İçeriğe Yönlendir

Araç Gövde Dayanımları Hakkında


Bahattin Akkaya

Recommended Posts

İlkay Başaran

Üreticileri daha iyi araç yapmaya zorladığı kesin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Ncap ta çalışan bi türk varsa bitane şahin doğan alıp test yapsa, tofaşçıların piyasasını yarıya indirse 100 bin yazan adamlar açlıktan ölse bi güzel olurdu ki....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsa Acar
İlkay BAŞARAN yazdı:

Şimdi baktım sitesinde yazan bayidrn müşteri gibi rastgele alındığı. Hatta bir modelden 4 tane alınıyormuş.

 

Ben de bu şekilde biliyordum, üreticinin kendi gönderdiğine yapılsa güvenilir olmaz bence de :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay BAŞARAN yazdı:

Üreticileri daha iyi araç yapmaya zorladığı kesin..

Ben araştırdım, öyle birşey yok.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Önder Özcan yazdı:

Adam boyundaki motorlarının hayalini bile kuramadığınız, tasarımı çalınmış tekneleriniz ölü fiyata değerlendirilir.

arkadaşınınkini ödünç almalısın. dost tavsiyesi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

neden Mani talk diyorum anladınızmı şimdi, fazla güvenmemek lazım bu testlere ama onlarsızda olmuyor.

Ebrar Tüfek yazdı:

Ncap ta çalışan bi türk varsa bitane şahin doğan alıp test yapsa, tofaşçıların piyasasını yarıya indirse 100 bin yazan adamlar açlıktan ölse bi güzel olurdu ki....

gerek yok, direk trafikten men, elinde olup sıfır km de tutanlarda dahil, evde tutmaya devam etmek serbest ama :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

Nasıl manupüle ediyorlar. Ncap önceden haber mi veriyor yarın test var bir clio alacağız gibi?

Aslında manupüle edilen bir durum yok. IIHS small overlap te yapılıyordu eskiden manupülasyon. Sonradan üreticilerin foyası ortaya çıkınca rezil oldular. Small overlap eskiden sadece sürücü tarafından yapılıyordu, buna dikkat eden bazı üreticiler (ford, nissan, mutsubishi ve bir kaç firma daha) sürücü tarafını güçlendirirken yolcu tarafını aynı tuttular. IIHS bunu fark edince ifşa etti firmaları. Artık onu da yapamıyorlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Mustafa Yanar yazdı:

Ford Galaxy nasıl acaba, hem Çağlar Abinin hem  Bahattin Beyin yorumunu merak ediyorum. 

https://youtu.be/aUb2Xc2-Kro

Mustafa Bey Merhaba, İzledim test videolarını araç genel olarak dönem şartlarına göre başarılı iş çıkarıyor. A direğinin çatal yapıda olması biraz avantaj sağlıyor direk bütünü sağlam kaldığı için dashboard yolculara doğru giremiyor. Yandan çarpmada da gayet iyi hem perde hemde omuz yastığı iyi çalışıyor. Ancak yandan direk çarpması performansı çok kötü. Aracın içerisine çok fazla giriyor. Yandan araç çarpması iyiyken, direğe çarpmada görece çok daha kötü olması A direğinin devamı olan tavan ray yapısı aslında iyi çalışmıyor. O dönemde kullanılan malzemeler 900-1100 Mpa ın üzerine çıkmıyordu. Günümüzde artık bu sorunu gayet başarılı çözüyorlar. Saygılarımla

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mahmut Yıldız yazdı:

Teknolojinin gelişimi. Bu da başka bir örnek, son 12 yılda neler neler gelişti daha. 

 

 

Maynaklar koleksiyonluk arabayı iç etmişler.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Önder Özcan yazdı:

Ben araştırdım, öyle birşey yok.

Önder Abi İlkay Bey'e katılıyorum kesinlikle üreticileri daha iyi araç üretmeye zorluyorlar. En yakın örneği Ncap 2020 yılı itibari ile artık sadece sürücü değil yan yolcuyuda değerlemeye aldı yandan çarpmalarda. Üreticiler anında ön iki koltuk arasından çıkan perde hava yastığını ilave ettiler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Bahattin Akkaya yazdı:

Mustafa Bey Merhaba, İzledim test videolarını araç genel olarak dönem şartlarına göre başarılı iş çıkarıyor. A direğinin çatal yapıda olması biraz avantaj sağlıyor direk bütünü sağlam kaldığı için dashboard yolculara doğru giremiyor. Yandan çarpmada da gayet iyi hem perde hemde omuz yastığı iyi çalışıyor. Ancak yandan direk çarpması performansı çok kötü. Aracın içerisine çok fazla giriyor. Yandan araç çarpması iyiyken, direğe çarpmada görece çok daha kötü olması A direğinin devamı olan tavan ray yapısı aslında iyi çalışmıyor. O dönemde kullanılan malzemeler 900-1100 Mpa ın üzerine çıkmıyordu. Günümüzde artık bu sorunu gayet başarılı çözüyorlar. Saygılarımla

Teşekkür ediyorum işinizde başarılar ve kolaylıklar diliyorum. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Bahattin Akkaya yazdı:

Önder Abi İlkay Bey'e katılıyorum kesinlikle üreticileri daha iyi araç üretmeye zorluyorlar. En yakın örneği Ncap 2020 yılı itibari ile artık sadece sürücü değil yan yolcuyuda değerlemeye aldı yandan çarpmalarda. Üreticiler anında ön iki koltuk arasından çıkan perde hava yastığını ilave ettiler.

Şakaydı :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Önder Özcan yazdı:

Şakaydı :)

😁 anlamamıştım ama tahmin etmiştim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Bahattin Akkaya yazdı:

😁 anlamamıştım ama tahmin etmiştim

Önder abiyse şaka olma ihtimali yüksek. En çok şakayı o yapar en çok da şakaya o maruz kalır. Sırf şakalardan kurtulmak için gitti Mercedes aldı😬

zamanla siz de tanırsınız 😊

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Emre Şimşek yazdı:

Önder abiyse şaka olma ihtimali yüksek. En çok şakayı o yapar en çok da şakaya o maruz kalır. Sırf şakalardan kurtulmak için gitti Mercedes aldı😬

zamanla siz de tanırsınız 😊

 

Dede arabası aldı belki yaşına hörmet ederiz falan diye de malesef öyle olmadı :spiteful:

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Şimşek yazdı:

Sırf şakalardan kurtulmak için gitti Mercedes aldı

freni tüplü olan mı?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Emre Şimşek yazdı:

Önder abiyse şaka olma ihtimali yüksek. En çok şakayı o yapar en çok da şakaya o maruz kalır. Sırf şakalardan kurtulmak için gitti Mercedes aldı😬

zamanla siz de tanırsınız 😊

"Bin ilsim biyli bir iribi ilmim" demişti arabaya ilk bakmaya gittiğimiz Muğla ikametli arkadaş. Sonradan fikri değişmiş olabilir. Fikri değişmediyse bile hatırım için zikri değişti, artık "almam" demiyor :D  

 

 

İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Dede arabası aldı belki yaşına hörmet ederiz falan diye de malesef öyle olmadı :spiteful:

Dede senin babanın babasıdır!

 

Çağlar Bayur yazdı:

freni tüplü olan mı?

Frene basar basmaz tüpe geçiyor. Bi ayar yaptırmam lazım balatalar ısınınca tüpe geçsin :hahahoho:

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yeni krizimiz tam da bu konuya göre. Çin'deki enerji sebebiyle magnezyum üretimi yapan 50 firmanın 35 tanesinin üretimi yıl sonuna kadar durdurulmuş. Araç gövdelerinde, şasilerinde kullanılan alüminyumun kaynaklanmasında magnezyum çok önemliymiş ve olmayan magnezyum sebebiyle otomobil üretimi büyük kriz yaşayacak deniliyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya

Buyrun fırından yeni çıktı taze taze

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Aklıma gelmişken sormak istedim. Önden kaza anında motor bloğu yere düşmeli mi? Kaza güvenliğine etkisi nedir? 
 

ben corolla’ya serviste motor altına karter muhafaza sacı taktırdım. Alüminyum mu yoksa çelik mi bilmiyorum. Kazada iyi kötü etkisi var mıdır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aklıma gelmişken sormak istedim. Önden kaza anında motor bloğu yere düşmeli mi? Kaza güvenliğine etkisi nedir? 
 

ben corolla’ya serviste motor altına karter muhafaza sacı taktırdım. Alüminyum mu yoksa çelik mi bilmiyorum. Kazada iyi kötü etkisi var mıdır?

Tansu Bey Merhaba, Motor'u gövdeye bağlayan araçtan araca değişmekle beraber 2 önde en az 1 arkada (araç gidiş yönüne göre) bağlantı bulunur. Arkadaki/ler öndekilere göre kesme yönünde çok daha zayıf olarak tasarlanır ve malzeme seçilir. Sebebi kaza esnasında motor yolcu kabinine girme eğilimine girdiğinde arkadaki braket/ler kırılarak motorun arka kısmı yere doğru yönlenir ve aracın altına doğru hareket eder. Motor koruma genelde piyasada kalitesiz sacdan üretildiği için çok fazla bir etkisi olmaz. Korumaya yardımcı olur mu? o kısmı ayrı tartışma konusu bence işe yaramaz.

 

Saygılar

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Benim kullanmama pek dayanımı olmayacaktır ama yine de bi sorayım 😄 Bizim golf 7 nassı sence ? 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ikisine de 5 yıldızı yapıştırmışlar lakin yandan çarpmada sıfır hunday ikiye katlanıyor neredeyse? az yıl geçtikçe şahin gibi ikiye bölünmesin?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Bahattin Akkaya yazdı:

Tansu Bey Merhaba, Motor'u gövdeye bağlayan araçtan araca değişmekle beraber 2 önde en az 1 arkada (araç gidiş yönüne göre) bağlantı bulunur. Arkadaki/ler öndekilere göre kesme yönünde çok daha zayıf olarak tasarlanır ve malzeme seçilir. Sebebi kaza esnasında motor yolcu kabinine girme eğilimine girdiğinde arkadaki braket/ler kırılarak motorun arka kısmı yere doğru yönlenir ve aracın altına doğru hareket eder. Motor koruma genelde piyasada kalitesiz sacdan üretildiği için çok fazla bir etkisi olmaz. Korumaya yardımcı olur mu? o kısmı ayrı tartışma konusu bence işe yaramaz.

 

Saygılar

Sac kalitesiz mi bilmiyorum. Servis ürünü. Yani sizin demenize göre motor yere doğru yönlendiğinde sac bunu durdurmaz. Yolcuların güvenliği bu sacdan etkilenmez. Doğru değil mi?

Alpay Sumer yazdı:

Benim kullanmama pek dayanımı olmayacaktır ama yine de bi sorayım 😄 Bizim golf 7 nassı sence ? 

Soruya bak yaa. Seni golf sayfasında ifşa edeyim de taşlasınlar 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Alpay Sumer yazdı:

Benim kullanmama pek dayanımı olmayacaktır ama yine de bi sorayım 😄 Bizim golf 7 nassı sence ? 

Bence Golf 8 den daha başarılı. Golf 8 de çok sağlam puanlar aldı testlerde

Çağlar Bayur yazdı:

ikisine de 5 yıldızı yapıştırmışlar lakin yandan çarpmada sıfır hunday ikiye katlanıyor neredeyse? az yıl geçtikçe şahin gibi ikiye bölünmesin?

Valla video içerisinde aynen böyle belirttim araç resmen ikiye katlanıyor

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...