İçeriğe Yönlendir

Akaryakıtta Doğru Bilinen Yanlışlar


Hasan Karabekiroglu

Recommended Posts

Hasan Karabekiroglu

Doğru bilinen yanlışlar diyerek başlayım.

 

Yakıtların hepsi aynı PO OPET SHELL BP Hepsi aynı yerden doluyor ?

 

Değil.

Burada bir ulusal bir tedarik zinciri var.

Memlekete petrol gemi ile gelir. Tüpraş ın 4 tane rafinerisi var İzmit, İzmir, Batman  ve Kırıkkale'de 

İzmit ve İzmir e gemiler yanaşır ham petrolü boşaltırlar ve rafineride bu işlenir benzin motorin gibi ürünler çıkartılır. 

Peki ya Kırıkkale Batman neci ?

Kırıkkale lojistik yönetimi olarak ülke içine kurulmuştur. 

Batmanda zaten kuyumuz var, haliyle rafineri de orada.

Ek detay olarak benim memleket Nevşehir de de aranıyor bulurlarsa buraya da rafineri kurulabilir. :D 

 

Gelelim marka farklarına, marka renklerini kullanarak verelim bunu.

 

Rafineriden çıkan motorin beyaz renk ise, PO buna kendi katkısını katar kırmızı renk olur, Opet beyaz rengi alır kendi katkısını katar renk Mavi olur. Bu ürün farklılaştırmaları, markaların depolama yerlerinde, sektördeki adı ile terminallerde yapılır. Farklılaştırma veya katkı katma hiç bir zaman istasyonda yapılmaz, istasyoncu tankındaki akaryakıta müdahale etmez edemez. Bu suçtur cezai işlemi vardır. Ha hiç mi olmaz yapan vardır ama bu ahlak meselesidir.

 

Eee gördük OPET malı PO dan yükledi. ?

 

Bu olur ama aynı ürünü yüklemez. Opet ürünü almıştır, kendi depolarında yeri kalmamıştır, PO nun deposuna geçici olarak ürünü koymuş ve sevkiyatları oradan yapıyordur. Hatta bu işi yapan taşeronlar bile var. Yani PO dan yüklenen bir PO akaryakıtı ise farklı üründür, PO dan yüklenen OPET akaryakıtı farklı üründür.

 

 

Ama kardeşim sizde tankerde benzin bölümüne motorin koyuyorsunuz ?

 

Bu konuda bir sorun yoktur, benzin getirilen tanker ile motorinde getirilebilir. Benzin zaten uçucu bir maddedir, tanker içinde havası kokusu dahi kalmaz, Zaten tankerler doluma girmeden önce kontrol edilir sızdırma denilen işlem yapılır ve ürünlerin birbirine karıştırılmamasına azami dikkat edilir. Hülasa, tankerde getiren motorin veya benzinin birbirine etkisi yoktur.

 

Diyelim karıştı ?

 

Bu sık karşılaşılan durumdur, alınan benzin yanlışlıkla istasyondaki motorin tankına boşaltılmış veya tam tersi olmuş olabilir. Bu durumda yanlış dökülen tank komple boşaltılır temizlenir ve ürün ayrıştırılmak üzere tekrar tesise gönderilir. Evet benzin ile motorin birbirine karıştığı zaman ayrıştırmak mümkündür. Ancak, bir istasyoncunun başına gelmesini isteyeceği en kötü durumdur bu ürün karıştırma.

 

Peki bu durum aracımızda olursa ?

 

İki türlü konuşalım bir benzinli araca motorin konulması, iki dizel araca benzin konulması.

Her iki durumda da araca yanlış yakıt konulması, istasyonun paket sigortası kapsamındadır ve tüketicinin cebinden bir kuruş çıkmaz.

Burada sürekli tekrar ettiğimiz şu markalar haricinde almayın dediğimiz şeyin gerçekleştiğini görüyoruz.

"BilmemNeOil" de böyle bir durum ile karşılaşırsanız başınız çok ağrıyacaktır.

Ülkenin köklü firmalarının müşteri desteği ile bu sorunu kolayca ve sıkıntısız çözme imkanımız var.

 

Benzin deposuna hobballaaa motorini bastı pompacı, hatta ağzı beraber doldurdu, sizde fark etmediniz bunu aracı çalıştırdınız ve biraz ilerlediniz. Benzinli araç için durum biraz daha kolay, motor ve yakıt sistemi çok hasar almıyor, serviste yakıt boşaltılıp gerekli temizlik ve kontroller yapıldıktan sonra  araç tekrar çalışır yürür hale gelebiliyor, fazladan sıkıntı çıkaran kısım ateşleme sistemi olabiliyor buji gibi.

 

Dizelde durum biraz vahim, depoya benzin konulması ve bu şekilde ilerleme sonucunda komple yakıt sistemi elden çıkıyor ve taaa piston bloklara varana kadar istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabiliyor, tabi bu benzin ile ne kadar süre çalıştığı  ve motor teknolojisi ile alakalı, euro 5 ler ve 6 lar komple gidiyormuş diye bir duyumum var.

 

Konu sürekli takibimde olacak.

Soru olursa elden geldiğince yardımcı olurum.

  • Beğen 18
  • Teşekkür 6
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

İstasyonların LPG depolama sistemi ne kadar sağlıklıdır?

Aynı markayı satan farklı logolu bayilerde, LPG 'nin markasına mı yoksa LPG depolama kabiliyetine mi dikkat etmeliyiz.

Dolayısı ile büyük markaların akaryakıt depolama standardı gibi mi düşünmeliyiz LPG depolamayı. Ucuz gördüğümüz yerden doldur geç yapsak olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Öncelikle bilgilendirme için teşekkürler.

 

Bildiğim kadarıyla benzinli araca dizel pompası uymuyor genişlikten dolayı. Hadi bir şekilde oldu diyelim (tabanca yoktu, dizel içinde aynısını taktılar) hasar çok ciddi olmuyor ancak istediğimiz gibi bütün onarımlar yapılır mı? Misalen ömrünün 3/4 ünü tamamlamış bir parça için değişim verirler mi? (buji gibi)

 

Ya da dizele benzin koyuldu diyelim, enjektörler, kızdırma bujileri vs vs hepsi sorun çıkarır. Enjektörler değişir mi, revizyon mu yaparlar? Ya da kızdırma bujisi sökülürken kırıldı diyelim başka masraflar çıktı, bunlar bize mi kalır?

 

Bu gibi konularla ilgili bilginiz var mı?

 

Birde Ford'da misalen kolay dolum ağzı var, bu sistem gerçekten başarılı mı?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Recep Selim Kaya yazdı:

İstasyonların LPG depolama sistemi ne kadar sağlıklıdır?

Aynı markayı satan farklı logolu bayilerde, LPG 'nin markasına mı yoksa LPG depolama kabiliyetine mi dikkat etmeliyiz.

Dolayısı ile büyük markaların akaryakıt depolama standardı gibi mi düşünmeliyiz LPG depolamayı. Ucuz gördüğümüz yerden doldur geç yapsak olmaz mı?

 

İstasyonların lpg depolama ve sistemleri standarttır. Bu standartları TSE belirler. İstasyonda bunlara dikkat edilecek bi durum yok, yani müşteriyi ilgilendiren bir durum yok.

İyi markanın fiyatı uygun bulursan hemen pompaya yanaşacaksın. :D 

 

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Öncelikle bilgilendirme için teşekkürler.

 

Bildiğim kadarıyla benzinli araca dizel pompası uymuyor genişlikten dolayı. Hadi bir şekilde oldu diyelim (tabanca yoktu, dizel içinde aynısını taktılar) hasar çok ciddi olmuyor ancak istediğimiz gibi bütün onarımlar yapılır mı? Misalen ömrünün 3/4 ünü tamamlamış bir parça için değişim verirler mi? (buji gibi)

 

Ya da dizele benzin koyuldu diyelim, enjektörler, kızdırma bujileri vs vs hepsi sorun çıkarır. Enjektörler değişir mi, revizyon mu yaparlar? Ya da kızdırma bujisi sökülürken kırıldı diyelim başka masraflar çıktı, bunlar bize mi kalır?

 

Bu gibi konularla ilgili bilginiz var mı?

 

Birde Ford'da misalen kolay dolum ağzı var, bu sistem gerçekten başarılı mı?

 

Araçta hasar oluştu ve araç servise çekildiği zaman değişecek parçaların konusu sigorta şirketi, servis ve müşteri arasındadır.

Parça ömrünün orda sorgulanacağını düşünmüyorum, parça sağlamdı ve yanlış yakıttan dolayı bozuldu ise ve bu motor çalıştırılacaksa yenisi takılır.

Masrafı da yüklenici sigorta şirketi öder.

Metin Akbal yazdı:

Mersin Ataş rafinerisini sorsam? Özel sektör.

 

Neyini mesela ?

 

Oraya tanker gönderiyoruz doluma.

İşlerinde çok ciddidirler. Her şeyi harfiyen yaparlar, bütün güvenlik önlemlerini, gerekli evrakları vs vs. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 
Neyini mesela ?
 
Oraya tanker gönderiyoruz doluma.
İşlerinde çok ciddidirler. Her şeyi harfiyen yaparlar, bütün güvenlik önlemlerini, gerekli evrakları vs vs. 


Genel olarak. Yakıt aynı mı orada işleme mi yapılıyor vs.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yıllar önce ataş'ın yanında bir kulübede bidonla benzin satılırdı, tesadüf eseri şahit oldum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Metin Akbal yazdı:


 

 


Genel olarak. Yakıt aynı mı orada işleme mi yapılıyor vs.

 

 

 

Ataş, yeni kelime ile rafineri, eski kelime ile tasfiyehane. 

Petrolü rafine eden şirket, aynı petrolü alıp yani BRENT i rafine edip markalara veren şirket.

Her marka oradan ürün alabilir. Büyük markalar bu şirkete ortaktır. (BP, SHELL, PO)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Önal

İstasyonlar arası fiyat farklılıkları neden oluyor? 3-4 kuruştan bahsetmiyorum.  Bizim ilçeye gelirken bilindik bir marka istasyonu en az 70 kuruş daha ucuza mazot satıyor. Benzin ucuz mu dikkat etmedim. Sürekli ucuz satılıyor burada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Peki bu sigorta kapsamında araçta yapılan işlemeler sonucu araba hasar kaydı görülüyor mu? Görülüyorsa eğer değer kaybı gibi bir ödeme yapılıyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arif Aykın yazdı:

Peki bu sigorta kapsamında araçta yapılan işlemeler sonucu araba hasar kaydı görülüyor mu? Görülüyorsa eğer değer kaybı gibi bir ödeme yapılıyor mu?

yanlış yakıttan dolayı kaput değişmez ise değer kaybı olmaz

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

yakıt aynı yerden alınıyorsa;  shell opet bp po gibi bilindik köklü firmaların yakıtları, neden araçlarda farklı çalışma durumları yaratıyor.(aracın isteksiz ve titreşimli çalışması -daha kısa mesafede tükenmesi gibi.) şirketlerin yakıtlara kattığı  markerlar bu derece belirleyici olabilir mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Fırat Önal yazdı:

İstasyonlar arası fiyat farklılıkları neden oluyor? 3-4 kuruştan bahsetmiyorum.  Bizim ilçeye gelirken bilindik bir marka istasyonu en az 70 kuruş daha ucuza mazot satıyor. Benzin ucuz mu dikkat etmedim. Sürekli ucuz satılıyor burada.

Dizel ucuz olabiliyor ama benzinde kar marjı çok düşük ve üç kağıt yapmak dizele göre zor. 

 

Ankara' da gölbaşını geçince , şehir merkezine göre dizel 1 liraya kadar ucuz olabiliyor . Benzin fiyatları merkezle aynı. 

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Bildiğim kadarıyla ülkemize sadece petrol gelmiyor. Doğrudan benzin/motorin alımı da var yurtdışından.  Rafineriden çıkan benzin/motorin En 228 /en 590 standardına uygun çıkar. Bunun üzerine firmalar kendi katkılarını (köpük önleyici, deterjan, setan/oktan artırıcı, eterler/alkoller vb., bunların bazıları rafineride de koyulur) eklerler. Buna göre aradaki yakıt farklılıkları ortaya çıkar. Şu oil bu oil dediğiniz bir hile yapmıyorsa ve Tüpraş’tan aldığı yakıtı doğrudan kullanıyorsa tüm motorlarda sorunsuz kullanılabilir... Son olarak yakıtlar yazlık ve kışlık olmak üzere de kategorilendirilebilir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Erhan Doruk yazdı:

Dizel ucuz olabiliyor ama benzinde kar marjı çok düşük ve üç kağıt yapmak dizele göre zor. 

 

Ankara' da gölbaşını geçince , şehir merkezine göre dizel 1 liraya kadar ucuz olabiliyor . Benzin fiyatları merkezle aynı. 

Motorinde kar marjı bu kadar yüksekse 20 km ötedeki aynı marka istasyon neden ucuza satmıyor? Hatta diğer istasyonlar neden ucuza satmıyor?

 

İspatlayamam ama eminim. Markalar arasında ve istasyonlar arasında kalite farkı var. Ama biz bu  farkı teknik açıdan çok fazla anlayamıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Fırat Önal yazdı:

Motorinde kar marjı bu kadar yüksekse 20 km ötedeki aynı marka istasyon neden ucuza satmıyor? Hatta diğer istasyonlar neden ucuza satmıyor?

 

İspatlayamam ama eminim. Markalar arasında ve istasyonlar arasında kalite farkı var. Ama biz bu  farkı teknik açıdan çok fazla anlayamıyoruz.

Akrabam var, benzin istasyonu işletiyor. Önce PO markaydı. Kar marjı düşünce Gulf olmuştu. Yakıt shell den geliyor diyordu hatta kasanın olduğu yere faturasını asmıştı. 1 yıl sonra da Hypco oldu. Kar marjı daha iyiymiş. Küçük ilçede olduğundan insanlar markaya göre değil, tanıdıktan alıyorlar. 

 

Ben dizeldeki fiyat farkını sormuştum. Hem marjı iyi hemde dizelde sahtekarlık kolay yapıyorlar demişti.  içine birşey karıştırmıyorlarsa, depoları temizse markanın önemi yok diyordu. 

 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Çağlar Bayur yazdı:

yanlış yakıttan dolayı kaput değişmez ise değer kaybı olmaz

Şu sebepten sordum abi hani serviste komple yakıt sistemi vs değişiyor denmiş ya bunlar sonuçta araca işleniyor servis tarafından. Sigortadan yaptırıldığı için görülüyor mu diye sormak istedim ☺️

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ham petrol ile brent petrol farkı nedir? Biz hangisinin rafinerisini kullanıyoruz?


ithal edilen petrolde kalite farkı oluyor mu? Bu son ürünün kalitesini etkiliyor mu? Daha çok nereden ithal ediyoruz? 


direkt son ürünü ithal ediyor muyuz? Yoksa tüm son ürünler ülke içinde mi rafineri olmuş ürünler?

 

teşekkürler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Dün gebze ye gelirken paci××× isimli firma Dizeli 5.99 dan satıyor idi yakitta sorun varsa bu denetlenmiyor mu ? 5.99 dan kaliteli mazot katkısız da olsa alınabilir mi? Bu firmadan yaklaşık 1.5 ton yakıt almışımdır 4 senede bir sorun fark etmedim bu şans mı yoksa bu kadarlık kullanım ile sistem fark edilir bi zarar görmez mi . Aracım 1.5 dci euro4 Siemens enjektör

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arif Aykın yazdı:

Şu sebepten sordum abi hani serviste komple yakıt sistemi vs değişiyor denmiş ya bunlar sonuçta araca işleniyor servis tarafından. Sigortadan yaptırıldığı için görülüyor mu diye sormak istedim ☺️

bizde sadece kaportadan değer kaybı yazar galericiler, mekanik parça aksine yenilenmiş olur değişirse, dileyen benim focusa benzin basabilir duacısı bile olurum istasyonun :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

bizde sadece kaportadan değer kaybı yazar galericiler, mekanik parça aksine yenilenmiş olur değişirse, dileyen benim focusa benzin basabilir duacısı bile olurum istasyonun :)

Focusun dizel olduğu aklıma gelince bütün dişlerim görünmüştür 😁

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli

Şu anki işimden ve askerden önce üniversite yıllarında mali müşavir enişte aracılığıyla Adana'nın merkezinde Shell petrollerden birinde ön muhasebede çalıştım 2 yıl kadar. Petrol ürünleri ile ilgili konuyu açan arkadaşın söylediklerine katılıyorum. Çoğu doğru ama eksikler var.

 

Biraz daha ayrıntılı bilgi vermek gerekirse, 

 

Brent Petrol: Kuzey Denizi'nden çıkarılan tatlı petrol türü. (tatlı petrol olayı yoğunluğunun hafif sülfürün az, bu nedenle işlenmesinin kolay olması)

Dünya petrol piyasasına yön veren petroldür. Londra Brent ya da Brent Blend olarak da bilinir. 

 

- Bu petrol Türkiye gibi ülkelere hiç girmez. Hatta Avrupa'da bile kullanımı azdır çünkü kaliteli olduğu için ayrıştırıldıktan sonra çoğunluğu jet yakıtı uçak yakıtı vb. şeklinde kullanılır. 

 

WTI (Western Texas Intermediate): Adından da anlaşılacağı üzere Texas ABD'de çıkarılır. Çıkarması zordur fakat Brent petrolden daha kalitelidir. (Daha da tatlıdır) Aralarında 1 dolar vardır. (Bazı sebeplerle ara ara Brent bunu geçer ama genelde her zaman en pahalı petrol budur.) ABD bunun %40'ını ihraç eder. Diyebilirsiniz ki ABD gibi petrol ürünlerini en çok kullanan ülke neden ihraç ediyor. Kaliteli petrol olduğu için pahalıya satıyor. Ayrıca Brent'te geçerli olan burada da geçerli jet yakıtı yolcu uçakları uzay araçlar vb. makinelerde kullanılıyor bu yüzden biz de dahil bunu satın alıyor diğer ülkeler. ABD'de gidip Suudilerden, Venezuela'dan filan alıyor kalan ihtiyacını.

 

Umman Petrolü: Ortadoğu'da çıkarılan tüm petrollere verilen genel isim budur. Ortalama kalitede petrollerdir. (Acı petrol sınıfındadır. Yoğunluğu ve sülfür oranı çoktur, çıkarması kolay işlenmesi yani ayrıştırılması zordur. Tüm Dünya'ya satışı yapılır. Ağırlıklı olarak otomobiller, kamyonlar gemiler vb. ulaşım araçlarında kullanılır. 

 

Venezuela Petrolü: Güney Amerikada çıkarılan petrollerdir. Çıkarması çok masraflı ve kalitesi çok düşüktür. (Petrolün varil fiyatı çok artmıştı 2000lerin başında o dönem maliyete rağmen kar edildiği için Venezuela refah düzeyini artırmıştı ama günümüzde Venezuela'nın ekonomik durumunun ne kadar berbat olduğunu biliyorsunuzdur.) Bu petrol de yine Umman petrolü gibi taksilerde kamyonlarda vb. kullanılır. Ayrıca sülfür oranı en fazla olan petroldür. En kalitesiz petrollerden sayılır.

 

Yaklaşık 100 çeşit daha petrol türü var Dünya üzerinde ama önemsizler. Bu listeye bizim Batmanda filan çıkardığımız petrol de girer mesela. 

 

Türkiye'nin üretimi ihtiyacının %8'ini karşılar bunu da çoğunlukla (kötü gün durumu yani savaş vb. durumlar için) depolar saklar. Tamamen dışa bağımlı bir ülkeyiz.

 

2020 yılında Petrol ithalatımızın %51'i İran, %12'si Suudi Arabistan %25'i Irak ve kalan %12'de başka ülkelerden yapılmış. 

 

---

 

Petrol mazot ya da benzin olarak gelmez. Iraktan kaçakçılar getirir o ayrı mesele. Ama resmi olarak satışı Ham petrol şeklindedir. Eğer doğruysa sadece Rusya ve Kazakistan'dan motorin getiriliyor diye biliyorum ucuza. Brent ve Texas Petrolü nasıl isterseniz o şekilde gelir Jet yakıtı olarak istersin o şekilde satar size gibi.

 

Türkiye aldığı petrolü rafinerilerinde kendisi ayrıştırır. 

 

Türkiye'deki petrol şirketleri gider hepsi aynı rafineriden alır. Kendi depolarında katkılarını ekler karıştırır istasyonlarına gönderir. 

 

Sistem budur. 

 

Şimdi gelelim Shell neden 8 liraya satarken A petrolü 6.5 liraya mazot satabiliyor konusuna. (rakamlar örnektir)

 

1.si Sen Shell'den mazot aldığında mazottan kaynaklı bir sorun yaşarsan senin masrafını karşılıyor ve muhatabın var koskoca şirket. (Opet BP PO gibi büyük firmalar da aynı şekilde) bilmediğin X firmasından aldığın mazot ya da benzin aracınla oynadığın kumar gibidir. İyi çıkarsa ne ala kötü çıkarsa sorun yaşarsan muhatap bulamazsın. 3 kuruş kar edeceğim derken 10 kuruş masraf açarsın başına. 

 

- Büyük firmalar dikkat ederseniz hepsi 3 kuruş aşağı 5 kuruş yukarı belirli bir fiyattan satış yapar. Çünkü maliyet odur. Personel maaşı bakım masrafları tankerlerin masrafı vb. hepsi içindedir bu miktarın. Adı sanı bilinmemiş bir petrolde aldığınız hizmetle Opet veya başka bir büyük firmadan aldığınız hizmetin arasında dğalar kadar fark vardır.

 

2.si çoğu bilinmedik firma (doğuda güneydoğuda hatta bizim Adana'nın ilçelerinde bile denk geldim ihbar ettim) kaçak mazot getirtir bir şekilde. Ya suriye ya ırak üzerinden bir şekilde sokar, 8 liralık mazotu 5 liraya bile satabilir bunlar. Üstte de dediğim gibi kalitesi şansına kalmış. 50 kez alırsın bir sorun olmaz 51. de motoru eline alırsın. Muhatabın yoktur. 

 

---

 

Kısacası biz ülke olarak genelde İran veya Irak petrolü kullanıyoruz. Avrupalılar da kullanıyor bunu fark rafineride işleme şeklinde, ham petrolün temizlenmesi kükürtten arındırılması iyi ayrıştırılması vb. her şey kaliteyi hemen etkiliyor. 

 

Ayrıca benzin yüklü tankere tankeri temizlemeden mazot yükleyemezsin. Buna hiçbir firma izin vermez üstte biri olabilir filan demiş. Bu mümkün değil. 2 saat temizlik işlemi vardır. Mutlaka yapılır. Hiçbir firma da göze alamaz bunun riskini. 

 

---

 

Shell bizim istasyona Adana'daki en çok satış yapan 3 istasyondan biri olduğu için %5 benzin %7 motorinde kar veriyordu bu dediğim 6 yıl öncesi için şu an bilmiyorum. Diğer istasyonlarına da %4.5 benzin %6.5 motorin karı veriyordu o dönem. 

 

Her ay merkezden düzenli olarak mühendis gönderir tüm pompalardan örnek alırdı. Kalitesi düzenli kontrolden geliyor bu firmaların. Pompacısından marketçisine kadar merkezden psikolog gönderir 2-3 ayda bir eğitim verir sorunlarını dinletirdi. Dediğim gibi şu an bilmiyorum ben çalıştığım dönem gördüm bunları.

 

Kurumsal firma ile iş yapmak hayatın her alanında kafanızı rahat ettirecek en iyi yoldur. Yakıtta da giyimde de gıdada da her şeyde bu böyle. Çünkü bir sorun yaşarsan karşında muhatap vardır. 

 

İnanın Shell Opet gibi firmaların merkeze yaptığınız şikayet o istasyona öyle bir geri dönüyor ki inanamazsınız. :) Sorunu çözmek için her şeyi yapıyorlar bizim yönetici bir hanımefendiydi her pazartesi korkarak açardı kadın shell'den gelen mailleri şikayet oldu korkusuyla. Çünkü puanı düşürüp sıralamada alta alınca kar marjını düşürmeye kadar gidiyor iş. O şekilde yapıyor bu firmalar sözleşmeyi bayilik verirken. 

 

---

 

Not: Shell'i övmek amaçlı yazmadım sadece orada 2 yıl çalışıp durumlarına vaki olduğum için özellikle bu firmanın adıyla yazdım. Emin olun Opet BP gibi firmalarda da durum aynıdır hizmet yönünden. 

 

Hatta son depo fullediğimde Shell'den memnun kalmadım, saha şeflerine de söyledim abi aynı yakıt hiçbir değişiklik yok dedi ama 2 depodur araç sesli çalışmaya başladı vuruntu yapar gibi oldu son depoyu Opetten aldım 2 gündür sorun yok ses mes kesildi çekişi Shell'e göre arttı hatta.

 

Bu arada, eleman bana kötü davrandı, marketçi hoşgeldin demedi filan gibi şikayetleri pek ciddiye almıyor bu firmalar haberiniz olsun istasyona gönderiyorlar ama çok takmıyorlar. Yakıtla ilgili şikayet olursa direk önemli etiketiyle gönderip kamera görüntüsünü filan her şeyi istiyorlar. 

 

Çok büyük para dönüyor bu işte inanamazsınız.

 

Tabi asıl kaymağı kim yiyor buna gelirsek. (bkz: Devlet) :) işletmeci ortalama %5 kar alırken devlet %25'ini cukkalıyor. (Oran artmış bile olabilir son düzenlemeyle)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Konuda geçmemiş ben ekleyeyim, aklı kelden yakıtı shell'den alacaksın.

Profil fotoğrafında mavi şapka olan abi de doğruluyor bu önermeyi. :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:

Konuda geçmemiş ben ekleyeyim, aklı kelden yakıtı shell'den alacaksın.

Profil fotoğrafında mavi şapka olan abi de doğruluyor bu önermeyi. :D 

Şapkasız görsek akıl alırız belki ama ya saçı varsa. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mahmut Yıldız yazdı:

Şapkasız görsek akıl alırız belki ama ya saçı varsa. 

 

Şapkasız çıkmam diyor.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...