İçeriğe Yönlendir

2019-20 Berlingo


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

olurda Tiguan ı satmaya karar verirsem, lastik alırım diye düşünüyorum. ilgilenen varsa mesaj atabilir.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ne yapacaksın o dönemin dsg sini abicim, mis gibi manuel araba işte. fiyatına göre sağladığı fayda çok yüksek.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ekonomik gerçeklik artık malsef bu şekilde...

sürekli vites değiştirilen trafikli durkalklı vaziyet, tüm yolda geçirilenin yüzde 30 undan çok değilse otomatiğe para vermenin marjinal fayda getirmeyeceğini düşünüyorum artık. ( benim kullanımım bu şekilde mesela, 10 dk trafik maks, 30dk sabit hız açık yol)

 

mesela:

sınırlı bütçe varken alınabilecek sıfır km bir araç düşünelim. 100hp 1.2 motor berlingo 102 bin tl, 130hp dizel otomatik 156 bin tl idi. araca çok ciddi fiyat farkı var. iyi seçmek lazım.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Dogan Arsiray yazdı:

ekonomik gerçeklik artık malsef bu şekilde...

sürekli vites değiştirilen trafikli durkalklı vaziyet, tüm yolda geçirilenin yüzde 30 undan çok değilse otomatiğe para vermenin marjinal fayda getirmeyeceğini düşünüyorum artık. ( benim kullanımım bu şekilde mesela, 10 dk trafik maks, 30dk sabit hız açık yol)

 

mesela:

sınırlı bütçe varken alınabilecek sıfır km bir araç düşünelim. 100hp 1.2 motor berlingo 102 bin tl, 130hp dizel otomatik 156 bin tl idi. araca çok ciddi fiyat farkı var. iyi seçmek lazım.


Istanbul’da hele ki gun ici aktif gezilen bir arac ise otomatik sart gibi geliyor bana

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Gibisi fazla. 5km yolu 2 saatte almayan anlayamaz

boş zamanda herhalde? 2 saat harika rakam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Manuel vitesli aracım ile 3~4 yıl önce boğaz köprüsünü 1,5 saatte geçince sol ayağım ağırmıştı. İstanbul gibi yoğun trafik olan yerlerde otomatik şart gibi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sürekli trafik varsa şart bence de.

205 60 16 imiş lastikler. bildiğin araba tekeri sanırım. ama C tipi desenli.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Doğan Arşiray

hava isininca ortalamayi 5500 km de 5.4 litreye dustu.

bu arada startstop 3 kere calisti. cok faydali getcekten.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Doğan Arşiray

daha fazla şehir içi ve dur kalk yapıyorum, 1700 km için ortalama 5.9 da sabit kaldı. 7100km oldu araç. start stop hala çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • 4 hafta sonra...
Doğan Arşiray

10000 km gözlemleri ve yorumları.

 

Aracın yakıt tüketimi 5.7 de sabit kaldı. uzun yolda 5 litre ye kadar düşeceğini düşünüyorum.

 

Aracın artı ve eksileriner ekleme yapayım..

 

Aracın makul hızlarda 110 120 ye kadar düz yolda sürüşü gayet net ve kaliteli. süspansiyon da iyi ayarlanmış. otomobil gibi. lastikler daha büyük olsaydı daha konforlu olabilirdi tabi.

Koltuklar hiç yormuyor. destekleri de olması gerektiği gibi.

Katlanır koltuklar sayesinde kocaman 28jant elektrikli şehir bisikletini koyup taşıyabiliyorum.

Direksiyon düşük hızlarda yumuşak. ancak bazen direksiyon simidinin dönüşü hızdan bağımsız olarak tırtıklı bir yüzeydeymiş gibi oluyor. mesela yan rüzgarda araç rügzar tarafından ittirilirken. belki ESP ile ilgili birşey bilemiyorum.

ESP inanılmaz derecede agresif çalışıyor, kayma başlamadan hemen önce gazı kesip dönüşteki ters tarafı tamamen frenliyor ve hızı çok acil şekilde azaltıyor, yani karda hafifi yokuşta ESP ile mümkün değil kalkma bu araba.

6 ayda aracın yeni kokusu hala geçmedi sıcakta rahatsız ediyor.

Aracın ön camı aşırı büyük, içeriden silmesi gerçek bir dert.

Aracın ses yalıtımı çok iyi.

Yan kapıların ve bagajın açılıp kapanması ağırlıklarına rağmen çok kibar.

Virajlarda kafadan kayıyor. ekonomi amaçlı lastikler de etken ama bence daha geniş taban lastik lazım.

Fren performansı yeterli, ancak bir otomobile göre daha uzun sürede duruyor.

Sağ yada sol sinyal ile park lambası yakılabiliyor. Alman arabalarındaki gibi.

Arka cam çok geride tahmini zor, o nedenle fresnel cam merceği yapıştırdım arka cama.

 

Benzinli motorda otomatik şanzıman olsaydı şahane olurmuş. Dizele bence gerek yok, ama benzinli getirmiyorlar nedense artık. Çekiş makul hızlar için yeterli. Daha fazla performans da bu aracın dinamikleri için yanlış olurdu.

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Doğan Arşiray

11 bin km oldu. sürekli aynı koşullarda kullanıyorum. yarım şehir işi yarım şehir dışı gibi. 5,6 litre uzun dönem ortalaması. ben buna uzun yolda 5 litre yaktırırım :) hipermil filan  çabası da değil. sakin sürüşte oluyor kendiliğinden. start stop çalışmıyor. servis zamanı geldi gidip göstereceğiz tekrar. akü mü değişecek ne yapacaklarsa yapsınlar. yepyeni araba yahu.

birde kışlık lastik aldım, onları takacağım iki hafta içinde.

 

aracın aynalarındaki ölü noktalar çok büyük. illaki dışbükey ayna parçası lazım.

 

aliepxressden 4300k h1 uzun far led ampulü sipariş ettim onlar gelince onları takacağım.

 

aracın hoparlörlerinin düşük frekansları yetersiz, bu tip fabrikasyon düşük güçlü teyplerie amplifikatör eklebiliyormu? mono subbass eklerdik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

bu tip fabrikasyon düşük güçlü teyplerie amplifikatör eklebiliyormu

 

oldukça geniş kullanım alanı var. 1 kere alınır arabadan arabaya taşınır , ne bağlarsan bağla , app kontrolü de güzel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

sıfırı ne kadar oldu bu arabanın doğan abi i tahminimce 50 60 binlira koymuştur aldığın fiyatın üzerine

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bunun sıfırı yok. dizel den yola çıkarak orantılarsak 40 bin filan koymuş olmalıydı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray

pazartesi sakin bir uzun yol yaptim. tuketim 5 litreye kadar dustu. donerken 100 110 geldim 5.7 ye cikti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

225 55 16 kışlık lastik taktım. çap aynı. aracın görünüşü de daha güzel oldu. yol tutuş normal araç ayarına geldi. demekki ekonomi işi michelinler iyi tutamıyor yolu.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Dogan Arsiray yazdı:

225 55 16 kışlık lastik taktım. çap aynı. aracın görünüşü de daha güzel oldu. yol tutuş normal araç ayarına geldi. demekki ekonomi işi michelinler iyi tutamıyor yolu.

 

Orijinali 205 tabandı sanırım. 225 takınca lastik janttan dışarı doğru bombe yaptı mı? Benim Fiorino'nun orijinal ölçüsü 195/55 r16 ama ben 205/55 r16 lastik kullanıyorum. Böyle hafif bombeli duruyor hep ve sanki lastiğin havası inmiş gibi görünüyor. Biraz da lastiğin yanak yumuşaklığı ile alakalı sanırım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...