İçeriğe Yönlendir

Atiker; Sorunlar, Yorumlar


Ali Tütün

Recommended Posts

Ünal Doğar

Atiker'i arayın Teknikten  Ali Beyle görüşeceğinizi söyleyin.Servisin yakınında olun şikayetlerinizi anlatın, hemen servise gidip tekrar aramanızı söyleyecektir.Orda adamlara bir fırça atacak daha sonra da uzaktan yardımla sizin araca merkezden bakacaklardır.Yanılmayayım ama Atikerin 400'den fazla bayisi var, her önüne gelene bayilik vermişler.Sorununuz bu şekilde çözülecektir.Birkaç arkadaşın sorununu böyle çözdük.Kolay gelsin, hakkınızı arayın.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Atiker'i arayın Teknikten  Ali Beyle görüşeceğinizi söyleyin.Servisin yakınında olun şikayetlerinizi anlatın, hemen servise gidip tekrar aramanızı söyleyecektir.Orda adamlara bir fırça atacak daha sonra da uzaktan yardımla sizin araca merkezden bakacaklardır.Yanılmayayım ama Atikerin 400'den fazla bayisi var, her önüne gelene bayilik vermişler.Sorununuz bu şekilde çözülecektir.Birkaç arkadaşın sorununu böyle çözdük.Kolay gelsin, hakkınızı arayın.

 Bulunduğum ilde 2 yetkili servisi gezdikten sonra son gittiğim ve araca montajı yapan yere rica ettim Atiker'e bir danışın belki onların başına böyle bir durum gelmiş ve çözmüşlerdir diye...Bizim böyle bir uygulamamız yok dedi siz başvurun dedi. Bende başımdan geçenleri detaylıca yazdım. Bana servise gidin ve bizimle irtibata geçmelerini söyleyin dediler bende  bunu dile getirdiğimi ancak olumsuz anıt aldığımı söyledim. Bunun üzerine dediğiniz gibi servisi fırçalamışlar bana randevu alın ve gidin ve bizi oradan arayın dediler. Aradım tabii servis bu sefer bana tepki gösterdi halbuki bana o zaman sen başvur diyorlardı başvurunca da sn bizi şikayet etmişsin dediler bende yaşadıklarımı yazdım dedim...Onlardan bir hayır gelmeyeceğini anlayınca Atikere benim oraya güvenim kalmadığını ve aracıma sağlıklı bakmayacaklarına inandığımı ve görüşme de tepki gösterdiklerini belirttim ve burada başka bir işin ehli servise yönlendirmelerini rica ettim. Bursa'dan Federal Otogazdan Bekir Beye yönlendirdiler oda beni burada başka bir servise yönlendirdiler durumu anlattım aracı bıraktım sabah bakmışla ayar yapmışlar tamamdır bir dene bakalım dediler havalar iyi olduğunda sıkıntı olmadı ama sabah erken saatlerde yola çıkıldığında soğuk durumuna göre tekledi veya hafif gaz yememeye devam etti. Tekrar gittim çok yoğunuz arabanın durumunu unuttuk yeniden bırakman lazım dediler bugün yine bıraktım ama yoğunlardı pek ilgilenemediler arac bıraktım ama açıkçası çok da umudum yok.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bugün aracı almaya gittim usta hiç problem yapmadı dedi zaten hava biraz ısınınca sıkıntı yapmıyor gibi. Ben de erken saatlerde hava soğukken yapıyor genelde dedim Hocam sabahın 7 sinde bakma imkanımız yok kışın yaparsa yine getirirsin dedi. Neyse gittiği yere kadar gitsin olmadı bu Atikerden kurtulup bizim araçlara en uyumlu herşeyden önce iyi montaj yapan bir yere gidip iyi bir kit taktırmak lazım...Bu arada önceki servis enjektörleri değiştirirken bana daha iyi diye WentGas takmıştı gittiğim diğer 2 servis bu enjektörlerin bu sisteme randımanlı uymayacağını söylüyor taktıralı daha bir sene olmadı böyle bir şey var mı acaba? Nasıl bir servis anlayışı anlamadım hepsi yetkili servis ama mutlaka biri diğerinin tam tersini söylüyor::(((

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

O enjektörler sisteme çok iyi uyar hatta Atikerinkinden kalitelidir.Burda olsaydınız sorununuzu çözerdik.Herhangi bir lpgciye gidip beni arasanız programla ilgili tavsiyelerde bulunabilirim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik
Merhaba arkadaşlar

 

tam 2 ay önce 2004 model Ford Fiesta 1.4 otomatik aracıma atiker nanofast lpg kiti taktırdım.

 

Benzinde şehir içi-dışı karışık benzin tüketimi 7lt idi.

 

LPG de ise şehir içi 9,5lt, şehirler arası 6,9 lt tüketimim var.

 

Lpg taktırmadan önce benzin deposunu fulletmiştim ve sadece 100km yol yapmıştım.Ardından lpg takılmıştı.

 

Günde 2 defa kontak açıyorum ve ortalama 1km gittikten sonra benzinden lpg ye geçiyor. (termostat 35Cye ayarlı).

 

60günx2= 120 defa kontak açma yani; 120 km ile benzinde gitmiş oluyorum, düz hesap 150km diyelim.

 

Dün akşam benzin ışığım yandı. Lpg taktırmadan önce 8lt benzin harcamış olsam ve dün ışık yandığında da depoda 9 lt benzin kalmış olsa (yaklaşık o kadar kalıyordu) 8+9lt = 17lt benzin tüketim+depoda kalan olur. Depom 45lt benzin alıyor. 45-17=28lt benzin tüketimim olmuş oluyor.

 

2 ay gibi bir sürede 150km benzin ile yol yaparak 28lt benzin harcamak bana çok garip geldi, çok fazla değil mi? Sizin tüketim verileriniz nasıl?

 

Not: lpg tankımı hiç bir zaman bitirene kadar kullanmadım, lpg tankım 33lt ve ortalama 27-28lt gibi tüketimden sonra depom fullenmiştir. Ve hiç bir zaman lpg bitip benzine geçince lpg sisteminden bir uyarı gelmemiştir. Öyle bir uyarı hiç almadım, dediğim gibi lpg tankım tam boşaldığında depo fullettiğim hiç olmamıştır. Her fullettiğimde tankta minimum 5-6 lt lpg olmuştur.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Merhaba arkadaşlar

tam 2 ay önce 2004 model Ford Fiesta 1.4 otomatik aracıma atiker nanofast lpg kiti taktırdım.

Benzinde şehir içi-dışı karışık benzin tüketimi 7lt idi.

LPG de ise şehir içi 9,5lt, şehirler arası 6,9 lt tüketimim var.

Lpg taktırmadan önce benzin deposunu fulletmiştim ve sadece 100km yol yapmıştım.Ardından lpg takılmıştı.

Günde 2 defa kontak açıyorum ve ortalama 1km gittikten sonra benzinden lpg ye geçiyor. (termostat 35Cye ayarlı).

60günx2= 120 defa kontak açma yani; 120 km ile benzinde gitmiş oluyorum, düz hesap 150km diyelim.

Dün akşam benzin ışığım yandı. Lpg taktırmadan önce 8lt benzin harcamış olsam ve dün ışık yandığında da depoda 9 lt benzin kalmış olsa (yaklaşık o kadar kalıyordu) 8+9lt = 17lt benzin tüketim+depoda kalan olur. Depom 45lt benzin alıyor. 45-17=28lt benzin tüketimim olmuş oluyor.

2 ay gibi bir sürede 150km benzin ile yol yaparak 28lt benzin harcamak bana çok garip geldi, çok fazla değil mi? Sizin tüketim verileriniz nasıl?

Not: lpg tankımı hiç bir zaman bitirene kadar kullanmadım, lpg tankım 33lt ve ortalama 27-28lt gibi tüketimden sonra depom fullenmiştir. Ve hiç bir zaman lpg bitip benzine geçince lpg sisteminden bir uyarı gelmemiştir. Öyle bir uyarı hiç almadım, dediğim gibi lpg tankım tam boşaldığında depo fullettiğim hiç olmamıştır. Her fullettiğimde tankta minimum 5-6 lt lpg olmuştur.

peki benzin aldınız mı ışık yanınca? 2 ayda kaç km yol yaptınız toplam?Misal benim C-max lpg tükettiği halde benzin tüketiyormuş gibi kalan menzil azalıyor. Bence depoyu fulleyip ölçün benzin tüketimini, kırmızı uyarı ışığına aldanmayın.
Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik

peki benzin aldınız mı ışık yanınca? 2 ayda kaç km yol yaptınız toplam?Misal benim C-max lpg tükettiği halde benzin tüketiyormuş gibi kalan menzil azalıyor. Bence depoyu fulleyip ölçün benzin tüketimini, kırmızı uyarı ışığına aldanmayın.

lpg taktırdıktan sonra 3.279 km yol yaptım. 600+600km şeklinde 1 kere şehirler arası kullanımım oldu. Diğer şehirler arası kullanımım 80+80km şeklinde ve yaklaşık 5-6 defa olmuştur. Diğer tüm kullanımlar şehir içidir. Dediğiniz gibi olsaydı 1-2 hafta sonra benzin ışığının yanmış olması lazımdı.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

lpg taktırdıktan sonra 3.279 km yol yaptım. 600+600km şeklinde 1 kere şehirler arası kullanımım oldu. Diğer şehirler arası kullanımım 80+80km şeklinde ve yaklaşık 5-6 defa olmuştur. Diğer tüm kullanımlar şehir içidir. Dediğiniz gibi olsaydı 1-2 hafta sonra benzin ışığının yanmış olması lazımdı.

Şunu da ekleyeyim menzil düşüyor atıyorum 225 km iken uzun yol yapıp 80'e düşünce ışık yanıyor aracı stop edip sabah kontağı açınca bakıyorum ışık sönmüş 210 km olmuş menzil. Yani arada depodaki benzini tekrar yoklayıp tekrar hesap yapıyor araç. Sende de öyle olmuş olabilir...
Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik

Şunu da ekleyeyim menzil düşüyor atıyorum 225 km iken uzun yol yapıp 80'e düşünce ışık yanıyor aracı stop edip sabah kontağı açınca bakıyorum ışık sönmüş 210 km olmuş menzil. Yani arada depodaki benzini tekrar yoklayıp tekrar hesap yapıyor araç. Sende de öyle olmuş olabilir...

Benim aracımda malesef yol bilgisayarı yok, Bugün 30tl lik benzin alıp gözlemleyeceğim. Benzin ibresi dijital, bakalım ne kadarlık bir oynama olacak

Yorum bağlantısı
Recep Mura

O enjektörler sisteme çok iyi uyar hatta Atikerinkinden kalitelidir.Burda olsaydınız sorununuzu çözerdik.Herhangi bir lpgciye gidip beni arasanız programla ilgili tavsiyelerde bulunabilirim.

 

Zaten enjektörleri değiştirirken takan yetkili servis bu Atikerinkinden daha iyi demişti. Ancak diğer iki yetkili servis bu sistemde ileride sana sıkıntı çıkarabilir dedi. Ve pek önermediler hatta Valtek enjektörler daha iyi dedi. Açıkçası üçü de yetkili Atiker Servisi kime güvenip inanacağımı şaşırdım. Ustalar kendilerine ya ben böyle birşey duydum şundan olabilir mi deyince bile tepki veriyorlar....Araçta sıcakken en ufak sıkıntı yok o nedenle illaki soğukta ve ilk çalıştırmada ilk gaza geçtikten kısa süre sonra bakmak gerekiyor...

Yorum bağlantısı
Fatih İzbudak

Benim problemime hala çözüm bulamadılar bulunduğum şehirde 5 Atiker Yetkili Bayii var 3'üne gittim 3'ü de çok basit gibi görünmesine rağmen kesin olarak çözemediler. Sorun çok soğuk havalarda sabah erken yola çıkınca araç gaza geçince aracın bir müddet sonra gaz yememesi, teklemesi o sırada devir ibresi aşağı yukarı hareket ediyor çok soğuklarda genelde stop edebiliyor biraz soğuksa hafif gaz yemiyor ama yine de gidiyor hava iyiyse genelde hissetmiyorum yazın hiç sıkıntı hissetmiyorum. 10 ay önce zaten bayağı eskiyen enjektörler değişmişti akabinde Regülatör+ filtre takımları değişti son olarak 1.5 ay önce regulatör yine değişti ama sorun hafiflese de yine de soğuklarda yapıyor. Ama 1-2 km sonra normale dönüyor. Ustaya gittiğimde motor ısınmış olduğundan bilg. bağlar bağlamaz hiç problem yok diyor aracı bırakınca sabahleyin yüksek basınç hatası verdiğini söylüyorlar ayar yapıyorlar tamam diyorlar ama havalar soğuk olduğunda bakıyorum yine yapıyor hemen motor ikaz lambası yanıyor ve kendiliğinden birkaç kullanımda sönüyor....

Birde internette araştırdığımda geçiş ısısını 40 dereceye ayarlat dedi. Usta benimkini yanlış hatırlamıyorsam 35 derecede demişti 40 derece olsa yaz kış ne farkeder hava iyi olduğunda zaten bu ısıyı hemen bulur başka sakıncaları olabilir mi? Sanırım benim problem regülatör gazı ilk geçişte hemen ısısı yeterli gelmediğinden enjektörlere uygun şekilde gönderemiyor gibi...

Benzer bir sorun pug106 da ve focus1 de başıma geldi 106dan tecrübeli olduğum için focusta gidip ateşleme kablolarını değiştirdim ve sorun ortadan kaktı. şöyle ki benzinde hiç sorun olmamasına rağmen lpg de tekleme devir saati dalgalanması stop etme vb sorunlarla karşılaşıyordum 106 da çok uğraştım en son atiker bayii kendisi gidip bir takım ateşleme kablosu aldı benden kurtulmak için ve sorun ortadan kaktı. 60 tlye halloldu. focus araçta da başıma gelince o da atiker kitti hiç atiker servisine gitmeden kendi ustama gittim ve ateşleme kablolarını değiştirdim onda da sorun düzeldi. ama bu demek değildir ki sizin sorununuz da ateşleme kablolarından, ateşleme sistemindeki başka elemandan da olabilir buji bobin gibi. sorun gerçekten lpgden de olabilir. denemenizde fayda var. ustalar hep ateşleme sistemindeki çok küçük bir arızayı bile lpg affetmez derler aklınızda bulunsun.

Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik

 

Merhaba arkadaşlar
 
tam 2 ay önce 2004 model Ford Fiesta 1.4 otomatik aracıma atiker nanofast lpg kiti taktırdım.
 
Benzinde şehir içi-dışı karışık benzin tüketimi 7lt idi.
 
LPG de ise şehir içi 9,5lt, şehirler arası 6,9 lt tüketimim var.
 
Lpg taktırmadan önce benzin deposunu fulletmiştim ve sadece 100km yol yapmıştım.Ardından lpg takılmıştı.
 
Günde 2 defa kontak açıyorum ve ortalama 1km gittikten sonra benzinden lpg ye geçiyor. (termostat 35Cye ayarlı).
 
60günx2= 120 defa kontak açma yani; 120 km ile benzinde gitmiş oluyorum, düz hesap 150km diyelim.
 
Dün akşam benzin ışığım yandı. Lpg taktırmadan önce 8lt benzin harcamış olsam ve dün ışık yandığında da depoda 9 lt benzin kalmış olsa (yaklaşık o kadar kalıyordu) 8+9lt = 17lt benzin tüketim+depoda kalan olur. Depom 45lt benzin alıyor. 45-17=28lt benzin tüketimim olmuş oluyor.
 
2 ay gibi bir sürede 150km benzin ile yol yaparak 28lt benzin harcamak bana çok garip geldi, çok fazla değil mi? Sizin tüketim verileriniz nasıl?
 
Not: lpg tankımı hiç bir zaman bitirene kadar kullanmadım, lpg tankım 33lt ve ortalama 27-28lt gibi tüketimden sonra depom fullenmiştir. Ve hiç bir zaman lpg bitip benzine geçince lpg sisteminden bir uyarı gelmemiştir. Öyle bir uyarı hiç almadım, dediğim gibi lpg tankım tam boşaldığında depo fullettiğim hiç olmamıştır. Her fullettiğimde tankta minimum 5-6 lt lpg olmuştur.

 

en son 10 gün önce 25 tl lik benzin aldım, yine ışık yandı. O zamandan bu zamana tam 15 defa motor soğukken kontak açtım, yani 1km önce benzinden lpgye geçtiğini varsayarsak 15km benzinle kullandım, 25TLye 15km benzinle yol yapmak ne kadar doğru olabilir ki??

Yorum bağlantısı
Recep Mura
(düzenlendi)

Benzer bir sorun pug106 da ve focus1 de başıma geldi 106dan tecrübeli olduğum için focusta gidip ateşleme kablolarını değiştirdim ve sorun ortadan kaktı. şöyle ki benzinde hiç sorun olmamasına rağmen lpg de tekleme devir saati dalgalanması stop etme vb sorunlarla karşılaşıyordum 106 da çok uğraştım en son atiker bayii kendisi gidip bir takım ateşleme kablosu aldı benden kurtulmak için ve sorun ortadan kaktı. 60 tlye halloldu. focus araçta da başıma gelince o da atiker kitti hiç atiker servisine gitmeden kendi ustama gittim ve ateşleme kablolarını değiştirdim onda da sorun düzeldi. ama bu demek değildir ki sizin sorununuz da ateşleme kablolarından, ateşleme sistemindeki başka elemandan da olabilir buji bobin gibi. sorun gerçekten lpgden de olabilir. denemenizde fayda var. ustalar hep ateşleme sistemindeki çok küçük bir arızayı bile lpg affetmez derler aklınızda bulunsun.

Fatih Bey, teşekkür ederim son gittiğim yetkili servisteki ustaya durumu anlatınca bana biraz da sert ve imalı bir şekilde Hocam senin gibi bir sürü insan geliyor böyle şikayetlerle genelde %70 lpg harici yerlerde problem çıkıyor dedi. Bende keşke öyle çıksa da çözümünü bulsam dedim. Muhtemelen bujilerdendir dedi. Bende yeni kontrol ettirdiğim motor ustasının bir sıkıntı olmadığını söylediğini anlattım. Hatta Atikerin buji seçtiğini genelde bizim araçlarda FOMOCO bujilerin daha iyi olduğunu söyledi. Aracı bıraktım ben muhtemelen ateşleme sisteminde hata olduğunu söyleyecek diye beklerken hiç bir sorun yok ayar yaptık bir deneyin dedi. İkinci bırakışımda da maalesef hiç sorun yapmamış ki zaten dediğim gibi sıcaklarda neredeyse hiç yapmıyor bunun derdi soğukken...

Neyse havalar ısındığından şu sıralar yapmadığı için rahatım. Hatta hep kaliteli gaz alıyordum şuan yakınımda bulunan ve bir çok lüks aracın bile gaz aldığı yerden aldım ondan mıdır bilmiyorum neredeyse hiç yapmadı bir ara hava yine biraz soğuktu çok hafif yaptı ama benzine geçiş yapmak zorunda kalmadan bir müddet sonra düzeldi.

3 farklı Atiker Yetkili servisin çözüm bulamadığına göre sorun belki dediğiniz gibi belki de çok basit, lpg harici bir yerden kaynaklanıyor da olabilir...

tarihinde Recep Mura tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Kabasakal

Abiler Merhaba.İstanbulda Bildiğiniz Hareket Halinde İken Ayar Yapan Yer var mı Adres yada ilçe ve firma şirket ismi verirseniz sevinirim.Tercihen Anadolu Yakası

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Herkese selamlar,

Atiker takıldı araca. Gaz lambası ötmeden gaz doldurmak mı lazım? yoksa gaz tamamen bitirmek riskli bir durum mu?

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Zetec motorlarda Atiker enjektör soketlerinin sırası nedir?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Herkese selamlar,

Atiker takıldı araca. Gaz lambası ötmeden gaz doldurmak mı lazım? yoksa gaz tamamen bitirmek riskli bir durum mu?

 

Genelde gaz bitmeden doldurmanın iyi olduğunu söylerler. Ben imkan olursa bitirmeden alırım imkan olmazsa ki bazen uzun yolda gaz bitiyor uygun istasyon bulamadığımda bulana kadar benzinle devam ediyorum. Gaz bitince uyarı verdikten sonra gaz almanın ciddi bir sıkıntı oluşturacağını sanmıyorum. Burada yazdıklarım profesyonel bilgi değildir kişisel görüşümdür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erol Yapıcı

Benim problemime hala çözüm bulamadılar bulunduğum şehirde 5 Atiker Yetkili Bayii var 3'üne gittim 3'ü de çok basit gibi görünmesine rağmen kesin olarak çözemediler. Sorun çok soğuk havalarda sabah erken yola çıkınca araç gaza geçince aracın bir müddet sonra gaz yememesi, teklemesi o sırada devir ibresi aşağı yukarı hareket ediyor çok soğuklarda genelde stop edebiliyor biraz soğuksa hafif gaz yemiyor ama yine de gidiyor hava iyiyse genelde hissetmiyorum yazın hiç sıkıntı hissetmiyorum. 10 ay önce zaten bayağı eskiyen enjektörler değişmişti akabinde Regülatör+ filtre takımları değişti son olarak 1.5 ay önce regulatör yine değişti ama sorun hafiflese de yine de soğuklarda yapıyor. Ama 1-2 km sonra normale dönüyor. Ustaya gittiğimde motor ısınmış olduğundan bilg. bağlar bağlamaz hiç problem yok diyor aracı bırakınca sabahleyin yüksek basınç hatası verdiğini söylüyorlar ayar yapıyorlar tamam diyorlar ama havalar soğuk olduğunda bakıyorum yine yapıyor hemen motor ikaz lambası yanıyor ve kendiliğinden birkaç kullanımda sönüyor....

Birde internette araştırdığımda geçiş ısısını 40 dereceye ayarlat dedi. Usta benimkini yanlış hatırlamıyorsam 35 derecede demişti 40 derece olsa yaz kış ne farkeder hava iyi olduğunda zaten bu ısıyı hemen bulur başka sakıncaları olabilir mi? Sanırım benim problem regülatör gazı ilk geçişte hemen ısısı yeterli gelmediğinden enjektörlere uygun şekilde gönderemiyor gibi...

Aradan epey bir zaman geçmiş, sorunu çözebildiniz mi bilmiyorum ama benzer sorunu bir arkadaşım Ford Fusion aracında yaşıyordu.

Araç iki ay serviste kaldı, 3000 TL'ye yakın para harcadı sorunu çözemedi. En sonunda sistemi taktıdrdığı yere gitti, anahtarları adamın önüne attı, sende başladı sen bitireceksin diye rest çekti. Usta baktı ki bizimki sıyırmış  kendi yanından ayrılıp dükkân açan eski ustasına yönlendirdi, o usta sorunu çözdü. Sorun Oringlerde imiş(araçta nerede bulunur bilmem, arkadaş manifolt gibi birşeyler dedi :fiuw: )

Toplam maliyet 50 TL işçilik+ 71 TL Oring.

Bazen sorun hiç ummadık yerde çıkar, çözümü de korkulandan çok ucuzdur.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Aradan epey bir zaman geçmiş, sorunu çözebildiniz mi bilmiyorum ama benzer sorunu bir arkadaşım Ford Fusion aracında yaşıyordu.

Araç iki ay serviste kaldı, 3000 TL'ye yakın para harcadı sorunu çözemedi. En sonunda sistemi taktıdrdığı yere gitti, anahtarları adamın önüne attı, sende başladı sen bitireceksin diye rest çekti. Usta baktı ki bizimki sıyırmış  kendi yanından ayrılıp dükkân açan eski ustasına yönlendirdi, o usta sorunu çözdü. Sorun Oringlerde imiş(araçta nerede bulunur bilmem, arkadaş manifolt gibi birşeyler dedi :fiuw: )

Toplam maliyet 50 TL işçilik+ 71 TL Oring.

Bazen sorun hiç ummadık yerde çıkar, çözümü de korkulandan çok ucuzdur.

Teşekkür ederim sorun çözülmedi ancak zaten yazın sıkıntı yapmıyor kışın soğuklarda yaşadığım problem kışın muhtemelen yeniden tekrarlayacaktır. Acaba arkadaşınızın yaşadığı problem de yaz kış farkediyor mu? 

Yorum bağlantısı
Erol Yapıcı

Yaz-kış farkediyormuydu bilmiyorum ama araç ısınana kadar yaptığını söylemişti. Gittiği son usta olasılıkları şöyle saymış;

1- Boğaz kelebeği

2- Subaplar

3- Manifold Oringleri.

Boğaz kelebeği değişmiş yenisi takılmış yaklaşık 3000 TL harcadığı zaman. O zaman usta "ucuzundan başlayalım, zaten canın yanmış..." demiş Oringleri değiştirmiş, sorun çözülmüş. Soğukken yaptığına göre kışın da yapıyordu diye düşünüyorum(arkadaşla çok seyrek görüşme fırsatımız oluyor ama rastlaşırsak onu da sorarım.)

 

Benim araca (ki 5 yıldır bende) LPG taktırma konusunda tereddütte idim şimdi tamamen vazgeçtim. Nedenleri;

1- LPG nedeni ile yaşanan sorunlar,

2- Aracı az kullanıyor olmam (5 yılda 45.000 Km. Hele son 1 yılda sadece 5.000 Km. Kayınvalide yazlığını satarsa o kadar da olmayacak :biggrin:)

3- Aracın düşük yakıt sarfiyatı (5,6 lt/100Km. Dilimi ısırayım :tongue: , nazar değecek :))

 

Akşam oturdum hesapladım. LPG taktırırsam yaklaşık %25 tasarruf edeceğim. Onu da servise git ayar yaptır, şu parça arızalı değiştir, bizden değil mekanikçine git, bizden değil LPG'cine git, sinirlerin bozuldu doktora git vizite ücreti öde, eczaneye git sinir ilacı al... şeklinde harcarım.

Sonuç: Sıfıra sıfır, elde var sıfır. Bence değmez ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ömer Türkşanlı

Aracıma yazılım yaptırdıktan sonra malum regülatörün basıncı yetmemekte. 1500 milibar başka markaların regülatörü uyar mı?

Atikerin büyük regülatörü var mıdır?

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Chip işlemi sonrası malum turbo basıncı arttığı için lpg gaz yetiştirememekte, Brc sistemlerde ki gibi Atikerin büyük ya da basıncı fazla regülatörü var mıdır?

Başka markaların 1,5 barlık regülatörü uyar mı?

 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Chip işlemi sonrası malum turbo basıncı arttığı için lpg gaz yetiştirememekte, Brc sistemlerde ki gibi Atikerin büyük ya da basıncı fazla regülatörü var mıdır?

Başka markaların 1,5 barlık regülatörü uyar mı?

Aynı sorunuz bu konuda da var. Konunuz birleştirilmiştir. Bu konudan devam edelim.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Atikerin de süper regülatörü var ama önermem.Zavoli, mgs,Landi lsı den birini taktırın fiyatına göre iyi iş yapan uzun ömürlü ürünler.Atiker sisteme üçü de uyum sağlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...