İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Murat Dere

Abi, senin akü kaç amper ? 60 amper olanın yüksekliği uymuyor gibi görünüyor.

Uysa da kodum uymasa da Tahir. :seytan:

Yorum bağlantısı
Aytaç Dursun

Merhaba arkadaşlar aküm bitiyor artık sanırım test medünde 12 v falan yazıyor öncede 14,4 falandı klima açıkken gazı bıraktım mı yavaşlıyo üfleme bastımmı artıyo camları açtımmı yada kapadımmı yavaş kapanıyor ve açılıyor sizlere sorum 1.si bunların hepsi aküden dolayımı yoksa başka parlardan olabilirmi 2. de yakında ses sistemi taktırcam 72 amperlik akü benim aracıma olurmu olursa herhangi bi zararı olurmu Şimdiden herkese teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

72 amp gereksiz olur boşuna şarj dinamosunu yorarsınız.60-55 amp ideal olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
72 amp gereksiz olur boşuna şarj dinamosunu yorarsınız.60-55 amp ideal olur diye düşünüyorum.

yanlış. yuvasına uyan en buyugu alın.

aku dışından oluyor ise aküyü doldurmuyor vB olabilir ama zor ihtimal.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araç çalışırken 12 volt görüyorsanız biten akü değil şarj dinamosudur derim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

şarj dinamosnun diyotlarına ve konjektörüne baktırın

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Anlattığınız olay ; gaza basınca 14.4 bıraktığınızda 12 volt ise , şarj dinamosunu kontrol ettirin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Abdurrahman Cam

aracın orjinali 43Ah ise daha yüksek amperler takmak elektrik tesisatına veya bazı parçalara zarar verebilirmi acaba?

Yorum bağlantısı
Yılmaz İnal

aynı sorun bendede vardı 19 ayda 11000 km yaptım sürekli akü düşük el kitapçıgına bakın uyarısı veriyordu aynı zamanda tavan lambası kısa devre olurmuş gibi kendiliğinden yanıyordu tekrar kapattığımda yeni den açılıyordu birkaçkez deneme sonucu tavan lambasının düğmesine basılı tutuyoırdum 2-3 saniye basılı tutunca resetlergibi sönüyordu normal sürüş esnasında rolantide ışıklarda beklemede istop etmeye başladı dayanamayıp servise götürdüğümde servis bana az km yaptığımı söyledi devir ayarı ile oynadılar program yüklediklerini söylediler akü normale döndü lakin aracım fazla yakıt tüketmeye başladı bilginize saygılarımla akü yetersiz kendimce 55 amper

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

aracın orjinali 43Ah ise daha yüksek amperler takmak elektrik tesisatına veya bazı parçalara zarar verebilirmi acaba?

55 amper üstü akünün konduğu bölüme büyük gelebiliyor.Tek sıkıntısı bu diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

55 amper üstü akünün konduğu bölüme büyük gelebiliyor.Tek sıkıntısı bu diye biliyorum.

Tahir bey şu andaki akünüzün markası, fiyatı ve boyutu nedir. Ben de alacağım...
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Tahir bey şu andaki akünüzün markası, fiyatı ve boyutu nedir. Ben de alacağım...

Mutlu akü 55 amp.

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Mutlu akü 55 amp.

Anladım, güle güle kullanın...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Özet

Selamlar dün sabah marş basmadığından ötürü ve mecburiyetten ötürü fabrikadan üzerinde gelen ford orjinal akü 60 amper (4 senelik), inci akü 72 amper 27.5x17.5x19 boyutlarındaki akü ile değiştirdik.Üstünden tutan vidalı kelepçe biraz zor oldu ama sabitledik.Pazar günü olması sebebiyle aciliyetten bunu takmak zorunda kaldık.Yoksa yüksekliği 17,5 cm olanı aradım ama bulamadım.Saınırım bir sorun olmaz.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sezai Demir
(düzenlendi)

Günaydın herkese. Aracım 2010 focus titanium düz vites lpgli. Aracım start-stoplu. Dün akşam aracı çalıştırdığımda düğmeye basınca araç biraz zor çalıştı göstergeler falan sönükleşti zorlana zorlana çalıştı yani. Daha sonra radyonun çalışmadığını fark ettim 5 10 dakka kadar radyoyu tekrar açmaya uğraştım sonra kendiliğinden çalıştı. Sabah işe gitmek için aracımı çalıştırmak istedim ancak düğmeye basınca böyle göstergeler falan sönüp yanıyo ve pırrrrrrrrrrrrrrrr diye bir ses geliyor araç çalışmıyor. Canım çok sıkıldı. Sorun büyük ihtimal elektrik aksamıyla alakalı fakat araç lpg li olduğu için benzin pompası falan da olabilir mi diye aklıma takıldı. Aracımın garantisi ağustota bitiyor. Ben servisi çağırsam benden ücret talep ederler mi? Sizce hiç servisi bulaştırmayıp herhangi bir oto elektrikçiden mi destek almalıyım yoksa servis mi devreye girsin. Yardımlar için teşekkürler.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Başlık düzeltildi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aklıma ilk gelen akü.

Takviye kablosu ile aracınız çalışır.

Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Aklıma ilk gelen akü.

Takviye kablosu ile aracınız çalışır.

+1

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezai Demir

Arkadaşlar peki takviye yapsak yine aynı arızayı 2 gün sonra verir mi? Benim bundan önceki aracım ford escorttu o da sürekli böyle çalışmamazlık yapardı onu vurdurarak falan bi şekilde çalıştırıyoduk ama tabi bu araçlar olmuyor. Kesin çözüm için ne yapmam lazım? Böyle çalışmaması akünün bittiğini ve yenisini almam gerektiğini mi gösterir?

Yorum bağlantısı

Arkadaşlar peki takviye yapsak yine aynı arızayı 2 gün sonra verir mi? Benim bundan önceki aracım ford escorttu o da sürekli böyle çalışmamazlık yapardı onu vurdurarak falan bi şekilde çalıştırıyoduk ama tabi bu araçlar olmuyor. Kesin çözüm için ne yapmam lazım? Böyle çalışmaması akünün bittiğini ve yenisini almam gerektiğini mi gösterir?

Aküyü mutlaka ölçtürün...

Yorum bağlantısı
Tamer Taban

araç büyük ihtimal takviyeyle çalışır. çalışınca en yakın elektrikçiye yada ustanıza gidin. akümü boş yoksa araç şarj etmiyormu.eğer aküdense yeni bir akü alacaksınız sorun çözülecek.benim başımada geldi araç otomatik vurdurma şansı yok. ben takviye yaptım çalışmadı çekiciyle tamircime götürdüm. oda takviye yaptı çalışmadı sonra sağlam yani kalın bir takviye kablosu getirdi araç hemen çalıştı. ölçüm yaptılar araç şarj ediyor ancak akü ölmüş dedi.bende yeni bir akü aldım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...