İçeriğe Yönlendir

Bu Saatten Sonra LPG Kullanılır mı?


Muhammed Orak

Recommended Posts

Murat Azalma
Ali Cihangiroğlu yazdı:

dizelde şansıza denk gelmişsin, 200 bin dizelde rodaj gibidir anca enjektörlerde genelde sorun çıkar, bu masraf kısmı pek ikna edici olmadı benim için, 200 binde araba masraf açıyorsa hatalıdır bana göre yada kullanan iyi kullanmamşıtır yada yakıtta sorun vardır vs. ben aracımı 200 binde sattım sıfır sorun ile, baskı balatası fren diski ve balatası bile orjinaldi ve aşınmamıştı bile, kullanmak çok fark ettirir

Abi bence senin araç ve kullanım istisnai bir durum. ortalama her turbo dizel kullanıcısı 200bin km civarında enjektör ve turbo gibi sorunlar yaşar.  konu turbo dizel / atmosferk kıyaslaması değil ama , lpg uyumlu capon atmosferiği candır derim :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Murat Azalma yazdı:

Abi bence senin araç ve kullanım istisnai bir durum. ortalama her turbo dizel kullanıcısı 200bin km civarında enjektör ve turbo gibi sorunlar yaşar.  konu turbo dizel / atmosferk kıyaslaması değil ama , lpg uyumlu capon atmosferiği candır derim :) 

 

 

capan araçları ayrı evet, sağlam iş yapar capanlar :) benim durum istisnai tabii, herkes böyle antika kullanmaz :)   bildiğim kadarıyla bir dizel enjektörün sağlıklı gideceği mesafe 150 bin km. gibi diye hatırlıyorum, atrık mesafemi  çalışma saatimi desek aslında değişken bir durum, sonrası başlar risk sonuçta ömrü elbette var, turbonun ömrüne pek sınırlama koyamazsın o biraz daha uzun yıllar dayanabilecek bir parça aslında, düzgün bakım kaliteli yağ bilinçli kullanımda turboyu bozmak zordur, turbo ancak dandik yağ aşırı ısınma yağsız kalma, limit üstü yüksek devir yüzünden yağ filmi yırtma yada kanat kırma milin zarar görmesi, yada pallere fiziksel temas eden birşeyler olursa bozulur, giren hava özellikle temiz olacak buda önemli, bunlar düzgünse aşınacak yeri yok zaten, normal bakımı yapılan düzgün kullanılan araçta turboyu bozamazsın bile derim hatta, aşınan yeri sadece mili olabilir o da yağ ve yağlamayla ısıyla devirle ilişikli bir durum,   neyse canım,  genelin kullanımına bakarsak 200 binde korkarlar insanlar, alırkende korkarlar, nasıl kullanıldığını bilemezsin çünki, bu manada düşünürsek evet haklısın...

 

 

benim durum şöyle aslında, Ali Darbaz Hipermilcidir az yaktırma onun sevdiği iş, buna yoğunlaşmış, bende HiperUzunömürcüyüm, minimum zarar vererek mümkün olan en uzun sorunsuz kullanımı hedeflerim, o yüzden servisler sevmez beni, ayrıca kılımdır titizimdir ve çok bilmişimdir ha birde tork anahtarcıyımdır o yüzdende sevmezler tanımayanlar :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Ne dizel,benzin veya alektrik. En iyisi lpg. Lpg sorunlu araç yoktur. Uygun olmayan kit uygun olmayan montaj vardır. Fiesta ile 25 bine yaklaştık. Tık demedi. İyi usta iyi kit sonrası mutlu araç sahibi. Düzenli bakım şart. Her yağ bakımında lpg bakımınada sokarım. Kaçıran sızdıran yer varmı kontrol edilir. Gerekli elemanlar değiştirilir. Superbye sorunsuz montaj olabileceğine kanaat etsem onada taktırırdım. Deldiririm,kestiririm, biçtiririm. Yeterki yapılan işçilik temiz olsun. Fiestayı benden alacak adam bana dua edecektir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aracı denk getirip kendisi duracak şekilde vites değişip durma noktasına kadar yavaşlatıp nerdeyse durduğu an frene yerinde dursun diye basıyorum, dikkat et durdursun diye basmıyorum, baskıyıda korumak için devri denk getirip vites değişiceksinki aşınmadan korunsun, aracı sadece  kompresyonla yavaşlatacaksın, tabii bunların olması için yumuşak bir kullanım tarzın olmalı, bunu yapmak hoşuma gittiği için 

Ben hybrid’i bile böyle kullanmıyorum :)

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ne dizel,benzin veya alektrik. En iyisi lpg. Lpg sorunlu araç yoktur. Uygun olmayan kit uygun olmayan montaj vardır. Fiesta ile 25 bine yaklaştık. Tık demedi. İyi usta iyi kit sonrası mutlu araç sahibi. Düzenli bakım şart. Her yağ bakımında lpg bakımınada sokarım. Kaçıran sızdıran yer varmı kontrol edilir. Gerekli elemanlar değiştirilir. Superbye sorunsuz montaj olabileceğine kanaat etsem onada taktırırdım. Deldiririm,kestiririm, biçtiririm. Yeterki yapılan işçilik temiz olsun. Fiestayı benden alacak adam bana dua edecektir.

aha düp takmışsın baştan (-) puanı aldın zaten, araç düpsüz kepeksiz tam buğdaylı olmalı aga :tongue:

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben hybrid’i bile böyle kullanmıyorum :) 

 

sende vites baskı falan varmıydıda aman diyeceksin :) bas pedala dönsün bobinler,  şarjın full olsun yeter :D

bazen kırmızı ışıklarda öyle bir duruyorumki araç tam durdu duracak o an frene basıyorum, sonrada dikize bakıyorum arkadan toslamasınlar diye, sırf onların yüzünden balatam diskim aşınıyor yahu, arada frene basıyorumki ışığı yansın görsün ona göre gelsinler diye...

 

şaka bir yana benden ne hibritçi olur be, Ali bile kıskanmazsa ne olayım über milde devrim yaratırım valla :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aha düp takmışsın baştan (-) puanı aldın zaten, araç düpsüz kepeksiz tam buğdaylı olmalı aga

Hahahahahahaha tüplü ve öfkeli :D çevreciyiz. Sıfır atık. Yakında turbo tüplü ve öfkeli olacağım. Sol dikiz aynasını herdaim tutmam gerekli. Benzinli ve dizelleri tokatlıcam.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
capan araçları ayrı evet, sağlam iş yapar capanlar [emoji4] benim durum istisnai tabii, herkes böyle antika kullanmaz [emoji4]   bildiğim kadarıyla bir dizel enjektörün sağlıklı gideceği mesafe 150 bin km. gibi diye hatırlıyorum, atrık mesafemi  çalışma saatimi desek aslında değişken bir durum, sonrası başlar risk sonuçta ömrü elbette var, turbonun ömrüne pek sınırlama koyamazsın o biraz daha uzun yıllar dayanabilecek bir parça aslında, düzgün bakım kaliteli yağ bilinçli kullanımda turboyu bozmak zordur, turbo ancak dandik yağ aşırı ısınma yağsız kalma, limit üstü yüksek devir yüzünden yağ filmi yırtma yada kanat kırma milin zarar görmesi, yada pallere fiziksel temas eden birşeyler olursa bozulur, giren hava özellikle temiz olacak buda önemli, bunlar düzgünse aşınacak yeri yok zaten, normal bakımı yapılan düzgün kullanılan araçta turboyu bozamazsın bile derim hatta, aşınan yeri sadece mili olabilir o da yağ ve yağlamayla ısıyla devirle ilişikli bir durum,   neyse canım,  genelin kullanımına bakarsak 200 binde korkarlar insanlar, alırkende korkarlar, nasıl kullanıldığını bilemezsin çünki, bu manada düşünürsek evet haklısın...
 
 
benim durum şöyle aslında, Ali Darbaz Hipermilcidir az yaktırma onun sevdiği iş, buna yoğunlaşmış, bende HiperUzunömürcüyüm, minimum zarar vererek mümkün olan en uzun sorunsuz kullanımı hedeflerim, o yüzden servisler sevmez beni, ayrıca kılımdır titizimdir ve çok bilmişimdir ha birde tork anahtarcıyımdır o yüzdende sevmezler tanımayanlar [emoji3]

Valla ben 200 bindeki dizele rodajını yeni tamamlamış gibi bakarım, 285 binde sattım 2007 fiestamı, saat gibiydi mübarek. Sağda solda gördüğüm çoğu fiesta vuruntulu, traktör gibi çalışıyordu, benimkinin tınısı harikaydı. Dünyaları gezdim o araçla, bir kere yolda bırakmadı. Ne enjektör ne de turbo sorunu yaşadım. Bakımları hep zamanında kaliteli ekipmanlarla yapıldı, bir kez enjektör pullarını oringlerini değiştirdim o kadar. Sonra yakıt koy bin şeklinde gezdim hep.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aha düp takmışsın baştan (-) puanı aldın zaten, araç düpsüz kepeksiz tam buğdaylı olmalı aga :tongue:

sende vites baskı falan varmıydıda aman diyeceksin :) bas pedala dönsün bobinler,  şarjın full olsun yeter :D

bazen kırmızı ışıklarda öyle bir duruyorumki araç tam durdu duracak o an frene basıyorum, sonrada dikize bakıyorum arkadan toslamasınlar diye, sırf onların yüzünden balatam diskim aşınıyor yahu, arada frene basıyorumki ışığı yansın görsün ona göre gelsinler diye...

 

şaka bir yana benden ne hibritçi olur be, Ali bile kıskanmazsa ne olayım über milde devrim yaratırım valla :D

Biz ali’yi hassas bilirdik. Meğer içimizde ne cevherler varmış :) 

 

benim pilleri en verimli şekilde doldurmam için yavaş durmam lazım. Fren mesafesini uzatmam lazım yani. Veya çok geriden ayağımı gazdan çekmem lazım. İstanbul’da böyle sürmek cinayet sebebi. Arkadakileri deli ediyorum diye trafikli yerlerde pek yapamıyorum :) 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Nasıl olsa kırmızı yanmıyor mu neden deli oluyorlar? İleriye bakmıyorlar mı? 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Ali Darbaz Hipermilcidir az yaktırma onun sevdiği iş

Klima açılmaz. müzik dinlenmez far açılmaz vs vs vs.  Şahine bin daha iyi :)  Dümdük araba. 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ayrıca kılımdır titizimdir

Yolun Pendik'e düşerse yemeğe kahveye beklerim. bu alıntı yaptığım kısım hakkında bolca sohbet edebilirim abi :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Murat Azalma yazdı:

Yolun Pendik'e düşerse yemeğe kahveye beklerim. bu alıntı yaptığım kısım hakkında bolca sohbet edebilirim abi :) 

İnşallah, tanışmak isterim, iki titiz artık o hoooo :D

Celal Aydın yazdı:


Valla ben 200 bindeki dizele rodajını yeni tamamlamış gibi bakarım, 285 binde sattım 2007 fiestamı, saat gibiydi mübarek. Sağda solda gördüğüm çoğu fiesta vuruntulu, traktör gibi çalışıyordu, benimkinin tınısı harikaydı. Dünyaları gezdim o araçla, bir kere yolda bırakmadı. Ne enjektör ne de turbo sorunu yaşadım. Bakımları hep zamanında kaliteli ekipmanlarla yapıldı, bir kez enjektör pullarını oringlerini değiştirdim o kadar. Sonra yakıt koy bin şeklinde gezdim hep.

aynen benimkide öyleydi, tüvalamanda motoru açıp bakarlarken anlayan adamlar, motora bak saat gibi çalışıyor der km sorarlardı,  sonra bir bana bir araca bakıp dururlar bende gururlanırdım, yıkayıp parlatıp servise giderdim, abi içeri koyalım sıfır gibi derlerdi ayrıca :D bendeki değişimse enjektör geri dönüş oringlerinde olduydu, ha birde 10 seneden sonra hararet göstergemin her zamanki yerinden 1 mm altta durması üzerine termostadın erken açtığını anlayıp değiştirmem olduydu o kadar :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

Klima açılmaz. müzik dinlenmez far açılmaz vs vs vs.  Şahine bin daha iyi :)  Dümdük araba. 

ohoo eziyete bak, ben onun yaptığını bu yazdıklarını yaparak yapıyorum birde, o hiperci ben überci :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Nasıl olsa kırmızı yanmıyor mu neden deli oluyorlar? İleriye bakmıyorlar mı? 

Yok. kırmızıya 50m kala frene basılacak. Başka kurtarmıyor istanbul’da :) 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Titiz olmak iyi tabi ama eskimesin diye o kadar kasmaya ne gerek var. Sonuçta bunlar sarf malzeme ve belli bir ömrü var Aşınsa da aşınmasa da zamanla özelliğini kaybediyor. Dün arabadan çıkan fren balataları neredeyse hiç aşınmamış ama çelik gibi de sertleşmiş, o yüzden diski yemiş bir iki milim. Güya orijinal olsun diye gidip OPAR alıyoruz. Gerçi o da birilerine yaptırıyor ama neyse... Durum ortada. Bu sefer değişiklik olsun diye MGA taktık bakalım performans nasıl olacak. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Biz ali’yi hassas bilirdik. Meğer içimizde ne cevherler varmış :) 

 

benim pilleri en verimli şekilde doldurmam için yavaş durmam lazım. Fren mesafesini uzatmam lazım yani. Veya çok geriden ayağımı gazdan çekmem lazım. İstanbul’da böyle sürmek cinayet sebebi. Arkadakileri deli ediyorum diye trafikli yerlerde pek yapamıyorum :) 

orası öyle tabii, bende dediklerimi sakin trafikte rahat yollarda yapıyorum zaten, öyle ha babam trafikte zor...

yinede basit kural aracı yumuşak kullanmakta, sert hızlanmalar yakın takip vs yapmazsan uzun ömürlü olur aracın...

 

bu arada şimdi aklıma geldi, bizim müdürün Mondeo var, 1.6 dizel, 400 küsür binde, şuana kadar yaptığı arızalar, klima kompresörünü yedi, alternatörü yedi,kapı kilidi bozuldu :) yağ yakma motorda sorun falan hiç olmadı...

hani 200 binde gümlerdi dizeller :)   hemde şantiyede biraz kullanılan bir araç bu, altı falan vuruktur pekte acınmaz....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hani 200 binde gümlerdi dizeller

gümler, sah kom da galeriden yeni kuaförü yapılmış yılda 5000km yapmış hesabı ile alırsan beyaz sedan..

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

gümler, sah kom da galeriden yeni kuaförü yapılmış yılda 5000km yapmış hesabı ile alırsan beyaz sedan..

Hiç bir dizel aracım bu şekilde gümlemedi, sarının ilk kazası sonrası devirdaim kırıldı üst kapak açtırdım o bile yetkili 6250 gibi bir rakama halloldu ki kaza olmasa zaten değişecektim 😊

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Selçuk Bakış yazdı:

Hiç bir dizel aracım bu şekilde gümlemedi, sarının ilk kazası sonrası devirdaim kırıldı üst kapak açtırdım o bile yetkili 6250 gibi bir rakama halloldu ki kaza olmasa zaten değişecektim 😊

birşey olmaz, dizel sağlamdır, ama Çağlar aganında dediği gibi sah com galeri mod ise araç, Ford olsun Audi Merso Bwm olsun farketmez, gümler geçer :D diğerleride öyle...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Dizel sağlamlık konusunda sıkıntı çıkarmaz ama bakımları zamanında ve kaliteli malzemeler ile yapılmışsa. Focus tdci Aracımı 176 binde orijinal baskı balata orijinal disk enjektör turbo vs hepsi orjinaldi ki benden sonra alan arkadaşta 232 binde orijinal olarak sattı bildiğim kadarıyla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Benim naylon 181 bin oldu..Maraş'ta depoyu 415 tl ye doldurdum..800 ü uzun yol 1135 km de kırmızı yaktı..Klima hep açık ,4 kişi ve bagaj ağzına kadar doluydu..Benzinlinin sessizliği güzel ama dizel candır..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Benim naylon 181 bin oldu..Maraş'ta depoyu 415 tl ye doldurdum..800 ü uzun yol 1135 km de kırmızı yaktı..Klima hep açık ,4 kişi ve bagaj ağzına kadar doluydu..Benzinlinin sessizliği güzel ama dizel candır..

524₺’ye doluyor, Uzun yolda 1000 km’yi geçmiyor 1.4 TSI.
2.0 TDI 480₺ civarı doluyor, 1200 km’yi öldürmüyor uzun yolda.

Şehir içi 800 km TSI
1000 km 2.0 TDI

Her yerden vuruyor yine voleyi
1.6 TDI daha da az yakacağı bariz fakat 1.4 TSI’ye tercih etmem, 1.4 TSI daha güzel yürüyor.

Her türlü dizel candır bence de +1
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Dizel sadece yakıt alırken candır. Pardon, dizelcik diyecektim. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Dizel sadece yakıt alırken candır. Pardon, dizelcik diyecektim. 

Menzil konusunda da candır.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...