İçeriğe Yönlendir

Yakıt tasarruf kitleri


Muhittin Kaplan

Recommended Posts

Tansel Yavuz
Dedim ki; "Öncelikle ön yargılı düşünmeye bir müddet mola verelim..."

Okulunuzda sadece motorla uğraşmışsınız, burada yakıtla oynayan bir aletten bahsediyorum. Ben bu cihaza 500+kdv para saydım. Kimse de para yumurtlamıyor. Hele ki; hiç bir menfaatim olmayan bir şeyde yalan söyleyecek/yazacak değilim. :)

500 küsür lira sayan çoğu insan kandırıldığını kendine yediremez ve gerçekleri unutur,hatta kendisi bile inanır.Siz bence kendi kendinize yalan söylüyorsunuz.

2004 yılında aldım kullandım.(İkitelli'deki merkezinde 130 tl verdim ) 65 bg aracım şehir dışı 4.5 litre ortalama ile seyir yapabiliyordu.Cihazı tatırdığım yer, 500 km sonra anlayacaksınız farkı dediki 500 km benim için 2 günlük olay. Cihaz monteli halde iken şehir dışına servise çıktım. Şehir dışı ortalama 4.1 litre yakıt yakmam beni hayretlere düşürdü. Tamamdır dedim. 3-4 hafta sonra (bu arada 3000-4000 km de yol geziyorum) aracın yakıtında artış fark ettim. Herhalde mıknatıslar kırıldı zannedip söktüm ve her hangi bir hasar göremedim. Sonradan dank etti kafam. Cihaz takılıya bende ekonomi yapacağım diye senelerdir yerleşmiş olan kullanım stilimi değiştirmiştim. Cihazı söküp denedim yine 4.1 litre ortalama ile gezdim. Kalkıpta mala çamur atmamak için cihaz ile birlikte yakınımda olan egzos emisyon ölçüm istasyonuna gidip durumu anllattım ve cihaz la ve cihazsız ölçüm yaptırdım. Zerre kadar fark çıkmadı. Kaldıki yakıt içinde molelüler yapı değişikliği yakıtın verimini arttırsa bile manyetik alandan geçen yakıt metal pompa,yakıt boruları ve nihayi enjektörden geçerken (enjektöre tatbik edilen 2 volt 70 amper deli gibi mıknatıslanma yapıyor ve zaten yakıt içinedeki moleküler yapı sapıtıyor ) yine bozuluyor.

Son olarak kullanılan mıknatıslar birbirlerine karşı düz kutuplu monte ediliyor.Bu kutuplanma moleküler dizilimi değiştirmez.

Tasarrufun açıklaması budur,kimse kendini kandırmasın.

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Tövbe tövbe... Ben gözümle gördüğüme, yaşadıklarıma mı inanayım, yoksa senin sözüne mi? :p

Az sabredin, yakında fenni muayene ve egsoz muayenesi yaptıracağım. Raporu yüklerim, sonucu görürsünüz.

Yine söylüyorum; inanmak istemeseniz de, burada yakıtın yanma kalitesini artırma söz konusu. Neden CO düşüyor? Yakıt çok iyi yanıyor da ondan... :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Nedim Bey, pazarlamacı veya satıcı değil arkadaşlar.. Ona göre yorum yapın lütfen..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Tövbe tövbe... Ben gözümle gördüğüme, yaşadıklarıma mı inanayım, yoksa senin sözüne mi? :p

Az sabredin, yakında fenni muayene ve egsoz muayenesi yaptıracağım. Raporu yüklerim, sonucu görürsünüz.

Yine söylüyorum; inanmak istemeseniz de, burada yakıtın yanma kalitesini artırma söz konusu. Neden CO düşüyor? Yakıt çok iyi yanıyor da ondan... :p

Ekonomiyi bence gayretli ve özenli kullanımla siz yapmışsınız. Zaten motoru 1 hafta sakin kullanırsanız o motorun verimi artar.

Yorum bağlantısı
Nedim Öner
(düzenlendi)

Mehmet bey; saygı duyarım... :p

Bakın size başka bir örnek vereyim:

Sene 1996 Ankara... Daha bir arabam yok. Tv de bir haber programında "Adana'da ortaokul mezunu bir motor ustası, yakıt tasarrufu sağlayan bir cihaz etti ve patentini aldı" diye bir haber çıktı. Arabam yok ama meraklı kafama yer etti. :p

Sene 1999 Urfa/Siverek... 1992 model Şahinim var. Yerel halktan bir arkadaşım, Tempra arabasına Adana'da bu ustaya cihazı taktırmış, övüp duruyor. Cihaz, karbüratörle manifolt arasına takılıyor. İki tane metal pervane (Karbüratör iki boğaz olduğu için) motor çalışırken oluşan emme ile dönüyor ve yanmaya giden benzini, çok küçük zerreciklere ayırıyor. Bu sayede yakıt çok daha iyi yanıyor.

Dedim ki; ben bu cihazı biliyorum. Adana'daki ustaya telefonla ulaştık, parasını yatırdım ve alet kargoyla geldi. Montajı kolay olduğu için kendim yaptım. 2-3 ay sonra Balıkesir Edremit'e izine geldim (İki depo ile 1500 km). İzinde iken arabamda bir elektrik arızası oldu ve seyir halinde iken stop etmeye başladı. Birkaç tamirciye gösterdim ama arızayı çözemediler. Bu arızayı ancak Edremit'teki Bayraktar oto (Hala faal mi bilmiyorum) çözer dediler.

İki kardeşin işlettiği tamirhaneye geldim. Arabanın motoruna 8-10 tane kablo bağladılar, ölçümü etkilemesin diye fanı da devre dışı bıraktılar. BOSCH marka cihazla her türlü sorunu saptadılar (Üçüncü pistonun zayıf olduğunu bile). Neyse efendim; sorun şarj dinamosunun fazla şarj yapmasıymış ve akünün bile bozulacağını söylediler (Bir ay sonra bozuldu).

Gelelim meselenin özüne: Son olarak egsoza ölçüm aparatını soktular ve eleman ekrandaki sonuca bakınca çok şaşırdı. "Abi bir baksana" diye abisine de gösterdi. Bana döndüler ve "Bu arabanın motorunda bir şey mi var?" diye sordular. :kafa: Dedim ki böyle böyle... Ustaların cevabı şu: Biz daha önce Şahin de hiç bu oranları görmedik, bu araba şu an yakıtın tamamına yakınını yakıyor, çok az bir miktar benzin çiğ geçiyor..."

Böylece; tam teşekküllü bir makina ile ortaokul mezunu bir tamircinin, adı bile olmayan, sadece elleri ile yaptığı bir cihazın işe yaradığı tastiklenmiş oldu. :lol2:

Bu cihaza ne mi oldu? Her arabanın karbüratörü farklı olduğu için, başka bir arabaya uymayacağı için, askere giderken sattığım arabamın üzerinde verdim...

Yine geldik aynı sonuca... "Olmaz!" diye önyargılı olmayın, "Acaba?" diye kendinize sorun. Ben de sizler gibi sıradan bir insanım, sadece biraz ilgili ve meraklıyım... :p

tarihinde Nedim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bahsettiğiniz pervane külbütör adı altında satılmakta.T4 WV 2.4 lt araçta emmeye takıldı ve duman atması kesildi.Karbüratörlü araçlarda hava-yakıt girişi bir olduğundan daha iyi harmanlayıp pistonlara gönderiyor ve verimde bir miktar artış oluyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet bey; saygı duyarım... :)

Bakın size başka bir örnek vereyim:

Sene 1996 Ankara... Daha bir arabam yok. Tv de bir haber programında "Adana'da ortaokul mezunu bir motor ustası, yakıt tasarrufu sağlayan bir cihaz etti ve patentini aldı" diye bir haber çıktı. Arabam yok ama meraklı kafama yer etti. :nazar:

Sene 1999 Urfa/Siverek... 1992 model Şahinim var. Yerel halktan bir arkadaşım, Tempra arabasına Adana'da bu ustaya cihazı taktırmış, övüp duruyor. Cihaz, karbüratörle manifolt arasına takılıyor. İki tane metal pervane (Karbüratör iki boğaz olduğu için) motor çalışırken oluşan emme ile dönüyor ve yanmaya giden benzini, çok küçük zerreciklere ayırıyor. Bu sayede yakıt çok daha iyi yanıyor.

Dedim ki; ben bu cihazı biliyorum. Adana'daki ustaya telefonla ulaştık, parasını yatırdım ve alet kargoyla geldi. Montajı kolay olduğu için kendim yaptım. 2-3 ay sonra Balıkesir Edremit'e izine geldim (İki depo ile 1500 km). İzinde iken arabamda bir elektrik arızası oldu ve seyir halinde iken stop etmeye başladı. Birkaç tamirciye gösterdim ama arızayı çözemediler. Bu arızayı ancak Edremit'teki Bayraktar oto (Hala faal mi bilmiyorum) çözer dediler.

İki kardeşin işlettiği tamirhaneye geldim. Arabanın motoruna 8-10 tane kablo bağladılar, ölçümü etkilemesin diye fanı da devre dışı bıraktılar. BOSCH marka cihazla her türlü sorunu saptadılar (Üçüncü pistonun zayıf olduğunu bile). Neyse efendim; sorun şarj dinamosunun fazla şarj yapmasıymış ve akünün bile bozulacağını söylediler (Bir ay sonra bozuldu).

Gelelim meselenin özüne: Son olarak egsoza ölçüm aparatını soktular ve eleman ekrandaki sonuca bakınca çok şaşırdı. "Abi bir baksana" diye abisine de gösterdi. Bana döndüler ve "Bu arabanın motorunda bir şey mi var?" diye sordular. :) Dedim ki böyle böyle... Ustaların cevabı şu: Biz daha önce Şahin de hiç bu oranları görmedik, bu araba şu an yakıtın tamamına yakınını yakıyor, çok az bir miktar benzin çiğ geçiyor..."

Böylece; tam teşekküllü bir makina ile ortaokul mezunu bir tamircinin, adı bile olmayan, sadece elleri ile yaptığı bir cihazın işe yaradığı tastiklenmiş oldu. :)

Bu cihaza ne mi oldu? Her arabanın karbüratörü farklı olduğu için, başka bir arabaya uymayacağı için, askere giderken sattığım arabamın üzerinde verdim...

Yine geldik aynı sonuca... "Olmaz!" diye önyargılı olmayın, "Acaba?" diye kendinize sorun. Ben de sizler gibi sıradan bir insanım, sadece biraz ilgili ve meraklıyım... :D

Olabilir, yakıtın yanmasında havayla homojen karışımı önemli bir faktör, fakat etkisi ve almaya değermi tartışılır.

Bu arada Bayraktar oto hala faal ve Edremit Bosch servis olarak faaliyette...

http://www.bayraktaroto.com/

Yorum bağlantısı
Nedim Öner
(düzenlendi)

Bu arada Bayraktar oto hala faal ve Edremit Bosch servis olarak faaliyette...

http://www.bayraktaroto.com/

Teşekkür ederim Ali bey... Hazır, Bayraktaroto faaliyetteyken; şu an kullandığım cihazla orada egsoz testine gireyim bari. Hem nostalji olur, hem de detaylı bir sonuç alır sizlerle paylaşırım... :p

tarihinde Nedim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bu arada Bayraktar oto hala faal ve Edremit Bosch servis olarak faaliyette...

http://www.bayraktaroto.com/

Teşekkür ederim Ali bey... Hazır, Bayraktaroto faaliyetteyken; şu an kullandığım cihazla orada egsoz testine gireyim bari. Hem nostalji olur, hem de detaylı bir sonuç alır sizlerle paylaşırım... :p

Bende sizden cesaret alıp arabayı kontrol ettireyim, ay sonu muayene var, far ayarına falan baktırırım artık, birde carbon clean yapıyorlar galiba, onuda sorarım hem.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Kürşat Özcan

Konuyu hortlatayım.

Forumda aratırken bu konuyu buldum. 6 ay geçmiş bu süre içinde test eden oldu mu?

Yorum bağlantısı
Nedim Öner
Bayraktaroto faaliyetteyken; şu an kullandığım cihazla orada egsoz testine gireyim bari. Hem nostalji olur, hem de detaylı bir sonuç alır sizlerle paylaşırım... :shok:

Geçen hafta memlekete gittim, 12 sene sonra Bayraktar Oto'yu buldum. Lakin; çok değişmiş... Aynı anda 8-10 civarında araç elden geçiyor.

Eski günlerden kendimi hatırlatmaya çalıştım. Dedim ki; bu arabada da böyle bir cihaz var, bunu sizin cihazlarla test etmek istiyorum. "Yarın dolu, öbür gün Bosch cihaz eğitimine gideceğim, daha öbür güne sabah erken gel..." deyince vazgeçtim. Yani; çok kalabalık bir yer olmuş, çabuk çabuk iş yapılıyor, "Gelsin çaylar, muhabbete bakalım" durumu olmayınca, tatil zamanı işime gelmedi... :D

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bülent Aysan

Merhaba. Konuya ilgim olduğu için tüm yorumları okudum. Muhtemelen de önümüzdeki hafta taktıracağım

ama kafam hala karışık. Muhalif görüşlerin hepsi de yorumsal görüşler. Cihazı kullanıpta memnun olmayan

birinin düşüncelerine rastlamadım. Nedim beyinde samimiyetine inanıyorum. Bende bulunduğum ilçede ve yakın illerde

bu cihazı kullanan kişilerle görüştüm. Çok memnunlar. Tek şüphem neden çok yaygın değil, neden bu kadar

karşı çıkan var?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Çağlar Bayur

Hadi biz bilemeyiz de, milyar dolar yatırım yapanlar neden bilmezler de bunları alıp sıfır motora takmazlar?

Yorum bağlantısı
Berk Karatan
Hadi biz bilemeyiz de, milyar dolar yatırım yapanlar neden bilmezler de bunları alıp sıfır motora takmazlar?

Yerli üretim olduğu için olmasın :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yerli derken, bunlar sanayi tipi mıknatıs, 300-600kg olanları gemi/jeneratör/fabrika gibi yerlerde kullanılıyor, o ebatta işe de yarıyor, ama bu , formula lastiği ile 175/70/13 Lassa yı aynı kefeye koymaya benziyor ki içindeki mıknatıs gerçekse, yerli üretim de değildir.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Bir de şöyle bir cihaz var... Anladığım kadarıyla düşük devirlerde veya ilk kalkışta motora temiz ve yüksek hacimli hava göndererek daha iyi yanma gerçekleşmesini sağlıyor. Bu da çiğ yakıt olayını azaltırken, aynı zamanda yakıt ekonomisi ve düşük devirlerde daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.. muş :lol2:

sku_37502_8.jpg

37502-c05808b3-72e4-46ce-b483-36fc3293ef10.jpg

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Düşük devirlerde sisteme hava basıyor fakat bu havayı nereye basıyor. Silindir içine alınabilecek hava pistonun emebildiği kadardır. Hortumun ucunu emme manifolduna bağlarsınız tamama ama yolun bir tarafı silindire, diğer tarafı hava filitresinden atmosfere açılıyor. Sistem ne kadar hava basarsa bassın fazla olan miktar hava filitresi tarafına yönelecektir. Hava rahat bulduğu yolu tercih eder. Faydası şu şkilde olur. Piston hava emerken hva filitresinden geçen havanın direnci ile emme manifoldunda ufak bir vakum oluşur. Bu vakum oluşmasını engelleyerek pistonların daha rahat hava emmesini sağlayarak düşük devirdeki performansı arttırır. Yüksek devirlerde zaten basabildiği hava miktarı çok düşük geleceğinden etki yapmaz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Emme manfioldundaki vakuma bağlanıyor, pekbidoluya takmıştım, klima açıkken ilk kalkış anındaki hantallığını almıştı, o kadar, başka bir şey beklenmez.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Semih İzgi
(düzenlendi)

Selamlar,son zamanlarda internette karşılaştığım eko enerji e-101 adlı cihazla ilgili görüşlerinizi almak istiyorum.

Alacağımdan değil, çalışma prensibi ve verimi açısından teknik yorumlar bizi aydınlatacaktır. :good1: Sonuçta güncel şartlar içerisinde bize ekonomi sağlayacak her alternatife göz ucu ile bir bakıyoruz. :) Sizce nedir bu cihaz?

Şuan bir indirim sitesinde 120 yerine 50TL olarak satışta

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Semih bana para kaybı gibi geliyor bu tip aletler senelerdir var hatta öncekiler halka şeklindeydi şimdi biraz modernize etmişler galiba.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...