İçeriğe Yönlendir

Togg Banttan İndi


Ahmet Çalışkan

Recommended Posts

Erkut Uysal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Bu arabayı alabilecek vatandaşlarımızın, alamayan vatandaşlarımızdan farkı nedir? Gözlem olarak ne söyleyebilirsiniz? 

Sorduğun sorunun ucu çok açık Tansu...

Bu arabaya sen, ben veya çevrende olan bir çok kişi ulaşabilir, elde edebilir... Ama dışarısı hiç öyle değil, peynir fiyatının, et fiyatı ile aynı olduğu bir yerde sadece belirli bir maaş ile bir kaç sene içerisinde bu arabayı insanların alması mümkün değil... 

900 bin TL den söz ediliyor aracın fiyatı için bence şu zaman ve bu ekonomide gerçekten iyi bir para...

Beni üzen ve zoruma giden nokta aklım ile dalga geçilmesi... 

Yerli ve Milli olarak lanse edip rakamı bu kadar yukarıya koymak, sadece mitinglerde alkış alabilmek adına olduğunu düşünüyorum... 

Yapılmasın, istemezük değil benim bahsettiğim, tabi yapılsın hatta çok geç bile kalındı matbaa'nın geç gelmesi kadar vahim bir durum diyim ben sana... 

Farı şuradan, şanzımanı buradan konusuna girmeden ben bunu yaptım gayet Yerli gayette Milli diyorsan eğer ya satış bedelini bahsedilen rakamdan koymayacaksin yada enflasyonu %60 olarak açıklamıcaksın... 

Ya taktıkları pahalı güneş gözlüklerinden yada çok yüksekten uçtukları uçaklardan olsa gerek gerçekleri göremicek kadar kör ve uzaktalar galiba bizi yönetenler ? Bilemiyorum... 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

"Ben anlamıyorum hangisi Türk hangisi yabancı, hepsi türkçe konuşuyor bunların" (C.Yılmaz-Gora) :D

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

Hayırlısı olsun demekten başka birşey yok,umarım ve inşallah siyasi malzeme olmaz,sağda solda doğalgaz bulduk açın kombileri sonuna kadara benzemez...biryerden başlamak lazım yeterki DEVAMI gelsin,üretelim,satalım,kullanılsın...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erkut Uysal yazdı:

Sorduğun sorunun ucu çok açık Tansu...

Bu arabaya sen, ben veya çevrende olan bir çok kişi ulaşabilir, elde edebilir... Ama dışarısı hiç öyle değil, peynir fiyatının, et fiyatı ile aynı olduğu bir yerde sadece belirli bir maaş ile bir kaç sene içerisinde bu arabayı insanların alması mümkün değil... 

900 bin TL den söz ediliyor aracın fiyatı için bence şu zaman ve bu ekonomide gerçekten iyi bir para...

Beni üzen ve zoruma giden nokta aklım ile dalga geçilmesi... 

Yerli ve Milli olarak lanse edip rakamı bu kadar yukarıya koymak, sadece mitinglerde alkış alabilmek adına olduğunu düşünüyorum... 

Yapılmasın, istemezük değil benim bahsettiğim, tabi yapılsın hatta çok geç bile kalındı matbaa'nın geç gelmesi kadar vahim bir durum diyim ben sana... 

Farı şuradan, şanzımanı buradan konusuna girmeden ben bunu yaptım gayet Yerli gayette Milli diyorsan eğer ya satış bedelini bahsedilen rakamdan koymayacaksin yada enflasyonu %60 olarak açıklamıcaksın... 

Ya taktıkları pahalı güneş gözlüklerinden yada çok yüksekten uçtukları uçaklardan olsa gerek gerçekleri göremicek kadar kör ve uzaktalar galiba bizi yönetenler ? Bilemiyorum... 

 

Sokağa çıkıp baktığımda refah seviyesinde yaşamayı hakeden vatandaş görmekte zorlanıyorum. 
 

tembel, kendini geliştirmekten aciz, bir adım ötesini düşünmeyen, planlı çalışmayan, işten kaytarmak için can atan, asgari ücret alırken ben nasıl daha fazla kazanırım diyemeyen, aklı yatarak yaşamakta olan insan o kadar fazlaki. 
 

bu adam neden alabilsin bu arabayı, haketti mi? 900 değil, 500 olsun. Alabilecek mi yine? 
 

ne zaman toplumun çoğu ilk paragrafta yazdığım gibi değilde, tersi gibi olursa, işte o zaman ülkece G7 ülkesi olup her şeyi yapabiliriz. 
 

yani kısacası ne kadar ekmek o kadar köfte kardeşim. Biz buyuz maalesef. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Öner Kurukuz yazdı:

Almanyada asgari ucretli sıfır km passat alıyor mu sanıyorsunuz?

 

https://www.volkswagen.de/de/konfigurator.html/__app/passat-variant.app

 

En boş paketi 34.725 euro.

44 bin Euro'ya kadar çıkıyor fiyat?

 

Haa şunu diyebilirsin: ordaki asgari ücretlinin 20 maaşına denk geliyor bizde 100 maaş. Ama almanya 100 yıldır araç üretiyor sen yeni başlıyorsun.

 

Almak ile alabilmek arasında fark var. 20 maaşını verip passat alabilir mi Almanyadaki asgari ücretli Hans? Evet, isterse alır. Orada olay farklı, bakış açısı farkı var. Samimi arkadaşım yerleşti Almanyaya, gider gitmez X5 almıştı. Şimdi karı koca araçlarının biri polo biri fiesta. Ne uğraşacam eski X5 ile, sıfırlayıp sıfırlayıp biniyoruz işte bunlara diyor. Bu bir tercih, isterse passat alabiliyor adam, ama mantıklı bulmadığı için almıyor. 20 asgari ücretin karşılığı 110 bin tl ülkemizde. Peki bu parayla ne alınabilir? Doğan? Bradway? Demek ki ihtiyaç var ucuz araca. Tutup tam elektrikli C Suv'u ucuza satmak zorunda değil, herkesin de C Suva binmesi gerekmiyor tabiki. Ülkenin %20-25'lik kesiminin erişebileceği bir araç ilk çıkacak olan. Peki halkın geri kalanı için ne düşünülüyor? Modern köle mi onlar? "Siz kim oluyorsunuz? Gidin 25 yaşında tfaşa binin, sizin haddiniz mi yeni araca binmek?"mi deniliyor acaba bu gruba?

 

Cari açık deniliyor da, TOGG ihraç edilse bile, çok daha fazla alt segment ucuz araç ithal etmek durumundayız. Olması gereken araç bu (C Suv) değildi bence, vatandaş için daha ulaşılabilir olması umudu taşıyordum. Şirketleri, filoları, ticari araçları düşünerek araç yapmalı idik. İthalatı azaltınca cari açığa daha çok faydası olurdu. İkinci model de ihracata yönelik olurdu. Ama elimizdeki bu, ve başarılabilmesi umudu ve inancı ile, desteklediğim bir proje. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Sokağa çıkıp baktığımda refah seviyesinde yaşamayı hakeden vatandaş görmekte zorlanıyorum. 
 

tembel, kendini geliştirmekten aciz, bir adım ötesini düşünmeyen, planlı çalışmayan, işten kaytarmak için can atan, asgari ücret alırken ben nasıl daha fazla kazanırım diyemeyen, aklı yatarak yaşamakta olan insan o kadar fazlaki. 
 

bu adam neden alabilsin bu arabayı, haketti mi? 900 değil, 500 olsun. Alabilecek mi yine? 
 

ne zaman toplumun çoğu ilk paragrafta yazdığım gibi değilde, tersi gibi olursa, işte o zaman ülkece G7 ülkesi olup her şeyi yapabiliriz. 
 

yani kısacası ne kadar ekmek o kadar köfte kardeşim. Biz buyuz maalesef. 

 

Tamda bu söylediğin şekilde hayatını idame ettiren Hans neyi hakediyor, ne yaşıyor peki? İşin bu kısmına girersek çok farklı noktalara gider, iş mangala bağlanır :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

 

 

Tamda bu söylediğin şekilde hayatını idame ettiren Hans neyi hakediyor, ne yaşıyor peki? İşin bu kısmına girersek çok farklı noktalara gider, iş mangala bağlanır :D 


Aynı olsak, ülkece de aynı olurduk. Değiliz ki bu durumdayız. Ortalamayı baz almalı

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Uzun yıllardır Sanayi kuruluşlarında teknik eleman olarak çalıştım.Montajda yaptım Kurulumlardada bulundum Bakımda yaptım.Bunlar Siyasetin tamamen dışında  90 lı yıllarıda sonrasında gördüm nelerde geri kaldığımıza neleri kaybettiğimize nelerin geliştiğine şahit oldum.

Artık çok iyi biliyorum Kendi teknolojinin olmasının hatta bunu yaratabilmenin Yurt içinden temin edebilmenin değerine paha biçilemez çok kıymetli çok Kritik.Bu sadece otomobilde değil her sektörde böyle.

Ben konuya Romantik yaklaşmıyorum başlangıcı çok değerli buluyorum Kendi Mühendisimin Teknisyenimin Operatörümün Emekçimin ürettiği üzerinde Türk Malı yazan araca binmeyi çok isterim , desteklerim umarım başarılı olurlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Çalışkan yazdı:

Hocam ama Passat yerli milli değil. Togg u yerli ve milli olarak tanıtıyosak, yerli ve milli vatandaşlar da alabilmeliydi bence. 

Ne ilgisi var? Gelir meselesi bu.

 

dersin ki bajaj qute gibi bir model olacak onu anlarım. Bu kez de türk arabası bu mu halk buna mı layık vs diyecektik.

 

bişey Türk malı olunca ucuz olmak zorunda mı? Niye?

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Fiyat ile ilgili yapılan eleştiriler çok yersiz, bu neticede bir ürün, maliyeti var, rekabetin belli kuralları var. Rakiplerden cüzi bir oranda ucuz olması yetecektir.

Ayrıca banttan inen her otomobil çok öncesinden satılmış olacak, satılma gibi bir problem olmaz.

O parayı verip alanlar da Türk vatandaşı. Bugün sokaklarda 3-5 milyonluk on binlerce araç dolaşıyor, onları alanlar başka ülkede mi yaşıyor?

 

Yerliyse ben alabilmeliyim diye bir mantık yok yani.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Selçuk Bakış yazdı:

Marta kadar yaklaşık 92 testten geçecekmiş, gecikme sebebi bu diye belirtildi.

Banttan çıkan diğer arabaları ne yapacaklar ? Marta kadar binlerce araç eder.

Murat Sahın yazdı:

 

Almak ile alabilmek arasında fark var. 20 maaşını verip passat alabilir mi Almanyadaki asgari ücretli Hans? Evet, isterse alır. Orada olay farklı, bakış açısı farkı var. Samimi arkadaşım yerleşti Almanyaya, gider gitmez X5 almıştı. Şimdi karı koca araçlarının biri polo biri fiesta. Ne uğraşacam eski X5 ile, sıfırlayıp sıfırlayıp biniyoruz işte bunlara diyor. Bu bir tercih, isterse passat alabiliyor adam, ama mantıklı bulmadığı için almıyor. 20 asgari ücretin karşılığı 110 bin tl ülkemizde. Peki bu parayla ne alınabilir? Doğan? Bradway? Demek ki ihtiyaç var ucuz araca. Tutup tam elektrikli C Suv'u ucuza satmak zorunda değil, herkesin de C Suva binmesi gerekmiyor tabiki. Ülkenin %20-25'lik kesiminin erişebileceği bir araç ilk çıkacak olan. Peki halkın geri kalanı için ne düşünülüyor? Modern köle mi onlar? "Siz kim oluyorsunuz? Gidin 25 yaşında tfaşa binin, sizin haddiniz mi yeni araca binmek?"mi deniliyor acaba bu gruba?

 

Cari açık deniliyor da, TOGG ihraç edilse bile, çok daha fazla alt segment ucuz araç ithal etmek durumundayız. Olması gereken araç bu (C Suv) değildi bence, vatandaş için daha ulaşılabilir olması umudu taşıyordum. Şirketleri, filoları, ticari araçları düşünerek araç yapmalı idik. İthalatı azaltınca cari açığa daha çok faydası olurdu. İkinci model de ihracata yönelik olurdu. Ama elimizdeki bu, ve başarılabilmesi umudu ve inancı ile, desteklediğim bir proje. 

 

Tamda bu söylediğin şekilde hayatını idame ettiren Hans neyi hakediyor, ne yaşıyor peki? İşin bu kısmına girersek çok farklı noktalara gider, iş mangala bağlanır :D 


 

yererler diye havalı araç yapıldı sanırım.

 

polo skoda favorit pikap sedsn sw hb karma olabilen bi araç lazımdı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

tembel, kendini geliştirmekten aciz, bir adım ötesini düşünmeyen, planlı çalışmayan, işten kaytarmak için can atan, asgari ücret alırken ben nasıl daha fazla kazanırım diyemeyen, aklı yatarak yaşamakta olan insan o kadar fazlaki. 

Ben aynaya baktığımda öyle birini görmüyorum. Çevremde de öyle insanlar yok. Yanlış yere bakıyor olmayasınız ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Şimdi banttan indi derken kastedilen nedir? üretime onay alınmadan geçilmez sanırım, yüzlerce işçi lazım boya tanklarınının dolması lazım stokta sac ve üretilmiş aksam lazım, bunları göremedim, banttan inen araçlar yollarda gördüğümüz kamuflajlı araçlar olmalı, hani elle atöylede montaj olanlardan, çalışan araçların içini göremedim, menüleri fonksiyonları hibçbir bilgi bulamadım....

bu işin doğrusu nedir, banttan indi demek fabrika çalıştımı demek, yoksa baraj açılışı gibi açarsın ama baraj daha bitmemiştir gibi bir durummudur?

 

Yanlış anlaşılmada olmasın, bende üretilsin diye bekleyenlerdenim, sadece şuanki gerçek durumu merak ediyorum.

Dün gece trt de bakan ve hisarcıklıoğlu birçok soruya yanıt verdi. Dediklerine göre mart ayına kadar uluslararası standartları almaya çalışacaklarmış. Eurncap a başvuracaklarmış. Bence bu testler yetişmese bile mart ayından itibaren numunelik de olsa yollarda görmeye başlarız. Fiyat konusunda da mevcut fosil yakıtlı c-suv fiyatlarına yakın olacak dediler. Şarj istasyonu için de tüm illerde toplam 1500 noktaya konmasıyla ilgili son aşamadalarmış. Servis için illerde merkez kuracaklarmış. Uzak yerler için mobil servis araçları olacakmış. Şubatta ön siparişle para toplayıp bunları hammadde alıp araçları üretmede kullanırlar. 
 

birde bankalar uzun vadeli düşük faizli togg kredisi verecekmiş. Ev alır gibi gireceğiz. 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Muhittin Kaplan yazdı:

Yanlış yere bakıyor olmayasınız ?

 


İstersem gözümü kapatıp söyleyeyim. Çok basit bir denklem bu. Emek varsa, ileriyi düşünerek çalışma varsa refah seviyesi artar. Global bi doğrudur bu. 

 

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


İstersem gözümü kapatıp söyleyeyim. Çok basit bir denklem bu. Emek varsa, ileriyi düşünerek çalışma varsa refah seviyesi artar. Global bi doğrudur bu. 

 

Örnekleyelim Tansu, somutlaştıralım. Anladığım kadarıyla genel görüşün bu yönde.

30 yıl orta seviye yöneticilik yapmış. Aylık emekli sandığı kesintisi yanında bir kuruma "emekli olana kadar bu parayı işlet, emekli olduğumda alabileyim" diye para yatırmış.

2 çocuk büyütmüş, bir üniversitede diğeri lisede, emekli olmaya hedeflediğinde Emekli Sandığı + Aidat ödediği kurum dan alacak olduğu para 1 000 000 olan biri bu aracı alabilir mi ?

Alamaz ise senin tabirinle hatayı nerede yapmıştır ?

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


İstersem gözümü kapatıp söyleyeyim. Çok basit bir denklem bu. Emek varsa, ileriyi düşünerek çalışma varsa refah seviyesi artar. Global bi doğrudur bu. 

 

Gelirin adaletli dağıldığı yerlerde geçerli bu. Pastanın yüzde 90 ının yüzde 5 e dağıldığı kalan yüzde 10 u yüzde 95 in paylaştığı yerlerde tutmuyor.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Emekli olmakta

30 değilde 40 çalışsa da değişmeyecek ki hocam. 40.yılda yine kriz gelecek.

Bence evlenmekle  :) (SSK lı iş olsuncular)

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Muhittin Kaplan yazdı:

Alamaz ise senin tabirinle hatayı nerede yapmıştır ?

 

Tercih değil ama kaderde sorun var, malum coğrafya kaderdir. Antik mısır gibi, halkın %90'ı geriye kalan %10'u için var ülkemizde. Gelir dağılımında büyük bir adaletsizlik var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan

Ya sanki "biz ürettik ucuz olmalı" fikrini ben uyandırmışım gibi konuşuyorsunuz :) ya bunu ben mabadımdan uydurmuyorum ki. Birileri çıkıp araç pahalılığına sebep olarak yurtdışından getirilmesini, döviz kurlarını sebep gösterince "hmm bu yurtdışından değil bizden, dolar yok, gümrük vergisi yok, demek ki biraz daha uygun olabilir" diye düşünmez mi insan? Ee burada bi problem yok mu o zaman? Demek ki ortada bi yalan söyleyen var. Siyasilerin söylemlerine göre konuşuyoruz biz. Yalanı söyleyen onlar, "neden ucuz olmalı" diye sorgulanan ben :) kardeşim ucuz olmayacaksa adam denenmiş bilinmiş emsallerini alır zaten. Demek ki anlatıldığı gibi değilmiş bu araç, siyasi söylemlere meze edilmiş. Onu anladım. Çünkü söylenenler "biz kaymak tabakaya araç üreteceğiz, yine parası olana çalışacağız" şeklinde değil de "yerli arabamıza kavuşuyoruz, Türk milletinin aracı" şeklindeydi. Sadece %5 Türk demek ki

  • Beğen 2
  • Beğenme 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Muhittin Kaplan yazdı:

Örnekleyelim Tansu, somutlaştıralım. Anladığım kadarıyla genel görüşün bu yönde.

30 yıl orta seviye yöneticilik yapmış. Aylık emekli sandığı kesintisi yanında bir kuruma "emekli olana kadar bu parayı işlet, emekli olduğumda alabileyim" diye para yatırmış.

2 çocuk büyütmüş, bir üniversitede diğeri lisede, emekli olmaya hedeflediğinde Emekli Sandığı + Aidat ödediği kurum dan alacak olduğu para 1 000 000 olan biri bu aracı alabilir mi ?

Alamaz ise senin tabirinle hatayı nerede yapmıştır ?

 


benimde var öyle bi tanıdığım. Yıllarca aynı yerde müdürlük yapmış düzgün karakterli akrabamız. Çocukları okuttu. Kendi evi var. Bir de eski astrası var. Bu kadar. Desenki togg’u rahatlıkla alabilir mi? Alamaz. Birikimlerini zorlaması lazım. Belki cepleni dökse alır ama ülkede yarının garantisi yok diye birikim yapmak zorundayız. 
 

ama başka tanıdıklarım da var. Proje ofisinde yatıp, sıfırdan kamuda iş dosya takipçiliği yaparak para kazanmaya başlayıp 10 yılda müteahhitlik yapmaya başlamış ve lükse ulaşmış şekilde yaşayan biri. 

 

Şimdi kendi mesleğimden örnek vereyim. Okul bitince kpss ile kamuya geçen arkadaşlarım ay sonunu eh işte getiriyor. 
 

bazıları kendini geliştiremedi. Yapı denetimde, proje ofisinde ucuz işlerde çalışıyor. Alt seviye yaşıyor

 

bazıları okuldayken yırtmaya başladı. Maaş bile almadan başladığı şantiye macerasında proje müdürü, koordinatör veya merkezde proje yönetim departmanlarında çalışıyor. Veya yurt dışında zor şartlarda çalışarak tecrübesine tecrübe kattı. Hep bir üst adıma çıktı. Lüks içinde. 
 

bazıları kendi işini yapıp yine çok para kazanıyor. Bunlar hep bir üst adıma geçmek için mücadele etti. Hayatlarını plana soktu. 
 

 Neyse çok uzadı. Eğer iş ve geleceğimizi planlayıp doğru çalışırsak ortalamamız yükselir. Herkes alır bu arabayı. G7’ye gireriz ülkece. Diğer türlü coğrafya kader, dıj güçler, din falan deyip kendimizi avuturuz

 

ne kadar ekmek o kadar köfte. Maalesef gerçek bu

 


@İlkay Başaran ülkede bazıları kesimin olaydan haberi yok. Çalışmayı bile sevmiyor. O kısmı düzeltirsek insanlar haklarını aramaya başlayacak. Sonra gelir adaleti kendinden gelecek. Düzen gelecek. Biz daha çok hazırı seviyoruz
 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

polo skoda favorit pikap sedsn sw hb karma olabilen bi araç lazımdı

Doblo ve fiorino zaten üretiliyor hocam ve yerli sayılır.

Muhittin Kaplan yazdı:

Ben aynaya baktığımda öyle birini görmüyorum. Çevremde de öyle insanlar yok. Yanlış yere bakıyor olmayasınız ?

Hepimiz olaya çevremiz açısından bakıyoruz,  Türkiye ortalaması çok farklı. @Tansu Kalafatoğluyazmak istediklerimi aşağıda özetlemiş aslında. Türkiyede özel sektör çalışanlarının bir kısmı dünya standartlarında çslışıyor ve ülke ortalamasının üzerinde kazanıyor. Diğer kesim gelir adaleti olmadığı, çalıştığının karşılığını aldığını düşünmediği için verimsiz çalışıyor/çalışıyoruz.

İlkay Başaran yazdı:

Gelirin adaletli dağıldığı yerlerde geçerli bu. Pastanın yüzde 90 ının yüzde 5 e dağıldığı kalan yüzde 10 u yüzde 95 in paylaştığı yerlerde tutmuyor.

Bütün sıkıntı bu, bu çözülmedikçe kalkınamayacağız.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bazıları okuldayken yırtmaya başladı. Maaş bile almadan başladığı şantiye macerasında proje müdürü, koordinatör veya merkezde proje yönetim departmanlarında çalışıyor. Veya yurt dışında zor şartlarda çalışarak tecrübesine tecrübe kattı. Hep bir üst adıma çıktı. Lüks içinde. 

 

bazıları kendi işini yapıp yine çok para kazanıyor. Bunlar hep bir üst adıma geçmek için mücadele etti. Hayatlarını plana soktu. 
@İlkay Başaran 

Son yıllarda söylediğim bir cümlem var herkesin yaptığı işi yaparsan herkesin kazandığını kazanırsın, kimsenin yapmadığı işi yaparsan kimsenin kazanamadığı kadar tisk alırsın...ve sonunda kazanırsın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Gelir adaleti, düzen ve yüksek refah gibi yöneticilerin elinde olan makro ekonomi konularının halkın kendisini düzelterek çözeceğine katılmıyorum. Elbette insanların tembellikleri olabilir ama çok çalışkan bilinen almanların bile içinde aynı tipte insan var. Burada asıl konu sistem ne kadar insanları üretkenliğe entegre ediyor? Bu ülkede liyakatsizlikten dolayı atanamayan, mülakatlarda elenen veyahut yüksek lisans yaptığı alanlarda çalışmak isteyip ar-ge'nin dahi ne olduğunu bilmeyen işverenler yüzünden düşük ücret ve monoton iş hayatına tahammül etmek zorunda olan milyonlarca insan var. Coğrafya kaderdir diyen her insana direk hak vermeseniz de arkasında yatan sebebi dinlemenizi tavsiye ederim. Bu ülkenin iyi bir hayat borçlu olduğu bir çok kişi var.

 

Togg'a gelecek olursa: Henüz bilinmeyen çok fazla detay var o yüzden varsayarak yorumlar yapıyoruz. Lakin kesin olan bazı şeyler var. Örneğin fiyat verilememesinin en büyük sebebi doviz kuru. Bu da aracın üretiminde ciddi bir oranda doviz cinsinden girdi maliyeti var demektir. Yukarıda motoru bari biz yapsaydık diyen insanların asıl dertlerinin kuru muhalefet değil bu olduğunu düşünüyorum.

 

Diğer konu keşke incelemeye giden insanlara müsaade etselerdi de içini bari detaylı inceleselerdi. Test sürüşü için erken olabilir ama mültimedyayı merak ediyorduk.

 

Son olarak biz alamasak da en azından dışarıya satar ülkeye döviz sokarız diyenler var. Hizmet sektörü haricinde sanayi sektörü ihracat yaptıkça dış ticaret açığımız artıyor. Daha fazla ihracat daha fazla üretim, daha fazla üretim daha fazla ham madde ithalatı demek. Yerlilik oranını artırmak bu noktada çok önemli. 

 

Bu arada Hyundai Bayon yerlilik oranında %66 ile şu an hepimizden daha türk ve katma değeri en yüksek model. :bravo:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Doblo ve fiorino zaten üretiliyor hocam ve yerli sayılır.

H..

Doblo fiorino diyecek olsam doblo fiorino derdim. onlar yerli araçlar diyebilir miyiz tartışılır.  elektrikli mi yine tartışılır. Tofaş Ar-Ge merkezini iki kez denetledim. Zaten stellantis aldı fabrikayı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Çalışkan yazdı:

Ya sanki "biz ürettik ucuz olmalı" fikrini ben uyandırmışım gibi konuşuyorsunuz :) ya bunu ben mabadımdan uydurmuyorum ki. Birileri çıkıp araç pahalılığına sebep olarak yurtdışından getirilmesini, döviz kurlarını sebep gösterince "hmm bu yurtdışından değil bizden, dolar yok, gümrük vergisi yok, demek ki biraz daha uygun olabilir" diye düşünmez mi insan? Ee burada bi problem yok mu o zaman? Demek ki ortada bi yalan söyleyen var. Siyasilerin söylemlerine göre konuşuyoruz biz. Yalanı söyleyen onlar, "neden ucuz olmalı" diye sorgulanan ben :) kardeşim ucuz olmayacaksa adam denenmiş bilinmiş emsallerini alır zaten. Demek ki anlatıldığı gibi değilmiş bu araç, siyasi söylemlere meze edilmiş. Onu anladım. Çünkü söylenenler "biz kaymak tabakaya araç üreteceğiz, yine parası olana çalışacağız" şeklinde değil de "yerli arabamıza kavuşuyoruz, Türk milletinin aracı" şeklindeydi. Sadece %5 Türk demek ki

 

Öyle bir şey yok.  

 

Yazılım sektöründe de aynı algı var. Yerli olunca ucuz olur sanıyor ve bekliyorlar. Neden ucuz olsun ki?  Bıktık "seyit onbaşı" olmaktan... Normal vinç lazım bize..

Mert Gülkokan yazdı:

hocam stellantis psa grubu ve fiatın ortak kurduğu bir üst firma değil mi ?

evet öyle. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Süleyman Can yazdı:

Gelir adaleti, düzen ve yüksek refah gibi yöneticilerin elinde olan makro ekonomi konularının halkın kendisini düzelterek çözeceğine katılmıyorum. Elbette insanların tembellikleri olabilir ama çok çalışkan bilinen almanların bile içinde aynı tipte insan var. Burada asıl konu sistem ne kadar insanları üretkenliğe entegre ediyor? Bu ülkede liyakatsizlikten dolayı atanamayan, mülakatlarda elenen veyahut yüksek lisans yaptığı alanlarda çalışmak isteyip ar-ge'nin dahi ne olduğunu bilmeyen işverenler yüzünden düşük ücret ve monoton iş hayatına tahammül etmek zorunda olan milyonlarca insan var. Coğrafya kaderdir diyen her insana direk hak vermeseniz de arkasında yatan sebebi dinlemenizi tavsiye ederim. Bu ülkenin iyi bir hayat borçlu olduğu bir çok kişi var.

 

Togg'a gelecek olursa: Henüz bilinmeyen çok fazla detay var o yüzden varsayarak yorumlar yapıyoruz. Lakin kesin olan bazı şeyler var. Örneğin fiyat verilememesinin en büyük sebebi doviz kuru. Bu da aracın üretiminde ciddi bir oranda doviz cinsinden girdi maliyeti var demektir. Yukarıda motoru bari biz yapsaydık diyen insanların asıl dertlerinin kuru muhalefet değil bu olduğunu düşünüyorum.

 

Diğer konu keşke incelemeye giden insanlara müsaade etselerdi de içini bari detaylı inceleselerdi. Test sürüşü için erken olabilir ama mültimedyayı merak ediyorduk.

 

Son olarak biz alamasak da en azından dışarıya satar ülkeye döviz sokarız diyenler var. Hizmet sektörü haricinde sanayi sektörü ihracat yaptıkça dış ticaret açığımız artıyor. Daha fazla ihracat daha fazla üretim, daha fazla üretim daha fazla ham madde ithalatı demek. Yerlilik oranını artırmak bu noktada çok önemli. 

 

Bu arada Hyundai Bayon yerlilik oranında %66 ile şu an hepimizden daha türk ve katma değeri en yüksek model. :bravo:


hepsini oluşturan bizleriz. Başkası değil. 
 

gelişmiş ülkelerin gelişme sürecinde neler yaşandığı biliniyor. Hakların nasıl kazanıldığı da. Makroyu da biz tasarladık. Yönetici dedikleriniz de biziz. 
 

Alınan patent veya başvurulan patent sayısı tam bir gelişmişlik örneğidir. Sıralamaya bakınca gelişmiş ülkelerin de sıralamasını taklit ettiğini görüyoruz.  
 

bizde işler “bi işe gireyim kendi yağımda kavrulayım” hesabı. Bu da iyi kısmı. Çoğu çalışmadan yaşamak peşinde. 
 

 Doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama bu zincir kırılacakmış hissi var. Ya da öyle bir algı operayonu var biz ona kanıyoruz. Bilemiyorum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...