İçeriğe Yönlendir

Su Parasına Yeni Golf 8


Emre Demir

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şse değişti onu derinlemesine incelemeli tm teşhis için, zamanla düzeltirler

Klasik vag. Aracı yeterince test etmeden piyasaya sürme işleri. Motor-şanzıman-şase... milleti deneme aracı ettiler

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Çoğu yerde arka bağımsız süspansiyon olayının pazar oluşturma amacıyla propagandasının yapıldığı normal kullanımda fark etmediği yazılıyor. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Valla abi testlerde sonuçlar kötü. Ne kullandıysalar eskisinden kötü olmuş. 75 ile golf testi geçemiyor. 76 ile leon geçemiyor. Takipleri çok daha iyi. Gece köpek çıksa direksiyon kırsak güven vermeyen bir golf var ortada. Tamamen maliyet. Çünkü Rline golf’te bağımsız süspansiyonlar var. Ama insanımız koşarak gidip alıyor. Neden? Çünkü Alman. 

köpek çıkınca direksiyon kırmıyoruz yandan araç geliyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Çoğu yerde arka bağımsız süspansiyon olayının pazar oluşturma amacıyla propagandasının yapıldığı normal kullanımda fark etmediği yazılıyor. 

köpek çıkınca direksiyon kırmıyoruz yandan araç geliyor. 

Fark etmiyorsa neden yere daha çok tutunması istenen araçlarda bağımsız süspansiyon kullanılıyor? Mesela golf 8 r line? Veya daha bir sürü örnek

 

normal sürüşte elbette fark yoktur. Lastikler de öyledir. Normal sürüşte fark hissedilmez. Ama ani bir durumda fark belirginleşir

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Fark etmiyorsa neden yere daha çok tutunması istenen araçlarda bağımsız süspansiyon kullanılıyor? Mesela golf 8 r line? Veya daha bir sürü örnek
 
normal sürüşte elbette fark yoktur. Lastikler de öyledir. Normal sürüşte fark hissedilmez. Ama ani bir durumda fark belirginleşir
Spor şasi DCC vs donanımlar torsiyonla gelmez. Olay sadece yere tutunmak degil.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

normal kullananlar için satıldığı varsayılıyor aracın. 

Yolda karşımıza ne çıkacağını bilemeyiz. Derin çukur olur, öküz olur, at olur. 
 

bunların haricinde kuru zeminde performansı daha düşük araç, kaygan zeminde daha da kötü sonuçlar doğurur. 

Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Fark etmiyorsa neden yere daha çok tutunması istenen araçlarda bağımsız süspansiyon kullanılıyor? Mesela golf 8 r line? Veya daha bir sürü örnek
 
normal sürüşte elbette fark yoktur. Lastikler de öyledir. Normal sürüşte fark hissedilmez. Ama ani bir durumda fark belirginleşir

Spor şasi DCC vs donanımlar torsiyonla gelmez. Olay sadece yere tutunmak degil.

Ben gördüğümü söylüyorum. Araç dengesinde Rakiplerinden çok geride bir golf 8 izledim. Bunu görmezden gelip alacak olan alsın tabi. Ama normal bir insanın gözünü kapatıp yok sayacağı durum olmamalı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Fark etmiyorsa neden yere daha çok tutunması istenen araçlarda bağımsız süspansiyon kullanılıyor? Mesela golf 8 r line? Veya daha bir sürü örnek
 
normal sürüşte elbette fark yoktur. Lastikler de öyledir. Normal sürüşte fark hissedilmez. Ama ani bir durumda fark belirginleşir

Spor şasi DCC vs donanımlar torsiyonla gelmez. Olay sadece yere tutunmak degil.

 

dedik ya pazarlama balonu. pahalı araba üreteceksin ki birileri alacak :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
dedik ya pazarlama balonu. pahalı araba üreteceksin ki birileri alacak [emoji4]
 
Markanın biri yanlış hatırlamıyorsam Honda Jazz arka koltuk cebini donanım olarak satıyordu biz torsiyona takıldık [emoji4]

A donanımına deri direksiyon usb sis led far koyarsın herkes alamaz, bu üçünü koymazsın bu seferde donanımdan çalınmış olur.

Ben gördüğümü söylüyorum.


Bende bildiğimi aktarıyorum. Bende de torsiyon var ama bağımsız aynı model Focus (ailede var) benim girdigim viraja giremiyor olay tutunmak ise.

Ben bağımsız süspansiyonun sadece konforla alakalı olabileceğini düşünüyorum çünkü torsiyon ile kule gergisini benzer tutuyorum. Bunun mantığını bilen ne demek istediğimi anlayacaktır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

6 sene torsiyonlu Golf kullandım hiç sorun yaşamadım. Aynı durum A3 octavia leon içinde geçerli 1.0 tsi 1.2 tsi 1.6 tdi hepsi torsiyon.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Yanlış hatırlamıyorsam 1976 model r12 sw aracımızda torsiyon bile yoktu direk aks vardı. Babam onla hacca gitmişti. Diyeceğim o ki normal şartlarda her araç rahattır, Güvenlidir. Hele eski Amerikanların süspansiyonu harikaydı. Risk olmazsa kaza olmaz o zaman şasenin güçlü olmasına bile ihtiyaç olmaz. Ama risk ve kaza olduğu zaman bırakın süspansiyonu araçtaki deponun dolu olması veya kişilerin oturduğu yer bile önemli. Bağımsız süspansiyon iyi ama her şey değil. 2016 torsiyonlu fiesta geyik testini 80 min üstü hızla geçiyor mesela. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Bağımsız süspansiyon Üst sınıf araçlarda kullanılmaya devam ediliyor. C sınıfı araçların ortalamanın üstünde beygir gücü sunan araçlarda da var. Şöyle bir karşılaştırma yapmanızı tavsiye ederim. Golf de deneyin. İster golf 5, ister golf 6(bu iki üretimde standart) ile golf 7 1.6 Tdi ile karşılaştırın, Torsiyonlu araçla bağımsız süsp. aracın uzun yol konforunu bariz göreceksiniz. Özellikle salınım olan veya bozuk yollarda bariz bir şekilde anlayacaksınız. Her iki aracı da kullanmış biri olarak konuşuyorum. Arabayı geri geri kullanırken veya park ederken dahi aradaki farkı hissediyorsun.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Önemli olan süspansiyonun çeşidi değil zaten. Davranışı. Bu geyik testleri iki şeyi test eder. Şase süspansiyon ikilisi ve elektronik denge sistemi. İkisinin beraber başarısı test edilir. 
 

Kimse durup dururken direksiyon kırıp böyle şeyler denemez. Hayatta bu test gibi bir hareket başınıza bir kez gelir veya gelmez. Ama hayatınızla sonuçlanabilir. O yüzden önemlidir. Eğer böyle düşünmüyorsanız en ucuz lastikle de gezebilirsiniz. Normal kullanımda asla başınıza bir şey gelmez emin olun. 
 

genel anlamda bu testte c segmentte focus mk4 çok başarılıdır. Sonra japon, en son avrupa arabaları listede sıralanıyor. Avrupa arabaları 75-76km hızlarda resmen debelenirken focus, civic, corolla, i30 77km hızla çok rahat geçiyor. 

 

i30’un 77km ile düz yolda gider gibi geçtiği testte golf 8 75 ile ikinci hamlede yoluna giremiyor. Tekerlekler cevap vermiyor. Ha hala bunlar safsata diyorsanız. Ne bileyim...
 

https://youtu.be/Jal-SMsjm7o i30

https://youtu.be/A7x1n3kDuAY Golf 8

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

İyi de sen yukarıda neden bağımsız koymamış diyordun şimdi de geyik testi diyorsun. Önce neyi tartışıyoruz onu anlayalım.

Safsata derim çünkü 70 km de sport modda denemiş ama 75 km de sport modda denememiş. Aynı şu SUV ların teker testlerinde esp yi açıp kapatmaları gibi birşey olmuş.

75 'le sport modda aynı tepkileri veriyorsa araç tamam derim.

Bu arada Corolla HB mi demeliyim Auris mi demeliyim bilemedim sıralamada (tabi bu safsataya gore) Toyota bir tık önde.

Hyundai ye diyecek sözüm yok. Adamlar yapmış.

Benim garibime giden 4 teker birden nasıl kayar. Leon a bakıyorum jilet gibi gidiyor. A3 e bakıyorum o da sapıtıyor. Halbuki Seat ile Audi neredeyse aynı altyapı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

İyi de sen yukarıda neden bağımsız koymamış diyordun şimdi de geyik testi diyorsun. Önce neyi tartışıyoruz onu anlayalım.

Safsata derim çünkü 70 km de sport modda denemiş ama 75 km de sport modda denememiş. Aynı şu SUV ların teker testlerinde esp yi açıp kapatmaları gibi birşey olmuş.

75 'le sport modda aynı tepkileri veriyorsa araç tamam derim.

Bu arada Corolla HB mi demeliyim Auris mi demeliyim bilemedim sıralamada (tabi bu safsataya gore) Toyota bir tık önde.

Hyundai ye diyecek sözüm yok. Adamlar yapmış.

Benim garibime giden 4 teker birden nasıl kayar. Leon a bakıyorum jilet gibi gidiyor. A3 e bakıyorum o da sapıtıyor. Halbuki Seat ile Audi neredeyse aynı altyapı.

Eğer marka torsiyonla rakiplerinden geri kalıyorda başka çözüm aramalı. A sistemi olur b sistemi olur fark etmez. Bence böyle. Bağımsız süspansiyon torsiyondan biraz daha önde olan bir sistem olduğu için bağımsız dedim. 
 

amacım da karşılaştırma yapmak. Araba forumu burası. Hepsini konuşalım. İyiye iyi kötüye kötü. Ben kendi aracım için her gün kötü bir şey yazarım mesela :) ama bazı insanlar bunu yapamıyor. Kapatıyor gözlerini

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Eğer marka torsiyonla rakiplerinden geri kalıyorda başka çözüm aramalı. A sistemi olur b sistemi olur fark etmez. Bence böyle.


Bunda hemfikiriz. Ama anlattım Sport modda denenmemiş. Onu da görmemiz gerekli.



Bağımsız süspansiyon torsiyondan biraz daha önde olan bir sistem olduğu için bağımsız dedim.


Hangi anlamda önde, neye göre kime göre önde.

Hepsinin kendine göre avantajı dezavantajı var. Yeri gelir makas sistem önde olur bilemeyiz ki :)




 amacım da karşılaştırma yapmak. Araba forumu burası. Hepsini konuşalım. İyiye iyi kötüye kötü. Ben kendi aracım için her gün kötü bir şey yazarım mesela [emoji4] ama bazı insanlar bunu yapamıyor. Kapatıyor gözlerini


Konuşalım karşılaştıralım da da sen VAG a karşı tarafsız değilsin aşırı ön yargılısın. Hangi mesajını görsem gömme derdindesin [emoji16] Octavia satılmaz hayret nasıl satılmadı, Passat ta bilmem ne donanımı yok vs. Şimdiye kadar 1 tane olumlu mesajını ben görmedim ya da bana denk gelmedi. Bende kendi aracım için kötü şeyler yazarım yazdım da. Eski VAG cıyım biliyorsun Bora vardı onunda olumsuz yanlarını anlatmıştım.

Bu arada Mercedes bu testte Golf ten geride kalmış. Ama Mercedes ;)
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
İyi de sen yukarıda neden bağımsız koymamış diyordun şimdi de geyik testi diyorsun. Önce neyi tartışıyoruz onu anlayalım.

Safsata derim çünkü 70 km de sport modda denemiş ama 75 km de sport modda denememiş. Aynı şu SUV ların teker testlerinde esp yi açıp kapatmaları gibi birşey olmuş.

75 'le sport modda aynı tepkileri veriyorsa araç tamam derim.

Bu arada Corolla HB mi demeliyim Auris mi demeliyim bilemedim sıralamada (tabi bu safsataya gore) Toyota bir tık önde.

Hyundai ye diyecek sözüm yok. Adamlar yapmış.

Benim garibime giden 4 teker birden nasıl kayar. Leon a bakıyorum jilet gibi gidiyor. A3 e bakıyorum o da sapıtıyor. Halbuki Seat ile Audi neredeyse aynı altyapı.
İ30 bağımsız, A3 dizelse torsiyon çubuklu leonda. Auris ve Civic de bağımsız bu arada.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İ30 bağımsız, A3 dizelse torsiyon çubuklu leonda. Auris ve Civic de bağımsız bu arada.
Leon testlerde üst sıralarda A3 ise son sıralarda. Yazmıştım altyapısı aynı olan araçlar bunlar. Auris Golf ten bir önce sıralamada. Leon ise Auristen 2 veya 3 araba önde sıralamada.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 Şimdiye kadar 1 tane olumlu mesajını ben görmedim ya da bana denk gelmedi. 

 

Sen görmemişsin :) mesela bu golf’ün dışı güzel. İçi de kötü değil. Corolla’dan daha iyi en azından. Yalıtımı güzel. İçi kaliteli hissettiriyor. Kaldı ki malzeme anlamında sınıfında zirvelerde. Gerçi öncekiler daha kaliteliydi gibi geliyor bana. Golf 8’e binmedik henüz. Bastın mı gider, bağırmaz. Bak övüyorum işte :) ama rakiplerinin daha pahalı olmayacak kadar bence eksileri de var. Onu da söylüyorum. 

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
Leon testlerde üst sıralarda A3 ise son sıralarda. Yazmıştım altyapısı aynı olan araçlar bunlar. Auris Golf ten bir önce sıralamada. Leon ise Auristen 2 veya 3 araba önde sıralamada.
Saat 00:00 yaklaşıyor benim çark durdu. Yani şimdi hangi sistem daha iyi yol tutuyormuş.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Fedai Özoğlu yazdı:
Metin Akbal yazdı:
Leon testlerde üst sıralarda A3 ise son sıralarda. Yazmıştım altyapısı aynı olan araçlar bunlar. Auris Golf ten bir önce sıralamada. Leon ise Auristen 2 veya 3 araba önde sıralamada.

Saat 00:00 yaklaşıyor benim çark durdu. Yani şimdi hangi sistem daha iyi yol tutuyormuş.

Bu çocuklar odtü mak müh ve ben çok beğeniyorum. Video sonunda bahsetmiş konudan. Video da golf 8’le başlamış tartışmayı anlatıyor. Yok onunki bağımsızmış yok bununki torsiyonmuş yok seninki nasılmış  :)  
 

https://youtu.be/p8Iyh1KCisc

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Saat 00:00 yaklaşıyor benim çark durdu. Yani şimdi hangi sistem daha iyi yol tutuyormuş.
Bi anlasam [emoji23]
Sen görmemişsin [emoji4] mesela bu golf’ün dışı güzel. İçi de kötü değil. Corolla’dan daha iyi en azından. Yalıtımı güzel. İçi kaliteli hissettiriyor. Kaldı ki malzeme anlamında sınıfında zirvelerde. Gerçi öncekiler daha kaliteliydi gibi geliyor bana. Golf 8’e binmedik henüz. Bastın mı gider, bağırmaz. Bak övüyorum işte [emoji4] ama rakiplerinin daha pahalı olmayacak kadar bence eksileri de var. Onu da söylüyorum. 
Şimdi gördüm oda bu mesaj [emoji16] Pahalılık konusunda da sana katılıyorum.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış

Fakirler çıksın kasıyor.
 

Ben çıkıyorum :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...