İçeriğe Yönlendir

Bu Saatten Sonra LPG Kullanılır mı?


Muhammed Orak

Recommended Posts

Fatih Evcin

beni lpg psikolojik olarak rahatlatıyor :) 

'' fulle '' diyebilliyorum :D 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Murat Azalma yazdı:

Bu sabah sorduğum sorudur. 193,96 TL karşılığında LPG depom doldu. ortalama 430-450 km arasında yol yapıyorum. arabam 1.6 atmosferik. 200 tl benzin ile maksimum yapacağım km 270-280 km . araç ile 10 ayda 18bin km yapmışım. ben litre değil cebimden çıkan TL hesabı yapıyorum. Bu koşullar altında LPG benim için yine ekonomik kalmaya devam ediyor. 

Daha 2 gün önce dizel aracımın deposunu doldurdum. 

 

540 km 200 lira. Yakıt fiyatını kıyaslayınca dizelden dahi iyi 🙂 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Fiyatı ne olursa olsun benzin fiyatı lpg fiyatından 2 katı fazlaysa mantıklı tabikide. Yarı yarıya fark var.  Benzinle aldığım fiyata 2 depo gaz alıyorum ve oldukça ekonomik. 

Ne yani  benzin litresi 20 lira olsa lpg 10 TL ise yine mi alınmayacak. Her halükarda ekonomik. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla ben lpg anlamam. Işık yanmıştı ve depoyu fulledim. 

 

AM-JKLVPMssR9r1el-oABsVASag77EnmRpzqA3UQ

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

lpg olsaydı 200 liraya halolmuştu.  Hatta o fiyata 2 kere alıyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

normal bir araç bakıma 10bin km’de bir giriyorsa

20 bin diyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konu hakkında bilgi sahibi olmadan kesin konuşmalar yapıyorsun. 

 

1- konvansiyonel motorlu araçlar rölanti çalışmaları dahil 100bin km yaptığında hybrid bir arabanın motor km’si rölanti hariç 50bin km oluyor. Durduğu yerde çalışmıyor rölanti yok. Yani hybrid bir aracın motor ömrü normal bir aracın iki katı. Kaldı ki atmosferik ve 1.8lt hacimli düşük güçte stres altında çalışmayan bir motor bu. 
 

2- normal bir araç bakıma 10bin km’de bir giriyorsa hybrid araç 15-20bin km’de giriyor. Çünkü motorunu yarı yarıya çalışıyor. 
 

3- normal bir araba periyodik olarak balata ve disk değiştiriyorken hybrid araba 100bin km’de balata değişimine gidiyor. Disk değişiminin ucu açık. 
 

4- hybrid sistemde pil hatası dışında sık yaşanan bir arıza yok. Hybrid sistemide pil-converter-elektrik motorları termik motorlardan daha basit ve daha sorunsuz ve bakım gerektirmeyen elemanlar. Hybrid araçlar karmaşık değil basit araçlardır. Tam elektrikli araçlar daha da basit araçlardır. 


5- hybrid araçlarda v kayışı ve ona bağlı ekipmanlar da yoktur. Bu da bakım arıza oranını azaltıp motoru yine stresten kurtarır

:seytan:

1- ss kullan durdummu motor durur (haa kalkış sonrası düşük hız ve belli bir mesafe elektrikle gitme avantajın var ama oda çok uzun yıllar kullanırsam fark yapar)

2- bakım 20 binde bir

3- değişmiyorum, üreticiye göre yağlı kavramanın disklerinin ömrü 400 bin km imiş, frenleri saymadım bende balatalar 250 bin km falan gidiyor genelde, hadi araç otomatik 200 bin olsun ki kullanımda bana pek farklı gelmedi, manuel vites kullanımdaki gibi fren yapıyorum hala, yani kullanmıyorum neredeyse :tongue:

4-pil yok akü var, idare et

5-v kayış var, bağlı ekipman klima ve alternatör dert değil

 

e ne anladım bu işten :selo:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

20 bin diyorlar.

Toyota araçlarını 10binde bakıma çağırıyor. Diğer markalar 20 olur, 30 olur bilemem :) 

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

:seytan:

1- ss kullan durdummu motor durur (haa kalkış sonrası düşük hız ve belli bir mesafe elektrikle gitme avantajın var ama oda çok uzun yıllar kullanırsam fark yapar)

2- bakım 20 binde bir

3- değişmiyorum, üreticiye göre yağlı kavramanın disklerinin ömrü 400 bin km imiş, frenleri saymadım bende balatalar 250 bin km falan gidiyor genelde, hadi araç otomatik 200 bin olsun ki kullanımda bana pek farklı gelmedi, manuel vites kullanımdaki gibi fren yapıyorum hala, yani kullanmıyorum neredeyse :tongue:

4-pil yok akü var, idare et

5-v kayış var, bağlı ekipman klima ve alternatör dert değil

 

e ne anladım bu işten :selo:

Abi bedava yol buldun git, radar gördün kaç. Felsefe budur :keyifli:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

lpg olsaydı 200 liraya halolmuştu.  Hatta o fiyata 2 kere alıyorsun. 

Yoh gardaş, 200 tl için arabamın manifoldunu deldirmem, borularını kestirmem, elektrik tesisatına yama yaptırmam. Yakıta zaten para veren yok. 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Ü.Emre Kartal yazdı:

 

540 km 200 lira. Yakıt fiyatını kıyaslayınca dizelden dahi iyi 🙂 

dizelin Sıfır Km araç sahip olma ve daha sonra yüksek km yaptıkça kullanma maliyetini de hesap edersek LPG avantajlı. :) 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Daha 2 gün önce dizel aracımın deposunu doldurdum. 

 

540 km 200 lira. Yakıt fiyatını kıyaslayınca dizelden dahi iyi 🙂 

çokta fark yok aslında, mesela ben 540 km yolu genelde 110 ve üstü klima açık 234 tl. ile yapıyorum ve azda şehir içi var, şimdi bu hale gele motor teknolojisi yanında dizelin bir avantajı kalmadı gibi, ki ben dizelciyim diye geçinirdim üstelik...

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çokta fark yok aslında, mesela ben 540 km yolu genelde 110 ve üstü klima açık 234 tl. ile yapıyorum ve azda şehir içi var, şimdi bu hale gele motor teknolojisi yanında dizelin bir avantajı kalmadı gibi, ki ben dizelciyim diye geçinirdim üstelik...

 

400 liraya 768 km menzil ölçüyor araba. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Murat Azalma yazdı:

Bu sabah sorduğum sorudur. 193,96 TL karşılığında LPG depom doldu. ortalama 430-450 km arasında yol yapıyorum. arabam 1.6 atmosferik. 200 tl benzin ile maksimum yapacağım km 270-280 km . araç ile 10 ayda 18bin km yapmışım. ben litre değil cebimden çıkan TL hesabı yapıyorum. Bu koşullar altında LPG benim için yine ekonomik kalmaya devam ediyor. 

193,96 tl. ile benzinli aracımla 446 km yol yapıyorum ve klima açık 3 kişi ve hızlıyım, bu durumda lpg ve dizel hatta hibrit bile bana pahalıya kaçıyor :)

 

 özellikle hibritin alım maliyetinde hesaba katarsak, bu arada dizelin artan km lerde maliyeti aslında artmaz, ne açıdan artar anlamadım, motorun sorun çıkarması anlamındaysa zaten çok uzun km ler yapar dizeller, ha bozulursa o zaman biraz fark olabilirki günümüzde yeni nesil turbo benzinli yada hibritlerinde bu tür masrafları olduğunda hiçte ucuza çıkmıyorlar sanırım... fark eski nesil atmosferik benzinli motorlara göre olur herhalde...

Ali Darbaz yazdı:

 

400 liraya 768 km menzil ölçüyor araba. 

üstte yazdığım şartlarda bende 400 tl ye 920 km der, sen birde benim aracı senin kullandığını düşün :tongue:  alayı masal kardeş,  alacağın motor özelliklede çok yol yapıyorsan son teknoloji turbo benzinli aşırı beslemeli motorlar sanırım.

 

şimdi arkadaşım yanımda ona sordum sende durum ne diye, aracı tüplü 1.3 atmosferik hunday accent admire, 300 tl lik gazla 1100 km gidiyormuş 90-100 gibi giderse, sizin lpg liler nasıl bu kadar çok yakıyor, hesapta hatamı yapıyorum yahu....

 

şuan aracıma lpg taksam demekki aynı şartlarda  km de (lpg 4.8) 26 kuruş yakacağım...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Turbosuz benzinli araçta kullanım sıklığına göre lpg tercih ederdim.Yılda 5 6 bin km kullanıyor isem benzin kullanırdım.Çok km yapılıyor ise atmosferik benzinliye lpg şart, bence.
İmkan var ise küçük hacim benzinli araç çok daha iyi bir seçenek.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konu hakkında bilgi sahibi olmadan kesin konuşmalar yapıyorsun. 

 

1- konvansiyonel motorlu araçlar rölanti çalışmaları dahil 100bin km yaptığında hybrid bir arabanın motor km’si rölanti hariç 50bin km oluyor. Durduğu yerde çalışmıyor rölanti yok. Yani hybrid bir aracın motor ömrü normal bir aracın iki katı. Kaldı ki atmosferik ve 1.8lt hacimli düşük güçte stres altında çalışmayan bir motor bu. 
 

2- normal bir araç bakıma 10bin km’de bir giriyorsa hybrid araç 15-20bin km’de giriyor. Çünkü motorunu yarı yarıya çalışıyor. 
 

3- normal bir araba periyodik olarak balata ve disk değiştiriyorken hybrid araba 100bin km’de balata değişimine gidiyor. Disk değişiminin ucu açık. 
 

4- hybrid sistemde pil hatası dışında sık yaşanan bir arıza yok. Hybrid sistemide pil-converter-elektrik motorları termik motorlardan daha basit ve daha sorunsuz ve bakım gerektirmeyen elemanlar. Hybrid araçlar karmaşık değil basit araçlardır. Tam elektrikli araçlar daha da basit araçlardır. 


5- hybrid araçlarda v kayışı ve ona bağlı ekipmanlar da yoktur. Bu da bakım arıza oranını azaltıp motoru yine stresten kurtarır

Hahahah :D

 

Hibrit aracın motor ömrü normalin iki katı demek. Peki öyle diyorsan öyledir. :)

 

Yazmadığım şeylere kendince cevap verip konuyu saptırman hoşuma gitmedi.. 

 

Sadece hibritin de motor bakımı olduğunu yazdım üstteki arkadaşa yazdığın cevaba ithafen.

 

Öyle bir yazıyorsun ki hibritin pil ömründen başka 15 yıl içinde başka hiçbir maliyeti yok gibi anlaşılıyor. Sanki hiç bakımı yokmuş gibi.

 

Burada kendin de belirtmişsin bakım yapıldığını masrafı olduğunu benim anlatmak istediğim de buydu. Kendini yanlışlamışsın zaten. :)

 

Tamam hibrit iyi hibrit harika hibrit süper... Karaman'ın koyunu sonra çıkar oyunu demişler. Bir yerden alırken bir yerden gider bu değişmez. 5-10 seneye net olarak göreceğiz iyi mi kötü mü :) Hibrit satmak için markaların hibrit güzellemelerine şahsen inanmadım inanmam da. Senin gibi öveni de var bir sürü gömeni de fanlığa gerek yok bence..

 

1.0 130-140 beygir turbo benzinliler varken de dönüp bakmam melez araçlara az miktar benzinden kar etmek için.

 

 

tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Eski model kabüratörlü arabayı, çok nokta enjeksiyona cevirmek için lpg oldukca mantıklı. Ama enjeksiyonlu arabada gerek görmüyorum. 

bunu yapabilene 10 bin TL veririm usta bilgisi tel alalım?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

bunu yapabilene 10 bin TL veririm usta bilgisi tel alalım?

zifirbişyüzyellidötyidiyühtohsanyidi............

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bunu yapabilene 10 bin TL veririm usta bilgisi tel alalım?

 

Yapan yok zaten, kendim kafamda yaptığım arge. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
bunu yapabilene 10 bin TL veririm usta bilgisi tel alalım?
Yapma fikrine 5000 verirsen hemen iban atacağım abi. Parayı yollayınca buraya dekont at bende fikrimi beyan edeyim [emoji7]
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bunu yapabilene 10 bin TL veririm usta bilgisi tel alalım?

şöyle bir şeymi :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Muhammet Ali Deli yazdı:

Hibrit satmak için markaların hibrit güzellemelerine şahsen inanmadım inanmam da.

 

 

toyota’nın 25 yıldır piyasasa olan aracı ile ilgili büyük resmi gördüğün için seni tebrik ediyorum @Muhammet Ali Deli 😁

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şöyle bir şeymi 

bu da olur 10 bin işler benden

lakin 30 dak videoda bir puflama yok hala?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

bu da olur 10 bin işler benden

lakin 30 dak videoda bir puflama yok hala?

bende ona baktım, sonucu göremedik henüz, gerçi en başta bir püff var ama sanırım sayılmaz :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

toyota’nın 25 yıldır piyasasa olan aracı ile ilgili büyük resmi gördüğün için seni tebrik ediyorum @Muhammet Ali Deli 😁

 

 

hibrit 1.8 aracın mtvsi , atmosferik 1.8 ile aynı mı ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Cihat yazdı:

hibrit 1.8 aracın mtvsi , atmosferik 1.8 ile aynı mı ?

Evet. Sıkıntımız o zaten

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...