İçeriğe Yönlendir

Akaryakıtta Doğru Bilinen Yanlışlar


Hasan Karabekiroglu

Recommended Posts

Selçuk Bakış
Hasan Karabekiroglu yazdı:

-25 -30 ları

Donmayan mazotu çıkarın artık 😃

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Mert Gulkokan yazdı:
Mert Yeldan yazdı:
 Lockheed martin?

Lique moly

 

Hayaller hayatlar :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Geçen Rusya"nın soğuk bir bölgesiyle ilgili video izledim. İnsanlar arabalarını parkettikten sonra çalışır olarak bırakıp kapılarını kilitleyip gidiyorlardı. 20 dakika duran araç donup çalışmıyormuş. Böylesi bir sorun için depolara ısıtma veya donmayan yakıt yapamıyorlar mı acaba?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Erhan Doruk yazdı:

Geçen Rusya"nın soğuk bir bölgesiyle ilgili video izledim. İnsanlar arabalarını parkettikten sonra çalışır olarak bırakıp kapılarını kilitleyip gidiyorlardı. 20 dakika duran araç donup çalışmıyormuş. Böylesi bir sorun için depolara ısıtma veya donmayan yakıt yapamıyorlar mı acaba?

Yakutistan'dan mı bahsediyorsunuz? Rusya'nın en soğuk  bölgesi oradadır madencilik yapılır.

 

Motor ömürleri ne alemde acaba, 30.000km ? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Yakutistan'dan mı bahsediyorsunuz? Rusya'nın en soğuk  bölgesi oradadır madencilik yapılır.

 

Motor ömürleri ne alemde acaba, 30.000km ? 

Yukutsk’de illa motor kapatmıyorlar. Kapalı garaj varsa araçlar o soğukta çalışıyor. Normalde -40, -50’lerde. En soğuk -70 ölçülmüş. Ama nem olmayınca pek etkilemiyormuş 😁😁

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

En soğuk -70 ölçülmüş.

O Sıcağa servis sağlayabilecek motor yağı?

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Normalde -40, -50’lerde.

Memleketimin gözünü seveyim. Bi rüzgar vursa Hipotermiye gireriz :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

O Sıcağa servis sağlayabilecek motor yağı?

 

Memleketimin gözünü seveyim. Bi rüzgar vursa Hipotermiye gireriz :D 

Araç dışarıda kalmışsa zaten ateş yakıyorlar altında. Garajdaysa -30 derecelerde motor yağları var zaten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Ruslar genelde hep 0-20 veya 0-30 gibi yağlar kullanıyorlar. 0-30 un akma derecesi zaten -50 ler sorun olmaz.

Çoğu bölgelerde araçların çalışır halde tutulduğu hatta, bazı araçlara ısıtıcı veya webasto taktıkları oluyor soğuğun motora etkisi azaltılıyor.

Bazı araçlardaki webasto sistemi motorun soğutma suyunu da devir daim yaparak sıcak tutuyor ve motor donmuyor.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa

Geçen gün malum video paylaşım sitesinde gördüm, Sibirya bölgesinde aracın üzerine battaniye gibi komple örtü atmışlar, egzoz ucu dışarıda araç çalışıyordu.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O tür bölgelerde motoru da ısıtan webasto olmazsa olmaz. Evde de kapalı garaj olması lazım, garajda da kalorifer peteği olacak tabi ki. :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Peki motorun aynı yakıta alışması gibi bir durum var mıdır ? Mesela ben hep BP den alıyorum. Bazen zorunlu olarak farklı yerlerden aldığımda motor sesinde ve çalışmasında farklılık oluyor gibi hissediyorum. BP den alınca tıkır tıkır sorunsuz çalışıyor.

 

Diğer sorum da yakıt pompalarıyla ilgili. Şimdi istasyondaki pompaların hortumlarında yakıt hep hazırda mı duruyor? Yani komple 1 hortum  en az 1 litre yakıtı tutuyordur muhtemelen. Yani pipetteki içecek mantığı akış bittikten sonra yakıt, geri depoya inip borular boş mu kalıyor? Ayrıca köpüklü geçerse daha çok litre geçmiş gibi yazar diye bir duyum almıştım. Bunlar mümkün müdür ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tavan fiyatla istanbul’da 7,24’e satılan benİn 7,07 olmuş. Öncesinde tavan fiyat yokken fiyatı sadece pazar mı belirliyordu yani?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tavan fiyatla istanbul’da 7,24’e satılan benİn 7,07 olmuş. Öncesinde tavan fiyat yokken fiyatı sadece pazar mı belirliyordu yani?

 

Adam karını eski seviyeye getirmek için artık yakıta sumu katar, kimyasalmı bilemeyiz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Zor felan değil. Sabahın köründe istanbulda 7 seviyesinde trafik vardı. Milletin  parası çok. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
ALİ SEYKAN yazdı:

Peki motorun aynı yakıta alışması gibi bir durum var mıdır ? Mesela ben hep BP den alıyorum. Bazen zorunlu olarak farklı yerlerden aldığımda motor sesinde ve çalışmasında farklılık oluyor gibi hissediyorum. BP den alınca tıkır tıkır sorunsuz çalışıyor.

 

Diğer sorum da yakıt pompalarıyla ilgili. Şimdi istasyondaki pompaların hortumlarında yakıt hep hazırda mı duruyor? Yani komple 1 hortum  en az 1 litre yakıtı tutuyordur muhtemelen. Yani pipetteki içecek mantığı akış bittikten sonra yakıt, geri depoya inip borular boş mu kalıyor? Ayrıca köpüklü geçerse daha çok litre geçmiş gibi yazar diye bir duyum almıştım. Bunlar mümkün müdür ?

 

Farklı istasyondan yakıt alımında bu olur hissedilir, PO Active3 ü çıkarttığında çok geri dönüş almıştık bunla alakalı.

Bunun nedeni sürekli aynı yerden alımlarda, yakıtın sürekli olarak aynı yanma şiddeti ve yanma sonrası oluşan atık miktarıdır. Farklı yere geçildiği zaman yanma dereceleri kabul edilebilir aralıklarda farklılık gösterir, bu bir sorun değildir, sürekli BP den alıyorsanız bir kereliğine Po dan almış ve gürültü hissetmişseniz, ikinci depoyu da Po dan aldığınızda bunu hissetmiyor olacaksınız. Active3 de 2. depodan sonra bariz şekilde kurum azaldığını servise gidip görmüştüm. Ayrıca yeni tip ECU ya sahip araçlarda bunu tolore etme durumu da var, aracın gövdesine monteli olan darbe sensörü, vuruntu sensörü veya titreşim sensörü olan bilinen sensör, araç çalıştırıldığı zaman oluşan titreşimi sayısallaştırıp,  ecu ya gönderir ve ecu bu değeri okuyup yeniden yakıt hava karışımı oranı hesaplar, bu işlemle bir kaç dakika sarsıntılı çalışan motor yavaş yavaş kendini düzeltir. 

 

İkinci kısım için;

 

Pompa yani gerçek adı ile dispenserde yakıt hazır bulunur, dispenserin içindeki sistemde ve aracınıza takılan tabancanın hortumunda ve hatta tabancanın bir bölümüne kadar yakıt bulunur, bu hortumlar özel hortumlar olup basınca dayanıklıdır, tabancanın tetiği çekildiği zaman aracınıza yakıt girmeye başlar ve aynı anda sayaç çalışmaya başlar, bu durum lpg içinde geçerlidir. Köpürme de eksik veya fazla litre giriş çıkışı olmaz, olası bir köpürme durumunda tabanca otomatik olarak kapanır yakıtı keser ve sayaç durur.

 

 

 

Mert Gulkokan yazdı:

ekim 2020 de 37 dollar olan brent petrol şu an 67 civarlarından uzun zamandır yükseliyor

 

işimiz zor aa bu gidişle 10 tl olur litresi

 

Araplar ve OPEC gibi örgütler üretimde kısıtlamaya gideceğiz dediler, bu daha da artacağını gösterir ben 80 Usd leri göreceği kanaatindeyim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Aklıma gelmişken merak ettiğim bir şey daha sorayım müsaadenizle. Tabancaları nereden alıyorsunuz? Tabancanın uygunluk onayını kim veriyor? Tabancalarda yakıt kesme nasıl yapılır? Lpg’de yakıt kesme sistemi nasıl çalışır?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Gulkokan yazdı:

abi active 3 için geri dönüşler nasıl son depoyu po fulledim ve çok hoşuma gitti

 

sanki performans arttı gibi geldi bana 

 

pompacı da opete göre daha uzun menzil sunduğunu söylüyor

 

opet ile karşılatırması şurdan geliyor opeti bırakıp po ya geçtiler

 

Kendi şirketim diye yazmıyorum tamamen objektifim bu konuda onu belirteyim baştan.

 

Active3 ü ilk olarak iki adet  kendi araçlarımızda tırlarda kullandık ve %4 kadar mesafenin uzadığını gördük.

Bu rakam tır için çok güzel değerler.

 

Sonra Active3 ü ilk tanıdıklarımdan ve izlemesini istediğim @Mehmet Ozyurek e verdim. O zaman siyah kaşkay ı vardı  ve tespitlerini istedim, hem kısa mesafe hem de uzun yola gidecekti. Durum nedir abi diye sorduğumda "Hafif duman atma, sesli çalışma gördüm dedi. Performans ve mesafede farklılık hissetmedim dedi" bana göre bunlar normaldi, Emmi de zaten kurum olmazdı ve olanı da temizlediğini gösteriyordu. Kaşkay ın  active3 öncesi yakıt değeri uzun yol verisi 6.2 filandı, yeniden doldurduk yaz aylarıydı yine uzun yola gidecekti, gitti geldi ve yeniden baktık değer 5.5 gösteriyordu kullanım stili ve yol değişmemişti. 

 

Aynı yakıtı istasyona bir baskın yapan @Servet Aydın a da verdim, Land da kullanacaktı, onun tespiti farklıydı.  King sürekli Shell kullanıyordu ve performans testi yapacaktım. Yakıtı verdim King dağda taşta bütün motorini bitirdi. Aradım sordum "Olum senin yakıtı dağda taşta hunharca yaktık Shell den bi fark görmedik iyi değilmiş bu" dedi. Aslında bu istediğim cevaptı, Shell in performansı ile aynı olduğunu gösteriyordu.

 

Özetle, diyebilirim ki şu ana kadar PO nun çıkarttığı en iyi yakıt, mesafeyi uzatıyor, kurumları temizliyor, performanstan ödün vermiyor. Bir kullanıcı için gerekli olan her şey mevcut.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aklıma gelmişken merak ettiğim bir şey daha sorayım müsaadenizle. Tabancaları nereden alıyorsunuz? Tabancanın uygunluk onayını kim veriyor? Tabancalarda yakıt kesme nasıl yapılır? Lpg’de yakıt kesme sistemi nasıl çalışır?

 

Akaryakıt tabancalarını dispenser üreticisinden alırız, Mekser, Gilbarco, Mepsan gibi firmalar, büyük firmalardır, bütün uygunluk sertifiları mevcuttur. Akaryakıt tabancasındaki yakıt kesme olayı şöyle çalışır, araç deposuna giren borunun içinde tabanca tetiğine bağlı bir çubuk vardır, depo dolup bu çubuğa yakıt temas ettiğinde geri tepme ile tetik bırakır.

 

Lpg de durum farklı ve aynı zamanda tabancası da farklı. LPG de yakıt kesme işini tabanca değil aracın deposundaki şamandıra yapar. LPG deposu dolduğunda şamandıra lpg almayı durdurur. Bazı arızalı şamandıralar olur yakıt kesmeyi durduramaz veya ses yapmaya başlar. Burada LPG dolum personeli aldığı eğitim sonucunda olayın farkına varır ve yakıt vermeyi keser.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Gulkokan yazdı:

Po internette üniversite onaylı diyor

 

PO bu konuda ciddi yatırımlar ve arge yapıyor. POTEM (Petrol Ofisi Teknoloji Merkezi) POLA (Petrol Ofisi Labaratuar) diye birimi var.

İTÜ ile beraberler, sürekli akaryakıtın daha verimli nasıl kullanılacağı konusunda çalışıyorlar. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Özetle, diyebilirim ki şu ana kadar PO nun çıkarttığı en iyi yakıt, mesafeyi uzatıyor, kurumları temizliyor, performanstan ödün vermiyor. Bir kullanıcı için gerekli olan her şey mevcut.

 

 

 

Hasan okunmuş mazot veriyor. 

Yolu düşen alsın :)

En son bana verdiğinde 5,3 litre olan ortalamam 4,4 litreye düştü. :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mert Gulkokan yazdı:
Mehmet Ozyurek yazdı:
 
Hasan okunmuş mazot veriyor. 
Yolu düşen alsın emoji4.png
En son bana verdiğinde 5,3 litre olan ortalamam 4,4 litreye düştü. emoji4.png
 

Rampa aşağı mı saldın motoru abi

 

Yook, her zamanki gibi uzun yol testi ya :)

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Kronik bir V-Power kullanıcısı olarak ilk fırsatta Active 3'ü deneyeceğim. Hali hazırda yarım depo yakıt var Fiorino'da. Sanırım bir iki aya kadar biter :) 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Kendi şirketim diye yazmıyorum tamamen objektifim bu konuda onu belirteyim baştan.

 

Active3 ü ilk olarak iki adet  kendi araçlarımızda tırlarda kullandık ve %4 kadar mesafenin uzadığını gördük.

Bu rakam tır için çok güzel değerler.

 

Sonra Active3 ü ilk tanıdıklarımdan ve izlemesini istediğim @Mehmet Ozyurek e verdim. O zaman siyah kaşkay ı vardı  ve tespitlerini istedim, hem kısa mesafe hem de uzun yola gidecekti. Durum nedir abi diye sorduğumda "Hafif duman atma, sesli çalışma gördüm dedi. Performans ve mesafede farklılık hissetmedim dedi" bana göre bunlar normaldi, Emmi de zaten kurum olmazdı ve olanı da temizlediğini gösteriyordu. Kaşkay ın  active3 öncesi yakıt değeri uzun yol verisi 6.2 filandı, yeniden doldurduk yaz aylarıydı yine uzun yola gidecekti, gitti geldi ve yeniden baktık değer 5.5 gösteriyordu kullanım stili ve yol değişmemişti. 

 

Aynı yakıtı istasyona bir baskın yapan @Servet Aydın a da verdim, Land da kullanacaktı, onun tespiti farklıydı.  King sürekli Shell kullanıyordu ve performans testi yapacaktım. Yakıtı verdim King dağda taşta bütün motorini bitirdi. Aradım sordum "Olum senin yakıtı dağda taşta hunharca yaktık Shell den bi fark görmedik iyi değilmiş bu" dedi. Aslında bu istediğim cevaptı, Shell in performansı ile aynı olduğunu gösteriyordu.

 

Özetle, diyebilirim ki şu ana kadar PO nun çıkarttığı en iyi yakıt, mesafeyi uzatıyor, kurumları temizliyor, performanstan ödün vermiyor. Bir kullanıcı için gerekli olan her şey mevcut.

 

 

 

Ben de iflah olmaz bir v-power'cı olarak ikna oldum, depo bitince alacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...