İçeriğe Yönlendir

Şehir içinde hangisi performanslı?


Bora Akbaş

Recommended Posts

Ali Gürsoy

8.5 lt hiç birşey benzinliye göre 10 lt ye kadar normal bence . jetta ların fiyatları biraz uygun olsa ilk alacağım araba .

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
1.4 tsi jetta kullanmanızı öneririm turbo benzinlinin zevki nasıl görmek lazım. 200 Nm tork üretiyor, galiba torkunun % 80 ini 1250 d/d’den itibaren vermeye başlıyor ve 6500 d/d ya kadar da kesintisiz devam, bu motorlu aracı kullanınca benzinli mi dizel mi daha kolay karar verilir, ha ayrıca birde dsg olunca tadından yenmiyor.

TSI motor bence burda direk klasman dışı tutulmalı çünkü bambaşka bir mühendislik harikası sisteme sahipler. Her turbolu arabada olan turbo boşluğunu adamlar supercharger ile kapatım kesintisiz güç üretimini sağlıyorlar.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Ya nedir bu dizel -benzinli kıyalamasıda kıyaslaması gına gelmedi size hala..Eski kasa fiesta tdci olsa ne yazarki.Kağıt gibi araba.Güvenlik sıfır hızlanma sıfır,konfor sıfır benim gözümde..Yani bu tercih meselesi.Ben 35 bin liraya benzinli aldım.EE o zaman 23 binliraya hyundai getz dizel alsaydım öylemi?

Dizeli tercih nedeniniz sadece ve sadece 10 kuruş az yakması değilmi ? Hiç kimse Torku için ara hızlanması için gidip dizel almaz..

Şehir içi 3000 devirden sonraki çıldırışını (Hasan bey kulakların çınlıyor mu?)bir yaşasanız sürüş zevki neymiş anlarsınız.

Eğri oturup doğru konuşalım...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ya nedir bu dizel -benzinli kıyalamasıda kıyaslaması gına gelmedi size hala..Eski kasa fiesta tdci olsa ne yazarki.Kağıt gibi araba.Güvenlik sıfır hızlanma sıfır,konfor sıfır benim gözümde..Yani bu tercih meselesi.Ben 35 bin liraya benzinli aldım.EE o zaman 23 binliraya hyundai getz dizel alsaydım öylemi?

Dizeli tercih nedeniniz sadece ve sadece 10 kuruş az yakması değilmi ? Hiç kimse Torku için ara hızlanması için gidip dizel almaz..

Şehir içi 3000 devirden sonraki çıldırışını (Hasan bey kulakların çınlıyor mu?)bir yaşasanız sürüş zevki neymiş anlarsınız.

Eğri oturup doğru konuşalım...

Haydaa konuyu başka yerlere çekmeyelim lütfen, eğri oturup eğri konuşuyorsun, kağıt gibi araba güvenlik sıfır konfor yok dersen senin focusunda bundan farkı yok derim, takoz gibi arabamı yani bu, hem karşılaştırdığın hundai araba değil bence, onunla kıyaslaman bile hatalı, hem biz fiesta focus karşılaştırması değil sadece dizel benzinli motor kıyaslaması yapıyoruz, ayrıca yakıtdada 10 kuruş değil dağlar bayırlar kadar fark var arada, şehir içinde 3000 devirden sonrası uçuşa geçiyorsunuz herhalde o devirlerde fiesta 120 yapıyor, herhalde 2. viteste benzinli gibi kullanıyorsunuz, yukarda yazılanlarıda hiç okumadığın anlaşılıyor biz burada kavga etmiyoruz yada benzinli araba berbat falanda demiyoruz, senin pat diye arabanız berbat demen hiç hoş değil, biraz ayıp olmuyormu yani, bu tartışma seni sıktıysa okumazsın olur biter.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Haydaa konuyu başka yerlere çekmeyelim lütfen, eğri oturup eğri konuşuyorsun, kağıt gibi araba güvenlik sıfır konfor yok dersen senin focusunda bundan farkı yok derim, takoz gibi arabamı yani bu, hem karşılaştırdığın hundai araba değil bence, onunla kıyaslaman bile hatalı, hem biz fiesta focus karşılaştırması değil sadece dizel benzinli motor kıyaslaması yapıyoruz, ayrıca yakıtdada 10 kuruş değil dağlar bayırlar kadar fark var arada, şehir içinde 3000 devirden sonrası uçuşa geçiyorsunuz herhalde o devirlerde fiesta 120 yapıyor, herhalde 2. viteste benzinli gibi kullanıyorsunuz, yukarda yazılanlarıda hiç okumadığın anlaşılıyor biz burada kavga etmiyoruz yada benzinli araba berbat falanda demiyoruz, senin pat diye arabanız berbat demen hiç hoş değil, biraz ayıp olmuyormu yani, bu tartışma seni sıktıysa okumazsın olur biter.

1-Polemiğe girmeye gerek yok .Dizel tercih nedeniniz ekonomisimi değilmi siz şunu bir söyleyin.Yani evet ekonomisi ama sürüş keyfi içinde tdci seçtim diyemezsiniz ben onu söylüyorum.

2-Ne kadar fark var yakıt sarfiyatında?

3-Konfor ve performans arayan biri için fiesta da hyundai getz de takozdur bence.Fiesta dizel kardeşimde var hyundai de arkadaşımda ikisinide defalarca kullandım.Ama bakın tekrar söylüyorum.Konfor ve performans,güvenlik için diyorum başka yerlere çekmeyiniz .

4-Bende dizel almak istedim :p Ama dizel olsun,güvenli olsun,konforuda olsun ,titanyumda olsun :) dediğimizde fiyat uçtu gitti.Bizde dizelini çıkarıp aldık.Bu tamamen sürüş keyfi ve konfor içindi.

SONUÇ:Dizele binilecekse ekonomisi için alınır başkada hiç bir tercih nedeni yoktur.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
TSI motor bence burda direk klasman dışı tutulmalı çünkü bambaşka bir mühendislik harikası sisteme sahipler. Her turbolu arabada olan turbo boşluğunu adamlar supercharger ile kapatım kesintisiz güç üretimini sağlıyorlar.

122 lik tsi motor mühendislik harikası falan değil sıradan benzinli turbo destekli bir motor, supercharger destekli olanlar 140 ve 170 beygir olanlardı.

Yorum bağlantısı
Umut Karataş
4-Bende dizel almak istedim :p Ama dizel olsun,güvenli olsun,konforuda olsun ,titanyumda olsun :) dediğimizde fiyat uçtu gitti.Bizde dizelini çıkarıp aldık.Bu tamamen sürüş keyfi ve konfor içindi.

SONUÇ:Dizele binilecekse ekonomisi için alınır başkada hiç bir tercih nedeni yoktur.

Elma ile armutu karıştırmayın. aynı marka ve model araçları karşılaştırın lütfen. elbette getzin dizeli daha ucuz.

Sadece ekonomisi için dizel alınıyorsa siz neden dizeli çıkarıp ekonomik olan benzinliyi aldınız o zaman. bir aracın ekonomik olabilmesi için az yakmasının yanında alış maliyetinin de düşük olması gerekir.

Diğer taraftan insanların para verip alıp kullandıkları araçlar için takoz ibaresini kullanmanız hiç alakam olmamasına rağmen beni bile rahatsız etti, belirteyim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1-Polemiğe girmeye gerek yok .Dizel tercih nedeniniz ekonomisimi değilmi siz şunu bir söyleyin.Yani evet ekonomisi ama sürüş keyfi içinde tdci seçtim diyemezsiniz ben onu söylüyorum.

2-Ne kadar fark var yakıt sarfiyatında?

3-Konfor ve performans arayan biri için fiesta da hyundai getz de takozdur bence.Fiesta dizel kardeşimde var hyundai de arkadaşımda ikisinide defalarca kullandım.Ama bakın tekrar söylüyorum.Konfor ve performans,güvenlik için diyorum başka yerlere çekmeyiniz .

4-Bende dizel almak istedim :p Ama dizel olsun,güvenli olsun,konforuda olsun ,titanyumda olsun :) dediğimizde fiyat uçtu gitti.Bizde dizelini çıkarıp aldık.Bu tamamen sürüş keyfi ve konfor içindi.

SONUÇ:Dizele binilecekse ekonomisi için alınır başkada hiç bir tercih nedeni yoktur.

1-hem ekonomi hemde torku için hemde yılda 15000 km den fazla yol yapıyorsan kesinlikle dizel alınır, ayrıca konu fiesta değil, eğer focus alacak olsaydım dizel alırdım çünki araba yüklü klima açık yazın sıcağında rampada kös kös gitmek istemezdim, üstüne birde chip yapar yolda benzinli focusta bırakmazdım ayrı konu. Motor tercihi kullanım tarzına görede değişir buda var.

2- fark yok canım, arabayı kullanmıyorsan tabii, yılda 20000 km yol yapıyorsan şu anki fiyatlarla ve uzun yol yaptığını farz ederek hesaplarsak nerdeyse 2500 tl gibi yıllık yakıt masrafı farkı var, oda 1.6L DuratecTi-VCT benzinli 115PS focus a göre (fabrika verilerine göre hesapladım aslında fark dahada fazla oluyor) 100ps focusun varsa km başına 1lt daha ekleyip ona göre hesaplamak lazım. Sonuçta ne yazmışsın "dizel ekonomi için alınır" sende biliyorsun durumu işte. Yıllık kullanımın az ise benzinli almak düşünülebilir.

3- Tekrar yazıyım biz fiesta focus karşılaştırması yapmıyoruz, ha sen dedin diye yazayım, bende getz e bindim bana kutu gibi daracık geldi hızlı giderken korkutucu geldi virajlarda yoldan çıkıcak gibiydi ve direksiyon hissi berbattı, fiestada bunların hiçbiri yok, sağlamlığa gelince iki aracıda yılda 20000km yapıcak şekilde kullan 5 yılın sonunda bakalım hangisi daha çok dökülüyor gör.

4-Ne güzel sende dizel alıcakmışsın konfor vs. istemişsin ve dizel demişsin demekki hepsi bir arada dizeldede oluyor değilmi, tabi bu işler dediğin gibi imkan meselesi, bu imkan bende olsa ford falan almazdım oda ayrı konu tabii.

SONUÇ: bende eklemeden olmaz :p dizel alınacaksa ekonomisi ve gücü (Tork) için alınır. Yıllık yaptığınız yol 3-5 bin km gibiyse benzinli alınır.

Not: Ben yinede dizel alırdım, az km yapsam bile gezmeye gittiğimde benzin hesabı yapmayı hiç sevmem, depoyu bir fullüyorum gezip dolaşıp eve döndüğümde ibreyi hala aynı yerde görmek kadar zevklisi yok vallahi.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
1-hem ekonomi hemde torku için hemde yılda 15000 km den fazla yol yapıyorsan kesinlikle dizel alınır, ayrıca konu fiesta değil, eğer focus alacak olsaydım dizel alırdım çünki araba yüklü klima açık yazın sıcağında rampada kös kös gitmek istemezdim, üstüne birde chip yapar yolda benzinli focusta bırakmazdım ayrı konu. Motor tercihi kullanım tarzına görede değişir buda var.

2- fark yok canım, arabayı kullanmıyorsan tabii, yılda 20000 km yol yapıyorsan şu anki fiyatlarla ve uzun yol yaptığını farz ederek hesaplarsak nerdeyse 2500 tl gibi yıllık yakıt masrafı farkı var, oda 1.6L DuratecTi-VCT benzinli 115PS focus a göre (fabrika verilerine göre hesapladım aslında fark dahada fazla oluyor) 100ps focusun varsa km başına 1lt daha ekleyip ona göre hesaplamak lazım. Sonuçta ne yazmışsın "dizel ekonomi için alınır" sende biliyorsun durumu işte. Yıllık kullanımın az ise benzinli almak düşünülebilir.

3- Tekrar yazıyım biz fiesta focus karşılaştırması yapmıyoruz, ha sen dedin diye yazayım, bende getz e bindim bana kutu gibi daracık geldi hızlı giderken korkutucu geldi virajlarda yoldan çıkıcak gibiydi ve direksiyon hissi berbattı, fiestada bunların hiçbiri yok, sağlamlığa gelince iki aracıda yılda 20000km yapıcak şekilde kullan 5 yılın sonunda bakalım hangisi daha çok dökülüyor gör.

4-Ne güzel sende dizel alıcakmışsın konfor vs. istemişsin ve dizel demişsin demekki hepsi bir arada dizeldede oluyor değilmi, tabi bu işler dediğin gibi imkan meselesi, bu imkan bende olsa ford falan almazdım oda ayrı konu tabii.

SONUÇ: bende eklemeden olmaz :) dizel alınacaksa ekonomisi ve gücü (Tork) için alınır. Yıllık yaptığınız yol 3-5 bin km gibiyse benzinli alınır.

Not: Ben yinede dizel alırdım, az km yapsam bile gezmeye gittiğimde benzin hesabı yapmayı hiç sevmem, depoyu bir fullüyorum gezip dolaşıp eve döndüğümde ibreyi hala aynı yerde görmek kadar zevklisi yok vallahi.

1. sorunun cevabı alınmıştır.Teşekkür ederim.Allah kazasız,belasız,cezasız,arızasız günlerde binmeyi nasip etsin.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
1. sorunun cevabı alınmıştır.Teşekkür ederim.Allah kazasız,belasız,cezasız,arızasız günlerde binmeyi nasip etsin.

Amin, bir eklemede yapayım cevabım tam anlaşılsın, rampada çekmesi falan dedim ya, yani dizeli hem ekonomisi hemde konforu için seçtim, bunu kastettim yani.

Ayrıca Allah hepimize dahada iyilerini alıp sağlıkla kullanabilmeyide nasip etsin.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
122 lik tsi motor mühendislik harikası falan değil sıradan benzinli turbo destekli bir motor, supercharger destekli olanlar 140 ve 170 beygir olanlardı.

Osman bey yapmayın tamam 122 likte SC yok ama şu özelliklere sahip:

TSI 122’de turbo basıncı 1.8 bar gibi yüksek değere ulaşıyor. Tork litre başına 144 Nm gibi (1.4 lt=200 Nm) yüksek bir rakamda olması, emme manifoldun modifiyesi nedeniyle alt devirlerde turbo boşluğu yaşanmadığı için süperşarja (kompressöre) gerek kalmamaktadır. Sıkıştırma oranı ise 10:1’dir.

Gri döküm çelik moto bloğu, çelik krank mili ve zincir egzantrik kayışı var ve toplam sadece 131 kilogram.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

4-Bende dizel almak istedim :selo: Ama dizel olsun,güvenli olsun,konforuda olsun ,titanyumda olsun :D dediğimizde fiyat uçtu gitti.Bizde dizelini çıkarıp aldık.Bu tamamen sürüş keyfi ve konfor içindi.

Bahadır bey,bende aynı nedenle ve dizel için çekeceğim kredinin faiziyle beraber 13 milyara kadar çıkarak benzinliyle aradaki farkın uçması nedeniyle (Çünkü 20 temmuz 2009 da benzinli 39 bin dizel 48 bin 500 tl idi,8.5 milyar fark+ 4.5 milyarda kredi faizi farkı=13 milyar) benzinli aldım.Çok fazla fark vardı o zamanlar,şimdi fark 7 milyara düşmüş ama yine de iyi rakam. Ama benm bu konuyu açmaktaki asıl amacım DuratorqTDCI motor ile DuratecTI-VTC motor arasındaki şehir içi performanslarının kıyaslanarak izlenimlerimizi paylaşmak. Hangisinin daha çok hangisinin daha az yaktığını tartışmak için açmadım bu konuyu,yada hangisi daha ekonomik diye değilde hangisi daha kuvvetli ve performanslı bunu konuşalım istiyorum.

Benim DuratecTI-VCT motorumun performansında yaşadığım ciddi problemler nedeniyle bu forumun çeşitli yerlerindeki konularda şikayetlerimi dile getirdim.Çok arkadaşla sorunu paylaştım.Hatta bir yetkili servise gittim ve aracı denettirdim. Ancak hiçbir sorun olmadığını söylediler. Bende DuratecTI-VTC motorun performansının çok kötü olduğunu düşündüğümden TDCI motor kullanan arkadaşların fikirlerini de almak istedim. Bakın,bugün ankarayı bilenler bilir hacıyolu yokuşunu çıkarken önümdeki araba durdu dik rampada. Bende durdum.Arabada bir ben,bir eşim birde 3 yaşında oğlum var. Sonra önümdeki araba kalktı.Bende 1.vitese aldım arabayı,basıyorum gaza,basııyorum gaza araba bağırıyor,tekerlekler patinaja kaymaya çalışıyor,araba sağa sola kafa yapıyor ama araba hareket edemiyor,çekmiyor bağırıyor,devir göstergesi 5000 de! Sonra frene bastım,tekrar boşa alıp 1.vitese taktım.Bastım gaza araba başladı bağırmaya,patinaja,sağa sola kafa yapa yapa bağıttra bağıttıra çıktım rampayı.Şimdi bu normal,focuslarda bu olur diyen varsa çıksın lütfen.Tamam bu araba 1280 kg ama herhalde 1280 kg arabayı 1115 beygirlik 155 nm torkluk bir motor o dik rampada rahat kaldırabilmeliydi. Peki aynı rampayı TDCI motorla hareketsizden çıkan bir Focusta aynı şeyi yaparmı sizce? Çözülmesi gereken problem bu işte?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rampada anlattığınız hadise, lastiğin yolu kavramamasından veya aşırı yüksek hava basıncından kaynaklanır, motor performansı, tam tersine, ramapa eğimine ve vitese göre fazla gelmiş.

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan

ankarada cinnah yokuşuna, hızlanmadan 3. vitesle girdim ve klima açık, yokuş bittiğinde yinbe 3. vitesteydi.

eğer yol boşsa kuğulu alt geçidinden biraz hızlı girersem 4. vitesle çıkabiliyorum( ama bunu denediğimde klima kapalıyı, açıkken hiç denemedim)

Bora Bey, sizin araba kalkışta panitaj çekiyorsa zaten güçsüzlüğü göstermezki, debriyaj sisteminize bakıldımı serviste?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Rampada anlattığınız hadise, lastiğin yolu kavramamasından veya aşırı yüksek hava basıncından kaynaklanır, motor performansı, tam tersine, ramapa eğimine ve vitese göre fazla gelmiş.

+1000

baştan desenize Bora bey, Çağlar bey haklı sorun lastiklerden, motorun bir sucu yok yani.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Rampada anlattığınız hadise, lastiğin yolu kavramamasından veya aşırı yüksek hava basıncından kaynaklanır, motor performansı, tam tersine, ramapa eğimine ve vitese göre fazla gelmiş.

Lastik basınçları arabayı aldığım şekilde ki gibi,açıkçası kontrol etmedim,yarın bakıcam.Ama O araba benimki ve Lastiklerde Michelin Primacy.Bu lastiklerin yolu kavramaması diye bişey olabilir mi sizce? Yani kötümü bu lastikler?

ankarada cinnah yokuşuna, hızlanmadan 3. vitesle girdim ve klima açık, yokuş bittiğinde yinbe 3. vitesteydi.

eğer yol boşsa kuğulu alt geçidinden biraz hızlı girersem 4. vitesle çıkabiliyorum( ama bunu denediğimde klima kapalıyı, açıkken hiç denemedim)

Bora Bey, sizin araba kalkışta panitaj çekiyorsa zaten güçsüzlüğü göstermezki, debriyaj sisteminize bakıldımı serviste?

Yok bakılmadı,sadece denendi o kadar.Arabamda kalkışlarda 1. VE 2. viteslerde hani alttan tıkır tıkır bi ses gelir ya o geliyor neyse onun adı işte.

ankarada cinnah yokuşuna, hızlanmadan 3. vitesle girdim ve klima açık, yokuş bittiğinde yinbe 3. vitesteydi.

eğer yol boşsa kuğulu alt geçidinden biraz hızlı girersem 4. vitesle çıkabiliyorum( ama bunu denediğimde klima kapalıyı, açıkken hiç denemedim)

Bora Bey, sizin araba kalkışta panitaj çekiyorsa zaten güçsüzlüğü göstermezki, debriyaj sisteminize bakıldımı serviste?

Meslektaş,senin arabayla bir deneme yapalım bir ara.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

şöförlüğünüz iyi ise bi şeyler yazmayayım ama yeni başladım diyorsanız yazayım !

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan
Meslektaş,senin arabayla bir deneme yapalım bir ara.

babamdan arabayı alabildiğim bir gün size ve bana uygun olan bir anda neden olmasın...

ama lastiklerim iyi değil, rampada patinajsız bende kolay kolay kalkamıyorum...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Lastik basınçları arabayı aldığım şekilde ki gibi,açıkçası kontrol etmedim,yarın bakıcam.Ama O araba benimki ve Lastiklerde Michelin Primacy.Bu lastiklerin yolu kavramaması diye bişey olabilir mi sizce? Yani kötümü bu lastikler?

Yok bakılmadı,sadece denendi o kadar.Arabamda kalkışlarda 1. VE 2. viteslerde hani alttan tıkır tıkır bi ses gelir ya o geliyor neyse onun adı işte.

Meslektaş,senin arabayla bir deneme yapalım bir ara.

Ahhaa, lastiklerin basınçlarına bakmadınız olay bu, kesin futbol topu gibi şişirmişlerdir serviste, hemen bir benzin istasyonuna gidin ve şoför kapısı iç tarafta lastik basınç değerlerine bakarak basıncı düşürün, mişlen lastiklerle o yokuşu çıkamaması mümkündeğil.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Ahhaa, lastiklerin basınçlarına bakmadınız olay bu, kesin futbol topu gibi şişirmişlerdir serviste, hemen bir benzin istasyonuna gidin ve şoför kapısı iç tarafta lastik basınç değerlerine bakarak basıncı düşürün, mişlen lastiklerle o yokuşu çıkamaması mümkündeğil.

Tamam,yarın sabah ufaklığı kreşe bıraktıktan hemen sonra onu da deneyeceğim. Ama bir değişiklik olacağını sanmıyorum.

şöförlüğünüz iyi ise bi şeyler yazmayayım ama yeni başladım diyorsanız yazayım !

Pardonda ne demk oluyor şimdi bu? Formula 1 pilotu değilim tabi ama az çok araba kullanmayı bilirim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Sıfır alınan aracların lastik hava basıncları kontrol edilmeli. Genelde aşırı şişirilmiş oluyor.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Sıfır alınan aracların lastik hava basıncları kontrol edilmeli. Genelde aşırı şişirilmiş oluyor.

İnanın bu hiç aklıma gelmemişti.Peki aşırı şişmiş lastikler performansı etkiler mi? Etkilerse ne kadar etkiler?Benim arbadaki performans sorununa br açıklaması olur mu? Bide sadece benim arabada mı bilmiyorum,aracım 1. vitesten 2.vitese geçerken avans vuruyor,tıkır tıkır ses geliyor alttan.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Pardonda ne demk oluyor şimdi bu? Formula 1 pilotu değilim tabi ama az çok araba kullanmayı bilirim.

Kısaca anlatayım;

Hani diyorsunuz ya kalkış yapmaya çalıştığım sırada devir saati 5000 ni buldu diye, işte budurumda arabanın patinaj çekmesi kadar normal bir şey yoktur sanırım. Ben sizin yerinizde olsam arabanın el frenini çeker aracı yavaş yavaş kaldırıp ( yani kavrama noktasını yakalayıp) el frenini indirir gazada çok yüklenmeden ( yani duruma göre yarım gaz gibi) basıp aracı sakin bir şekilde kaldırmayı denerdim. Bu durumdada aracınız patinajda kalıp olduğu yerde sağa sola savruluyor ise ( durumda gaza daha çok basmanın bir faydası yok) lastik basınçlarını kontrol ederdim.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Pardonda ne demk oluyor şimdi bu? Formula 1 pilotu değilim tabi ama az çok araba kullanmayı bilirim.

Kısaca anlatayım;

Hani diyorsunuz ya kalkış yapmaya çalıştığım sırada devir saati 5000 ni buldu diye, işte budurumda arabanın patinaj çekmesi kadar normal bir şey yoktur sanırım. Ben sizin yerinizde olsam arabanın el frenini çeker aracı yavaş yavaş kaldırıp ( yani kavrama noktasını yakalayıp) el frenini indirir gazada çok yüklenmeden ( yani duruma göre yarım gaz gibi) basıp aracı sakin bir şekilde kaldırmayı denerdim. Bu durumdada aracınız patinajda kalıp olduğu yerde sağa sola savruluyor ise ( durumda gaza daha çok basmanın bir faydası yok) lastik basınçlarını kontrol ederdim.

Anltamadım sanırım,Araba az devirle kalkmıyorki yerinden yavaş yavaş gazı veriyorum hareketlensin diye kalkmıyor,devir 5000 e çıkınca araba patinaj yapar gibi oluyor ama yapmıyor ve araba sağa sola kafa yapıyor,bağıra bağıra zor çıkıyor.Uzun ve dik rampalarda (Örneğin cinnah yokuşunda) çok ani bir biçimde güçten düşüyor ve rampanın ortasında 1.viteste yığılıyor,baygın baygın,en sağdan 40 km le zor rampanın sonunu getiriyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...