İçeriğe Yönlendir

Akaryakıtta Doğru Bilinen Yanlışlar


Hasan Karabekiroglu

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Şapkasız çıkmam diyor.

sonra Dr um civanım gelip kafaya saç falan ekmeye kalkar, şapka candır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Fırat Önal yazdı:

İstasyonlar arası fiyat farklılıkları neden oluyor? 3-4 kuruştan bahsetmiyorum.  Bizim ilçeye gelirken bilindik bir marka istasyonu en az 70 kuruş daha ucuza mazot satıyor. Benzin ucuz mu dikkat etmedim. Sürekli ucuz satılıyor burada.

 

Fiyat farkı tamamen ticari koşullar içinde değerlendirilir.

Aynı marka arasındaki fiyat farkı  %10 oranında oynayabilir.

Örnekle istasyonun iki hafta sonra yüklü bir ödemesi vardır, 2 hafta maliyetine ürün satıp bu nakit ihtiyacını karşılar, banka faizlerine bulaşmadan.

Örnekle, istasyonun aylık satış kotası vardır o satış miktarının tamamlayamazsa prim alamayacaktır, Gerekirse zararına bile verir, prim ne kadar zarar ne kadar onun hesabı yapılır.

Örnekle, istasyon diğer istasyonlara yakındır, rakipler çoktur, markasının desteğinide alarak fiyat kırar, akaryakıttan kazanmaz, diğer tali işlerden para kazanır market yıkama vs.

 

 

Arif Aykın yazdı:

Peki bu sigorta kapsamında araçta yapılan işlemeler sonucu araba hasar kaydı görülüyor mu? Görülüyorsa eğer değer kaybı gibi bir ödeme yapılıyor mu?

 

Orasını kıdemli sigortacımız, @Mehmet Ozyurekbilir.

 

Haluk Şentürk yazdı:

yakıt aynı yerden alınıyorsa;  shell opet bp po gibi bilindik köklü firmaların yakıtları, neden araçlarda farklı çalışma durumları yaratıyor.(aracın isteksiz ve titreşimli çalışması -daha kısa mesafede tükenmesi gibi.) şirketlerin yakıtlara kattığı  markerlar bu derece belirleyici olabilir mi? 

 

Markerlar, yakıt kalitesini etkilemez, sadece o yakıtın hangi markaya ait olduğunun tespitini sağlar.

Aracınıza aldığınız yakıtın farkı ise, çok parametreli bir durumdur ve en önemli fark yaz kış mevsim farkı ve istasyondur.

 

 

Ertan Alptekin yazdı:

Bildiğim kadarıyla ülkemize sadece petrol gelmiyor. Doğrudan benzin/motorin alımı da var yurtdışından.  Rafineriden çıkan benzin/motorin En 228 /en 590 standardına uygun çıkar. Bunun üzerine firmalar kendi katkılarını (köpük önleyici, deterjan, setan/oktan artırıcı, eterler/alkoller vb., bunların bazıları rafineride de koyulur) eklerler. Buna göre aradaki yakıt farklılıkları ortaya çıkar. Şu oil bu oil dediğiniz bir hile yapmıyorsa ve Tüpraş’tan aldığı yakıtı doğrudan kullanıyorsa tüm motorlarda sorunsuz kullanılabilir... Son olarak yakıtlar yazlık ve kışlık olmak üzere de kategorilendirilebilir...

 

Doğru, direk motorin olarak da alım yapılır, Markaların tedarik zinciri ile alakalı bir durum.

Gemiler ile gelir, platforma yanaşır ve depolara alınır, hatta bazı tüccarlar platform kirası vermemek için açıkdaki gemiye hortum uzatıp alırlar.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ham petrol ile brent petrol farkı nedir? Biz hangisinin rafinerisini kullanıyoruz?


ithal edilen petrolde kalite farkı oluyor mu? Bu son ürünün kalitesini etkiliyor mu? Daha çok nereden ithal ediyoruz? 


direkt son ürünü ithal ediyor muyuz? Yoksa tüm son ürünler ülke içinde mi rafineri olmuş ürünler?

 

teşekkürler

 

 

Brent ham petrolün adı, yani bir çeşidi veya markasıdır.

Biz brenti kullanıyoruz, Amerikan Petrolü yani. Diğer Arap petrolerine göre daha kaliteli olduğu için 

 

 

Coşkun Basan yazdı:

Dün gebze ye gelirken paci××× isimli firma Dizeli 5.99 dan satıyor idi yakitta sorun varsa bu denetlenmiyor mu ? 5.99 dan kaliteli mazot katkısız da olsa alınabilir mi? Bu firmadan yaklaşık 1.5 ton yakıt almışımdır 4 senede bir sorun fark etmedim bu şans mı yoksa bu kadarlık kullanım ile sistem fark edilir bi zarar görmez mi . Aracım 1.5 dci euro4 Siemens enjektör

 

5,99 şu anki rakamlara göre nispeten kabul edilebilir bir rakam.

 

Çağlar Bayur yazdı:

bizde sadece kaportadan değer kaybı yazar galericiler, mekanik parça aksine yenilenmiş olur değişirse, dileyen benim focusa benzin basabilir duacısı bile olurum istasyonun :)

 

Motor komple değişsin sıkıntı yok, ama kaportadaki 20 cm çiziğin değeri 10 binler :D 

 

 

Muhammet Ali Deli yazdı:

Şu anki işimden ve askerden önce üniversite yıllarında mali müşavir enişte aracılığıyla Adana'nın merkezinde Shell petrollerden birinde ön muhasebede çalıştım 2 yıl kadar. Petrol ürünleri ile ilgili konuyu açan arkadaşın söylediklerine katılıyorum. Çoğu doğru ama eksikler var.

 

Biraz daha ayrıntılı bilgi vermek gerekirse, 

 

Brent Petrol: Kuzey Denizi'nden çıkarılan tatlı petrol türü. (tatlı petrol olayı yoğunluğunun hafif sülfürün az, bu nedenle işlenmesinin kolay olması)

Dünya petrol piyasasına yön veren petroldür. Londra Brent ya da Brent Blend olarak da bilinir. 

 

- Bu petrol Türkiye gibi ülkelere hiç girmez. Hatta Avrupa'da bile kullanımı azdır çünkü kaliteli olduğu için ayrıştırıldıktan sonra çoğunluğu jet yakıtı uçak yakıtı vb. şeklinde kullanılır. 

 

WTI (Western Texas Intermediate): Adından da anlaşılacağı üzere Texas ABD'de çıkarılır. Çıkarması zordur fakat Brent petrolden daha kalitelidir. (Daha da tatlıdır) Aralarında 1 dolar vardır. (Bazı sebeplerle ara ara Brent bunu geçer ama genelde her zaman en pahalı petrol budur.) ABD bunun %40'ını ihraç eder. Diyebilirsiniz ki ABD gibi petrol ürünlerini en çok kullanan ülke neden ihraç ediyor. Kaliteli petrol olduğu için pahalıya satıyor. Ayrıca Brent'te geçerli olan burada da geçerli jet yakıtı yolcu uçakları uzay araçlar vb. makinelerde kullanılıyor bu yüzden biz de dahil bunu satın alıyor diğer ülkeler. ABD'de gidip Suudilerden, Venezuela'dan filan alıyor kalan ihtiyacını.

 

Umman Petrolü: Ortadoğu'da çıkarılan tüm petrollere verilen genel isim budur. Ortalama kalitede petrollerdir. (Acı petrol sınıfındadır. Yoğunluğu ve sülfür oranı çoktur, çıkarması kolay işlenmesi yani ayrıştırılması zordur. Tüm Dünya'ya satışı yapılır. Ağırlıklı olarak otomobiller, kamyonlar gemiler vb. ulaşım araçlarında kullanılır. 

 

Venezuela Petrolü: Güney Amerikada çıkarılan petrollerdir. Çıkarması çok masraflı ve kalitesi çok düşüktür. (Petrolün varil fiyatı çok artmıştı 2000lerin başında o dönem maliyete rağmen kar edildiği için Venezuela refah düzeyini artırmıştı ama günümüzde Venezuela'nın ekonomik durumunun ne kadar berbat olduğunu biliyorsunuzdur.) Bu petrol de yine Umman petrolü gibi taksilerde kamyonlarda vb. kullanılır. Ayrıca sülfür oranı en fazla olan petroldür. En kalitesiz petrollerden sayılır.

 

Yaklaşık 100 çeşit daha petrol türü var Dünya üzerinde ama önemsizler. Bu listeye bizim Batmanda filan çıkardığımız petrol de girer mesela. 

 

Türkiye'nin üretimi ihtiyacının %8'ini karşılar bunu da çoğunlukla (kötü gün durumu yani savaş vb. durumlar için) depolar saklar. Tamamen dışa bağımlı bir ülkeyiz.

 

2020 yılında Petrol ithalatımızın %51'i İran, %12'si Suudi Arabistan %25'i Irak ve kalan %12'de başka ülkelerden yapılmış. 

 

---

 

Petrol mazot ya da benzin olarak gelmez. Iraktan kaçakçılar getirir o ayrı mesele. Ama resmi olarak satışı Ham petrol şeklindedir. Eğer doğruysa sadece Rusya ve Kazakistan'dan motorin getiriliyor diye biliyorum ucuza. Brent ve Texas Petrolü nasıl isterseniz o şekilde gelir Jet yakıtı olarak istersin o şekilde satar size gibi.

 

Türkiye aldığı petrolü rafinerilerinde kendisi ayrıştırır. 

 

Türkiye'deki petrol şirketleri gider hepsi aynı rafineriden alır. Kendi depolarında katkılarını ekler karıştırır istasyonlarına gönderir. 

 

Sistem budur. 

 

Şimdi gelelim Shell neden 8 liraya satarken A petrolü 6.5 liraya mazot satabiliyor konusuna. (rakamlar örnektir)

 

1.si Sen Shell'den mazot aldığında mazottan kaynaklı bir sorun yaşarsan senin masrafını karşılıyor ve muhatabın var koskoca şirket. (Opet BP PO gibi büyük firmalar da aynı şekilde) bilmediğin X firmasından aldığın mazot ya da benzin aracınla oynadığın kumar gibidir. İyi çıkarsa ne ala kötü çıkarsa sorun yaşarsan muhatap bulamazsın. 3 kuruş kar edeceğim derken 10 kuruş masraf açarsın başına. 

 

- Büyük firmalar dikkat ederseniz hepsi 3 kuruş aşağı 5 kuruş yukarı belirli bir fiyattan satış yapar. Çünkü maliyet odur. Personel maaşı bakım masrafları tankerlerin masrafı vb. hepsi içindedir bu miktarın. Adı sanı bilinmemiş bir petrolde aldığınız hizmetle Opet veya başka bir büyük firmadan aldığınız hizmetin arasında dğalar kadar fark vardır.

 

2.si çoğu bilinmedik firma (doğuda güneydoğuda hatta bizim Adana'nın ilçelerinde bile denk geldim ihbar ettim) kaçak mazot getirtir bir şekilde. Ya suriye ya ırak üzerinden bir şekilde sokar, 8 liralık mazotu 5 liraya bile satabilir bunlar. Üstte de dediğim gibi kalitesi şansına kalmış. 50 kez alırsın bir sorun olmaz 51. de motoru eline alırsın. Muhatabın yoktur. 

 

---

 

Kısacası biz ülke olarak genelde İran veya Irak petrolü kullanıyoruz. Avrupalılar da kullanıyor bunu fark rafineride işleme şeklinde, ham petrolün temizlenmesi kükürtten arındırılması iyi ayrıştırılması vb. her şey kaliteyi hemen etkiliyor. 

 

Ayrıca benzin yüklü tankere tankeri temizlemeden mazot yükleyemezsin. Buna hiçbir firma izin vermez üstte biri olabilir filan demiş. Bu mümkün değil. 2 saat temizlik işlemi vardır. Mutlaka yapılır. Hiçbir firma da göze alamaz bunun riskini. 

 

---

 

Shell bizim istasyona Adana'daki en çok satış yapan 3 istasyondan biri olduğu için %5 benzin %7 motorinde kar veriyordu bu dediğim 6 yıl öncesi için şu an bilmiyorum. Diğer istasyonlarına da %4.5 benzin %6.5 motorin karı veriyordu o dönem. 

 

Her ay merkezden düzenli olarak mühendis gönderir tüm pompalardan örnek alırdı. Kalitesi düzenli kontrolden geliyor bu firmaların. Pompacısından marketçisine kadar merkezden psikolog gönderir 2-3 ayda bir eğitim verir sorunlarını dinletirdi. Dediğim gibi şu an bilmiyorum ben çalıştığım dönem gördüm bunları.

 

Kurumsal firma ile iş yapmak hayatın her alanında kafanızı rahat ettirecek en iyi yoldur. Yakıtta da giyimde de gıdada da her şeyde bu böyle. Çünkü bir sorun yaşarsan karşında muhatap vardır. 

 

İnanın Shell Opet gibi firmaların merkeze yaptığınız şikayet o istasyona öyle bir geri dönüyor ki inanamazsınız. :) Sorunu çözmek için her şeyi yapıyorlar bizim yönetici bir hanımefendiydi her pazartesi korkarak açardı kadın shell'den gelen mailleri şikayet oldu korkusuyla. Çünkü puanı düşürüp sıralamada alta alınca kar marjını düşürmeye kadar gidiyor iş. O şekilde yapıyor bu firmalar sözleşmeyi bayilik verirken. 

 

---

 

Not: Shell'i övmek amaçlı yazmadım sadece orada 2 yıl çalışıp durumlarına vaki olduğum için özellikle bu firmanın adıyla yazdım. Emin olun Opet BP gibi firmalarda da durum aynıdır hizmet yönünden. 

 

Hatta son depo fullediğimde Shell'den memnun kalmadım, saha şeflerine de söyledim abi aynı yakıt hiçbir değişiklik yok dedi ama 2 depodur araç sesli çalışmaya başladı vuruntu yapar gibi oldu son depoyu Opetten aldım 2 gündür sorun yok ses mes kesildi çekişi Shell'e göre arttı hatta.

 

Bu arada, eleman bana kötü davrandı, marketçi hoşgeldin demedi filan gibi şikayetleri pek ciddiye almıyor bu firmalar haberiniz olsun istasyona gönderiyorlar ama çok takmıyorlar. Yakıtla ilgili şikayet olursa direk önemli etiketiyle gönderip kamera görüntüsünü filan her şeyi istiyorlar. 

 

Çok büyük para dönüyor bu işte inanamazsınız.

 

Tabi asıl kaymağı kim yiyor buna gelirsek. (bkz: Devlet) :) işletmeci ortalama %5 kar alırken devlet %25'ini cukkalıyor. (Oran artmış bile olabilir son düzenlemeyle)

 

Çoğu kısım doğru olmakla beraber düzeltilecek yerleri yazayım.

 

Tankerlerin içi tek parça değildir, kapasitesine ve kullanım amacına göre bölümlüdür.

 Toplam kapasitesi ortalama 35 bin litredir ve içinde 10 bin, 5 bin şeklinde bölümler bulunur. Bu bölümlerin içinde aynı anda taşıma yapılabilir yani 1. göze motorin, 2. benzin, 3. göze tekrar motorin şeklinde taşıma yapılabilir. 1. gözde motorin getirilip istasyona teslim edildikten sonra yine aynı 1. göze terminallerden benzin yüklemesi yapılır, yukarıda yazmıştım sanırım okumadınız, sızdırma yapıldıktan sonra istenilen göze istenilen ürün talep edilebilir, bu talebe binaen bütün firmalar bütün terminaller ürünü yükler, burada bir sorun yoktur.

 

Yani terminale tankeri gönderdiğin zaman, yok kardeşim sen bunla benzin taşımışsın ben buna motorin yüklemem demez, diyemez, sızdırması alınmış ise sorun yoktur. Her benzin motorin değişiminde tank yıkatılmaz. Tankerin yıkatılma işleri farklı farklı durumlarda kullanılır,

 

İstasyondan numune alım işlemi istasyonun satış hızıyla alakalıdır, satışı yavaş olan ve aldığı bir tanker ürünü 2 ayda anca bitiren istasyon için aylık numune almak mantıksızdır, genel de firmalar 3 ayda bir veya yaz kış olarak  numune alırlar. Ayrıca numune alım işlemi pompa dan yapılmaz, direk tanktan çekmesi gerekir, çünkü pompada ve hatta bekleyen motorin marker testinden geçemez.

 

Shell in elemanların durumunu tespit için psikolog gönderdiğini yeni duyuyorum, genelde merkezden saha eğitim personeli gönderilir, yeni kampanya ve uygulamaları sahada birebir anlatır ve eğitim verir.

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arif Aykın yazdı:

Peki bu sigorta kapsamında araçta yapılan işlemeler sonucu araba hasar kaydı görülüyor mu? Görülüyorsa eğer değer kaybı gibi bir ödeme yapılıyor mu?

 

Çağlar cevabı vermiş diye sessiz kalmıştım ama Hasan da etiketleyince yazayım dedim. 

Trafik poliçesi yada kaskoyu ilgilendiren durumlar tramerde görünür. Bu tip tazminatlar görünmez. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Motorine karışan yüzde 5 lık benzin dizel aracınıza zarar vermez. Bunun Euro kaç normunda olduğu farketmez. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mehmet Göktürk yazdı:

Hoca geldi oturun.

 

Hocam hoşgeldin.

 

Metin Akbal yazdı:

 

Yapma yanarız.

 

10 mt ilerimde 30 binlik akaryakıt tankı var benim.

 

Erdem Dertsiz yazdı:

Motorine karışan yüzde 5 lık benzin dizel aracınıza zarar vermez. Bunun Euro kaç normunda olduğu farketmez. 

 

Mert Gulkokan yazdı:

Setan sayısı artarsa dizel katkısı atmadan enjektörleri temizleriz bence emoji38.png

 

Kış aylarında, dizel ağır vasıta depolarına 10-20 lt arasında benzinde katılır güzel de olur.

Donmayı önler ve temizlik sağlar.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Gulkokan yazdı:

55 ltlik dizel 308 deposuna ne kadar katayım abi ?
Lm dizel katkısı 250 ml 55 tl emoji38.png

 

Çok soğuk iklimde araç kullanıyorsan motorinde yoğunlaşma olur,

Sürekli olmamak kaydı ile fullenmiş depoya 250 - 300 ml kadar katılabilir, ama sadece bir katkı katılması lazım.

Yani motorin üzerine hem diğer katkı, hem benzin olmaz, kimyası bozulur iş yapım derken başımıza iş alırız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Konudaki olmaması gereken mesajları gizledim, 

Buna bağlantılı mesajları da gizledim. 

Muhammet Bey ile görüştüm ve sebep ve sonuçları kendisine bildirdim. 

Bilginize. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Çok soğuk iklimde araç kullanıyorsan motorinde yoğunlaşma olur,

Sürekli olmamak kaydı ile fullenmiş depoya 250 - 300 ml kadar katılabilir, ama sadece bir katkı katılması lazım.

Yani motorin üzerine hem diğer katkı, hem benzin olmaz, kimyası bozulur iş yapım derken başımıza iş alırız.

Abi o eski tip "kırsal" tabir edilen motorine has değil miydi? Eurodizelde zaten donmaması hatta yoğunlaşmaması için gerekli katkılar (tabi düzgün istasyonlardan bahsediyorum) mevcut diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Murat Sahın yazdı:

Abi o eski tip "kırsal" tabir edilen motorine has değil miydi? Eurodizelde zaten donmaması hatta yoğunlaşmaması için gerekli katkılar (tabi düzgün istasyonlardan bahsediyorum) mevcut diye biliyorum.

 

Bu tip çalışmalar hala devam ediyor eskiye nazaran daha dayanıklı hale geldi ürünler fakat -25 -30 ları gören illerimizde maalesef düzgün istasyon olsa bile sıkıntılar yaşanıyor.

Çok soğuk ibaresini o yüzden kullandım.

Mert Yeldan yazdı:

O değil de Petrolcüde bi benzin var. Araç şahlanıyor sanki. 

 

Senin arabaya benzin mi koyduk biz :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Çok soğuk iklimde araç kullanıyorsan motorinde yoğunlaşma olur,

Sürekli olmamak kaydı ile fullenmiş depoya 250 - 300 ml kadar katılabilir, ama sadece bir katkı katılması lazım.

Yani motorin üzerine hem diğer katkı, hem benzin olmaz, kimyası bozulur iş yapım derken başımıza iş alırız.

 

Ben bazen setan arttırıcı bazende arkadaşlar ile araçları deneyeceksekte benzin atıyorum. yarım depoya yarım litre atınca beygirleniyor :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

Konudaki olmaması gereken mesajları gizledim, 

Buna bağlantılı mesajları da gizledim. 

Muhammet Bey ile görüştüm ve sebep ve sonuçları kendisine bildirdim. 

Bilginize. 

Benim çekirdek mesajı niye gitti ki, bilgi dolu mesajları okurken de lazım oluyor. :seytan:

Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Çok soğuk iklimde araç kullanıyorsan motorinde yoğunlaşma olur,

Sürekli olmamak kaydı ile fullenmiş depoya 250 - 300 ml kadar katılabilir, ama sadece bir katkı katılması lazım.

Yani motorin üzerine hem diğer katkı, hem benzin olmaz, kimyası bozulur iş yapım derken başımıza iş alırız.

Mazota gaz yağı da aynı amaçla katılıyor galiba. Mondeo varken zift lekesi olmuştu, gaz yağı ile çıkarmak için pet şişeye alıyordum, kamyoncu dayı geldip" seninki de mi mazutlu?" diye sormuştu. 

Sürekli shell alıyorum ve hiç katkı katmıyorum. Kısa mesafem çok yok. Soğuk için demiyorum ama temizlik falan için katkı katmalı mıyım, yoksa katmamalı mıyım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Benim çekirdek mesajı niye gitti ki, bilgi dolu mesajları okurken de lazım oluyor. :seytan:

 

 

Ay çekirdeği daha iyi giderdi bu durumda :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ay çekirdeği daha iyi giderdi bu durumda :)

 

 

Çekirdeği bilmem de memlekete yolum düşerse bir çayını içmeye uğrarım abi :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

 

Çekirdeği bilmem de memlekete yolum düşerse bir çayını içmeye uğrarım abi :) 

 

Belki ben sana uğrarım.. :)

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Belki ben sana uğrarım.. :)

 

Olur abi :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ümit Türk yazdı:

birbirinizden kaçıyorsunuz :) 

 

Beni denk getirmesi zor :)

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Ben bazen setan arttırıcı bazende arkadaşlar ile araçları deneyeceksekte benzin atıyorum. yarım depoya yarım litre atınca beygirleniyor :)

 

Dumanda azalır.

 

Mahmut Yıldız yazdı:

Benim çekirdek mesajı niye gitti ki, bilgi dolu mesajları okurken de lazım oluyor. :seytan:

Mazota gaz yağı da aynı amaçla katılıyor galiba. Mondeo varken zift lekesi olmuştu, gaz yağı ile çıkarmak için pet şişeye alıyordum, kamyoncu dayı geldip" seninki de mi mazutlu?" diye sormuştu. 

Sürekli shell alıyorum ve hiç katkı katmıyorum. Kısa mesafem çok yok. Soğuk için demiyorum ama temizlik falan için katkı katmalı mıyım, yoksa katmamalı mıyım?

 

Ekstrem şartlar haricinde ürüne katkı katılmasını pek doğru bulmuyorum aslına bakarsanız.

Zaten, hasbelkader aracınıza yakıttan dolayı bir durum oldu, aracınızın deposunda numune alındığında ve o numunenin analiz sonuçlarında katkı katıldığı tespit edildiği zaman sizin maduriyetinizi ortadan kaldırır. Karşı taraf derki bu ürüne bilmem ne katılmış bozulması gayet doğal ve buna yapacak birşey yok der. 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Kış aylarında, dizel ağır vasıta depolarına 10-20 lt arasında benzinde katılır güzel de olur.

Donmayı önler ve temizlik sağlar.

 

Ne kadar ağır olması gerekiyor vasıtanın? Benimkine kaç litre koymamız gerekiyor?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Selim Bilgin yazdı:

 

Ne kadar ağır olması gerekiyor vasıtanın? Benimkine kaç litre koymamız gerekiyor?

 

370kw ve 2400 nm tork üzeri olan ortalama bir otomobil kadar motoru olan araçları kasdediyorum.

A6 ya koymaya gerek yok, düzgün motorin, biraz daha gaza canlı basma gayet yeterli.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Hasan Karabekiroglu yazdı:

370kw ve 2400 nm tork üzeri olan ortalama bir otomobil kadar motoru olan araçları kasdediyorum.

A6 ya koymaya gerek yok, düzgün motorin, biraz daha gaza canlı basma gayet yeterli.

 

Esprisi anlaşılmayan adama döndüm iyice. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Tanker ile sadece tek ürün sevkiyatı yapılsa bile içi tek parça olma mümkünatı yok. 35 tonun kuvvetinin bölünmesi gerekir aksi halde taşıyan araç için risk oluşturur.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Esprisi anlaşılmayan adama döndüm iyice. [emoji3] 
Arkadaş bugün biraz farklı bana da ADR nin detaylı açıklamasını yapmıştı.

Audi nin de ağır olduğunu anlamamış [emoji23]
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Gulkokan yazdı:

Lm ürünlerini inceledim dizel enjektör katkısı olaral 250 ve 500 mllik 2 ayrı ürün var dış kabı aynı
250 olan mazot deposuna dökülüp üzerine 75 lt yakıt koy diyor

500 ml olanı ise mazot filtresini sök boşalt ve içine doldur ve aracı kullan demişler

Würth kullandım bu sefer 250 lik lm atasım var

 

Katkı katıldığı zaman mümkünse uzun yola çıkılmalı ve depo bitene kadar kullanılmalı.

Yok ben depoyu fulleyim, katkıyı da katayım bir ay aynı depo ile gezeyim şeklinde olursa fayda sağlamıyor ayrıca yakıtı bozuyor.

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Esprisi anlaşılmayan adama döndüm iyice. :D 

 

Ağırlık ölçüsü birimi olaraktan bi anlam ifade etmedi bana. :D 

 

Fatih Sarıkaya yazdı:

Tanker ile sadece tek ürün sevkiyatı yapılsa bile içi tek parça olma mümkünatı yok. 35 tonun kuvvetinin bölünmesi gerekir aksi halde taşıyan araç için risk oluşturur.

 

Kesinlikle... içinde ayrıyeten dalga kıranlar var.

 

Metin Akbal yazdı:

Arkadaş bugün biraz farklı bana da ADR nin detaylı açıklamasını yapmıştı.

Audi nin de ağır olduğunu anlamamış emoji23.png

 

Anladım yahu, Audi hızlı vasıta, ağır vasıta deel. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...