İçeriğe Yönlendir

Aracım Karavan Çekebilir mi?


Osman Ünal2

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Ali Gök yazdı:

Kamp alanında zaten var 220 v 

 

kalan yerlerdede az terleyin yahu doğa adamısınız siz 😂

 

çözüm değil. icat yapmak burda mesele. Yoksa yanarız sorun değil. Sanki aldık da gittik de karavanın içinde gece bunaldık.

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pertiel tek çare. Bilinmeyen bir özelliği ile elektrik enerjisi olmadan soğutma yapabilme imkanı var hemde çok iyi. Ama söylemem. Karavan alınca hem ısıtma hem soğutma yapacağım öyle

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Pertiel tek çare. Bilinmeyen bir özelliği ile elektrik enerjisi olmadan soğutma yapabilme imkanı var hemde çok iyi. Ama söylemem. Karavan alınca hem ısıtma hem soğutma yapacağım öyle

 

COP değeri 0.3 napıyon?

 

buharlaşmalılarda COP 15-20

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
COP değeri 0.3 napıyon?
 
buharlaşmalılarda COP 15-20
 

Koca tavan. İşe yarasın biraz. Elektrik derdi yok mis gibi.
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Servet Aydın yazdı:

Bayur bir Göktürk iki.. Hevesimi geri koydular emoji16.png

 

Hayat kısa, kuşlar uçuyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Hayat kısa, kuşlar uçuyor...

 

İlk yapılacak iş çeki demiri. Bu şart. Şimdi saatleri ayarlayalım. Demir takılınca alışveriş kolaylaşır psikoloji hazırlanır, emanet test araçları denenir.

 

Benim öğrendiğime göre VW de program güncellemesi yapılıyormuş. Acaba bu avrupa markaların montajında yazılım güncellemesi yapılıyor mu ki?

 

Misal:  ESP değişiyor ve de arka mesafe sensörleri karavan fişi takılınca iptal oluyor vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mehmet Göktürk yazdı:

 

İlk yapılacak iş çeki demiri. Bu şart. Şimdi saatleri ayarlayalım. Demir takılınca alışveriş kolaylaşır psikoloji hazırlanır, emanet test araçları denenir.

 

Benim öğrendiğime göre VW de program güncellemesi yapılıyormuş. Acaba bu avrupa markaların montajında yazılım güncellemesi yapılıyor mu ki?

 

Misal:  ESP değişiyor ve de arka mesafe sensörleri karavan fişi takılınca iptal oluyor vs.

500L kitapçığında sensörlerin iptal olduğu yazıyordu, ışıklandırmalar aklımda kalmadı ama.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

İlk yapılacak iş çeki demiri. Bu şart. Şimdi saatleri ayarlayalım. Demir takılınca alışveriş kolaylaşır psikoloji hazırlanır, emanet test araçları denenir.

 

Benim öğrendiğime göre VW de program güncellemesi yapılıyormuş. Acaba bu avrupa markaların montajında yazılım güncellemesi yapılıyor mu ki?

 

Misal:  ESP değişiyor ve de arka mesafe sensörleri karavan fişi takılınca iptal oluyor vs.

 

Benim de karavan hayalim var ama daha çok yolum var hocam, şu aralar köy evine odaklandık ailecek, önce parke/fayans döşemeyi öğrenmem lazım :)

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Benim hayalim karavan ama daha çok yolum var hocam, şu aralar köy evine odaklandık ailecek :)

Sana da o vesileyle treyler lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Sana da o vesileyle treyler lazım. 

 

Motokaravana sıcak bakıyor olsam da zamanla neler değişir kim bilir hocam

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

çözüm değil. icat yapmak burda mesele. Yoksa yanarız sorun değil. Sanki aldık da gittik de karavanın içinde gece bunaldık.

 

 

İcad lazımsa oda var . Vantilatörün arkasına buz aküsü asın 

eniştemin av için yaptığı traktör arabasının üzerindeki karavanda kullandığı soğutma yöntemiydi . 15 20 dk oturdum karşısında buz gibi veriodu 

vantilatör otobüs işiydi masaya koymuştu . Bilmem hatırlarmısınız eski 302 lerde flan olurdu ufak şöförün önünde olurdu

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Stabilizator şart gördüğüm kadarıyla. Kaba hesapla iki kişilik çekme karavan 35bini buluyor. Bi level üstü 50bin. Tam donanımlı tabi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Servet Aydın yazdı:

Stabilizator şart gördüğüm kadarıyla. Kaba hesapla iki kişilik çekme karavan 35bini buluyor. Bi level üstü 50bin. Tam donanımlı tabi


Stabilizator bir arti. Yanindan buyuk araclar gecince olusan sallantiya ve ani hareketlerdeki titresimlere fayda sagliyor. 

Mehmet Göktürk yazdı:

 

İlk yapılacak iş çeki demiri. Bu şart. Şimdi saatleri ayarlayalım. Demir takılınca alışveriş kolaylaşır psikoloji hazırlanır, emanet test araçları denenir.

 

Benim öğrendiğime göre VW de program güncellemesi yapılıyormuş. Acaba bu avrupa markaların montajında yazılım güncellemesi yapılıyor mu ki?

 

Misal:  ESP değişiyor ve de arka mesafe sensörleri karavan fişi takılınca iptal oluyor vs.


Niyet var mi hocam, konular aciliyor arastirmalar yapiliyor :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Gök yazdı:

 

İcad lazımsa oda var . Vantilatörün arkasına buz aküsü asın 

eniştemin av için yaptığı traktör arabasının üzerindeki karavanda kullandığı soğutma yöntemiydi . 15 20 dk oturdum karşısında buz gibi veriodu 

vantilatör otobüs işiydi masaya koymuştu . Bilmem hatırlarmısınız eski 302 lerde flan olurdu ufak şöförün önünde olurdu

 

Bu kadarda mı kalacak icadımız :)

gelişmek gerek:

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sami Demirpaz yazdı:


Stabilizator bir arti. Yanindan buyuk araclar gecince olusan sallantiya ve ani hareketlerdeki titresimlere fayda sagliyor. 


Niyet var mi hocam, konular aciliyor arastirmalar yapiliyor :)

 

Son karavan konuları daha çok kapalı kalmaktan. Ancak bende tekne var 5.25 boyda kapalı üstü. biraz öyle operasyona meraklıyım. Ama denizde tuzla darıca dolaşmaktan balık tutmaktan ileri gidemedim. Küçük..Büyük ise başka sorunları var aileyi deniz tutuyor vs.

 

Benim 2-3 senedir bir transporter çevirme niyetim vardı. Sonra malum rıfkıyı aldık. rıfkıda kısa şasi olduğu için yatak pek mümkün değil. tuvalet vs de zaten hakgetire ve aile işi olmaktan çıkıyor. Sprinter/Ducato vs ise çıkma araçlara nasıl güveneceğim avrupa yollarında konusu var. Herhalde bu bakımdan en anlamlısı mantıklısı çekme minik birşey olmalı. ısıtma havalandırma uyuma karşılasa yeterli olur gibi geliyor. Türkiye'de çok gidecek yer var sayılmaz ama bizim kongreler var mesela. Eğer karavanım olsaydı çok daha fazla yere gidebilirim ve üniversite kampüsüne çekebilirim. Bu da düşünülmesi gereken güzel bir mesele. O nedenle rıfkıya müşteri ayarlayıp 50-60 bin harcamaya değer. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Son karavan konuları daha çok kapalı kalmaktan. Ancak bende tekne var 5.25 boyda kapalı üstü. biraz öyle operasyona meraklıyım. Ama denizde tuzla darıca dolaşmaktan balık tutmaktan ileri gidemedim. Küçük..Büyük ise başka sorunları var aileyi deniz tutuyor vs.

 

Benim 2-3 senedir bir transporter çevirme niyetim vardı. Sonra malum rıfkıyı aldık. rıfkıda kısa şasi olduğu için yatak pek mümkün değil. tuvalet vs de zaten hakgetire ve aile işi olmaktan çıkıyor. Sprinter/Ducato vs ise çıkma araçlara nasıl güveneceğim avrupa yollarında konusu var. Herhalde bu bakımdan en anlamlısı mantıklısı çekme minik birşey olmalı. ısıtma havalandırma uyuma karşılasa yeterli olur gibi geliyor. Türkiye'de çok gidecek yer var sayılmaz ama bizim kongreler var mesela. Eğer karavanım olsaydı çok daha fazla yere gidebilirim ve üniversite kampüsüne çekebilirim. Bu da düşünülmesi gereken güzel bir mesele. O nedenle rıfkıya müşteri ayarlayıp 50-60 bin harcamaya değer. 


3 Kisi oldugunuz icin bircok markada uygun bir model bulunabilir. 750 kg altinda kalmak zorunda degilsiniz. Ehliyeti cevirmek disinda zahmeti yok. Senede 2 3 saat Tuv muayenesini zahmet saymiyorum guvenlik adina olumlu. 

Ayrica Avrupa seyahatleri icin O2 plakali almak kapidan geri donmenize engel olacaktir. Yunanistan’a O1 karavanla girebilen de var giremeyende var. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sami Demirpaz yazdı:


3 Kisi oldugunuz icin bircok markada uygun bir model bulunabilir. 750 kg altinda kalmak zorunda degilsiniz. Ehliyeti cevirmek disinda zahmeti yok. Senede 2 3 saat Tuv muayenesini zahmet saymiyorum guvenlik adina olumlu. 

Ayrica Avrupa seyahatleri icin O2 plakali almak kapidan geri donmenize engel olacaktir. Yunanistan’a O1 karavanla girebilen de var giremeyende var. 

 

Evet 750 ile sınırlamak istemiyorum. o2 her zaman eklersin orasına burasına aksesuar bisiklet şu bu. yine 750 grubundan alsan bile 900 lere felan çıkabilir.

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Evet 750 ile sınırlamak istemiyorum. o2 her zaman eklersin orasına burasına aksesuar bisiklet şu bu. yine 750 grubundan alsan bile 900 lere felan çıkabilir.

 


750lerin cogu tartilsa yukariya cikar. 
 

Gecen seneye kadar 750kg konusu bu kadar gundemde degildi.  Saniyorum kucuk bir engeli olan ve ehliyetini BE ‘ye ceviremeyen birisi var, gecen seneden beri butun sayfalara 750kg baskisi, onemi, olmassa olmaz yorumlari yapiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Göktürk yazdı:

 

İlk yapılacak iş çeki demiri. Bu şart. Şimdi saatleri ayarlayalım. Demir takılınca alışveriş kolaylaşır psikoloji hazırlanır, emanet test araçları denenir.

 

 

Ehliyet uygun mu ?

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ehliyet uygun mu ?


O1 sinifina uygun, O2 ye uygun degil. 
 

O1 ve O2 ne dersen konu actik bakiver :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ehliyet uygun mu ?

 

Ehliyette sorun yok demir için. Kaldı ki hemen ardından BE için kursa yazılacam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
 
Ehliyette sorun yok demir için. Kaldı ki hemen ardından BE için kursa yazılacam.

b9810ed05187d8f2a16439d579cfc1c1.jpg

Suraya ilistirelim gerekli dokumani :)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...