İçeriğe Yönlendir

Şehir içinde hangisi performanslı?


Bora Akbaş

Recommended Posts

Bora Akbaş

Arkadaşlar,ben şehir içinde bu iki motordan hangisinin daha performanslı olduğunu merak ediyorum.Bu iki motoruda deneyip , kıyaslayan ve edindiği izlenimleri paylaşmak isteyen arkadaşlarımızdan fikirlerini almak istiyorum. Bende Ti-VCT 115 Ps 155 Nm tork Focus var ve bu motora ilişkin şehir içi performans izlenimlerimle sizlerinkileri kıyaslamak istiyorum.İlgi gösteren tüm arkadaşlara şimdiden çok teşekkür eder,saygılarımı sunarım. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Dizeli benzinli gibi kullanamazsınız. Ama benzinliyi dizel gibi kullanıyorsanız o zaman dizelin performansı daha yüksek olarak algılanabilir. Benzinliyi performanslı kullanınca içerdekiler korkar, siz yarıştayım sanabilirsiniz, dizelde öyle olmadığı için performans yüksek sanılıyor. Sonuçta 109HP dizel, 115 HP benzinli. 0-100 degerlerine bakın.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Dizeli benzinli gibi kullanamazsınız. Ama benzinliyi dizel gibi kullanıyorsanız o zaman dizelin performansı daha yüksek olarak algılanabilir. Benzinliyi performanslı kullanınca içerdekiler korkar, siz yarıştayım sanabilirsiniz, dizelde öyle olmadığı için performans yüksek sanılıyor. Sonuçta 109HP dizel, 115 HP benzinli. 0-100 degerlerine bakın.

Size bişey söyleyeyim,kimse bilmiyor bunu,Benzinli arabanın 0-50 km hızlanması 10.8 sn,dizelin 10.9 sn.Ama Benzinli focusun 50-100 hızlanması 13.3 iken dizel focusun 10.9.Yani ara hızlanması Dizelin çok yüksek.Düşünsenize siz 4150 devir yapıp 155 tork alabilirken Dizel daha 1750 devirde 240 tork alıyır. Siz 6000 devirde ancak 115 ps ye ulaşabilirken Dizel 4000 devirde çoktan 109 PS gücü almış oluyor. Sonuçta şehir içinde sürekli hiç durmadan gidemeyeceğinize göre şehir içinde performans şampiyonu TDCI Focus değilmidir?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

0-100 hangisinde daha iyi ise o şehir içinde daha seridir.

Dizelle aynı serilikte olayım derseniz 4500 devir üzeri kullanmanız gerekli. Aksi halde dizele yetişemessiniz. Bunun sonucu benzinde aşırı tüketim ile karşılaşırsınız. Dizeli seri kullandığınızda yakıtı pek fazla arttırmaz ama benzini seri kullandığınızda tüketim çok fazla artar. Çünkü elde ettiğini güç yüksek devirde ve motor aşırı devir çeviriyor.

Bildiğimiz gibi şehir içinde motor devamlı bir kütleyi hareket ettirmeye, hızlandırmaya çalışıyor. Hangi motor daha iyi çeker, tabiki yüksek torka sahip olan. 240 nm torkun kasayı kaldırması ayrı, 155nm torkun kasayı kaldırması ayrı.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
0-100 hangisinde daha iyi ise o şehir içinde daha seridir.

Dizelle aynı serilikte olayım derseniz 4500 devir üzeri kullanmanız gerekli. Aksi halde dizele yetişemessiniz. Bunun sonucu benzinde aşırı tüketim ile karşılaşırsınız. Dizeli seri kullandığınızda yakıtı pek fazla arttırmaz ama benzini seri kullandığınızda tüketim çok fazla artar. Çünkü elde ettiğini güç yüksek devirde ve motor aşırı devir çeviriyor.

Bildiğimiz gibi şehir içinde motor devamlı bir kütleyi hareket ettirmeye, hızlandırmaya çalışıyor. Hangi motor daha iyi çeker, tabiki yüksek torka sahip olan. 240 nm torkun kasayı kaldırması ayrı, 155nm torkun kasayı kaldırması ayrı.

Peki alt devirlere dizel daha çabuk mu çıkıyor.Yani az önce yukarıda da yazdığım gibi 0-50 hızlanması dizelin benzinliyle neredeyse aynı ama 50-100 hızlanmada dizel benzinliden çok hızlı. Bu durmda alt devirde hızlanmada da çok büyük bir fark var anlamına geliyor bu.Yani benzinliden çok daha çabuk biçimde 1750 devire ulaşıyor tdci motor.Yanılıyormuyum?

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez
Peki alt devirlere dizel daha çabuk mu çıkıyor.Yani az önce yukarıda da yazdığım gibi 0-50 hızlanması dizelin benzinliyle neredeyse aynı ama 50-100 hızlanmada dizel benzinliden çok hızlı. Bu durmda alt devirde hızlanmada da çok büyük bir fark var anlamına geliyor bu.Yani benzinliden çok daha çabuk biçimde 1750 devire ulaşıyor tdci motor.Yanılıyormuyum?

50-100 hızlanması (rolling) tamamen tork ile alakalıdır. Motorun çevirme kuvveti yüksek olduğundan (tork) dizel araç daha çabuk ara hızlanma değerlerine sahiptir. Benzinli araç ile biraz fazla yakmak koşuluyla (maksimum tork- beygir gücü devirleri) ara hızlanmada tatminkar sonuçlar alınabilir, devir dizele göre daha yüksek olduğundan araba içindekilerin tırsması da muhtemeldir.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
50-100 hızlanması (rolling) tamamen tork ile alakalıdır. Motorun çevirme kuvveti yüksek olduğundan (tork) dizel araç daha çabuk ara hızlanma değerlerine sahiptir. Benzinli araç ile biraz fazla yakmak koşuluyla (maksimum tork- beygir gücü devirleri) ara hızlanmada tatminkar sonuçlar alınabilir, devir dizele göre daha yüksek olduğundan araba içindekilerin tırsması da muhtemeldir.

Dizel motor hızı hissettirmiyor mu yani?Orayı anlayamadım?Benzinlide 155 torku alacağım diye devri 6000 e çıkartırsanız en fazla 10 km sonra deponun yarısını yakmış olursunuz,çünkü çok ama çok benzin yakıyor TI-VCT motor. Ara hızlanmalardaki isteksizlik çk fazla.Özellikle rampalarda son derece can sıkıcı sonuçlar alıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Dizel motor hızı hissettirmiyor mu yani?Orayı anlayamadım?Benzinlide 155 torku alacağım diye devri 6000 e çıkartırsanız en fazla 10 km sonra deponun yarısını yakmış olursunuz,çünkü çok ama çok benzin yakıyor TI-VCT motor. Ara hızlanmalardaki isteksizlik çk fazla.Özellikle rampalarda son derece can sıkıcı sonuçlar alıyorsunuz.

TDCI torkunu, çekişini çok net hissettirir. Zaten çekiyorda. Gaza yüklendiğinizde 1500 devirlerde çekiş başlıyor. 3500 devirden sonra tork bitiyor derken hp başlıyor. Tork çok fazla düşmüyor tabi. Hp ile tork birleşince patinaja düşebiliyor.

Focus 109hp tdci'da gaza yüklenince 1. ve 2. viteslerde 3500 devirden sonra patinaja geçebilir. O derece... Yani yüksek tork tekerleri çevirecem diyor, araba gelemesse patinaj çekerim yine tekerleri çeviririm diyor. Kararlılık söz konusu.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dizel 1 numara, gittikçede gelişiyorlar, tork olayı benzinliyle olan en büyük farkı, bunu ancak büyük hacimli yada turbolu benzinli motorlarla alabilirisiniz, örneğin subaru impreza sti 2.5 turbo benzinli 300ps 407mn tork, koltuğa yapıştırır, fakat görüldüğü üzre hacim çok, 6000 devirde 300 hp veriyor, bunun yakıtını bilmiyorum ama eski impreza wrx seri kullanımda 100km de 20lt den fazla benzini içiyor, ama okadar ivme varki gaza yüklendiğinizde ön koltukta oturan ön konsolu tutupta kendini öne çekmekte zorlanıyor, şahsen denedim, bir arkadaşın izmirde imprezası var, bir bastı korktum resmen. Buna karşılık subaru outback dizel 2.0 motor 150hp 3600 devirde, tork 350Nm ve 1800 devirde, görüldüğü üzre dizel küçük hacimle nerdeyse aynı torku veriyor tabi bunların dahada güçlüleri vardır, ben örnek olarak söyledim, bu aralar subaruya özelliklede forester dizele takmış durumdayımda :unsure:

http://www.subaru.com.tr/images/foresterdi...040a%5B1%5D.jpg

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Orta sınıf 1,6-2,0 litre araçlarda:

1. 0-50km/h gibi hızlanma zamanlarına bakınca, 200 beygirlik turbo arabalar ile 100 beygirlik arabalar bile nerede ise aynıdır , zira rüzgar direnci henüz yoktur, tamamen araç ağırlığı ön plandadır ve araçların tümü (aynı sınıfta) nerede ise aynıdır, ayrıca henüz devir fazla yükselmediği için, o devirlerde üretilen motor güçleri çok çok farklı değildir.

2. 50km/h ten sonra rüzgar direnci artar (88km/h ten sonra fena halde katlanarak) , motor güç ve torku farkı hissedilmeye başlar.

3. Son dişli oranı da etkilidir, model dizaynından ileri gelen tasarım ile, ara hızlanması düşük olan aracın son sürati artar, yani her disiplinde en iyisini elde edemessiniz.

4. Ara hızlanma değerine bakacak olursak, 1.3lt turbo diesel bir araç, 2.0lt atmosferik benzinliden iyi çıkabilir, ama 1.3 ün soluğu 120km/h da kesilir.

5. Şehiriçinde ara hızlanmada tdci motor, atmosferik benziliden daha atak olacaktır, bu normal olduğu kadar, konfor seviyesi de o ölçüde düşük olacaktır ki , bu da normaldir. Yayık ayranı gibi çalkalanması ve motor gürültüsü gibi...

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Aynı hacimde ikiside turbolu olsun o zaman karşılaştıralım, birisi turbolu diğeri atmosferik iki motor karşılaştırması bana pek doğru gelmiyor.

Ama merak etmeyin TDCİ daha performanslı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İkiside aynı hacimde ve turbolu olsalar dahi dizelin torku yine fazla olacak galiba.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Doğru vites oranları falan fark olucaktır mutlaka, ama dizelin sıkıştırma oranı her şekilde benzinliden fazla olacağına göre mutlaka tork daha düşük devirde bile fazla olmazmı acaba?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Birbirlerinin aralarında birbirlerine göre performanslı olabilirler ama bu motorlar performasn için değiller. Ekonomik amaclı motorlar. Günümüz hız şartlarında normal, arac motoru için sağlıklı bir şekilde yolculuk yapabileceğimiz araclardır.

Biraz pefrormansı hissetmek için benzinli arac 160, dizel ise 140 hp'den aşağı olmamalıdır. 100-110 hp lik motorlar anca kasasını taşır.

Yorum bağlantısı
Arkın Argun

Helede şimdi çift turbolu dizeller geliyorki ş.içinde kralını tanımazlar

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Helede şimdi çift turbolu dizeller geliyorki ş.içinde kralını tanımazlar

:) onları hiç karıştrma bence, benzinlilere yazık olucak vallahi.

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Şehir içini bilmiyorum ama virajlı bir dağ yolunda bence benzinli çok daha kullanışlı. geçenlerde şehir dışında bahsettiğim şekilde bir yolun da bulunduğu bir güzergahta yolculuk etmek için 2009 model bir focus tdci kiraladım. düzlükte süper çekiyordu araç ama virajlı yollarda beni mahvetti. 3. viteste giderken virajı almak için iyice yavaşlamak gerekiyor sonra 2. vitese düşünce devir kendini toplayana ve turbo devreye girene kadar bir türlü araç çekmiyor. o yollarda benim 2000 model focusu çok aramıştım o gün. benim araç olsaydı o 40-50 km lik virajlı yolu hiç vites değiştirmeden sabit 3. viteste giderdim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Şehir içini bilmiyorum ama virajlı bir dağ yolunda bence benzinli çok daha kullanışlı. geçenlerde şehir dışında bahsettiğim şekilde bir yolun da bulunduğu bir güzergahta yolculuk etmek için 2009 model bir focus tdci kiraladım. düzlükte süper çekiyordu araç ama virajlı yollarda beni mahvetti. 3. viteste giderken virajı almak için iyice yavaşlamak gerekiyor sonra 2. vitese düşünce devir kendini toplayana ve turbo devreye girene kadar bir türlü araç çekmiyor. o yollarda benim 2000 model focusu çok aramıştım o gün. benim araç olsaydı o 40-50 km lik virajlı yolu hiç vites değiştirmeden sabit 3. viteste giderdim.

Doğrudur, dizelin vites oranları farklı, sizin virajlarda 3. vites fazla hızlı gelmiştir benzinlide daha yavaştır daha rahat gidersiniz, siz fazla yavaşlayınca 2 ye düştünüz dizelin dez avantajı bu, sık sık vites değiştirmek zorundasınız, devir aralığı dar olduğu için oluyor bunlar, o kadarda olsun artık canım, kusursuzluk Allah' a has birşeydir zaten.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

1.4 tsi jetta kullanmanızı öneririm turbo benzinlinin zevki nasıl görmek lazım. 200 Nm tork üretiyor, galiba torkunun % 80 ini 1250 d/d’den itibaren vermeye başlıyor ve 6500 d/d ya kadar da kesintisiz devam, bu motorlu aracı kullanınca benzinli mi dizel mi daha kolay karar verilir, ha ayrıca birde dsg olunca tadından yenmiyor.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Size bişey söyleyeyim,kimse bilmiyor bunu,Benzinli arabanın 0-50 km hızlanması 10.8 sn,dizelin 10.9 sn.Ama Benzinli focusun 50-100 hızlanması 13.3 iken dizel focusun 10.9.Yani ara hızlanması Dizelin çok yüksek.Düşünsenize siz 4150 devir yapıp 155 tork alabilirken Dizel daha 1750 devirde 240 tork alıyır. Siz 6000 devirde ancak 115 ps ye ulaşabilirken Dizel 4000 devirde çoktan 109 PS gücü almış oluyor. Sonuçta şehir içinde sürekli hiç durmadan gidemeyeceğinize göre şehir içinde performans şampiyonu TDCI Focus değilmidir?

düzeltme yapalım; vct motor 0-50 değil 0-100km/s hızlanması 10.9 sn, tdci ise 11.0 sn.

Dizel motor hızı hissettirmiyor mu yani?Orayı anlayamadım?Benzinlide 155 torku alacağım diye devri 6000 e çıkartırsanız en fazla 10 km sonra deponun yarısını yakmış olursunuz,çünkü çok ama çok benzin yakıyor TI-VCT motor. Ara hızlanmalardaki isteksizlik çk fazla.Özellikle rampalarda son derece can sıkıcı sonuçlar alıyorsunuz.

tdci motor bence şehiriçinde daha ideal. ben dizel yanlısı değilim o ayrı. 6000 devirde kullanınca 100km sonra filan yarısını yakmıyorsun bora rahat ol gazla biraz. ayrıca çıldırmışçasına devir doldurarak vites değiştiren tdci da hayvan gibi yakar.

vct motorun ara hızlanmaları aksine çok iyi. fazla yalma konusu da benim ortalamalarıma bakabilirsiniz. neredeyse sürekli performanslı kullanırım ve bu da ortalamaya 1.5-2 litre arası ekliyor. şunu belirtmekte fayda var. ti-vct motor alt devirlerde çok isteksiz ama maksimum tork devirinden itibaren çıldırıyor ve bu da tipik değişken sübap zamanlamalı motor özelliği. devirsiz kullanımla devirli arasındaki fark şehir içinde azken şehirdışında çok artıyor. tatile 6-6,5 litre ortalamayla gidilebilir rahatlıkla ama ben şehiriçinde (otobansız tipik kalabalık şehir) 8.5 litrenin altına inebileceğimi düşünmüyorum.

aslında dizelin kullanımını da devirli yaparsanız kendine göre deli yakıyor. 4.5-5 litre yakabilecek makine 7.5-8 litreye çıkıyor rahatlıkla çünkü çok basi bir formülü var bu işin:

ti-vct normal kullanımda 3500-4000d/d civarlarında vites değişiyor. tümüyle yüksek performanslı kullanım içinse rakam 5500-6000d/d. %50 yüksek yani.

tdci ise normalde 1500-2000d/d kullanılabiliyor. yüksek performans içinse 4000 d/d ya da üzeri. yani %100 veya daha fazlası.

dolayısıyla birinde %50 artış mevcutken diğerinde iki katını bile geçmek mümkün. yani dizel ile çok farklı tüketim değerleri elde etmek mümkün. bizdeyse çok büyük bir fark elde edilemiyor şehiriçinde.

ti-vct bir tasarruflu giden bir dizele göre çok yakıyor evet. düşünsenize şehiriçinde 8.5 litre. dizel en az 2-2.5 litre daha az yakar aynı yolda. şehirdışında yine dizel daha az yakmakla beraber fark azalıyor tabi ama yüksek sürat açısından baktığınızda benzinli daha iyi. gerçi bence bir maharet değil bu ya neyse.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

peki en basitinden başlayalım 1999 ile 2005 arası üretilen passat 1.8 t ile hangi dizeli karşılaştırırsınız ?

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Evet aynen öyle. o yüzden bundan sonraki arabamda kesinlikle tsi motor denemek istiyorum, bakalım artık. arkadaşta eos var 1.4 tsi, benzinlinin ve dizelin neredeyse bütün dezavantajlarını bertaraf etmiş kullanıpta gördüğüm kadarıyla. 1.4 motor; 122 hp ve yanlış hatırlamıyorsam 200 nm torku var.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende tsi için çok yakar diye duydum, zira düşük devirdeki gücünü turbocharger yani aşırı yakıt beslemesi ile yapıyor, belli bir devirden sonra normal turbo etkisini gösteriyor, bu durumda düşük devirde ne kadar çok kalırsanız yada dur kalk yaparsanız okadar çok benzin harcıyor, yani şehir içinde özellikle çok fazla benzin yakar bu motorlar. Normal bir benzinliden çok daha fazla yani.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...