opsiyonu var. tabiki fiyat farkı büyük.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

2019 mayıs lansman fiyatına aldık. 99.441 tl toplam tutar. yüzde 18 kdv zaten bizim firmanın masrafına gidiyor. gitmese bile bu tip bir fayda/maliyet oranını herhangi bir küçük otomobilden almak mümkün değil gibi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

100 bin bile degil ve sifir. Hayirli olsun kazasiz belasiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Her sene muayene olayını anlamıyorum. Senede 1gün 2 saatlik zaman dilimi. Karşılığında x2 rakama alınacak otomobilden daha dolu ve işlevsel ticari araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Her sene muayene olayını anlamıyorum. Senede 1gün 2 saatlik zaman dilimi. Karşılığında x2 rakama alınacak otomobilden daha dolu ve işlevsel ticari araç.

uğraşmaya değer bence. aracın içinde şöförün oturuşu bir tuhaf geldi tiguan dan sonra. doblo ya daha çok benzior koltukların kapılara olan uzaklığı. dacia dokker böyle değil mesela.

 

kıyaslayacak olursam, ki gelecek günlerde daha net olur fikirlerim, ebatları eski model doblo gibi geliyor içinde otururken. arka görüş biraz problemli. fresnel cam lenslerinden lazım. araçta çok saçma ama önemsi bir ergonomik sorun var. ön kapı camlarının B sütuna yaslandığı yerde içeride dışarıdaki eğimli estetik tasarım detayı yok. sadece siyah görünüyor. tam da göz sağ ucuyla görünen yere denk geliyor. 3 kere yanımda siyah renkli bir araç gidiyormuş zannedip şaşırdım mesela.

 

farlar çok ama çok başarılı. h7 ampul var sis farları h11. dönüş desteği ile harika şekilde aydınlatma sağlamışlar. hiçbirşey yapmaya gerek yok. belki h11 sisler yerine 3000k parlak led sisler takılabilir. kışın çok faydasını görmüştüm sarı rengin. gündüz sürüş ışıkları normal filamanlı ampul. onları belki led yaparım arıza vermez ise.

 

yani arkaya tweeterli hoparlör yada sadece tweeter eklemesi ve gündüz sürüş ışıklarına led değişikliği ile sınırlı kalacak emeklerim. birde arka cama film yapmam lazım sanırım.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

İ10 ile fiyatını kıyaslayınca bence bedava. Güzel tercih olmuş ilerleyen zamanlarda detaylı izlenimlerinizi bekleriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

günümüz koşullarına göre doğru. eğer iddia edildiği gibi tüketim ortalamada 5.5 litre civarında gezecekse dizel in anlamı kalmamış demektir yük taşımadığımız sürece. bu aracın barındırdıkları normal bir kullanıcı için gayet yeterli görünüyor. tam hibrit yapılacak motor gibi geldi. sessiz sedasız rölantisi var. duymak zor devir sesini.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

gündüz far ampulü dipsiz tipte büyük bir çift flamanlı ampul. neyin nesi anlamadım. ampulü sökünce arıza vermedi. ancak yük az diye led ampul takıldığında yakmayabilirde herhalde.

 

uzun farlar h1 miş. uzun farları kısa farların aydınlatma başarısına ters  şekilde zayıf. h1 olup kapağın içine sığan tipte ampul lazım.

 

araçta yolcu airbag i yok. tasarruf etmişler. startstop çalışmıyor devrede olduğunu gösteren yeşil ışık yanıp sönüyor. akü yattığı için problemli olabilir diye düşünüyorum. araç çalışmıyorken 12.7 volt gösteriyor.

 

 

aracın PDF kullanma kılavuzu:

 

https://carmanuals2.com/get/citroen-berlingo-2019-kullan-m-k-lavuzu-113847

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

3157 degil. o jeep lerdeki plastik duylu olan. bu bildigin park ampulu gibi ama kocaman ve cift filamanli.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Aslında bende acaba diyorum bu tarz birşeymi baksak, Rifter yakından incelemedim ama dolusu fena duruyor, motor eat8 falan güzel, adaptif kruza kadar herşey var, tabii en dolusu alıncak GT-Line, acaba demiyor değilim, koca araba dev bagaj güzel, bunları hususi alamıyormuyuz acaba...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...