İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Otomobiller Başlamadan Bitiyor mu?


Murat Öngür

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Tansu inşaat mühendisi olarak, ülke bazlı baktığında kaç tane apartmanda şarj imkanı var? Kaç tane apartmanda kapalı garaj var? Garajı olmayan apartmanlarda nasıl olacak?


Yakıtı dci’den az yakacağını sanmıyom dedin. Ben de yazdım. Isınma dahil. Soğutma problem değil o ucuz :) 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Tesla da model s ile benzer yıllarda çıktı. Mirai 5000 adet sarmış 10 yılda, Tesla sadece 2023 de 1,3 milyon araç sattı. 

Arkadan bir sürü elektrikli marka türedi, hidrojen yapan yok, Toyota bile elektrikli yapacağını açıkladı.


10 yılda 25 bin adet satıldı üstte yazmıştım ama bu zaten deneme arabası. Toyota bile sadece tek modelde hidrojen yapıyor. Ki hidrojenli araba zaten elektrikli araba demek.

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
Murat Sahın yazdı:

 

 

 

Ben halen değişebilir bataryadan yanayım. Şarj azalınca istasyonda bataryayı dolusu ile değiştirilmesi mantıklı olabilir.

Bataryaları gördünüz mü hiç bunu değişmek ne kadar sürer acaba ?

tesla-ve-ardindaki-bilim-yeni-nesil-milyon-millik-elektrikli-araba-bataryalari.jpg

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Abi bak ama hep kuran, yapan, geliştiren diyoruz. Henüz bunlar gerçekleşmedi. Bir de merak ettiğim, mesela şu an istasyonda hızlı şarj edilen Togg'un yakıt verisi ile söz gelimi QQ yakıt veerisi nasıl acaba km başına maliyet olarak :) 

Güncel bir bilgi Düzce şehir içi 6 lt/100 km 2,38 tl yakıyorum mondeo 1,6 dizel ile togg u olan arkadaş 575 tl ye dolmuş 370 km yapmış. güncel olarak 1,55 tl/km yani nerden bakarsan bak karlı.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Tam elektrikli artık geleceğin aracı devir bunun devri artık, menzilde idare eder artık, binipte 1000 km yapmayacağız zaten, keza yaparızda biraz zaman alır ama olur, sorun bu araçların genele yayıldığında şarj etme sorunu, takacak yer bulamayacağız, apartmanda yer yok, hadi yer bulduk diyelim güç yok, bunlar hep problem, şuan bu araçların genele yayıldığını düşünsenize, kaos olur, üstelik sokakta park edecek yer yok, İzmire gidiyorum 5 tur atıyorum saçma sapan yerlere arana koyuyorsun, sabah geliyorsun birisi tıklamış hatta itip sığışmış araya, daha çoook sorun var, normal arabada bunları yaşıyoruz üstelik... İstanbulu zaten düşünemiyorum, orayı komple yıkıp yeniden yapmak lazım, umutsuz vaka olmuş....

 

Alsında bu işi çözümü çok kapsamlı, araba almaktan geçmiyor çözüm, Devlete çok iş düşüyor, çözüm ancak adam gibi şehirler, güzel ulaşım altyapısıyla olur, çözüm budur, şehirleri adam gibi dizayan edeceksin ve asla ve asla musama gösterilmeycek kimseye, millet bir yere arabayla gitmeyecek, arabaya ihtiyaç duymayacak almayacak bitti sorun, şehri çöz konu kapandı, çözüm budur.

 Ne elektriği üretimi yetmemesi ne emisyon nede vergi park derdi mtv ohh ne rahat, arabayı sadece kritik işin olduğunda trafiği yoğun olmayan yollarda küçük kiralık  araçla halledeceksin, mesela İzmir de bir sürü sorun olmasına rağmen ben araba kullanmam genelde, gideceğim yere toplu taşımayla yada yakınsa skutırla (elektrikli) giderim, araba mı lazım telefonu alır en yakın kiralik zoe yu alır giderim gittiğim yerde bırakırım, oldu bitti....

 

gelecek elektrikli arabada evet ama esas çözüm arabasız araba almaya ihtiyaç duymayan toplumda yatıyor, yoksa herşey boş, bu nüfüsla gittikçe daha zor olacak bu işler, daha çoook düşünürüz tartışırız biz,..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Tam elektrikli artık geleceğin aracı devir bunun devri artık, menzilde idare eder artık, binipte 1000 km yapmayacağız zaten, keza yaparızda biraz zaman alır ama olur, sorun bu araçların genele yayıldığında şarj etme sorunu, takacak yer bulamayacağız, apartmanda yer yok, hadi yer bulduk diyelim güç yok, bunlar hep problem, şuan bu araçların genele yayıldığını düşünsenize, kaos olur, üstelik sokakta park edecek yer yok, İzmire gidiyorum 5 tur atıyorum saçma sapan yerlere arana koyuyorsun, sabah geliyorsun birisi tıklamış hatta itip sığışmış araya, daha çoook sorun var, normal arabada bunları yaşıyoruz üstelik... İstanbulu zaten düşünemiyorum, orayı komple yıkıp yeniden yapmak lazım, umutsuz vaka olmuş....

 

Alsında bu işi çözümü çok kapsamlı, araba almaktan geçmiyor çözüm, Devlete çok iş düşüyor, çözüm ancak adam gibi şehirler, güzel ulaşım altyapısıyla olur, çözüm budur, şehirleri adam gibi dizayan edeceksin ve asla ve asla musama gösterilmeycek kimseye, millet bir yere arabayla gitmeyecek, arabaya ihtiyaç duymayacak almayacak bitti sorun, şehri çöz konu kapandı, çözüm budur.

 Ne elektriği üretimi yetmemesi ne emisyon nede vergi park derdi mtv ohh ne rahat, arabayı sadece kritik işin olduğunda trafiği yoğun olmayan yollarda küçük kiralık  araçla halledeceksin, mesela İzmir de bir sürü sorun olmasına rağmen ben araba kullanmam genelde, gideceğim yere toplu taşımayla yada yakınsa skutırla (elektrikli) giderim, araba mı lazım telefonu alır en yakın kiralik zoe yu alır giderim gittiğim yerde bırakırım, oldu bitti....

 

gelecek elektrikli arabada evet ama esas çözüm arabasız araba almaya ihtiyaç duymayan toplumda yatıyor, yoksa herşey boş, bu nüfüsla gittikçe daha zor olacak bu işler, daha çoook düşünürüz tartışırız biz,..

Bunların bu milletle olabileceğini düşünebiliyormusun veya inanıyormusunuz? İnanki bunları bende istiyorum ama ümitsiz olmak istemiyorum ama ümidim yok denecek kadar az.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Murat, aynı alanda en yüksek verime sahip hibrit makina kabaca 500tl fosil yakıtı harcıyor iken bataryalı makina 100tl harcıyor. Uzun vadede makina rakamı batarya değişimi vs ne yaparsan yap bataryalı sistem %60-70 tasarruf sunuyor. Buna olası elektronik arızaları da katalım ve kimsenin hesaplamadığı bakımı. Menzil sorunu çok dert değil. Göktürk hocama bahis ettiğim powerbank sistemini kuran 10 dakika içinde akü dolduracak alt yapıya müdahale etmeden. 

biri bunu otoparklar için (avm) yapmıştı alo diyorsun geliyor makine kendi.. robot. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Haşmet Güngör yazdı:

Bataryaları gördünüz mü hiç bunu değişmek ne kadar sürer acaba ?

tesla-ve-ardindaki-bilim-yeni-nesil-milyon-millik-elektrikli-araba-bataryalari.jpg

 

Haşmet abi bu tasarımı kullanmak zorunda değiliz ki. Sabit olacağı için bu şekilde tasarlamışlar. Tasarım değişebilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bunların bu milletle olabileceğini düşünebiliyormusun veya inanıyormusunuz? İnanki bunları bende istiyorum ama ümitsiz olmak istemiyorum ama ümidim yok denecek kadar az.

olmayacak, sıfır ümit, tam yozlaşmış kültürel olarak bitik durumdayız, %10 lada anca bu kadar oldu....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gelecek dönem şase ve pil tasarımını yazmayayım hemen kopya çekip sonra beleşe konuyorlar , lakin boşu getir doluyu götür konsepti..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

gelecek dönem şase ve pil tasarımını yazmayayım hemen kopya çekip sonra beleşe konuyorlar , lakin boşu getir doluyu götür konsepti..

O işin olması için önce pilin boyut, kapasite ve yapısal maddelerine standart gelmesi lazım. 100 yıldır 12 v aküler standart hale gelememişken biraz zor. 

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Çin'de var boşu getir doluyu götür, bazı problemleri olsa da o da bir seçenek.

En verimli çevrim elektrikli motorlarda şuan, diğer söylemler boş, evet ısıtması bile dahil

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

en güzeli sağlam toplu taşımalı şehirlerde ufak araçlar ve pil değişim sistemi, rahat temiz sorunsuz.....

 

bizde olması için hard format sonrası defrag sonrası rastgele data ile full doldurup tekrar hard format chk disk sonrası partionları silip tekrar ayarlayıp temiz kurulum şart....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bugün kelimesini neden bu gün olarak yazıyorsunuz bu furya yeni yeni çıktı. Hükümetin 24.30 saatini türetmesi gibi.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Murat Sahın yazdı:

 

Abi bak ama hep kuran, yapan, geliştiren diyoruz. Henüz bunlar gerçekleşmedi. Bir de merak ettiğim, mesela şu an istasyonda hızlı şarj edilen Togg'un yakıt verisi ile söz gelimi QQ yakıt veerisi nasıl acaba km başına maliyet olarak :) 

 

Ama şeyi atlamamak lazım, içten yanmalı motorlar icat edildiğinde alternatifi pek yoktu. Yani stirling motoru, buharlı motor ve beygir dışında seçenek yoktu. Haliyle tam manası ile gelişmesi beklenmeden kullanıma alındı. Ama şu an alternatifler var. Biraz daha müsaade edilirse elektriklilerin piyasaya hakim olacağına hiç şüphem yok ama biraz daha vakte ihtiyaçları olduğu da kesin. 

 

Ben halen değişebilir bataryadan yanayım. Şarj azalınca istasyonda bataryayı dolusu ile değiştirilmesi mantıklı olabilir. Mevcut batarya kapasiteleri ile birincil kullanım aracı elektrikli olacaksa bu şekilde olmalı. Tabi ilk çıkan içten yanmalı motorlu otomobillerin de menzilleri, tüketimleri ile bu gün gelinen nokta arasındaki fark aşikar. Bir süre içinde elektriklilerde de ciddi iyileşmeler olacaktır. 


Elektrikli araçların piyasaya hakim olabilmesi ütopik bir hayal. Zamanla mucize gerçekleşmesini beklemek gibi bir şey bu. Birileri kendini çok zeki ya da vizyoner olduğunu zannedip etrafına bunu inandırmaya çalışıyor hepsi bu.
İki damacana benzinle gidebileceğin mesafe için yarım tonluk bataryayı beraberinde taşımak zorunda olman mühendislik fiyaskosundan başka bir şey değil. Kendinizi inandırmaya zorlamayın , doğru düzgün bir ürün çözüm gelirse tartışılır yoksa bu havanda su dövmeye benziyor.


 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Selçuk Keleş yazdı:

Yanmalı motorlar bugünkü haline 100 yıldan sonra gelebildi. Bugünün verimli ve hızlı teknolojisi ile bile somut bir sonuç elde edilemiyor, arada kendini çok zeki ya da vizyoner sanan birileri tarafından hayal pazarlanıyor o kadar. 

 

Elektrikli araçlar sadece bir heves. Somut olarak kazandırdığı hiç bir şey yok.

Alanlar da nasıl bi ihaleye girdiğini kullanınca anladı, elinden gelse çoğu satmak istiyor ama zarar etmek istemiyor. 

100 yılda gerçekleşen gelişme artık 5,10 yılda oluyor ya.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selçuk Keleş yazdı:


Elektrikli araçların piyasaya hakim olabilmesi ütopik bir hayal. Zamanla mucize gerçekleşmesini beklemek gibi bir şey bu. Birileri kendini çok zeki ya da vizyoner olduğunu zannedip etrafına bunu inandırmaya çalışıyor hepsi bu.
İki damacana benzinle gidebileceğin mesafe için yarım tonluk bataryayı beraberinde taşımak zorunda olman mühendislik fiyaskosundan başka bir şey değil. Kendinizi inandırmaya zorlamayın , doğru düzgün bir ürün çözüm gelirse tartışılır yoksa bu havanda su dövmeye benziyor.


 

o nedenle bence elektrikli en mantıklı araçlar kişisel araçlar. scooter bisiklet motorsiklet vs gibi nispeten taşınabilir şeyler. menzil işi çözülmedikçe o piller eskiyecek 6 7 senede. etraf çöp araba dolacak. bence elektrikli araçların gittiği yön da yanlış. neden aşırı güçlü motorları olan ve bunu beslemek için kocaman pilleri olan spor arabalar yapıyorlarki? kim neden 4 sn 0-100 istesin menzil kısacıkken.  olmuşken olsun hesabı herhalde. berbat bir mühendislik bakış açısı.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Evren Erakçora yazdı:

100 yılda gerçekleşen gelişme artık 5,10 yılda oluyor ya.


Elektrikli motor da belki 100 yıldır var , olaydı o zaman. Mesele sadece gelişmesi değil, konsept ters, akü kullanımı konsept olarak otomobil gibi hızlı, sabit hatta gidemeyen bir araca uygun değil.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Pillerin daha iyiyle yenilenmesi para ister. O kadar kolay olsaydı iphone’un pilini 3 gün giden yenisiyle değiştirirdik. kim 10 yaşında araba için yeniden pil tasarımı yapacak? 
 

bunun soğutması var, inverter var, araç ağırlık dengesi var, kablo sistemi var, benim bilmediğim başka sorunlar da olabilir.
 

şimdi 800-1000v konuşuluyor. Hadi togg üstündeki mevcut sistemle 400v çalışan pillerin yerine 800v koyalım???

 


 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

biri bunu otoparklar için (avm) yapmıştı alo diyorsun geliyor makine kendi.. robot. 

Benin minibüs fikrimde fena değil ama

Metin Uzunoğlu yazdı:

O işin olması için önce pilin boyut, kapasite ve yapısal maddelerine standart gelmesi lazım. 100 yıldır 12 v aküler standart hale gelememişken biraz zor. 

Tek tip sedan üretilsin batarya değişimi 20sn sürer hocam. Çok kolay çok basit işlevsel. Fikir yine bizim makinalarda hazır çalışıyor

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


rüzgar enerjisinden elektrik üretim oranı ilk defa %28’e çıkmış ülkemizde. 
 

gerçek mi diye baktım. Gerçek gibi duruyor. 7 ocak’ta rekor kırılmış. 
 

türkiye’de günlük yaklaşık 750-1000 mega watt saat tüketim oluyor

 

aynı gün içinde hem ithalat hem ihraacat yapıyoruz. Bence yurt dışı entegreli çalışan elektrik sistemi müthiş teknolojik geliyor bana. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

Tek tip sedan üretilsin batarya değişimi 20sn sürer hocam. Çok kolay çok basit işlevsel. Fikir yine bizim makinalarda hazır çalışıyor

Sıkıntı orada zaten tek tip sedan olsa ne ala şu an en az 20 tip araç var piyasada.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Metin Uzunoğlu yazdı:

Sıkıntı orada zaten tek tip sedan olsa ne ala şu an en az 20 tip araç var piyasada.

Bizdeki lion piller 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Sıkıntı orada zaten tek tip sedan olsa ne ala şu an en az 20 tip araç var piyasada.

 

Öyle olsaydı cep telefonlarına AAA pil koyarlardı.. Kapitalizm ve "greed"

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Sıkıntı orada zaten tek tip sedan olsa ne ala şu an en az 20 tip araç var piyasada.

aynı şaseye 3 farklı marka 30 farklı model üretiyor vw de, alt aynı üst farklı olabilir hatta sök tak smart fourtwo gibi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Bizdeki lion piller 


bor katkılı lityum 2032 pil üretmeye başlamışız

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...