İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Otomobiller Başlamadan Bitiyor mu?


Murat Öngür

Recommended Posts

Doğan Arşiray

yeteri kadar olgun değil batarya teknolojisi.sorun da bu zaten. yap 130 hp lik araba, yap menzili aynı pille 1000 km, alalım değilmi?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

yeteri kadar olgun değil batarya teknolojisi.sorun da bu zaten. yap 130 hp lik araba, yap menzili aynı pille 1000 km, alalım değilmi?


elektrikli arabada ne kadar pedala basınca o kadar harcıyor. Güçlü arabayı sakin kullanmakla, güçsüz araba kullanmak arasında pek bi fark olduğunu düşünmüyorum. 
 

mesela ben pilli ev, el aletlerini tercih etmiyorum. Mobil olarak çalışan usta alabilir ama ev kullanıcısı için külfet. 3-5 sene sonra pil değişme muhabbeti olacak


piller hala çok az güç depoluyor

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

100 watt motor ile 1000 watt motor aynı düşük devirde aynı şekildemi davranacak? olurmu öyle şey. motoru güçsüz yapan iki şey var. birincisi sargının kalınlığı ikincisi bobinlerin sarım sayısı. bunlar o motorun güç tüketimini doğrudan belirleyen şeyşer. çok sarımlı motor daha ince telden çok sayıda sarılır asıl torkunu yüksek devirde verir. düşük dönüş hızında ölü gibidir. tork yüksek olmalı düşük devir almalıysak sarım teli kalın olur sarım sayısı daha az olur. yani hızlı dönmesi gereken motoru yavaş döndürürsen tork yetersiz olur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök

bence elektrikli araba daha ekonomik diyeni dövmek lazım . lpg liden ekonomik araba yok

elon musk bile dememişki daha ekonomik diye adam daha güçlü demiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

bence elektrikli araba daha ekonomik diyeni dövmek lazım . lpg liden ekonomik araba yok

elon musk bile dememişki daha ekonomik diye adam daha güçlü demiş

kullanıldığı mahalleyi kirletmez derler, gerisine karışmazlar, sorunca da güvenliği çağırırlar

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

100 watt motor ile 1000 watt motor aynı düşük devirde aynı şekildemi davranacak? olurmu öyle şey. motoru güçsüz yapan iki şey var. birincisi sargının kalınlığı ikincisi bobinlerin sarım sayısı. bunlar o motorun güç tüketimini doğrudan belirleyen şeyşer. çok sarımlı motor daha ince telden çok sayıda sarılır asıl torkunu yüksek devirde verir. düşük dönüş hızında ölü gibidir. tork yüksek olmalı düşük devir almalıysak sarım teli kalın olur sarım sayısı daha az olur. yani hızlı dönmesi gereken motoru yavaş döndürürsen tork yetersiz olur.


sıfırdan itibaren yüksek tork veriyor diye biliyorum. Devir arttıkça tork düşer diye düşünüyorum. 


sarım sayısı, kullanılan tel miktarı elektrik kaybında çok çok az etkilidir bence

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hayır. Tüm çeşit elektrik motorları gerilim ve veya frekans arttıkça güç verir. X aracı 30kw veya 130 kw elektrik motoru ile yürütme enerjisi arasında uçurum var

 

 

Bi sebeple saçma sapan 0-100 sevdası var. 20 saniyede 100km hıza çıkan araç daha uzun menzil yapar

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 


sarım sayısı, kullanılan tel miktarı elektrik kaybında çok çok az etkilidir bence

tork elektriğin hareketinin sonucu ama.

 

hiç olurmu, ne kadar ince ve uzun tel kullanırsan o kadar kayıp olur. mesela 12 volt solar aydınlatma çekiyorum, 50 metrede neredeyse 1 volt kayıp oluyor!  tel ne kadar kalın olursa o kadar az kayıp olur. ama asarım sayısı da az olur ( aynı boydaki bir motordan bahsediyorum tabi ki)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tipik elektrik motor grafiğinde sıfırdan itibaren tork maks. değerde. 30kw’lık motor çok küçük. 130 beygir ile 300 beygirlik motorların tüketimi arasındaki fark önemli. 
 

130 beygirlik kona elektrik 16kwh yakıyor. Ağırlığı düşük. 1,5t civarı
 

300 beygirlik tesla 2 ton. 20kwh tüketiyor 100km’de

 

images?q=tbn:ANd9GcTEkGFElNp8IwJtEYIMb4F

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yaşasın citroen ami

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Yaşasın citroen ami

Eşimin işyeri güzergahında ana asfalt zorunluluğumuz olmasa 5 dakika durmaz alırdım clioyu satıp.

Mükemmel bir tasarımı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Mükemmel bir tasarımı var.

mükemmel olmayan tasarımlı bir örnek alsak mesela?

karşılaştırma bağabında

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

artık bi hafta müzik te dinleyemicez

Öneriler bomba gibi gelir. Hemen manowar, cranberries falan aratman lazım

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Yaşasın citroen ami

araba demiştik :tongue: 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

cranberries

işte şimdi aynı dili konuşuyoruz

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

işte şimdi aynı dili konuşuyoruz

arkadaşın yorumu nasıl ama

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

arkadaşın yorumu nasıl ama

 

kendi bile dayananamış gözler kapalı bak

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bence süper

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Bence süper

cebeşi de seversin sen o zaman

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

cebeşi de seversin sen o zaman

Ekipte kimsede yok. Sevmemek lazım

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay Başaran yazdı:

Ekipte kimsede yok. Sevmemek lazım

"Artık yok" demeliydin ;)

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

"Artık yok" demeliydin ;)

artık nasıl yer etti ise fransız işte....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

C5 güzel arabaydı. 

  • Beğenme 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...