İçeriğe Yönlendir

Şehir içinde hangisi performanslı?


Bora Akbaş

Recommended Posts

Bora Akbaş
bora aslında eskisi kadar gürültülü de değiller ama dizel motorlar ısınana kadar çok ısındıktan sonra biraz daha az gürültüyle çalışırlar. çoğu dizel motorlu aracın motor sesi kabin içine gelmez. tabi devirli kullanmıyorsan. ne yazık ki motor sesleri iğrenç. bakımını aksattığın her motor dediğin gibi kötü çalışır ama yeni nesil dizeller bu açıdan daha narin. aslında yeni nesil tüm motorlar daha narin. elektronikin işin içine fazlaca girmesiyle ve seri üretimde eskisine göre daha maliyet ön planda çalışmalar yapılması sonucunda bunun olduğunu düşünüyorum.

yarın geliyorsun değil mi? tam kadro olalım.

Gelmez olur muyum hiç! Hatta en erken gelip arabaları en güzel gören yeri ben kapacağım,hatta ve hatta özel siparişli köfteleri yaptırtıp yiyeceğim :nazar:))

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Dışarda sigara içiyordur o şimdi Övgü bey.Sigarada bahane arabayı süzecek

bora içmiyordur tahminim ama herkes süzer arabasını ne güzel :nazar:

En güzel araba, süzülen yerde park edilmiş arabadır.

kesinlikle katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
bora içmiyordur tahminim ama herkes süzer arabasını ne güzel :)

kesinlikle katılıyorum.

Maalesef içiyorum mereti Övgü ama az.Ama diil arabanın içini 3 metre yakınında bile sigara içmiyorum külü dökülür,boyası yanar diye :()) Uzaktan uzaktan platonik aşıklar gibi kesiyorum arabayı,sanki benim diilmiş gibi. :)

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Yarın mı ? :)

geceyarısından sonraya denk gelmiş dün attım o mesajı :)

Maalesef içiyorum mereti Övgü ama az.Ama diil arabanın içini 3 metre yakınında bile sigara içmiyorum külü dökülür,boyası yanar diye :()) Uzaktan uzaktan platonik aşıklar gibi kesiyorum arabayı,sanki benim diilmiş gibi. :good1:

bora bebeğin var, nasıl yaparsın...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Volkan Aydogdu

:nazar: Connect sahibiyim...Diesel araçların gürültüleri hakkında bu kadar olumsuz yorum yapılıyor...Anlamış değilim acaba ben benzinli bi araç mı kullanıyorum yoksa bu kadar kişinin olumsuz yorumları nedendir ? Acaba benzinli araç kullandıkları için olabilir mi ? Ara viteslerde diesel araçlarda benzinliler gibi gürültü yapar..Benzinli kadar az gürültü yapmasa da neticede insanı rahatsız edecek düzeyde gürültü yapmıyor yoksa bizim insanımız artık sivrisinek sesine bile tahammül edemeyip buna gürültü mü diyor...Ş.dışında çekilmez diyerek eleştiren arkadaşlar ben günde ortalama 150 km yol yapıyorum derse giriyorum geliyorum evime oturup foruma yazı yazabiliyorum ben terminatör falan değilim bu araçlar eğer dediğiniz kadar gürültü yapsa eve geldiğimde kuzu gibi uyurum...(ikinci öğretimim eve bazen 23:00 de bile geldiğim oluyor...) Kısacası bence önyargıdan ve sırf siz o aracı kullanmıyor olduğunuz için yargılamayın..İsteyene bu sesin ne kadar gürültülü olduğunu kanıtlayacak nitelikte de video çeker yayınlarım...Şehir dışında sabit bi devirde sürdüğünüz zaman bazen gaza basma gereksinimi duyuyorsunuz ki araç çalışıyor mu diye...

Bu eleştirileri abartanların bence haklı bi yanları olduğunu düşünmüyorum...Kusura bakmayın...

Bora bey; Aracı alırken 4 bin lira civarında fazla para veriyorsunuz ( focuslar için ) fakat siz yarın o aracı satarken verdiğiniz o size göre fazladan 4 bin tl yi geri alacaksınız neticede diesel motorlu focusun pazar fiyatı benzinliye göre daha yüksek yani paranızı sokağa atmıyorsunuz o para yine cebinizde...Diesel araç ile benzinliye oranla full depoda menziliniz çok yüksek..Ben kendi connectimde bin km yi yakaladım...Bunu duyan benzinli araç kullanan arkadaşlarımın direk yüzü asılıyor...İnsan gaza basarken korkmamalı...Ekonomi sizin için önemlimi bilmiyorum ama çoğu kişi bunu dert eder...

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

volkan her iki motorun da avantaj ve dezavantajları var. hiç biri "çok daha üstün" değil. bir kaç konuyu da paylaşalım:

focus için konuşmak gerekirse:

- dizellerindeki ses yalıtımı kesinlikle benzinliden daha iyi. yüksek süratler hariç özellikle 100-110km/s hıza kadar ve hatta şehiriçinde bence dizeller kesinlikle daha sessiz. yalnız bunu yolcusu için söylüyorum. dış gürültüsü benzinliden daha fazla ama çokta farklı değil.

- alırken ödenen fiyat farkının bir kısmı ikinci elde satılırken geri alınıyor. tümü değil. bir de son yıllarda dizel motorlu araçlar eskisi kadar tercih eilmiyor ikinci elde. malum şikayetlerden ötürü. bir çoğumuz turbo beslemeli araç kullanmayı bilmiyoruz aslında. bu da ikinci el dizellerde çok sıkıntı yaratıyor.

- dizel focuslarda ticari/filo araç çok var. bu da ikinci elini negatif etkiliyor.

- bakımı ve arıza giderleri benzinliden hem daha yüksek hem de daha fazla. bunu servis ortalamalarına göre söylüyorum. kimse aksini iddia etmesin arkadaşlar bu çok açık kusura bakmayın. özellikle hortum vb. sarf vari parçalar hem çok hem de pahalı.

- performansı yüksek süratler hariç kesinlikle daha iyi. dolayısıyla özellikle şehir içinde çok avantajlı.

- dizel araç her durumda çok daha az yakmıyor. o da devirsiz kullanımda tasarruflu ancak şehiriçinde benzinliyle fark çok açık. şehirler arasında ben de en son 800 km'yi geçtim istanbul-ankara arasında.

yani dikkat ederseniz öyle böyle de her şey son derece benzer. daha ekonomik gidişe sahip ve daha performanslı bir araç için daha fazla servis ücreti ve ilk alım maliyetine sahipsiniz. bizde ise daha pahalıya yol alırken daha ucuza sahip olup servise gidiyoruz.

herşey denk yani.

yalnız konu LPG olunca tüm dengeler değişiyor. zaten büyük üreticilerin de bunu kullanmamasının sebebi bu dengeyi bozması bence. burada lpg li bir focusla hangi dizel daha ucuza gitme konusunda yarışabilir? dizel aracın kendinli benzinli aracından az yakmasına suratı asılan sürücüler gitsin iyisinden bir lpg sistemi taktırsın senden de çok daha aza istediği yere gider mesela.

ben gerek görmüyorum ve yaptırmıyorum o ayrı konu.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu
(düzenlendi)

Bir nevi tercih meselesi...Paran varsa yakıt umrumda değilse benzinliyi almak mantıklı...Herkesin kullanım şekli farklı bu sebepten herkesin kendine göre mantıklı yönü var...Benim asıl demek istediğim diesel araçların gürültüsünün bu kadar rahatsız edici boyutta olmaması yoksa her aracın, motorun veya araç sınıflarının kendine göre artısı eksisi vardır zaten bunlar insan icatı her yönden mükemmellik beklemek yanlış olur...Diesel araçları kamyon gibi görenler var...Bilmiyorum bizim benzinli aracımız da oldu dieselde...Çoğunuz abim amcam yaşındasınız küçükken hep bizim araba sizinki ni geçer kıyaslaması olur du bazen yorumlarda bunu seziyorum :) Neyse önemli olan can sağlığı...

tarihinde Volkan Aydogdu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Hangi dizel hangi benziliden daha performanslıymış anlamadım.. İkiside aynı işte.

Focus benzinli 115 hp 0-100 km/s (sn) : 10.9 sn

Focus 1.6 TDCi 109 hp 0-100 km/s (sn) : 11.0 sn

Aradaki 0.1 sn lik farkı anlayabilecek adamın alnını karışlarım. Yok öyle bir insan evladı..

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Hangi dizel hangi benziliden daha performanslıymış anlamadım.. İkiside aynı işte.

Focus benzinli 115 hp 0-100 km/s (sn) : 10.9 sn

Focus 1.6 TDCi 109 hp 0-100 km/s (sn) : 11.0 sn

Aradaki 0.1 sn lik farkı anlayabilecek adamın alnını karışlarım. Yok öyle bir insan evladı..

0-50 Km hızlanmasında dizel focuslar daha iyi Mertol bey. Ama şehir içinde fırlayıp gitseiz ne yazarki,biraz ilerde yine yanyana başka bir ışıkta duruyorsunuz.Daha çok rampalarda TDCI focuslar performansta çok daha başarılılar.Ayrıca az yakma hususunu hiç tartışmayalım,konu performans kıyaslaması çünkü.Fakat son günlerde dizel focuslarla benzinli focusların aslında çokta farklı maliyetlere sahip olmadıklarını anlamaya başladım.TDCI yi pahalıya alıp az yakarken Benzinliyi ucuza alıp çok yakıyorsunuz.Sonuçta aynı maliyet. İkinci el konusuna gelirsek,ikinci el LPG takılmamış bir Benzinli Focusu şu anda karaborsada bile bulamazsınız ama ikinci el TDCI Focus o kadar çokki,söylenildiği gibi benzinli focustan ikinci elde daha yüksek rakama satıldığı iddiası sadece şehir efsanesi. Şimdi herkes LPG takılmamış temiz benzinli Focus arıyor,ikinci el TDCI focus almayı ise risk olarak görüyor herkes.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence, güncel hayatta, yılda bir lazım olan 0-100km/h hızlanma değerleri yerine, araçları karşılaştırırken, 60-100 / 80-120km/h değerlerine bakın derim. Diesel , hele ki otomatik ise....

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Emrah_Korkmaz

2009 yılının ekim ayında fiyatına aldanarak 31,500 tl ya peugeot 308 vti (120 beygir) aldım. 16,000 km e geldiğinde çok yakmasına, yokuşlarda yığılmasına dayanamayarak 2010 ağustosta 30,500 tl sattım ve tdci titanium x focusu 46,000 e satın aldım. focusa bindiğimde afedersiniz ama eşşekten inip ata biner gibi oldum. dizel arabam benzinliye göre çok daha seriydi. kesinlikle yokuşlarda yığılmadı. benzinli peugeot ile 3. vitese kadar düştüğüm rampalarda inanın 5. viteste ilerledim. iki motoruda kullanan biri olarak kim ne derse desin dizel alırım... (turbo benzinli iyi olabilir belki ama çok yakıyor)

çok memnunum, şimdi olsa yine dizel alırım :D

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen

Şehir içindeki performans karşılaştırması bence çok da anlamlı değil. Yaklaşık olarak ikisi de aynıdır. Sonuçta nasıl bir performans beklentiniz var ki şehir içi trafiğinde... Ya da bir yokuş çıkıyorsanız kaç metre çıkıyorsunuz ki?

Bence asıl önemli olan şehir dışıdır. Yılda ortalama 30.000 km yaparım ki çoğu gezmek amaçlıdır. Düz yolda problem yok ama peki ya tırmanırken? 50 - 60 km boyunca bir dağa tırmandığım yollar oldu. Benzinli 1.6 araba 60 - 80 km/h aralığında "tin tin" giderken yanınızdan dizel "vın" diye geçiyor. Hadi vites küçülttünüz de 90-100 km/h hıza çıkabildiniz, yüksek devirde; ki bu da yakıt tüketimini artırarak geri dönüyor size. Ayrıca böyle bir kullanım insanı daha çok yoruyor, kafanız rahat değil bir kere. Kamyon veya bir araba sollayacaksınız, karşıdan gelen olur mu diye 2 kere düşünüyorsunuz çünkü araba gaz pedalına tepki vermiyor. Sağlam bir boşluk bulunca vites küçültüp hadi bakalım diyorsunuz. Focus benim 2. arabam; ki 1.si de 1.4 benzinli Corsa idi, sıradaki arabam ya dizel olacak, ya da 2.0 motor bir benzinli.

Merak ettiğim konu ise TDCI Focus'un rampadaki performansı... Örneğin hemen hemen herkesin gittiği, Ankara - İstanbul otoyolundaki Cankurtaran rampasını 120 km/h hızla çıkabiliyor mu? Ve hatta gerekirse gaza basıldığında sürücüyü üzmeden hızlanmaya devam edebiliyor mu? TDCI Focus kullanan arkadaşlar rampa performansından bahsederlerse çok memnun olurum...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Benzinli araç devir çevirmekten korkarak kullanılırsa yokuşlar da,sollamalar da kabus olur. :lol:

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Benzinli araç devir çevirmekten korkarak kullanılırsa yokuşlar da,sollamalar da kabus olur. :lol:

Evet orası öyle... Ama uzun yokuşlarda da sürekli yüksek devirle gitmek olmuyor ki... Öncelikle motor sesi çok rahatsız ediyor, sonra yakıta çok yansıyor... Şahsen ben yüksek deviri sadece sollamalarda kullanıyorum, uzun tırmanışlarda...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kısaca dizel araç torkludur, yüklüyken yada rampadayken üzmez, benzinli bu durumlarda ya yüksek devir çevirir çok yakar yada geriden tin tin gelir, hızlanmalarıda çok farklı değildir, araçlar heleki yüklüyse benzinli geride kalır.

Neyse dizel az yakar rahat gider, benzin ancak çok yakar rahat gider fark bu. Şimdi turbo benzinliler çıktı, yüklüyken yada rampada dizelle aynı oldular, 80 le rampa çıkarken hızlanayım derseniz, benzinli yerinde sayarken dizel rahatça hızlanırdı, şimdiyse ikiside aynı lar, tek fark yakıt, turbo benzinli motor bunu yapmak için eskisinden daha fazla yakıyor, bu sebeble yeni aracımda mutlaka dizel olacak, hem daha güçlü hem az yakar, alırken 4000 tl fazla veririm keyfime bakarım.

Dizel benzinli fiyat farkı önemsiz, benzinli ucuz ama yakıtı fazla, dizel pahalı ama yakıtı çok az, dizelin artısı bana göre daha rahat hızlanması ve bu hızı rampada falan koruması, bu sebeble tercihim dizel olur, zaten farkı yakıttan kısa sürede çıkarırım.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Babamda getz dizel var , bende fiesta. Her ikiside 82PS. :lol: Getz 170 kg daha ağır olmasına rağmen uzun yolda motoru daha keyifli. Rampalarda harika. Isındıkça da ses azalıyor. Şehir içinde ise fiesta çok daha rahat, yumuşak, keyifli. İki araç arasında çok açık yol tutuş ve direksiyon farkı var. :lol:

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
(düzenlendi)
Büyük konuşmıyım ama dizel çok zor almam. Nedenlerim de saymakla bitmez.

Dizel alacaksanız gidiyor diye almayın ekonomi yapmak için alın yoksa dizelle olacak iş değil yok şöyle gidiyor yok böyle gidiyor.

Dizelle ilgili benim de aklımda bir sürü sorun var Can... Ama derdim zaten son hız falan değil, yanlış anlaşılmasın... Benim 1.6 benzinli arabalar ile ilgili tek sıkıntım uzun rampa tırmanışları... :lol: Bin küsür rakımlara çıkarken özellikle.

tarihinde Aziz T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Aziz,

Söylediklerine aynen katılıyorum. Doğru şeyler yazmışsın.

Şu ana kadar sahibi olarak kullandığım 9 tane benzinli (1300-2000 cc aralığında), 1 dizel (Tdci) aracım oldu.

Bir kere dizele geçmemdeki asıl amacım tamamen ekonomi idi. Gerçekten benzinlilere göre oldukça ekonomik. Öyle performans beklentim yoktu. Ancak, özellikle uzun yolda bence dizel çok daha konforlu. Çünkü vites değiştirmek zorunda kalmıyorsun. Uzun yokuşlarda benzinliyle vites düşürmenize rağmen hız kaybederek yokuşu tamamlarken, dizelde gaza basmanız halinde (vites düşürmeden) yokuşun sonunda hızınız artmış olarak devam ediyorsunuz.

İst-Ankara otoyolunu her yıl tatile gidiş-dönüşlerde 2-3 defa kullanırım. İstanbuldan Ank devam ederken Bolu tüneli öncesindeki tırmanış hatrı sayılır bir eğime sahiptir. Şu kadarını söyleyebilirim. Ne benzinli ne de dizel hiçbir araç benden daha hızlı çıkamıyor... Spor tarzı güçlü araçları saymıyorum tabiiki...

Benzinlilerin tamamına selektör atmak çok zevkli oluyor...

Bu tarz tırmanışlarda ilginç olan şu: En sağdan giden kamyonları ve orta şeritten giden diğer araçları sollamak isteyen otomobiller zaman zaman sol şeridi kapatıyorlar. Mecburen vites düşürmek zorunda kalıyorum. Bazen bu yüzden 3'e hatta 2' ye bile düştüğüm oluyor. Buna rağmen önüm açıldığında yokuşun sonuna kadar hız artırmaya devam edebiliyorum.

Özellikle bu tarz tırmanışlarda Tdci, benzinlilere göre çok daha keyifli...

Trafikten dolayı yavaşlamak zorunda kalmak olmasa, İst-Ank yolunda 4. vitese kesinlikle hiç düşülmez...

Bu arada şunu da belirteyim. Benzinli araçlarımdan birisi Focus 1 di.

Şehir içinde ekonomiyi hiç düşünmeden kullanmak şartıyla benzinli araçlar kesinlikle daha zevkliydi... Motorun çevirdiği devir ve sesi çok daha haz verir...

Araçlardan biri de Rover 620 Si idi. Motor sesi beni mest ederdi. Tabii benzincide de üzerdi...

Şehir içindeki performans karşılaştırması bence çok da anlamlı değil. Yaklaşık olarak ikisi de aynıdır. Sonuçta nasıl bir performans beklentiniz var ki şehir içi trafiğinde... Ya da bir yokuş çıkıyorsanız kaç metre çıkıyorsunuz ki?

Bence asıl önemli olan şehir dışıdır. Yılda ortalama 30.000 km yaparım ki çoğu gezmek amaçlıdır. Düz yolda problem yok ama peki ya tırmanırken? 50 - 60 km boyunca bir dağa tırmandığım yollar oldu. Benzinli 1.6 araba 60 - 80 km/h aralığında "tin tin" giderken yanınızdan dizel "vın" diye geçiyor. Hadi vites küçülttünüz de 90-100 km/h hıza çıkabildiniz, yüksek devirde; ki bu da yakıt tüketimini artırarak geri dönüyor size. Ayrıca böyle bir kullanım insanı daha çok yoruyor, kafanız rahat değil bir kere. Kamyon veya bir araba sollayacaksınız, karşıdan gelen olur mu diye 2 kere düşünüyorsunuz çünkü araba gaz pedalına tepki vermiyor. Sağlam bir boşluk bulunca vites küçültüp hadi bakalım diyorsunuz. Focus benim 2. arabam; ki 1.si de 1.4 benzinli Corsa idi, sıradaki arabam ya dizel olacak, ya da 2.0 motor bir benzinli.

Merak ettiğim konu ise TDCI Focus'un rampadaki performansı... Örneğin hemen hemen herkesin gittiği, Ankara - İstanbul otoyolundaki Cankurtaran rampasını 120 km/h hızla çıkabiliyor mu? Ve hatta gerekirse gaza basıldığında sürücüyü üzmeden hızlanmaya devam edebiliyor mu? TDCI Focus kullanan arkadaşlar rampa performansından bahsederlerse çok memnun olurum...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yüksek vitesle rampa çıkmak dizellerde mümkün. Bence motor sağlığı açısından tam gaz çıkacağımıza , vites düşürerek çıkmak daha sağlıklı. Tork var diye ben her rampayı 5le çıkmazdım. :)

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Şehiriçinde performansları biribirine çok yakındır.

Benzinli daha zevklidir. Tdci istasyonda daha zevklidir...

Arkadaşlar,ben şehir içinde bu iki motordan hangisinin daha performanslı olduğunu merak ediyorum.Bu iki motoruda deneyip , kıyaslayan ve edindiği izlenimleri paylaşmak isteyen arkadaşlarımızdan fikirlerini almak istiyorum. Bende Ti-VCT 115 Ps 155 Nm tork Focus var ve bu motora ilişkin şehir içi performans izlenimlerimle sizlerinkileri kıyaslamak istiyorum.İlgi gösteren tüm arkadaşlara şimdiden çok teşekkür eder,saygılarımı sunarım. :)
Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Aziz,

Söylediklerine aynen katılıyorum. Doğru şeyler yazmışsın.

Şu ana kadar sahibi olarak kullandığım 9 tane benzinli (1300-2000 cc aralığında), 1 dizel (Tdci) aracım oldu.

Bir kere dizele geçmemdeki asıl amacım tamamen ekonomi idi. Gerçekten benzinlilere göre oldukça ekonomik. Öyle performans beklentim yoktu. Ancak, özellikle uzun yolda bence dizel çok daha konforlu. Çünkü vites değiştirmek zorunda kalmıyorsun. Uzun yokuşlarda benzinliyle vites düşürmenize rağmen hız kaybederek yokuşu tamamlarken, dizelde gaza basmanız halinde (vites düşürmeden) yokuşun sonunda hızınız artmış olarak devam ediyorsunuz.

İst-Ankara otoyolunu her yıl tatile gidiş-dönüşlerde 2-3 defa kullanırım. İstanbuldan Ank devam ederken Bolu tüneli öncesindeki tırmanış hatrı sayılır bir eğime sahiptir. Şu kadarını söyleyebilirim. Ne benzinli ne de dizel hiçbir araç benden daha hızlı çıkamıyor... Spor tarzı güçlü araçları saymıyorum tabiiki...

Benzinlilerin tamamına selektör atmak çok zevkli oluyor...

Bu tarz tırmanışlarda ilginç olan şu: En sağdan giden kamyonları ve orta şeritten giden diğer araçları sollamak isteyen otomobiller zaman zaman sol şeridi kapatıyorlar. Mecburen vites düşürmek zorunda kalıyorum. Bazen bu yüzden 3'e hatta 2' ye bile düştüğüm oluyor. Buna rağmen önüm açıldığında yokuşun sonuna kadar hız artırmaya devam edebiliyorum.

Özellikle bu tarz tırmanışlarda Tdci, benzinlilere göre çok daha keyifli...

Trafikten dolayı yavaşlamak zorunda kalmak olmasa, İst-Ank yolunda 4. vitese kesinlikle hiç düşülmez...

Bu arada şunu da belirteyim. Benzinli araçlarımdan birisi Focus 1 di.

Şehir içinde ekonomiyi hiç düşünmeden kullanmak şartıyla benzinli araçlar kesinlikle daha zevkliydi... Motorun çevirdiği devir ve sesi çok daha haz verir...

Araçlardan biri de Rover 620 Si idi. Motor sesi beni mest ederdi. Tabii benzincide de üzerdi...

Aziz Bey Kocaeli'de ameliyatlarım olması dolayısıyla 2 ayda 1 mutlaka o yolu kullanırım 120 km/h ile cıkıyor ve istersem hızlanmak için gaza basmam yetiyor tepki veriyor yani...Ancak dizeller artık "sadece" ekonomi için değil performansının da olmasından sanıyorum bukadar çok satıyor.Yani performans+ekonomi etkisi yüksek makineler.Gene de bunu bir test amaclı megane 1.6 benzinli ile 1.6 TDCI 0-100 ve ara hızlanmalar olarak "amatörce" test ettik.İlk kalkışta benzinlinin üstünlüğü olsa da kısa sürede dizel toparlayıp yakalıyor.Ha!bu iş bence birazda sürücüye bakar.Hala disel ve benzinli üretiliyorsa kullanıcılarının aldıgı zevkde farklıdır diye düşünmek lazım.

Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar... Ben de öyle düşünmüştüm ama emin olmak istemiştim... :p:rallici:

Şehir içinde benzinli arabanın daha zevkli olduğu konusuna ben de katılıyorum. Ekonomi konusunda ise LPG ile dizel arasında hatırı sayılır bir fark olmuyor. Biraz kullanışa göre değişiyor ama 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyelerde oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dizelle ilgili benim de aklımda bir sürü sorun var Can... Ama derdim zaten son hız falan değil, yanlış anlaşılmasın... Benim 1.6 benzinli arabalar ile ilgili tek sıkıntım uzun rampa tırmanışları... :fiuw: Bin küsür rakımlara çıkarken özellikle.

Burda sizi rahatsız eden benzin-dizel değil turbo-atmosferik farkı. Benzinli turbo deneyin sonra yeniden yazın buraya.

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Burda sizi rahatsız eden benzin-dizel değil turbo-atmosferik farkı. Benzinli turbo deneyin sonra yeniden yazın buraya.

Evet Mehmet Bey biliyorum asıl farkın turbodan kaynaklandığını... Birçok kişi de biliyor zaten artık. Ama dizel demek turbolu demek bir bakıma... :fiuw: Turbolu benzinliler biraz yeni teknoloji, 1.8T VW gruplarını saymazsak tabii. Şu an yeni çıkmış turbo benzinliler de henuz oturma aşamasında, 2. ele düşmediler ya da sorunluları düştü veya sıfır fiyatına. Ayrıca yine gerçekçi olursak, işin bir de ekonomik boyutu var, yazdığım gibi yılda ortalama 30bin km yapıyorum, yani ya dizel ya da lpgli olmalı... Yeni çıkmış turbo benzinliler için lpg olayı da tam oturmuş değil takip ettiğim kadarı ile...

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Seat leonlarda kullanılan 1.4 tsi motor Hyundai acent era ile ara hızlanmalarda (60-120km/h gibi) yaklaşık aynı performansı verebildiğini gördük.Araçlar kafa kafaya gidiyor.Rampalarda dizel era bir adım öne geçebilir torkuyla.Şu an benzinlilerde en ideali dizele yakın olanları vw 1.4 tsi motorları bence.Tork+beygir ikisi birlikte bu araçlarda mevcut.1.6 lpg li focus kullanıcısı olarak bundan sonraki aracım inşallah Line 1.4 turbo olacak.E fiyatı uygun artı lpg takılabiliyor.Daha ne olsun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...