İçeriğe Yönlendir

Akaryakıtta Doğru Bilinen Yanlışlar


Hasan Karabekiroglu

Recommended Posts

Hasan Karabekiroglu
Mert Yeldan yazdı:

@Hasan Karabekiroglubenzin önerisi var mı :D

 

Benzin yok :D 

Şu ara pandemi ile birlikte oktan sorunu yaşıyoruz benzinde.

1 depo PO benzin + Würth Oktan artırıcı iyi kombin, tabi performans istiyorsan, daha da istiyorsan etanol e geçmeli.

Normal kullanım için yeterli ama şu an benzin kalitesi.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Bp ve shell den aldığımda 6 lt civarındaydı depo ortalamam.  Arkadaşımın önerisi ile total aldım depo bitmek üzere ortalama 5,6. Bu depo bitince 4 yıl aradan sonra po active 3 alacağım.

Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Kendi şirketim diye yazmıyorum tamamen objektifim bu konuda onu belirteyim baştan.

 

Active3 ü ilk olarak iki adet  kendi araçlarımızda tırlarda kullandık ve %4 kadar mesafenin uzadığını gördük.

Bu rakam tır için çok güzel değerler.

 

Sonra Active3 ü ilk tanıdıklarımdan ve izlemesini istediğim @Mehmet Ozyurek e verdim. O zaman siyah kaşkay ı vardı  ve tespitlerini istedim, hem kısa mesafe hem de uzun yola gidecekti. Durum nedir abi diye sorduğumda "Hafif duman atma, sesli çalışma gördüm dedi. Performans ve mesafede farklılık hissetmedim dedi" bana göre bunlar normaldi, Emmi de zaten kurum olmazdı ve olanı da temizlediğini gösteriyordu. Kaşkay ın  active3 öncesi yakıt değeri uzun yol verisi 6.2 filandı, yeniden doldurduk yaz aylarıydı yine uzun yola gidecekti, gitti geldi ve yeniden baktık değer 5.5 gösteriyordu kullanım stili ve yol değişmemişti. 

 

Aynı yakıtı istasyona bir baskın yapan @Servet Aydın a da verdim, Land da kullanacaktı, onun tespiti farklıydı.  King sürekli Shell kullanıyordu ve performans testi yapacaktım. Yakıtı verdim King dağda taşta bütün motorini bitirdi. Aradım sordum "Olum senin yakıtı dağda taşta hunharca yaktık Shell den bi fark görmedik iyi değilmiş bu" dedi. Aslında bu istediğim cevaptı, Shell in performansı ile aynı olduğunu gösteriyordu.

 

Özetle, diyebilirim ki şu ana kadar PO nun çıkarttığı en iyi yakıt, mesafeyi uzatıyor, kurumları temizliyor, performanstan ödün vermiyor. Bir kullanıcı için gerekli olan her şey mevcut.

 

 

 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Hasan Karabekiroglu yazdı:

1 depo PO benzin + Würth Oktan artırıcı iyi kombin, tabi performans istiyorsan

Motor içi kurum miktarında bir artış olur mu  ?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağrı Alaf yazdı:

Motor içi kurum miktarında bir artış olur mu  ?

 

Olmaz diyebiliriz. Zaten LPG den sonra benzin en temiz yakıt.

Kendi aracımda bir kuruma rastlamadık. 

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Yurdaer Elay yazdı:

Kronik bir V-Power kullanıcısı olarak ilk fırsatta Active 3'ü deneyeceğim. Hali hazırda yarım depo yakıt var Fiorino'da. Sanırım bir iki aya kadar biter :) 

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Ben de iflah olmaz bir v-power'cı olarak ikna oldum, depo bitince alacağım.

 

Metin Uzunoğlu yazdı:

Bp ve shell den aldığımda 6 lt civarındaydı depo ortalamam.  Arkadaşımın önerisi ile total aldım depo bitmek üzere ortalama 5,6. Bu depo bitince 4 yıl aradan sonra po active 3 alacağım.

 

 

Mahmut Yıldız yazdı:

Active 3'ü ben de denemek istedim şimdi. 

 

 

Burada şunu da göz ardı etmemek gerekiyor.

 

Active3 aldım arabam uçacak, veya motorun içi pırıl pırıl olacak diye bir beklentiye girilmesin.

İlk depoda belki fark göremez veya eski alışkanlığınızdan farklı şeyler görebilir hissedebilirsiniz.

Yakıt depoya ilk konulduğu zaman işini yapmaya başlıyor ama bir nüans var karışım olayı. Muhtemelen istasyona gittiğinizde aracınızın deposu tamamen boş olmayacak, haliyle aldığınız yakıt eski yakıt ile karışacak, bu da aldığınız yakıtın söylenen etkilerinin azalmasına neden olacaktır. Active3 ün etkisini 2. ve 3. depolarda hissetmeye başlayacaksınız. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba , 

Şimdi akşam benzin alacağım. Ülkenin her noktasında maksimum benzin fiyatı 7.08 liramı olucak. 

Yanlışsam düzeltin. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba , 

Şimdi akşam benzin alacağım. Ülkenin her noktasında maksimum benzin fiyatı 7.08 liramı olucak. 

Yanlışsam düzeltin. 

 

Her yerde sabit fiyat olmayacak bölgelere göre değişecek

İstanbul sınırları içi 7,08 olacak EPDK nın sitesinden diğer illeri öğrenebilirsin.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Zaten LPG den sonra benzin en temiz yakıt.

Rica etsem PO-Gaz hakkında da bilgi verebilir misiniz? Benzine bu kadar Ar-Ge yapan LPG konusunda neler yapmış acaba? Yoksa BP ve Opetten devam mı 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağrı Alaf yazdı:

Rica etsem PO-Gaz hakkında da bilgi verebilir misiniz? Benzine bu kadar Ar-Ge yapan LPG konusunda neler yapmış acaba? Yoksa BP ve Opetten devam mı 

 

Gaz için ayrı bir onu açacaktım ama önceden açtığım bir konu dan devam edeceğim

 

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/300132-lpg-nedir-nasıl-fiyatlandırılır/

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

 

Hasan Karabekiroglu yazdı:

kurumları temizliyor

Hocam yukarıda Active3'ün duman attırdığını söylemişsiniz elbette bu iyi bir şey Hangimiz Subap kapaklarının arkasında ki tabakadan kurtulmak istemeyiz ? Ancak kurum önleyici katkı en fazla yanma aşamasında etkisini görecek. Bu da en çok yanma odasında temizlik olacak demek. Eğer ki 150-200 binlerine yaklaşmış araçlarda Yanma odasında ki çatlaklar yararlı kurumlar ile doluyor. Yani motor kendi yarasını sarar gibi Sıvı yakıtlardan çıkan zararlı bildiğimiz Karbon atıkları ile kendini tedavi ediyor çatlakları doldurup orada sertleşip kalıyor. Kurum temizleme özelliği bunlara rağmen ileri yaşta ki araçlara iyi gelebilir mi ? 

 

Subap arkasında ki kurumu temizleyecek kuvvette bir sıvı yakıt mevcut değil dünya üzerinde. Belki dediğiniz gibi yeni bir formül ile ancak 20.000 30.000Km kullanılırsa subap arkasından yarım mm tabaka kaldırır fazlası olur mu bilmiyorum. Orada bir taşlaşma söz konusu çünkü. Ama o yarım milim subap kalıntısı kalkana kadar yanma odası pırıl pırıl olacak yaşlı arabalara kötü yeni arabalara güzel haber.

 

Bir de sormak istediğim bir şey daha var hocam hazır bilgili birini yakalamışken.

 

Ben ufak bir yerde oturuyorum burada  ki PO biraz derme çatma kalıyor eski usül yani. Bir yanında Shell diğer yanında Opet var onların karizma sağlam Po biraz yetim gibi. Şehirlerarası yollar giderken bazı PO'lar görüyorum Tasarım harikası. Yine bu iki PO'dan aldığım Active  3 aynı özelliktemidir ? Taşıma sırasında düşen yakıt kalitesini görmezden gelirsek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağrı Alaf yazdı:

 

Hocam yukarıda Active3'ün duman attırdığını söylemişsiniz elbette bu iyi bir şey Hangimiz Subap kapaklarının arkasında ki tabakadan kurtulmak istemeyiz ? Ancak kurum önleyici katkı en fazla yanma aşamasında etkisini görecek. Bu da en çok yanma odasında temizlik olacak demek. Eğer ki 150-200 binlerine yaklaşmış araçlarda Yanma odasında ki çatlaklar yararlı kurumlar ile doluyor. Yani motor kendi yarasını sarar gibi Sıvı yakıtlardan çıkan zararlı bildiğimiz Karbon atıkları ile kendini tedavi ediyor çatlakları doldurup orada sertleşip kalıyor. Kurum temizleme özelliği bunlara rağmen ileri yaşta ki araçlara iyi gelebilir mi ? 

 

Subap arkasında ki kurumu temizleyecek kuvvette bir sıvı yakıt mevcut değil dünya üzerinde. Belki dediğiniz gibi yeni bir formül ile ancak 20.000 30.000Km kullanılırsa subap arkasından yarım mm tabaka kaldırır fazlası olur mu bilmiyorum. Orada bir taşlaşma söz konusu çünkü. Ama o yarım milim subap kalıntısı kalkana kadar yanma odası pırıl pırıl olacak yaşlı arabalara kötü yeni arabalara güzel haber.

 

Bir de sormak istediğim bir şey daha var hocam hazır bilgili birini yakalamışken.

 

Ben ufak bir yerde oturuyorum burada  ki PO biraz derme çatma kalıyor eski usül yani. Bir yanında Shell diğer yanında Opet var onların karizma sağlam Po biraz yetim gibi. Şehirlerarası yollar giderken bazı PO'lar görüyorum Tasarım harikası. Yine bu iki PO'dan aldığım Active  3 aynı özelliktemidir ? Taşıma sırasında düşen yakıt kalitesini görmezden gelirsek.

 

Temizlik kısmını açalım biraz daha, 

 

Temizlik, kısmı yakıtın sıvı olarak temas ettiği yerlerle alakalı, yandıktan sonra temizlemek mümkün değil zaten, dolayısı ile temizliği konu parçalar yakıt püskürtme sistemi, yani özetle enjektörler. Bu durumda motor içinin bir carbon clean gibi temizlenmesi söz konusu değil. Subap temizliğinin de zararı olmaz faydası olur.

 

Eski yeni şeklinde tabir edeceğimiz istasyon farkları, tamamen şirket politikası ile alakalı, şöyle ki

Eski istasyonu PO tabi ki yenilemek ister, bunu istasyon sahibi de ister ama aradaki sözleşmeler ve parasal külfet de hesaplanmak zorundadır.

Po'nun 1250 nin üzerinde istasyonu ile Türkiye' de ki en büyük bayi ağına sahiptir, haliyle tek tek ilgilenmek zaman alacaktır. 

Taşıma esnasında motorin kalitesinde düşme olmaz, bunu marketten aldığınız yağ gibi düşünebilirsiniz.

İki istasyon arasındaki ürün farkı ürünün depolanması ile alakalıdır. Yeni istasyondaki active3 ile eskide farklıdır tabi, sonuçta birinin tankı yeni dış etkenlere maruz kalmıyordur.

Önceden de demiştim, müşteri olarak istasyon seçerken, ilk kriter sirkülasyonun çok olduğu yer ikincisi de yeni istasyon olması. Tabi bu cümleden eski istasyonların kötü olduğu anlamı çıkmaz. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

İşyerime yakın ve kurumumuzla zamanında indirim anlaşması olan Düzce Recepoğlu kardeşler PO bayisine gittim po active3 mazot istiyorum deyince pompacı duraksadı bizde öyle bir yakıt yok deyip diğer pompacılara sordu onlarda yok dedi. kendilerinde sadece V/max ve V/pro olduğunu söylediler. ince olduğu için V/max otomobillere, V/pro ağır vasıa araçlara veriyorlarmış. Depoyu V/max ile doldurum ayrıldım. internet fiyatı üzerinden %3 iskonto yaptılar.

pompa ile yol bilgisayarı bire bir örtüştü Total dizel tüketimim 5,6 lt/100 km.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi faiş fiyattan benzin satan otoban istasyonlarıda sabit fiyata girdi. Dimi

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Metin Uzunoğlu yazdı:

İşyerime yakın ve kurumumuzla zamanında indirim anlaşması olan Düzce Recepoğlu kardeşler PO bayisine gittim po active3 mazot istiyorum deyince pompacı duraksadı bizde öyle bir yakıt yok deyip diğer pompacılara sordu onlarda yok dedi. kendilerinde sadece V/max ve V/pro olduğunu söylediler. ince olduğu için V/max otomobillere, V/pro ağır vasıa araçlara veriyorlarmış. Depoyu V/max ile doldurum ayrıldım. internet fiyatı üzerinden %3 iskonto yaptılar.

pompa ile yol bilgisayarı bire bir örtüştü Total dizel tüketimim 5,6 lt/100 km.

 

Eğitim şart hocam. :D 

 

İki yakıtın da active3 teknolojisi ile donatıldığı bilgisi verilmemiş arkadaşlara veya verilmiş karşı taraf alamamış o bilgi..

 

Ali Darbaz yazdı:

Şimdi faiş fiyattan benzin satan otoban istasyonlarıda sabit fiyata girdi. Dimi

 

Fahiş fiyat diye bişey yok, bundan önceki fiyatı da EPDK belirliyordu, şimdikini de 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

İki yakıtın da active3 teknolojisi ile donatıldığı bilgisi verilmemiş arkadaşlara veya verilmiş karşı taraf alamamış o bilgi..

V/Max mı V/Pro mu alayım bir dahaki sefere?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Metin Uzunoğlu yazdı:

V/Max mı V/Pro mu alayım bir dahaki sefere?

 

 

Mert Gulkokan yazdı:

Vmax hocam
3 keredir vmax alıyorum
Vpro nun kamyonlara verildiği söylendi benim aldığım yerde

 

 

İki ürüne de açıklık getirmek lazım.

 

Ürünlerin tam adları şöyle V/Max EuroDiesel ve V/Pro EuroDiesel

Active3 çıkmadan önce, motorin ikiye ayrılıyordu Po da bunun biri kırsal motorin denilen Pro Diesel, öbürü de Euro Diesel di.

2020 de çalışmalar sonucunda, eski Pro Diesel ve Euro Diesel lerin hepsi Euro Diesel oldu.

 

Otomobiller ve Euro6 normlarına sahip motorlar için benim tavsiyem V/Max, ha bu V/Pro konulmaz demek değil.

Özetle 2019 öncesi bir motor için Pro veya Max farkı yok,

Koyarsak ne olur ? V/Max de bir tık performans olur, V/Pro da bir tık mesafe olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

 

Yani deniz kabuğu logolu firmanın v-power (v-max) ve fuel save'i (v-pro) gibi mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Yurdaer Elay yazdı:

 

Yani deniz kabuğu logolu firmanın v-power (v-max) ve fuel save'i (v-pro) gibi mi?

 

Aynen bu şekilde, aslında bunlar ürüne katılan katkıların isimleri.

Karışım yapıldığı için motorine de aynı isim verilmiş.

 

PO OPET SHELL BP

TOTAL

 

V/MAX Ultra Force V-Pover BP Ultimate Excellium Eurodiesel
V/PRO Eco Force Fuel Save Bp Diesel Moroin Eurodiesel
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Muhammet Ali Deli
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Aynen bu şekilde, aslında bunlar ürüne katılan katkıların isimleri.

Karışım yapıldığı için motorine de aynı isim verilmiş.

 

PO OPET SHELL BP

TOTAL

 

V/MAX Ultra Force V-Pover BP Ultimate Excellium Eurodiesel
V/PRO Eco Force Fuel Save Bp Diesel Moroin Eurodiesel

Hocam daha önce soruldu mu bilmiyorum fakat bir sorum var. Aracın markasına göre yakıtı aldığımız istasyon farkediyor mu sence? Mesela ben şirket opet anlaşmalı olmasına rağmen shellden alıyordum 2 ay öne motor gürültülü çalışıyor gibi geldi opetten doldurdum şu an çekişte shell opet arası farklılık yok ama motor daha sessiz. Psikolojik mi acaba diye düşünüyorum ama gaza kökleyince içeri gelen ses shelle göre yok gibi şu an.

 

Gerçekten merak ettim aracın markasına göre farkeder mi istasyonların yakıtı sizce?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Muhammet Ali Deli yazdı:

Hocam daha önce soruldu mu bilmiyorum fakat bir sorum var. Aracın markasına göre yakıtı aldığımız istasyon farkediyor mu sence? Mesela ben şirket opet anlaşmalı olmasına rağmen shellden alıyordum 2 ay öne motor gürültülü çalışıyor gibi geldi opetten doldurdum şu an çekişte shell opet arası farklılık yok ama motor daha sessiz. Psikolojik mi acaba diye düşünüyorum ama gaza kökleyince içeri gelen ses shelle göre yok gibi şu an.

 

Gerçekten merak ettim aracın markasına göre farkeder mi istasyonların yakıtı sizce?

Benim aracım yakıt seçiyor, Psikolojik değil direkt oksijen sensöründen arıza yakıyor. Sadece Shell ve BP'den Benzin / Sadece BP'den LPG ve bu BP'de farkediyor. Bir tane eski BP var bir tane Yeni BP. Yeni BP'den almazsam arıza düşüyor. Yani hem aracın markasına göre hem aynı marka farklı lokasyonda ki akaryakıt istasyonları farkeder. Enjektörlere ses yaptıracak kadar olduktan sonra o yakıt arabayı bence hiç çalıştırmaz, muhtemelen psikolojiktir. Bildiğim sıvılar içerisinde motor sesi değiştireni sadece Motor Yağı, o da kalınlığı ile çok oynamadıktan sonra Soğukken verir sadece. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Benim aracım yakıt seçiyor, Psikolojik değil direkt oksijen sensöründen arıza yakıyor. Sadece Shell ve BP'den Benzin / Sadece BP'den LPG ve bu BP'de farkediyor. Bir tane eski BP var bir tane Yeni BP. Yeni BP'den almazsam arıza düşüyor. Yani hem aracın markasına göre hem aynı marka farklı lokasyonda ki akaryakıt istasyonları farkeder. Enjektörlere ses yaptıracak kadar olduktan sonra o yakıt arabayı bence hiç çalıştırmaz, muhtemelen psikolojiktir. Bildiğim sıvılar içerisinde motor sesi değiştireni sadece Motor Yağı, o da kalınlığı ile çok oynamadıktan sonra Soğukken verir sadece. 

Aynen aynı marka istasyonun farklı şubeleri farkettiriyor daha önce de duymuştum bunda da araçların yakıt seçtiğinde de hemfikiriz gibi :) Ford için total de iyi diyorlar tdci hdi aynı motor total de fransız muhabbetinden dolayı sanırım. Opet iyi geldi kaç depo oldu saymadım ama 2 aydır aynı opet bayisinden alıyorum beni çok tatmin etti şu an inşallah böyle devam eder. Shelle de tabi kötü demiyorum ama son 2-3 depoda traktör yapmıştı aracı ses yönünden neden bilmiyorum yakıtı mı katkıyı mı değiştirdiler anlamadım. Opetle devam bakalım şimdi :) 

tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Muhammet Ali Deli yazdı:

Aynen aynı marka istasyonun farklı şubeleri farkettiriyor daha önce de duymuştum bunda da araçların yakıt seçtiğinde de hemfikiriz gibi :) Ford için total de iyi diyorlar tdci hdi aynı motor total de fransız muhabbetinden dolayı sanırım. Opet iyi geldi kaç depo oldu saymadım ama 2 aydır aynı opet bayisinden alıyorum beni çok tatmin etti şu an inşallah böyle devam eder. Shelle de tabi kötü demiyorum ama son 2-3 depoda traktör yaptı aracı ses yönünden neden bilmiyorum yakıtı mı katkıyı mı değiştirdiler anlamadım. Opetle devam bakalım şimdi :) 

Shell'in farkını Racing motor kullanırken farkederdik biz tam anlamıyla akaryakıt makinanın üzerinde kendini belli ediyor. Altımda 14 bin devir deviren motosiklet vardı Shell'den aldığım zaman çılgın gibi giderdi, Sakin sürerkende olabildiğine sessiz çalışırdı. Motosiklette motor direkt iki bacağın arasında olduğundan daha hassas ölçümler yapılıyor akaryakıt iyi mi kötü mü diye :D 

 

Olabildiğine aynı yerden ve aynı istasyondan almak lazım diyor Otomotiv Mühendisleri Shell arabanın hantallaştığını bana da hissettirdi ama sonraları geçmişti. Artık pislik mi denk geldi ağzına bilmiyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Çağrı Alaf yazdı:

Shell'in farkını Racing motor kullanırken farkederdik biz tam anlamıyla akaryakıt makinanın üzerinde kendini belli ediyor. Altımda 14 bin devir deviren motosiklet vardı Shell'den aldığım zaman çılgın gibi giderdi, Sakin sürerkende olabildiğine sessiz çalışırdı. Motosiklette motor direkt iki bacağın arasında olduğundan daha hassas ölçümler yapılıyor akaryakıt iyi mi kötü mü diye :D 

 

Olabildiğine aynı yerden ve aynı istasyondan almak lazım diyor Otomotiv Mühendisleri Shell arabanın hantallaştığını bana da hissettirdi ama sonraları geçmişti. Artık pislik mi denk geldi ağzına bilmiyorum

Heheheh motor zaten direkt etki tepki prensibiyle çalışıyor kardeşim koyduğun gibi hissettiriyor bacakların arasında :D 

 

Bak bu konuda da kafamda soru işereti var kimi aynı yer ve istasyondan alın diyor kimi de arada başka marka koyun bir iki depo araç motoru aynı yakıta alışmasın çekişi düşer diyor. Bir sürü laf var forumlarda sayfalarda bu konuyla ilgili. Benim şahsi fikrim de sizinle aynı aynı marka aynı istasyondan alma taraftarıyım. Prensip olarakta memnun olduğum bir şeyi değiştirmem zaten. Ama bu işin içinde olanlardan bu konuda teknik bilgi almak isterim hangisi doğru? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Muhammet Ali Deli yazdı:

bir iki depo araç motoru aynı yakıta alışmasın çekişi düşer diyor

Bence bu noktada çekiş düşürecek bir yer yok abi şehir efsanesi veya psikolojik olabilir motorun sakin sürmeden dolayı katalitik peteklerine dolan zararlı gazlar haricinde bir şeye alışması mümkün değil. En fazla motor hantallaştı derler biraz uzun yolda yük altında basarlar ki katalizör sıcaklığı sona dayansın içerisinde biriken zararlı gazlar çözünsün ve sadece ısı sayesinde filtreleme görevi yapan tıkalı süzgeç açılsın, Sadece bu noktada performans artışı hissedilir. Genellikle tasarruv amaçlı aracını düşük devir kullananlar Katalitiğin görevini tam yerine getirememesine neden olurlar. Yakıt kalitesini etkileyen bir faktörde Benzin filtresi. Ben görmüyorum değiştirildiklerini ihmal ediliyorlar arabanın hiç bakılmayan yerleri ile uğraşmayı sevdiğimden gelecek ay Benzin Filtresini değiştirteceğim ustama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...