İçeriğe Yönlendir

Araç Gövde Dayanımları Hakkında


Bahattin Akkaya

Recommended Posts

Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

passat ve diğerleri... yani passat

ahey ahey ahey   tak tak tak tak  :D 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Bahattin Akkaya yazdı:

Günaydın Furkan Bey, Aracın geçmişine bakayım derken kendimi 1965 model W108 incelerken buldum :) Kaç para istiyorsun abi araca pazarlık edelim :) 

 

Aracın small overlap testi yok, zaten bildiğim kadarı ile 2012 yılından sonra başladı small overlap testleri. Ncap testleri yani moderate overlap incelediğimizde çok başarılı duruyor. Özellikle yandan çarpmada karikatür gerçekmiş dedirtti bana. İçerdeki manken hareket etmiyor çarpma esnasında :) Kapıda biri var

oo çok geri gitmişsin hocam :) Aman hocam yok satmayalım biz dursun daha :), Allah sattırmasın. 

Allah kaza bela vermesinde, ben zaten kaza yaptıktan sonra yavaş yavaş daha güvenli gördüğüm araçlara geçtim. Teşekkür ederim vakit ayırdığınız için.🙏

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Furkan Avcı yazdı:

oo çok geri gitmişsin hocam :) Aman hocam yok satmayalım biz dursun daha :), Allah sattırmasın. 

Allah kaza bela vermesinde, ben zaten kaza yaptıktan sonra yavaş yavaş daha güvenli gördüğüm araçlara geçtim. Teşekkür ederim vakit ayırdığınız için.🙏

bunu satınca ne alacaksın merak ettim bir an :D 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Sat(a)mayacak

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

gece gece töbeee

Farkındaysan önden fotosunu koymadım. Onu elimde koz olarak tutuyorum. Çok üzerime gelinirse neler olur, önden görüntüsünün yanına iç fotolar bile eklenebilir mi? Eklenmez sözünü veremem!

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ali Gök yazdı:

bunu satınca ne alacaksın merak ettim bir an :D 

Allah kimseyi gördüğünden geri bırakmasın diye dua eder büyüklerimiz :) (amin) 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Naylon faturacı o. En son araba çamurdan çıkabilsin diye sigorta kutusuyla uğraşıyordu 😁

ah başım  :) 

4x2 yaz lastikli daçya bu arkadaş, pek çeker AT lastikli olan acımaz, sigortayı çıkarınca buda acımadı zaten.... :)

Ebrar Tüfek yazdı:

 

Askeri amaçlı kullanılan bir araç değil, sivile satışı olan, sarı sitede birsürü ilanı olan bir taşıt. 

sana bu uyar, yakınımda var bir tane, sınır boyu siren çala çala yunana bakıyorlar...

BMC-Kirpi-II-SEDA-At%C4%B1%C5%9F-Yeri-Te

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

ah başım  :) 

4x2 yaz lastikli daçya bu arkadaş, pek çeker AT lastikli olan acımaz, sigortayı çıkarınca buda acımadı zaten.... :)

sana bu uyar, yakınımda var bir tane, sınır boyu siren çala çala yunana bakıyorlar...

BMC-Kirpi-II-SEDA-At%C4%B1%C5%9F-Yeri-Te

Bu biraz ağır abi demedi deme fazla yakar. Ama senin sevdiğin türden emisyonsuz :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Bahattin Akkaya yazdı:

Ebrar Bey Günaydın,

 

Önemli soru burada şu; araç zırhlı olarak mı üretildi? Yoksa daha sonradan zırhlandırıldı mı? İkinci seçenek ise kesinlikle uzak dur derim. Ömrünü yer bitirir. Araçlar tasarlanırken aks yükü hesabı yapılır ve bu max. yüke göre aracın tüm dinamikleri ortaya çıkar. Normal trafik şartları için üretilen bir araç zırhlandırıldığında aşırı yükten dolayı sürekli alt aksam problemi çıkarır. Aracın gövdesine gelen yüke henüz gelmedik. Ekonomik ömrü çok daha kısa olacaktır. Araçlar statik analiz ile kontrol edilirken düşey yönde (Z) 3G bump ve rebound yüklemesi yapılır. Aracı örnek 1500 kg için güvenli olarak tasarlamışken 3000 kg da gövdeye gelen yükler overload olacaktır.

 

Mühimmat konusu ise çok daha karmaşık;

 

Zırh sacı kalınlığı, sac türü, spall-liner varlığı, birleştirme yöntemi (kaynak, civatalı veya perçin gibi) hepsi büyük kıstas. Yani aracın koruma (Örn: BR4, BR5, BR6 gibi) sınıfı bildiriliyor mu? Ön panjur yani motor odası bölümü zırhlandırılmış mı?

 

Mermi tipine ve silahım atım hızına ve hatta merminin geliş açısına göre işler değişir. Patlayıcı koruması var ise o kısım ayrı bir dünya.

 

Bunların detayı İZMİR Buluşmasında sohbet olarak anlatılır :) Bundan sonrası tehlikeli sonra şu duruma düşmeyelim; 

 

 

 

 

Günaydın, yok fabrikasyon değil, sonradan zırhlandırma, bagaj kapağı iptal, yan kapı iptal, arkadan bi çelik kabin koyuyorlar, transit 5 ton üstünde oluyor zırhlandırma sonrası, bu işi yapan bi kaç firma var, zaten banka araçlarını komple onlar yapıyor, BR sınıfı bilgisi yok, don vidro konusunda evet haklısınız, inşallah yüzyüze görüşmek dileği ile :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Babamın 2 önceki fiber teknesini kendimiz güçlendirmiştik. 2 kat daha cam elyafı ve fiber katmanla. Birinci kat ilaveyi hallettikten sonra ikincinin dokuma yönünü çapraz olacak şekilde yapmıştık. Öncesinde dalgaya vurduğumuzda kürekleri denizden topladığımız teknenin sonraki dalga davranışları çok daha kararlı olmuştu. Deniz merağınız var diye yazdım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay BAŞARAN yazdı:

Babamın 2 önceki fiber teknesini kendimiz güçlendirmiştik. 2 kat daha cam elyafı ve fiber katmanla. Birinci kat ilaveyi hallettikten sonra ikincinin dokuma yönünü çapraz olacak şekilde yapmıştık. Öncesinde dalgaya vurduğumuzda kürekleri denizden topladığımız teknenin sonraki dalga davranışları çok daha kararlı olmuştu. Deniz merağınız var diye yazdım. 

dök tabananına biraz beton olsun bitsin :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

dök tabananına biraz beton olsun bitsin :D

 

Donatılı yapmak lazım abi beton çekmeye çalışmaz ilk dalgada pert :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Donatılı yapmak lazım abi beton çekmeye çalışmaz ilk dalgada pert :D

ölçü ver kestirelim demirleri yapalım, inş müh ler yatışta, bağlasınlar demirleri :D reçeteyi yolla kargoyla Barış kuru harcı yollasın, teknede su katarsın harç olur, civalı yaparız kendiliğinden düzlenir hem :D katkılı tabee suda geçirmez...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ölçü ver kestirelim demirleri yapalım, inş müh ler yatışta, bağlasınlar demirleri :D reçeteyi yolla kargoyla Barış kuru harcı yollasın, teknede su katarsın harç olur, civalı yaparız kendiliğinden düzlenir hem :D katkılı tabee suda geçirmez...

 

Cem IV ALL 42,5 ile yapacağız sülfata dayanıklı malum deniz suyuna maruz kalacak. 😛

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

Babamın 2 önceki fiber teknesini kendimiz güçlendirmiştik. 2 kat daha cam elyafı ve fiber katmanla. Birinci kat ilaveyi hallettikten sonra ikincinin dokuma yönünü çapraz olacak şekilde yapmıştık. Öncesinde dalgaya vurduğumuzda kürekleri denizden topladığımız teknenin sonraki dalga davranışları çok daha kararlı olmuştu. Deniz merağınız var diye yazdım. 

Benim kendimin öyle bir projesi var tasarımını da baya bir ilerlettim. İlerde kalıplama için para bulursam kendi teknemi yapacağım :) 

İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Cem IV ALL 42,5 ile yapacağız sülfata dayanıklı malum deniz suyuna maruz kalacak. 😛

Betondan tren duydumda tekneyi ilk defa duyuyorum. Yaratıcılıkta sınır yok 🚣‍♂️

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Bahattin Akkaya yazdı:

Benim kendimin öyle bir projesi var tasarımını da baya bir ilerlettim. İlerde kalıplama için para bulursam kendi teknemi yapacağım :) 

 

Bende kardeşimle o işe girecektim fakat ce belgeleri ve güncel kalıp 100 bin tl yi buluyor. Fakat hayalim bu. Güzel bir tasarım çizdirmek ya da satın alıp üretim yapmak. Ticari olarak. 

 

Bahattin Akkaya yazdı:

Benim kendimin öyle bir projesi var tasarımını da baya bir ilerlettim. İlerde kalıplama için para bulursam kendi teknemi yapacağım :) 

Betondan tren duydumda tekneyi ilk defa duyuyorum. Yaratıcılıkta sınır yok 🚣‍♂️

 

Bahattin hocam benim 2000 yılında kullandığım sürat teknesinde ağırlık merkezini aşağı çekmek için omurga içinde ve 15 cm sağ sol tafafında tabanda beton vardı. 4,60 tekne 40 deniz mili hızda 90 derecelik dönüşe giriyordu. Siz üzerinde kalabiliyor muydunuz derseniz bazen kalıyorduk :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Bende kardeşimle o işe girecektim fakat ce belgeleri ve güncel kalıp 100 bin tl yi buluyor. Fakat hayalim bu. Güzel bir tasarım çizdirmek ya da satın alıp üretim yapmak. Ticari olarak. 

 

Ülkede özellikle Yalova bölgesinde çok fazla tekne imalatçısı var ama neredeyse tamamı merdiven altı. Bende benzer maliyetlerden dolayı doğru zamanı bekliyorum. Tasarımı baya ilerledi detaylar ile uğraşıyorum. Ancak biraz maliyeti yüksek benim yaptığımın. Şu sıralar üniversite ile yeni bir kompozit üretim tekniği üzerinde çalışıyoruz becerebilir isek ordan tubitak proje yazıp bu yöntemle tekne üretme işi var bi hayalimiz :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Bahattin Akkaya yazdı:

Ülkede özellikle Yalova bölgesinde çok fazla tekne imalatçısı var ama neredeyse tamamı merdiven altı. Bende benzer maliyetlerden dolayı doğru zamanı bekliyorum. Tasarımı baya ilerledi detaylar ile uğraşıyorum. Ancak biraz maliyeti yüksek benim yaptığımın. Şu sıralar üniversite ile yeni bir kompozit üretim tekniği üzerinde çalışıyoruz becerebilir isek ordan tubitak proje yazıp bu yöntemle tekne üretme işi var bi hayalimiz :) 

O bayağı ilerleyen tasarımı bi görebilir miyiz? Bişey deniycez de 🤪

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Bende kardeşimle o işe girecektim fakat ce belgeleri ve güncel kalıp 100 bin tl yi buluyor. Fakat hayalim bu. Güzel bir tasarım çizdirmek ya da satın alıp üretim yapmak. Ticari olarak. 

 

 

Bahattin hocam benim 2000 yılında kullandığım sürat teknesinde ağırlık merkezini aşağı çekmek için omurga içinde ve 15 cm sağ sol tafafında tabanda beton vardı. 4,60 tekne 40 deniz mili hızda 90 derecelik dönüşe giriyordu. Siz üzerinde kalabiliyor muydunuz derseniz bazen kalıyorduk :D

Artık yeni teknikler çıktı üstat. Hem sallantı hem ağırlık merkezi için çözümler var. Seekeaper mükemmel bir şey bulan adam benim için klimayı icat eden adam ile aynıdır. :) 

Önder Özcan yazdı:

O bayağı ilerleyen tasarımı bi görebilir miyiz? Bişey deniycez de 🤪

Abi foruma fotoğraf eklemeyi çözemedim. 3. sitelerede bizim firewall izin vermiyor. Hemen görsel atabilirdim.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Buraya görsel atma zaten, pisler çalarlar projeni. Sen bana watsaptan şeyaparsın ben kimseye göstermem merak etme 😈

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Önder Özcan yazdı:

Buraya görsel atma zaten, pisler çalarlar projeni. Sen bana watsaptan şeyaparsın ben kimseye göstermem merak etme 😈

 

Dükkanın önünü kapatma :crazy:

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Önder Özcan yazdı:

Buraya görsel atma zaten, pisler çalarlar projeni. Sen bana watsaptan şeyaparsın ben kimseye göstermem merak etme 😈

Yok abi çalamazlar görsel anlayıp çalacaksa helal olsun. Görselde sadece yüzey var sonuçta. Onun CFD analizleri, yapısal analizleri vs bi görüşte çıkaramaz kimse. Kabaca 11,8 metre kabinli sport fishing tekne.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Bahattin Akkaya yazdı:

Artık yeni teknikler çıktı üstat. Hem sallantı hem ağırlık merkezi için çözümler var. Seekeaper mükemmel bir şey bulan adam benim için klimayı icat eden adam ile aynıdır. :) 

Abi foruma fotoğraf eklemeyi çözemedim. 3. sitelerede bizim firewall izin vermiyor. Hemen görsel atabilirdim.

 

Siz atın Bahattin bey. 
Tekne tasarımlarınızın çalınacağına dair söylentilere itibar etmeyin. EGM

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Siz atın Bahattin bey. 
Tekne tasarımlarınızın çalınacağına dair söylentilere itibar etmeyin. EGM

Fotoğraf yüklemek için taktik alayım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Hızlı resim gibi sitelere yükleyip linki buraya atıyor ya da tapatalktan direk ekliyorsunuz. Bence yine de tasarımınızı paylaşmayın. 

Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

Hızlı resim gibi sitelere yükleyip linki buraya atıyor ya da tapatalktan direk ekliyorsunuz. Bence yine de tasarımınızı paylaşmayın. 

Bu kadar uyarıdan sonra detaylar fazlasıyla gizlendi

 

fat3nnu.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...