İçeriğe Yönlendir

Atiker; Sorunlar, Yorumlar


Ali Tütün

Recommended Posts

Ünal Doğar

Landi regülatör al ben çok memnunum.Atiker sisteme uyumlu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

kaçak bendede var gibi.bu ne gibi sorunlara neden oluyor?

 

         Öncelikle sürekli su eksiltiyor. Hatta motor ısınıncaya kadar egzoza damlayan sulardan baya bir duman çıkıyor. En önemlisi yüksek basınç hatası nedeniyle arada benzine geçiş yapıyor.

 

         Verdiğim siteden alışveriş yapan var mı acaba? Regülatör orijinal olsun isityorum. Ayrıca Lnadi 175TL , Atiker 100 TL

 

http://www.lpgyedekparca.com/landi-sirali-beyin-urun416.html

 

http://www.lpgyedekparca.com/atiker-sirali-beyin-urun376.html

Yorum bağlantısı
Recep Mura

         Öncelikle sürekli su eksiltiyor. Hatta motor ısınıncaya kadar egzoza damlayan sulardan baya bir duman çıkıyor. En önemlisi yüksek basınç hatası nedeniyle arada benzine geçiş yapıyor.

 

         Verdiğim siteden alışveriş yapan var mı acaba? Regülatör orijinal olsun isityorum. Ayrıca Lnadi 175TL , Atiker 100 TL

 

http://www.lpgyedekparca.com/landi-sirali-beyin-urun416.html

 

http://www.lpgyedekparca.com/atiker-sirali-beyin-urun376.html

 

 

 

      Benzer sıkıntı bende de var bir türlü çözemediler. Araç lpgye geçtikten sonra soğuklarda motor ısısı 90 dereceye gelene kadar gaz yemiyor, tekliyor hatta bazen burada da belirtildiği gibi benzine geçiyor ancak motor ısınınca herşey normalleşiyor. Bu şikayetlerden dolayı neredeyse sistem yenilendi bazı ustalar kendilerine güvenip Hocam sıkıntı enjektörden o değişince düzelir demeselerdi sistemi sıfırlayabilirdim çok daha iyi olurdu hemen hemen aynı masrafı yaptım ama hala düzelmedi. Enjektör+Regülatör+filtre takımı vb. hepsi değişti geriye bir ana beyinle kablolar kaldı. daha bir sene olmadı regülatör değişmiş sonrasında düzelmiş gibiydi havalarda ısındı tabii zaten havalar iyiyken çok belli olmuyor çok hafif bir çekme gibi gaz yememe oluyordu ama çok hafif..

      Ancak havalar yine soğuyunca ki genelde arabayı garaja koyuyorum dışarıda kalmıştı yine yapınca hem de bayağı şiddetli. Yine götürdüm lpgciye gece bıraktım sabah aradılar yüksek basınç hatası vermiş regulatör halbuki 1.5 ay önce gittiğimde basınç değerleri düşükmüş yükselttik demişlerdi şimdide çok yüksek miş düşürmüşler şuan iyi dediler bende araba ısındıysa zaten problemi göremezsiniz dışarıda araç beklesin soğusun akşam yine bakın bakalım düzelmiş mi emin olalım dedim zaten ancak almaya akşam gelebilirim dedim bakalım ne olacak...

     Regülatör değişeli 8 ay oldu yine değiştirdik dediler bakalım gidince göreceğiz. İnş. düzeltebilmişlerdir bende sıkıldım bu durumdan olmadı Atiker'e yazacağım durumu bakalım cevap verecekler mi?

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

         Öncelikle sürekli su eksiltiyor. Hatta motor ısınıncaya kadar egzoza damlayan sulardan baya bir duman çıkıyor. En önemlisi yüksek basınç hatası nedeniyle arada benzine geçiş yapıyor.

 

         Verdiğim siteden alışveriş yapan var mı acaba? Regülatör orijinal olsun isityorum. Ayrıca Lnadi 175TL , Atiker 100 TL

 

http://www.lpgyedekparca.com/landi-sirali-beyin-urun416.html

 

http://www.lpgyedekparca.com/atiker-sirali-beyin-urun376.html

Tofaş olsa %100 conta yanmış derdim ama... İyi bir usta bulusanız lpg ayar ekranındaki değerlerden(karbüratörlü araçlar için egsoza takılıp ölçü yapan cihazlar için) aracın conta yakıp yakmadığını anlabiliyorlar. Arkadaşıma ulaşabilirsem hangi değere baktığını sorarım...

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Msc elektronikte Landi LI02 regülatör 130 tl, Vikars(Zavoli taklidi)100tl, Atiker 100tl idi .Ellerinde 3 tane mevcuttu.Lpgyedekparçadan da alışverişim oldu, Msc elektronikten de  ikisi de seçkin satıcılardır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kılınç2

2006 mondeo ghia x aracıma atiker LPG Kit 4 Sil. Safefast OBDII taktırmayı düşünüyorum.Takacak usta obd bağlantısı yoksa sistem okumaz dedi.Şimdi benim araçta obd bağlantısı varmıdır. :i-ih:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

2006 mondeo ghia x aracıma atiker LPG Kit 4 Sil. Safefast OBDII taktırmayı düşünüyorum.Takacak usta obd bağlantısı yoksa sistem okumaz dedi.Şimdi benim araçta obd bağlantısı varmıdır. :i-ih:

Bunu soran ustaya ben taktırmam.

Mondeoya atiker taktırmayın. Bende vardı. 30 bin km kullandım. Bazı nedenlerden söktürüp prins silverline taktırdım.

Çok memnunum. Atiker belli devirden sonra enjektörleri açık bıraktığı ve subap yaktığı söyleniyor. Brc veya landirenzo taktırın. Atikere bulaşmayın. Neden bilmiyorum benzin sarfiyatı daha fazla. Acaba yüksek devirde benzin takviyesi mi yapıyor bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kılınç2
(düzenlendi)

Bunu soran ustaya ben taktırmam.

Mondeoya atiker taktırmayın. Bende vardı. 30 bin km kullandım. Bazı nedenlerden söktürüp prins silverline taktırdım.

Çok memnunum. Atiker belli devirden sonra enjektörleri açık bıraktığı ve subap yaktığı söyleniyor. Brc veya landirenzo taktırın. Atikere bulaşmayın. Neden bilmiyorum benzin sarfiyatı daha fazla. Acaba yüksek devirde benzin takviyesi mi yapıyor bilmiyorum.

Teşekkürler Mehmet bey aracımda şuanda lavato var ama eskibir sistem sorunlu biraz.aslında benim tercihim lavato obd 2. ama sizin tavsiyelerinizi değerlendireceğim.

tarihinde Mustafa Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Teşekkürler Mehmet bey aracımda şuanda lavato var ama eskibir sistem sorunlu biraz.aslında benim tercihim lavato obd 2.

Herşeyden önemlisi çok iyi bir usta.
Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Sistem enjektör verimlliği önemli.3ohm enjekörler yarım gaza kadar iş görüyor.Tam gazda devamlı açık kalıyor.Firmadan çok enjektör ohmu önemli.Brc ve landi 2ohm kullanıyor bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Tüfekçi

30 derece düşük bu havalarda.daha da düşürmeyin bence

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Benim problemime hala çözüm bulamadılar bulunduğum şehirde 5 Atiker Yetkili Bayii var 3'üne gittim 3'ü de çok basit gibi görünmesine rağmen kesin olarak çözemediler. Sorun çok soğuk havalarda sabah erken yola çıkınca araç gaza geçince aracın bir müddet sonra gaz yememesi, teklemesi o sırada devir ibresi aşağı yukarı hareket ediyor çok soğuklarda genelde stop edebiliyor biraz soğuksa hafif gaz yemiyor ama yine de gidiyor hava iyiyse genelde hissetmiyorum yazın hiç sıkıntı hissetmiyorum. 10 ay önce zaten bayağı eskiyen enjektörler değişmişti akabinde Regülatör+ filtre takımları değişti son olarak 1.5 ay önce regulatör yine değişti ama sorun hafiflese de yine de soğuklarda yapıyor. Ama 1-2 km sonra normale dönüyor. Ustaya gittiğimde motor ısınmış olduğundan bilg. bağlar bağlamaz hiç problem yok diyor aracı bırakınca sabahleyin yüksek basınç hatası verdiğini söylüyorlar ayar yapıyorlar tamam diyorlar ama havalar soğuk olduğunda bakıyorum yine yapıyor hemen motor ikaz lambası yanıyor ve kendiliğinden birkaç kullanımda sönüyor....

Birde internette araştırdığımda geçiş ısısını 40 dereceye ayarlat dedi. Usta benimkini yanlış hatırlamıyorsam 35 derecede demişti 40 derece olsa yaz kış ne farkeder hava iyi olduğunda zaten bu ısıyı hemen bulur başka sakıncaları olabilir mi? Sanırım benim problem regülatör gazı ilk geçişte hemen ısısı yeterli gelmediğinden enjektörlere uygun şekilde gönderemiyor gibi...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

benzinde çalışınca  çiğ benzin kokusu var mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

40 derecede geçmesinin tek zararı benzinle gideceğin ilk çalıştırma mesafen uzar. O da çok fazla olmaz.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

benzinde çalışınca  çiğ benzin kokusu var mı?

Çok dikkat çekici bir koku hissetmiyorum...Dediğim gibi bulunduğum ildeki 3 farklı yetkili servise aracı akşamdan bıraktıp öyle bir şey olsa mutlaka söylerlerdi sanırım. Hatta son servis araca bakmadan daha biraz da hoş olmayan bir tavırla Hocam genelde bu sorunlar bujiden dinamodan kaynaklanıyor %80 i dedi. Ben de ona yeterki sorunu bulun ve şundan deyin dedim. Ertesi gün hocam yüksek basınç hatası veriyor ayar yaptık bu şekilde bir kullan olmazsa yine bakarız. hatta ona da dedim ben araştırdım dereceye 40 dereceye çıkarsak dedim gerek yok dedi. Eğer düzelmezse Regülatör, gaz kesici ve map sensörü değişecek bakacağız dedi. Zaten Regülatör değişmişti diğerleri de ne kadar mantıklı bilemiyorum. İnanın havalar ısınınca hiçbir sıkıntı olmuyor...

40 derecede geçmesinin tek zararı benzinle gideceğin ilk çalıştırma mesafen uzar. O da çok fazla olmaz.

Eğer dediğiniz gibiyse Hocam bu sefer 40 dereceye çıkarmaları için ısrar edeyim...Zaten mantıken havalar ısındıkça bu 40 dereceye daha kısa sürede ulaşacak ve lpg daha iyi çalışır duruma gelmiş olacak kışın ise en azından lpgye geçip tekleme yapacağına ve canımı sıkacağına iyice ısınıp benzinde giderim daha iyi...Zaten tekleme yapınca ben motor zarar görmesin diye 1 km gibi benzinle gidiyorum sonra gaza geçiyorum. Yeterki benzin sarfiyatı dışında başkaca bir sıkıntı çıkarmasın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Mura

40 derecede geçmesinin tek zararı benzinle gideceğin ilk çalıştırma mesafen uzar. O da çok fazla olmaz.

Bugün ustaya gittim aradan 2 hafta geçtiği için arabanın durumunu hatırlayamıyorum yine akşam bırak aracı dedi bende bugün bırakamayacağımı söyledim gelmişken en azından dereceyi 40'a çıkarmasını rica ettim sağolsun 40 dereceye ayarladı sorun olmayacağını söyledi. Motor ikaz lambasının da 1 nolu oksijen sensörünün devirinde düşüklük olduğu hatasını veriyor bunun lpg ile alakalı olmadığını belirtti muhtemelen sensörün kablosu su almış arada temassızlık yapıyor dedi. Zaten motor ikaz lambası yanıp sönüyordu kendi kendine. Oradan motor ustasına gittim durumu anlattım sensör kablosu hakkaten daha önce üst kapaktan sızan yağdan nasibini almış temizleyip geri taktı inş. problemler çözülmüş olur zamanla göreceğiz...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bugün ustaya gittim aradan 2 hafta geçtiği için arabanın durumunu hatırlayamıyorum yine akşam bırak aracı dedi bende bugün bırakamayacağımı söyledim gelmişken en azından dereceyi 40'a çıkarmasını rica ettim sağolsun 40 dereceye ayarladı sorun olmayacağını söyledi. Motor ikaz lambasının da 1 nolu oksijen sensörünün devirinde düşüklük olduğu hatasını veriyor bunun lpg ile alakalı olmadığını belirtti muhtemelen sensörün kablosu su almış arada temassızlık yapıyor dedi. Zaten motor ikaz lambası yanıp sönüyordu kendi kendine. Oradan motor ustasına gittim durumu anlattım sensör kablosu hakkaten daha önce üst kapaktan sızan yağdan nasibini almış temizleyip geri taktı inş. problemler çözülmüş olur zamanla göreceğiz...

İnşallah düzelmiştir.
Yorum bağlantısı
Recep Mura

İnşallah düzelmiştir.

Dün aracı eşim kullandı sabah erken saatte eskisinden daha kötü olduğunu benzine geçmek zorunda kaldığını söyledi çok canım sıkıldı:((( Bugün ben kullandım ama öğlene doğru kullandım aracı çok şükür hiç sıkıntı yapmadı motor ikaz lambası da yanmadı. Sanırım benim problemim tamamen soğukla alakalı ama nereden kaynaklanıyor bulamadık.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Enjektör hata zamanını 300 civarına yükseltin bir miktar sorununuz hallolacaktır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Regulator belli ısıya kadar düzgün çalışmıyor demekki

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Regülatör çok yukarı monte edilmişse yapabilir.Geç ısınır ve lpg gaz olmadan sıvı halde enjektörlere gelir.Enjektör hata zamanını yükseltirseniz enjektör hassasiyeti biraz olsun azalır, bu da teklemeyi azaltır.Bunlar tahmin tabi ki aracı görmek lazım.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Enjektör hata zamanını 300 civarına yükseltin bir miktar sorununuz hallolacaktır.

Bunu bir dahaki gidişimde ustaya çıtlatayım gerçi ustalar kendilerine akıl verenlerden pek hoşlanmazlar ama geçen zorla geçiş ısısını 40 dereceye çıkarttırdım ama değişmedi. aracı genelde eşim kullanıyor sabah 07.00 gibi ona hep denk geliyor ben kullandığımda 10-11 gibi sıkıntı olmuyor dün yaptı dedi eşim bugün aracı yeniden servise götürecektim bugün yapmadı deyince götürmedim. 

Regulator belli ısıya kadar düzgün çalışmıyor demekki

Regülatör 2. kez değişti şuan değişeli 1.5 ay oldu daha sorunlu mu bilemiyorum ama sisteme baktıklarında herşeyi normal görüyorlar aracı akşamdan bıraktığımda sabah soğukta farkediyorlar dedikleri yüksek basınç hatası ayar yaptık düzeldi ama sonra yine yapıyor ama ben tamamen soğukla alakalı olduğunu artık anladım yazın zaten en ufak sıkıntı olmuyor yalnızca uzun süre çalışmayınca çok soğuklarda veya havalar tam ısınmadan sabah erken saatlerde ilk çalışmada yapıyor sonra düzeliyor.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Regülatör çok yukarı monte edilmişse yapabilir.Geç ısınır ve lpg gaz olmadan sıvı halde enjektörlere gelir.Enjektör hata zamanını yükseltirseniz enjektör hassasiyeti biraz olsun azalır, bu da teklemeyi azaltır.Bunlar tahmin tabi ki aracı görmek lazım.

Bulunduğum ilde gittiğim 3.Atiker Yetkili Servisi, ilki Enjektörden dedi değiştirdik sorun devam etti diğeri regülatörden dedi değiştirdik düzeldi ama kış gelince soğuklar başlayınca yeniden nüksetti yeniden servise gittim 2-3 kez aracı akşamdan bıraktım defalarca ayar vb. yaptılar son olarak regülatörü yeniden değiştirdiler ama sonuç değişmedi. Atikerle irtibata geçip bu 3. servise gittim onlara da aracı bıraktım. ayar yaptık iyi dediler baktım yine yapıyor sonra gittim biz ne olduğunu unuttuk yeniden bırakın aracı bakalım dediler ama müsait değildim bırakamadım ama havalar ısınmaya başladığından ara ara yapıyor dediğim gibi hava sıcak olunca yapmıyor bence de dediğiniz gibi gazın ilk geçişte enjektörlere olması gibi gitmediğiyle alakalı sanırım...ama 3 farklı yetkili servisin bunları düşünememesi düşündürücü:(((

Regülatör çok yukarı monte edilmişse yapabilir.Geç ısınır ve lpg gaz olmadan sıvı halde enjektörlere gelir.Enjektör hata zamanını yükseltirseniz enjektör hassasiyeti biraz olsun azalır, bu da teklemeyi azaltır.Bunlar tahmin tabi ki aracı görmek lazım.

Bu işlem basit mi benim yapabileceğim bir şey midir? Yoksa kablo ile bilg. bağlayarak mı yapılıyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Recep hocam bu kadar uğraşma.

Sök at yeni bir LPG tesisatı taktır.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Recep hocam bu kadar uğraşma.

Sök at yeni bir LPG tesisatı taktır. 

Bunu başta yapmam lazımdı Hocam geç kaldık ilk ustaya o kadar söyledim bana yemin billah etti Hocam gereksiz yere masraf yapma senin sorun enjektörlerden dedi garanti verdi düzelmeyince Hocam Valla ben de ilk defa böyle birşeyle karşılaşıyorum dedi. Kızdım bir daha da oraya uğramadım. Şuana kadar yaptığım masrafla en kötü Atiker Tesisatını yenilerdim. Şu an ki durumla o ana dönebilsem kesinlikle dediğinizi yapardım çok büyük bir problem değil ama takıntı oldu bende maalesef:((( Birde bu kadar Atiker Yetkili servislerin böyle bir soruna çözüm bulamaması ilginç::)))

Dediğinizi de yapacağım ama korkuyorum aynı sorunun devam edebilme ihtimalinden bende bu durum olumsuz koşullandırma oluşturdu::(((

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...