İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Otomobiller Başlamadan Bitiyor mu?


Murat Öngür

Recommended Posts

İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

az önce geldim arabayla, ben saldım, salacaksan hakkını ver bas clionun marşa :D

Hanım günde 55 km kullanıyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

 

@Murat Sürmeli toplamda 25 bin mirai satılmış. 50-60 bin dolar satış rakamı var. 
 

 

Hidrojen pompa fiyatı almanyada 15 dolar civarında. Yani kg’ı 15dolar. 
 

5kg hidrojen alıyor. Bununla 600km menzili var. Ucuz değil. Almanyaya göre 100km’de 12,5$ yakıyor. 
 

benzinli araba 100km’de 14$ yakıyor. 
 

hybrid toyota 9 dolar yakıyor 100km’de

 

ama gelecekte hidrojen üretimi ucuzlarsa her şeyin rengi değişecek. Ve en güzeli, egzozdan çıkan şey doğaya zararlı olmayacak. Tek sıkıntı hidrojenin üretimi :) 

 

bu arada yakıt pili sonsuza kadar çalışacak, arabada elektrik motoru olacak. Lityum pil kapasitesi sadece 1-2kwh büyüklüğünde olacak. 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Hanım günde 55 km kullanıyor

ohooo bitirdin doğayı arkadaş, aman girme sakın gogıla :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

 

45 max sürat, 40 ile gidip sabit engele vurduk. Ya sonra?

kaldır at çöpe

Murat Sürmeli yazdı:

mesela 120 ile giden corona

yavaş gitsin karşı şeritteki arabayı da göremiyor ise gitmesin ama yani

Murat Sürmeli yazdı:

45 ile giden amiye önden çarpsa

gerçi önü mü arkası mı belli değil

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Ami L6

Motorsiklet gibi düşün. 120 ile gidilecek yolda kullanmıyacaksın kullanırsan dikkat edeceksin. Öyle yani. 

120 ile bir corolla başka korollaya girsin.

niye vuruyorsun?

Hocam siz hangi galakside trafiğe çıkıyorsunuz? Bu gün minibüs kırmızıda en az 90 km/h hızla geçti. O esnada yeşilde geçen bir araç olsa kurtarmak için kıracak direksiyonu bir yere girecek. Sabit engel dediğimize ami ile bakarsak dolmuş, otobüs, kamyon, büyük suvlar dahil kütle bakımından neredeyse her şey sabit engel oluyor. Siz dururken ben gelip çarparsam ne olacak?

Çağlar Bayur yazdı:

kaldır at çöpe

 

Arabayı değil sürücü ve yolcuyu kastettim :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Arabayı değil sürücü ve yolcuyu kastettim

sürücüsü o an çoktan kendini araba dışına atmıştır diye varsaydım :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bizim bu mahallede birçok ami var fıkır fıkır geziyorlar. keza memlekete gittim hafta sonu orda da vardı. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

çoğu istemeyerek ama bilerek. 

 

L6/L7 lerin istatistiğini yapmışlar okudum makaleyi. italyada. Ölüm oranı yüksek. ama motorsikletten düşük. diyor ki araçtan değil aslında kullanıcı profilinden de kaynaklanıyor. Gençler kullanıyor. normal kazalarda ölüm yüzde 1 ise bunda yüzde 1.7 gibi birşeydi. motorsiklette 2.5 idi. rakamları yanlış hatırlıyor olabilirim. 

Biz İtalya da yaşamıyoruz hocam. Motosiklet örneği çok farklı. Ölümlerin çoğu ekipman eksikliğinden. 250 liraya kask satıyorlar. 250 liraya 1 kg kaşar peyniri alınabiliyor ancak. Ne kadar koruyabilir ki? Tabi bir de emekçi tayda var, kasklar dirseğe falan takılı kuryelerde çoğunlukla. İstatistiği bunlar bozuyor. Ben full ekipman ile kaza yaptım, omzumla aracın camını, kolumla aynasını kırmıştım. Eve yürüyerek dönmüştüm. Üzerimdeki ekipman motordan pahalı idi ama. 

Çağlar Bayur yazdı:

sürücüsü o an çoktan kendini araba dışına atmıştır diye varsaydım :crazy:

105 kiloyum. Kendimi bir yerde atarsam deprem olur :D 

Mehmet Göktürk yazdı:

Bizim bu mahallede birçok ami var fıkır fıkır geziyorlar. keza memlekete gittim hafta sonu orda da vardı. 

3 tekerlekli arkası kasalı şok market dağıtım araçları da var her yerde. Hepsi birden çok kez devrilmiş. Var olması mantıklı olduğu anlamına gelmiyor. Belirli bölgelerde tamam, ama bizim ülkede trafiğe çıkıyorlar. Adam çevre yoluna traktörle çıkıyor. Ana artere kepçe ile çıkıyor. İlçeler arası yollarda biçerdöver ile geziyor. Ami ile de çıkarlar çevre yollarına, sonra kamyonlar ezer :) 

Çağlar Bayur yazdı:

yavaş gitsin karşı şeritteki arabayı da göremiyor ise gitmesin ama yani

 

Bunu diyen adam çok silindir büyük hacim eksik kapı seviyor. Nasıl oluyor bilemedim ama :p

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

105 kiloyum.

reçetene 1 adet suv yazıyorum

Murat Sahın yazdı:

Bunu diyen adam çok silindir büyük hacim eksik kapı

yaptığımıı yapma dediğimi yap :mangal: bugün suzuki parçacısına, benim arabanın fiat olmadığını ispat etmek zorunda kaldım

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

reçetene 1 adet suv yazıyorum

Reçeteye yazılınca biz sadece muayene ücreti mi ödüyoruz? Devlet ne kadarını ödüyor? %70'ini devlet karşılamazsa alabileceğim suvlar yakıt olarak beni yakabilir. Ayda 3500 km taş :) 

 

Çağlar Bayur yazdı:

yaptığımıı yapma dediğimi yap :mangal: bugün suzuki parçacısına, benim arabanın fiat olmadığını ispat etmek zorunda kaldım

Senin suzuki alman garipti zaten. Vitara falan olsa tamam da sendeki arabayı sen alana kadar ben bile fiat sanıyordum :fiuw:

 

Son depoda egeayı 4,2 lt/100 km ile yürütmüşüm. Kenara çekiliyorum. 

 

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Zamanla Li-ion pillerin yerini solid state piller alabilir.  Bu sayede daha hızlı şarj ve daha geniş sıcaklıklarda çalışma olanağı olacak. Piş geliştikçe fosil yakıta gereksinim elbette azalacak. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Erhan Doruk yazdı:

Zaman

 

Anahtar kelime :) 

 

Ülkede halen altyapısı olmayan yerleşimler varken şuan tam zamanlı elektrikli otomobil kullanımı ütopya. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Murat Sahın yazdı:

 

Anahtar kelime :) 

 

Ülkede halen altyapısı olmayan yerleşimler varken şuan tam zamanlı elektrikli otomobil kullanımı ütopya. 

An itibari ile 5320 adet halka açık şarj istasyonu görünüyor epdk nın sitesinde . Türkiye’de Kasım 2023 de 70 bin elektrikli araç varmış. Her 13 araca bir şarj istasyonu düşüyor. Aslında şimdilik sayı yeterli gibi ama yaygınlık artmalı. 

 

https://lisans.epdk.gov.tr/epvys-web/faces/pages/lisans/elektrikSarjAgiIsletmeci/sarjIstasyonuOzetSorgula.xhtml

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

illa istasyona da gerek yok arkadaşlar. elektrik çok daha fazla yerde var. Kimin köyünde benzin istasyonu var. Mezra gibi bir yerde citroen ami aldınız emeklisiniz. Hiç şehre inmeden köyde her yere kullanabilirsiniz. benzinlide arada şehre inmek lazım. 

Bir yakınımız zoe aldı evin çatısına da panel kapladı gani gani biniyor.

Bunlar o 13 kişiye dahil değil. Mesela üst komşumda da tesla var apartmana 11kw şarj portu koydu kendi saatından. Dolduruyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

An itibari ile 5320 adet halka açık şarj istasyonu görünüyor epdk nın sitesinde . Türkiye’de Kasım 2023 de 70 bin elektrikli araç varmış. Her 13 araca bir şarj istasyonu düşüyor. Aslında şimdilik sayı yeterli gibi ama yaygınlık artmalı. 

 

https://lisans.epdk.gov.tr/epvys-web/faces/pages/lisans/elektrikSarjAgiIsletmeci/sarjIstasyonuOzetSorgula.xhtml


bozuk olanlar da dahil mi :) 

 

togg alan arkadaşla konuşuyoruz. Apartmanda oturuyor. Farkında olmadan gittiği yerde şarj edebilir miyim diye ufak da olsa araştırması oluyormuş. Arabayı park etme yerini planlıyor vs. Kafa yorucu şeyler. Gereksiz enerji kaybı

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bozuk olanlar da dahil mi :) 

 

togg alan arkadaşla konuşuyoruz. Apartmanda oturuyor. Farkında olmadan gittiği yerde şarj edebilir miyim diye ufak da olsa araştırması oluyormuş. Arabayı park etme yerini planlıyor vs. Kafa yorucu şeyler. Gereksiz enerji kaybı

Şarj@Tr diye uygulama varmış. İstasyonları gösteriyormuş. Tabiki daha çok yolumuz var ama gelişiyor altyapı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bozuk olanlar da dahil mi :) 

 

togg alan arkadaşla konuşuyoruz. Apartmanda oturuyor. Farkında olmadan gittiği yerde şarj edebilir miyim diye ufak da olsa araştırması oluyormuş. Arabayı park etme yerini planlıyor vs. Kafa yorucu şeyler. Gereksiz enerji kaybı

benzin istasyonu olmayan yerde napıyorsun sen mesela?

kavramlar değişecek. zaman içinde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


 

@Mehmet Göktürk türkiyede 26,5m otomobil var. 
 

İst, ank, izm, adana, bursa, ant, antep, mersin, konya, manisa’da 15m araç var. 
 

diğer şehirlerin merkezleri de var. Kaç kişi müstakil standartında yaşıyor ki? 

 

Diğer bir istatistik müstakil evde yaşayanların oranı %24 müş. 
 

apartman-site yaşayan oranı %73

 


Ayrıca her gittiğimiz yerde şunu fişe takam mı be dayı diyemeyiz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

O apartmanların muhtemelen yarısı sote yerler ve ilçelerdir bahçesi bilmemnesi olacaktır. 

 

kabaca yarı halkın apartmanda olduğunu varsayabiliriz.

 

Yeni yapılan apartmanların garajlarında otomatik olarak elektrik saatine bağlı yerler ya da şarj portları olacak.

 

Bizim evin müteahhidi söyledi belediye artık zorunlu tutuyormuş. Dönüşüyor yani. 

 

"Yönetmeliğe göre, yeni inşa edilecek apartman ve sitelerde elektrikli şarj ünitesi kurulumu zorunlu olacak. Yönetmeliğe göre; zorunlu otopark adedi 20 ve üzeri olan yapılarda şarj ünitesinin 1 adetten az olmayacak ve otoparkın en az yüzde 5'i şarj ünitesi dâhil elektrikli araçlara uygun olarak düzenlenecek."

SORU:  HAngi apartmanda benzin pompası var?

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Şarj istasyonunu vs konular boş düzcede cng li Mercedes c cupe var otobüs istasyonununda dolduruyor o bile sıkıntı yapmıyor. Türk atasözü derki "At sahibine göre kişner" herkes arabasına göre kendini ayarlar ve tek kral odur.

Mart ayında ruhsatını aldığım inşaatta şarj altyapısı hazır. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

benzin istasyonu kurmak için çok aşırı regülasyon var. Çevre kirliliği, tır ile yakıt gelmesi, pompalar pompacılar o hooo.  Şarj istasyonu ise hemen bi işletme 11/22 kw ac şarj istasyonunu para bile vermeden dükkanın önüne koydurabiliyor. İşletmeci hemen getirip koyuyor ve gelir paylaşımı yapıyor. İçinizde işletmesi olan varsa düşünebilir.

Elektrikli aracın şu an için tek sıkıntısı bence lityumdaki güvenlik sorunu ile bir de pil nedeniyle fiyat. Bunlar biraz daha stabilize olursa kimse önünde duramaz. 

benzinli araç satmaz..... zaten üretmeyecekler. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

O apartmanların muhtemelen yarısı sote yerler ve ilçelerdir bahçesi bilmemnesi olacaktır. 

 

kabaca yarı halkın apartmanda olduğunu varsayabiliriz.

 

Yeni yapılan apartmanların garajlarında otomatik olarak elektrik saatine bağlı yerler ya da şarj portları olacak.

 

Bizim evin müteahhidi söyledi belediye artık zorunlu tutuyormuş. Dönüşüyor yani. 

 

"Yönetmeliğe göre, yeni inşa edilecek apartman ve sitelerde elektrikli şarj ünitesi kurulumu zorunlu olacak. Yönetmeliğe göre; zorunlu otopark adedi 20 ve üzeri olan yapılarda şarj ünitesinin 1 adetten az olmayacak ve otoparkın en az yüzde 5'i şarj ünitesi dâhil elektrikli araçlara uygun olarak düzenlenecek."

SORU:  HAngi apartmanda benzin pompası var?

Cevap: Neden apartmanda benzin pompası olsun ki? Her köşe başında var, üstelik 3 dk da doluyor :) Elektrik gibi başında beklemiyoruz.

 

Çabiden ödünç vesile ile, lpg alacak istasyon bulamadığım için lpg bitince benzin ile 200 km gitmişliğim var yakın zamanda. Dandik dandik isimsiz isimsiz istasyonlar vardı hep. Bilindik bir şey bulana kadar baya baya yol gittim. Siz diyorsunuz ki alentrik bulursun :) 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

benzin istasyonu kurmak için çok aşırı regülasyon var. Çevre kirliliği, tır ile yakıt gelmesi, pompalar pompacılar o hooo.  Şarj istasyonu ise hemen bi işletme 11/22 kw ac şarj istasyonunu para bile vermeden dükkanın önüne koydurabiliyor. İşletmeci hemen getirip koyuyor ve gelir paylaşımı yapıyor. İçinizde işletmesi olan varsa düşünebilir.

Togg u olan apartmanda yaşayan arkadaşıma uygun fiyattan elektrik verebilirim mesela. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Togg u olan apartmanda yaşayan arkadaşıma uygun fiyattan elektrik verebilirim mesela. 

Ha bi de o var. ayrıca zemin katta oturanlar süzme sayaç yaparlar anlaşırlar üst kat ile. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

benzin istasyonu kurmak için çok aşırı regülasyon var. Çevre kirliliği, tır ile yakıt gelmesi, pompalar pompacılar o hooo.  Şarj istasyonu ise hemen bi işletme 11/22 kw ac şarj istasyonunu para bile vermeden dükkanın önüne koydurabiliyor. İşletmeci hemen getirip koyuyor ve gelir paylaşımı yapıyor. İçinizde işletmesi olan varsa düşünebilir.

Elektrikli aracın şu an için tek sıkıntısı bence lityumdaki güvenlik sorunu ile bir de pil nedeniyle fiyat. Bunlar biraz daha stabilize olursa kimse önünde duramaz. 

benzinli araç satmaz..... zaten üretmeyecekler. 

 

Bu gün benzinlikte pompacılar tır yıkıyordu. Her zaman gittiğim TP istasyonu. Ne oluyor? diye sordum. Adam 2 tona yakın yakıt almış. 80 bin tl eder. Baya yangın hortumları fırçalar köpükler ile yıkıyorlardı tırı. Regülasyon olsa da kısa vadede benzinliklere hiç birş ey olmaz. Bu arada adamınız varsa regülasyon hak getire... 

 

Pil sistemi değişmeli. Pilin muhteviyatı demiyorum bakın. Şarj bitti mi istasyonda şarjı dolu bataryayı arabaya takıp devam edebilinmeli. 

 

Yine merakımdan soruyorum; diyelim bir afet oldu, bu sel deprem yangın, aklınıza ne gelirse. Ben dizel aracımın deposundaki 45 litre yakıt ile bir kaç gün idare ederim. Elektrikli araç kaç saat idare eder?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...