İçeriğe Yönlendir

Togg Banttan İndi


Ahmet Çalışkan

Recommended Posts

Erkut Uysal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Sokağa çıkıp baktığımda refah seviyesinde yaşamayı hakeden vatandaş görmekte zorlanıyorum. 
 

tembel, kendini geliştirmekten aciz, bir adım ötesini düşünmeyen, planlı çalışmayan, işten kaytarmak için can atan, asgari ücret alırken ben nasıl daha fazla kazanırım diyemeyen, aklı yatarak yaşamakta olan insan o kadar fazlaki. 
 

bu adam neden alabilsin bu arabayı, haketti mi? 900 değil, 500 olsun. Alabilecek mi yine? 
 

ne zaman toplumun çoğu ilk paragrafta yazdığım gibi değilde, tersi gibi olursa, işte o zaman ülkece G7 ülkesi olup her şeyi yapabiliriz. 
 

yani kısacası ne kadar ekmek o kadar köfte kardeşim. Biz buyuz maalesef. 

Sonuna kadar haklısın sana katılıyorum ama bu onların suçu değil... 

Yıllarca televizyonlarda, sohbet, muhabbet arasında bizlere ne anlatıldı hatırlarmısın... 

Almanyada sigara makinasını dolandıran Türk zekası... 

Sana bana hep bunlar gosterildi anlatıldı ve gelinen son durum senin bahsettin gibi kolay para kazanma, hile hurda... 

Aptallıktan veya zeka yetmezliğinden değil yani bir döneme hep bu gösterildi... 

Kolay para kazanma hayali ile saadet zincirlerinde kac insan dolandirildi... Peki bu insanlar o saadet zincirine neden katıldı ? 

Adamın maaşı 5 bin TL ise aylık, bu adama aylık 15 bin TL vaad edildi... Aylık kazandığının 3 katını hiç bir şey yapmadan kazanmak bu adamı nasıl cezbetmesin ki... Nufuzlu kişilerde bu işin içinde olunca parayı vuran aldı gitti... 

Refah düzeyi, alım gücü yüksek olucak ki o adam böyle şeylere tenezzul etmicek, kolay paranin hazzina kapilmak yerine emeğinin daha değerli olduğunu bilecek... Tabi bunun yanında kaliteli bir eğitim şart...

Bu arabayı herkes alsın istiyorum ben herkes ona ulaşsın ki emeğini, parasını ona harcasın gidipte hayal satanların peşinde boş hayallerde olmasın bizim insanımız... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hepsini oluşturan bizleriz. Başkası değil. 
 

gelişmiş ülkelerin gelişme sürecinde neler yaşandığı biliniyor. Hakların nasıl kazanıldığı da. Makroyu da biz tasarladık. Yönetici dedikleriniz de biziz. 
 

Alınan patent veya başvurulan patent sayısı tam bir gelişmişlik örneğidir. Sıralamaya bakınca gelişmiş ülkelerin de sıralamasını taklit ettiğini görüyoruz.  
 

bizde işler “bi işe gireyim kendi yağımda kavrulayım” hesabı. Bu da iyi kısmı. Çoğu çalışmadan yaşamak peşinde. 
 

 Doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama bu zincir kırılacakmış hissi var. Ya da öyle bir algı operayonu var biz ona kanıyoruz. Bilemiyorum

 

Bu konuda çok basit düşünüyorsun. Birileri ile ilk diyaloğum ve restleşmem üniversite son sınıfta oldu. Çok kafaya takmamıştım. Sonra mezun olup çalışmaya başlayınca davet edildim ama davete icabet etmedim. Bir gün okulumda çay içerken toplanıp geldiler, sevilmediklerini tekrar edince "bizde senin işini hallederiz" dediler, "menfaat için eğilmem" dedim, "eğilmeyen şeylere ne olur biliyor musun?" dediler ve gittiler. Tam olayı burada anlatmam pek mümkün değil ama sonucu bu şekilde özet geçeyim sana; 

 

Netice olarak ne denedim ve nereye başvurduysam hep saçma sapan sebeplerle ret edildim. Evet artık hiç idealist düşünmüyorum. Öğretmenliği de bıraktım. Havalimanında sabit maaş ile orta seviye yöneticiyim. Bana başka yol bırakmadı ki sistem. Nelerden geçtim, nasıl geçtim bir bilsen. Onlara öğrenci yetiştirmeyi reddettiğim için başıma gelenleri anlatırım bir gün bir toplantıda falan buluşursak.

 

Kimse kusura bakmasın, her şey birilerine peşkeş çekilirken gelip burada insanları yargılamak çok gülünç oluyor. Tamam yapmayan çok, ama yapmak istediğinde önü kapanan da bir o kadar çok. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Mehmet Göktürk yazdı:

Siyasete malzeme yapılmamış olsa

 

Duygularımı ifade eden yorum buydu. Teşekkürler Hocam. Maalesef her şeyde olduğu gibi bu proje de bu minvalde ilerliyor. Her şeyde ayrışıyoruz bunda bari olmasın. Projeye inananlardanım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Mehmet Göktürk yazdı:

Benim fiyat beklentim 60-70 bin dolar civarıdır. Çok ciddi destek alındı, personel teknokent avantajı alıyor, arsa bedava, birçok kısım için ayrı teşvikler verildi. 

 

 

Hocam benim hatırlı ve nüfuzlu yetkili abilerden duyduğum iki sürüm olacak. Birisi 42bin Euro diğeri de 55bin Euro. İlk arabasını alacaklara da 5 yıl satmamak şartı ile 0 ÖTV ile ilgili çalışmalar yürütülüyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ege Cansen çok güzel yazmış. Kaldı ki hükümetin ekonomi politikalarını anlamlandırıp bazılarının arkasında duran bir önemli akıllı kişi. 

 

https://www.sozcu.com.tr/2022/yazarlar/ege-cansen/togg-7443349/

 

 

Emrah Altun yazdı:

 

Hocam benim hatırlı ve nüfuzlu yetkili abilerden duyduğum iki sürüm olacak. Birisi 42bin Euro diğeri de 55bin Euro. İlk arabasını alacaklara da 5 yıl satmamak şartı ile 0 ÖTV ile ilgili çalışmalar yürütülüyor.

 

Nüfuzlu olmak doğruyu bilmekle aynı şey olmaz. Merkez Bankası başkanı bile önümüzdeki ay faiz ne olacak bilmiyor. Umarım dediğin gibi olur. İki versiyon olacağı (en az) elbette doğrudur. pil ve motor gücü düşük ekonomik versiyon elbette olacaktır. Olmalıdır. BOŞLAYN diyoruz ona.

Emrah Altun yazdı:

 

Duygularımı ifade eden yorum buydu. Teşekkürler Hocam. Maalesef her şeyde olduğu gibi bu proje de bu minvalde ilerliyor. Her şeyde ayrışıyoruz bunda bari olmasın. Projeye inananlardanım. 

Ben de pozitif bakıyorum ama büyücek bir C-SUV olması beni üzdü. ben B-SUV/pikap çok amaçlı isviçre çakısı gibi birşey bekledimdi.

adam gitti eczacının alıp kapı önünde yıkatacağı dizel hyundai tucson alternatifi bişey yaptı.  

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sanırım o yüksek segmentte çok yüksek adet satmaya gerek olmayacağı için bunu tercih ettiler. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

çıkan araç tiguan boyutlarında ve tam elektrikli

diğer rakiplerine göre kıyaslandığında daha ucuz olacak

ht spikerlerine tur attırdılar, taigo gibi geldi bana? kamera açısı yanıltmadı ise

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mehmet Göktürk yazdı:

Marta kadar binlerce araç eder.

Hocam bence üretime hazır ama üretim testlerin sonucuna göre şekillenecek. Mevcut yapılacak testlerde nerelerde hata vs varsa düzeltip bandı öyle aktif edecekler diye düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu yolcu koltuğundaki çocuk ufak, spiker daha iri idi

ceo veya coo neden hiç çıkmıyor kamera karşında

Mert Gülkokan yazdı:

burada detaylı dış inceleme var

yaaa ayna altında kamera var diyen şenlikli incelemeleri ben kesintisiz  izleyemiyorum,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

Mert Gülkokan yazdı:

arabanın her yeri ekran oyuncaklı olmasını normal karşılamak lazım

zamane üretiminde bir aynada kamerayı ilk defa görmüşse, teknolociden uzak kalmış demektir öyle birine tanıtım videosu çektirmezdim, marka itibarını da düşünmeli.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu kadar lüks yerine dacia kalitesinde oldaydı “bu ne yaağğğğ bunu mu yaptık yapa yapa” denirdi kesin :) 

 

iyiyi yapıp, alt markada daha basit versiyon üretilir. Zaten pil fabrikası da olacak. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

uzun aks iyi değil o kadar da. Ama elektriklide biraz daha kolay. sarsıntı azalır altını vurma olasılığı artar. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bir de ilk intiba önemlidir. İlk kez karşılaştığınız kişi şık ve bakımlıysa farklı, paspas ise farklı davranırız. Taa ki içini tanıyana kadar :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

bi hata buldum galiba

 

image.png.15410be3d88a20faf587778394e28085.png

 

Videoları izlemedim, ama bu togg ise sizin farkettiğiniz ayrıntı dışında çok garip gelen bir detay, neden çoğu şey İngilizce? 

Mert Gülkokan yazdı:

hayırdır hocam

Sol tarafta start stop butonunun alt hizasında ekran ile çerçeve birleşim noktasında hata var. Ayrıca tuşlarda start stop ve off yazıyor. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Sahın yazdı:

Videoları izlemedim, ama bu togg ise sizin farkettiğiniz ayrıntı dışında çok garip gelen bir detay, neden çoğu şey İngilizce? 

Uluslararasına hitap edecekse bence normal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Sani Gerşon yazdı:

Uluslararasına hitap edecekse bence normal.

Ya normal üretimde olur tamam da lansman aracı, ilk gösterim aracı bu, bence bu araç özelinde Türkçe olmalıydı. Hatta yurda satılanlarda da Türkçe olmalı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Türkçe konusu zor konu. Dijitalleşmek diyorlar. Sayısallaşmak diye düzeltiyorum raporlarda, sunumlarda "hocam aynı anlama gelmiyor" diye bir de diretiyorlar. 

 

YAKIT / SICAKLIK / YAĞ / EĞLENCE vs. bunlar en azından yurt içi versiyonda Türkçe olabilir ama çoğu tasarımcı bunların ingilizce olması gerektiğini sanır. Ben de öyle sanırdım, 3-4 sene sonra amerikaya gidişten, haaa dedim bunlar Türkçe bilmedikleri için Fuel demişler.. Yaptığımız devre kartlarını arka kısmını ingilizce kelimelerle süsler, yabancı kartlara benzetirdik üniversitede iken. Öyle yani..."şık" görünürdü.... mahmutpaşada satılan tişörtlerin üzerindeki ingilizce yazılar gibi..

NOT: ben resimde mekanik hatayı (sol ve alt kenar ile tuşun kenarı) kastetmiştim. Tasarımsal olarak düğme biraz küçük o da var. Tactile düğme kullanılmış, bence kapasitif olsa daha mantıklı olurdu yahut haptik döner. Neyse o işler uzakdoğuda da yamuk hep. herkes cozuttu. 

Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Manevi hayat dışında,maddi hayatta inandığım 3 şey var.

Bilim, eğitim, üretim.

 

Ülkemizde yapılan yapılmaya çalışılan her üretimin destekçisiyim. Eksikleri zamanla tamamlanır, her gecen gün geliştirilir.

pek kafam uyuşmazdı ama rahmetli Demirel'in otosan izmit fabrikası kurulurken bir söylemi vardı.

Tahsis edilen arazi ile ilgili eleştiriler yapılıyordu.

 

"Birisi gelsin fabrika yapacağım desin Çankaya köşkünün bahçesini veririm"  demişti.

yanılmıyorsam o fabrika yıllardır ihracat rekortmenleri listesinde.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Togg ülkemize hayırlı uğurlu olsun. Bence büyük bir başarı inşallah düzgün bir biçimde tamamlanır.Ben de şöyle düşünüyorum,bir çıksın bakalım.Eğer kronik hatalar vs varsa görelim, her modelde olduğu gibi, her yeni araçta olduğu gibi… Daha sonra bunlar düzeltildiğinde satın alma düşünülebilir çünkü ilk çıktığında illaki bir takım kronik hatalar olacaktır. Fordda da, Volkswagende de, hatta çoğu markada çok gördük bu tarz şeyleri…

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

makyaj yemeden alınmaz :p aslında çokta doğru dedim sanırım....

neyse, bu sürülen hız yapılan araçlarda zaten sadece yürüyen araç, diğer fonksiyonlar devre dışı, herşey idareten takılmı ve araç elle montaj, prototip araçta bunlara bakılmaz zaten, gayet doğal, final sürüm nasıl olacak bakalım...

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

makyaj yemeden alınmaz :p aslında çokta doğru dedim sanırım....

neyse, bu sürülen hız yapılan araçlarda zaten sadece yürüyen araç, diğer fonksiyonlar devre dışı, herşey idareten takılmı ve araç elle montaj, prototip araçta bunlara bakılmaz zaten, gayet doğal, final sürüm nasıl olacak bakalım...

Clionun makyajlısı çıktı mı ya :p

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Clionun makyajlısı çıktı mı ya :p

5. versiyon bu kardeş :D   togg daha 0 :)

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

5. versiyon bu kardeş :D   togg daha 0 :)

Ya hemen u dönüşü. Megana gelince makyajlı çıkmadı daha alınmaz yazıyordun... ohooo. Clio makyajsız. Sabah kalktığı halde. Öyk

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Ya hemen u dönüşü. Megana gelince makyajlı çıkmadı daha alınmaz yazıyordun... ohooo. Clio makyajsız. Sabah kalktığı halde. Öyk

megan alınmaz, onun üretimi bitti devri kapandı, hem onun makyajı değil kasa değişimi geldi, clioda ise makyaj değil kasa değişti, haa makyaj gelecekmi, sanırım evet, riske girdik aldık ama zaten deneyimli bir üretimdi, togg öyle değil, şahsen hemen almazdım....

 

şu sıra reno australe ve kaşkay epowera bakıyorum, bunlar tam hibrit, corolla gibi ama şanzımanları cvt yada kavramalı değil redüktörlüymüş galiba, güzel görünüyorlar, özellkle australe bana tam uyacak gibi, oyuncağı bol, ekranlar oled, arka diz mesafesi sınıfında en büyük, devasa cam tavan vs... bakalım neler olacak, hibritle tam elektrikli arasında kaldım, yada baktım hepsi boyumu aşıyor, kilyoyaya devam diyorum :) 

 

aslında kilyoya devam işi kafamada yatıyor haaa, parayı arabaya gömeceğime NC750X dct ye gömer, full doldurur, üstümede full ekipman alırım, ohhh yeaaaa :kihkih: hanım binsin eco modda kilyoya...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...