İçeriğe Yönlendir

Otomatik vitesli araç kullanımı


İdris Arıcı

Recommended Posts

Mehmet Taner Kadak
(düzenlendi)

Manuel de debriyaja basmaktan sol ayagim agriyordu simdi frene basmaktan sag ayagim agriyor. Ayrica sag elim tembellesti, sol bacagim kendini ise yaramaz hissetmeye basladi. Bir an once tr ye donup manuel araba surmek istiyorum. :bambam2:

Ayrica 2.0 la 1.6 otomatik focus neredeyse ayni yakiyormus onu fark ettim. Sehir ici min 250mile yapiyorum 400km 1,6 focusumlada 400km yapiyordum. Ayrica gecen uzun yol yaptim ortalama 90km hizla bir depo 400 mile gitti yani 650km. 1,6 focusumla hic 600km yol yapamamistim :)

tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...

Otomatik şanzımanla 1,5 ayımı doldurdum. Yavaş yavaş alışıyorum, ancak daha alışamadığım şeyler var tabi. Hala daha elimi vites üstünden pek ayıramıyorum:) Ancak asıl beni düşündüren önümüz kış ve otomotik viteste karlı yollarda bazı çekindiğim noktalar var. Aşağıdaki sorulara pek bir cevap bulamadığım için deneyimlerinize bağlı olarak görüşlerinize ihtiyacım var.

- Malum oldukça sade bir otomatik şanzumanımız var. Vites üzerinde herhangibir kış butonu yok. Renaultlarda, volvolarda var olan bu tuşun bizde olmaması bir eksiklik midir? Yoksa zaten aracımız o düğme olmadan da düğme varmışcasına tepkiler mi veriyor?

- Kullanım klavuzunda karlı havalarda, bozuk zeminlerde "1" no'lu vitesi kullanın diyor. Ancak aracımda tcs yok, bu durumda patinaja düşen tekerlekleri patinajdan kurtarmak için vitesi 2'ye alıp mı yola devam edeceğiz.? Eğer doğru olan buysa aracı yavaşlatmak istediğimizde tekrar (frene basmadan) vitesi 1'e almanın zararı var mıdır?

- Arkadaşım otomatik lacetti lacetti kullanıcısı. Şanzıman üzerinde hold tuşu var. Kullanım klavuzunda bu tuşu karlı havalarda kullnın diyormuş. Bu tuşun çalışma mantığı nedir? Bizim araçlarımızda böyle bir tuşa niye ihtiyaç duyulmamıştır?

- Düz viteste, özellikle rampa aşağı kar buz gibi kaygan zeminde direksiyon tepkimelerini alabilmek için debriyaja basardım. Bu sayede frenleme esnasında kilitlenen direksiyonu devreye sokup kontrolü kendi elime alabiliyordum. Otomatikte frene basıldığı anda kızaklama başlayacağından aracı yavaşlatmak ve direksiyonu kontrol altına almak için yapılabilecek ne vardır?

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

hold tusu olan sanzimanlarda vitesler P R N D S L seklinde. Hold basili degilken D: tum vitesler S: 1,2 ve 3. Vitesler (forddaki o/d gibi) ve L: 1. Ve 2. Vitesler seklinde calisiyor.

Hold basili iken;

L: sadece 1. Vites

S: sadece 2. Vites ( buzda vs 2 ile kalkmak icin)

D: 1. Viteste kalkip 2 ve 3 takiyor sonrasinda sabit kaliyor. Yani ne kadar yavaslasaniz da durmadikca hep 3. Viteste kaliyor.

Ford'da vites 2de iken zaten 2. Vitesle kalkis yapiyorsunuz. Hold gibi bir tusa ihtiyacimiz yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

araç hareket halinde frene basmadan D-1-2 arasında geçiş yapabilirsiniz. aracın patinaja düşmeden kalkması için 2 ye getirebilirsiniz. araç mıcıra saplandı ise D ve R arasında gaza fazla basmadan geçiş yapabilirsiniz ve mısırdan kurtulmya yardımcı olur. vites düşürmek isterseniz önce over drive fonksiyonun kullanarak 4 ten 3 e ardında vitesi D den 2 ye sonra 1 e alabilirsiniz. iş siz hangi hızda olursanız olun 1 e bile alsanız değişim hız va devir aralığına gelidkçe o kademeli olarak vites düşürür yüksek devirde ve ya hızda bu işlemleri yaparken dikkatli olmak lazım zaten araç belirli bir hız düşene kadar siz D den 2 yada 1 alsanız dahi vitesi dğiştirmiyor uygun olan hıza düştükten sonra vites değişiyor bunu dikkatli şekille yaparasnız sorun olmaz ama yüksek devir ve hızda şanzımana ve motora zarar verebilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hakan Yıldız

merhaba,benzinli otomatik fII aracım hafif rampalarda değilde biraz daha dik rampada kalkış için D konumuna alıp gaza basmadıgımda cok olmasada geri kayma oluyor.D konumu aracı tamamen durdurmasımı gerekiyor yoksa bu kayma normalmidir,yorumlarınız için şimdiden tesekkürler

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
merhaba,benzinli otomatik fII aracım hafif rampalarda değilde biraz daha dik rampada kalkış için D konumuna alıp gaza basmadıgımda cok olmasada geri kayma oluyor.D konumu aracı tamamen durdurmasımı gerekiyor yoksa bu kayma normalmidir,yorumlarınız için şimdiden tesekkürler

Normal.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Vitesi 2 ye alın mekanik kilit var kayma yapmıyor o zaman. D de belirli bir seviyeye kadar kaymaz aşırı dik yada yüklüyken D de kayar.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Konu otomatik vites olduğu için merak ettim.Eğer otomatik vites araç alınacaksa (25000-35000TL arası)hangi marka ve model araç alınmalı?Forumdaki konuları araştırdım ama bulamadım.

Diğer merak ettiğim, otomatik vites ve tiptronik vites arasındaki en önemli farklılık; tipronik vitesin manuel de kullanılması mı?İkisi arasıda bimemiz gerek önemli farklılıklar var mı?

Son olarakta otomatik vites mi yoksa tiptronik vites araçları mı tercih edersiniz?(İkisinden birini seçecek olursanız)

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Tiptronic vites; selpak gibi, orkid gibi jenerik olmus bir markadir. Volkswagen grubun patentli markasidir. Steptronic, touchtronic gibi diger markalarda diger isimleri vardir.

Tiptronic sanziman aslinda klasik otomatiktir. Tek farki surucuye vites dusurme ve buyutme imkani vermesidir. Ama kontrol hicbir zaman % 100 surucude olmaz. Mesela 7000 devire geldiginizde hala vites buyutmuyorsaniz o buyutur. Ya da 6000 devirle giderken kucult derseniz sizi dinlemez.

Bu arada galerici jargonunda debriyaji olmayan ve vites kucult buyultme fonksiyonu olan her arabaya "tRiptronik" denir. Aslinda tam otomatik olmayan easytronic, asm gibi sanzimsnlar ve cvt'ler tiptronik degildir.

Bence tiptronic olmasi aman aman onemli degil. Klasik otomatikte de dip gaz yaparak ya da gazi birakarak viteslere kumanda edersiniz. 3-2-1 konumlarini kullanirsiniz.

Yorum bağlantısı
Bence tiptronic olmasi aman aman onemli degil. Klasik otomatikte de dip gaz yaparak ya da gazi birakarak viteslere kumanda edersiniz. 3-2-1 konumlarini kullanirsiniz.

Genelde gözlemim, araç uç noktalarda kullanılmıyorsa, triptronik şanzumana sahip olan araçların sahipleri otomatik modda kullanmayı yeğliyor. Otomatiğin rahatlğına alışan birdaha vitesle uğraşmak istemiyor, Can Bey'in belirttiği üzere alışma döneminden sonra şanzumanla bağımız elimizle değil, ayağımız vasıtası ile oluyor.

Ben de triptronik olsun diyordum, ancak çok ısrarcı olarak temiz araçları bu yüzden kaçırmamak lazım. Olursa göz çıkarmaz ancak olmasa da kayıp değil.

Otomatikte Honda iyi araçtır. Satılıklar bölümünde Accord var, inceleyebilirsiniz.

Ben eski otomatikçi değilim ancak mondeo'nun klasik otomatik şanzumanından genel anlamda memnunum.

Focus dizel CVT çok konforluydu, 250-300km kullanmıştım ancak sorunları nedeni ile artık gelmiyor.

Volvo grubunun otomatiği riskli ve revizyonu maliyetli.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Misafir

Bugün çekindiğim yoğun kar şartlarında otomatik vites kullanımını uzun bir mesafede idrak etmiş bulunmaktayım. Geçmişte kar lastiği hiç kullanmadığımdan mı, yoksa otomatiğin rahatlığından mı bilmiyorum ancak otomatik vites yüzünden boşuna evhamlanmışım. Ya da iyi ki kış lastiği almışım.

Kalkışlarda 2'ye alarak gerektiğinde "d" ile devam ettim.Rampa aşağı inişlerde vites "d" de ise 2'ye, 2'de ise 1'e alarak motor kompresyonundan düz vitesteki gibi faydalandım. Yumuşak kar zemin, yer yer erimiş karlı zemin, yarı buzlu zemin dahil olmak üzere kalkışlarda patinaj hiç yaşamadım. 1-2 yerde hafif sağ sol oldu ancak kontrol tamamen elimdeydi. Ayrıca bu hadisenin olduğu yola sadece 3 aracın girdiği ve yolun silme kar olması önemli bir detay. Yine rampa aşağı çok şükür hiç sıkıntı olmadı.

Sonuçta; kış lastiği + otomatik güvenli bir seçenek.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Bugün çekindiğim yoğun kar şartlarında otomatik vites kullanımını uzun bir mesafede idrak etmiş bulunmaktayım. Geçmişte kar lastiği hiç kullanmadığımdan mı, yoksa otomatiğin rahatlığından mı bilmiyorum ancak otomatik vites yüzünden boşuna evhamlanmışım. Ya da iyi ki kış lastiği almışım.

Kalkışlarda 2'ye alarak gerektiğinde "d" ile devam ettim.Rampa aşağı inişlerde vites "d" de ise 2'ye, 2'de ise 1'e alarak motor kompresyonundan düz vitesteki gibi faydalandım. Yumuşak kar zemin, yer yer erimiş karlı zemin, yarı buzlu zemin dahil olmak üzere kalkışlarda patinaj hiç yaşamadım. 1-2 yerde hafif sağ sol oldu ancak kontrol tamamen elimdeydi. Ayrıca bu hadisenin olduğu yola sadece 3 aracın girdiği ve yolun silme kar olması önemli bir detay. Yine rampa aşağı çok şükür hiç sıkıntı olmadı.

Sonuçta; kış lastiği + otomatik güvenli bir seçenek.

Saygılarımla.

% 100 katılıyorum.Dün sabah kargalar kahvaltısını daha etmemişken ( saat 07.00)işe gitmek için yola çıktım.(Kardan dolayı kargalar geç kahvaltı yapıyorlardı). :unsure2:

Siteden ana yola fazla eğimli bir yokuş dahil.Valla her türlü test hareketini çektim.Ne bir patinaj,ne kayma olmadı.Herkes tın tın giderken,adrenalin üst seviyede işe gittim.(Eryaman-Sincan Organize Sanayii)

Karlı yolda otomatik vitesin avantajlı olduğunu söyleyebilirim.Hatta iddia edebilirim.

Seviyorum Focusumu. ;)

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Karda, buzda, çamurda hep öyle yapıyorum, kitapçığından öğrenmiştim.

Yorum bağlantısı
Yasin Deniz

yıllar oncekı aracımız mersedes 300 d otomatıktı 9 sene sonra donus yaptık focus 2006 lpglı ıle keske hıc manuel kullnamsaydık dıyo ınsan ama gercı 18 yasındayken ınsan usenmyıo degısıtırmye :shok: yas onemlı degıl otomatık buyuk rahatlık sadece yuksek yakıt benı dusunduuruyo bıraz 250 lıra yakıyo lpg de sehır ıcı eskı aracım 222 bın km kullandım 307 1,4 hdı 200 bını gecmemıstı maxumımım ama deger gecen gun kar yagınca trıptonıce aldım rampa cıkarken 1 de patıye baslayınca 2 ye aldım patıyıı kestı zaten ole demıslerdı bana duz vıtesle aynı mantıgı var galıba

yıllar oncekı aracımız mersedes 300 d otomatıktı 9 sene sonra donus yaptık focus 2006 lpglı ıle keske hıc manuel kullnamsaydık dıyo ınsan ama gercı 18 yasındayken ınsan usenmyıo degısıtırmye :) yas onemlı degıl otomatık buyuk rahatlık sadece yuksek yakıt benı dusunduuruyo bıraz 250 lıra yakıyo lpg de sehır ıcı eskı aracım 222 bın km kullandım 307 1,4 hdı 200 bını gecmemıstı maxumımım ama deger gecen gun kar yagınca trıptonıce aldım rampa cıkarken 1 de patıye baslayınca 2 ye aldım patıyıı kestı zaten ole demıslerdı bana duz vıtesle aynı mantıgı var galıba
yıllar oncekı aracımız mersedes 300 d otomatıktı 9 sene sonra donus yaptık focus 2006 lpglı ıle keske hıc manuel kullnamsaydık dıyo ınsan ama gercı 18 yasındayken ınsan usenmyıo degısıtırmye :good1: yas onemlı degıl otomatık buyuk rahatlık sadece yuksek yakıt benı dusunduuruyo bıraz 250 lıra yakıyo lpg de sehır ıcı eskı aracım 222 bın km kullandım 307 1,4 hdı 200 bını gecmemıstı maxumımım ama deger gecen gun kar yagınca trıptonıce aldım rampa cıkarken 1 de patıye baslayınca 2 ye aldım patıyıı kestı zaten ole demıslerdı bana duz vıtesle aynı mantıgı var galıba
Yorum bağlantısı
Misafir
Şimdiye kadar 2 pozisyonu olan gördüklerimin tamamında 2'ye getirip kalkarsanız 1 sonra 2 yapıyor ve 2 de kalıyor... direkt 2 den başlamıyor...

2. viteste 2 ile kalkıyor. Kullanma klavuzundaki karda, buzda,çamurda 2 ile hareket edin denmesi bu sebeple Abdussamed Bey. Ayrıca 2 konumunda araç geri kaymıyor.

Birileri,otomatik vitesin,karda nasıl daha iyi performans verdiğini söyleyebilir mi? Ne alakası var?

Bu soruyu teknik açıdan mı soruyorsunuz? Ya da otomatiğin böyle bir meziyeti olamayacığını düşündüğünüzden mi Yavuz Bey?

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Çağrı Sağlam

Ilk otomatik aracim work and travel icin gittigim ABD'de kiraladigim bir pontiacti, arkasindan fI OV aldim ve hem benzinin hem de arabanin ucuzlugundan dolayi ulkemdeki arabalardan nefret etmeye basladim ki o siralarda partner kullanmaktaydim. Su anda 2003 Mondeo OV kullaniyorum ve cok mutluyum, bir araba daha alsam o da OV olur...

Bu arada benim gibi acemi otomatikciler icin verdiginiz kullanim onerileri icin tesekkurler zira yuksek miktarda yakit sikintisi cekmekteyim...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Dip pedal kullamayın. Araba ağırlığı ile hızlansın (yani gazı yedirerek hızlanın)

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Durduğumuzda,ışıklarda (15sn-1dk arası)aracı boşa almak mı gerekir,yoksa...herkesten farklı cevaplar alıyorum,doğrusu nedir?Birde otomatik şanzuman yağının değişimi hangi periyotta(km-Yıl) olmalı?Yağın değişmesi gerektiğini durumundan-görünüşünden nasıl anlayabiliriz?

Yorum bağlantısı
Durduğumuzda,ışıklarda (15sn-1dk arası)aracı boşa almak mı gerekir,yoksa...herkesten farklı cevaplar alıyorum,doğrusu nedir?Birde otomatik şanzuman yağının değişimi hangi periyotta(km-Yıl) olmalı?Yağın değişmesi gerektiğini durumundan-görünüşünden nasıl anlayabiliriz?

Benim kendi görüşüm, otomatik şanzumanları mümkün olduğunca vites geçişlerinden uzak tutmak yönünde.

N-D arası geçişlerde aracın kavramadan çıkıp, kavramaya tekrar alınması şanzımana güç bindiriyor aslında. Zarar veya yararı konusunda bilimsel tespitim yok. Bana göre 1dk. kısa bir süre. Bu sürede boşa alıp vitese tekrar almıyorum ben.

Ancak kışın Ankara'daki yoğun kardan kapanan yollarda 15-20dk. hareketsiz kalınan trafik oluşmuştu. Bu derece uzun bekleyişlerde aracı boşa aldım. Sürekli aracı harekete hazır bekletmek ve şanzımana güç bindirmek yerine boşa almak daha iyi olur düşüncesinden hareket ettim.

Yukardakileri forumdan okuduklarımdan ve arkadaşlarımızın tavsiyelerinden hareketle uyguladım.

Yağın yine 70-80.000km aralığında koşulsuz değiştirilmesi gerekli diye hatırlıyorum. Aracı yeni aldıysanız ve değişim periyodunu bulamıyorsanız, değiştirmek ve değişim periyotlarını değişim km'sine göre ayarlamanız daha iyi olur.

Ben aracı aldığımda 70.000km'de değişmiş bilgisini aldım servisten. Bu nedenle değiştirmedim, ancak kesin bilgi almasam değiştirmeyi düşünüyordum.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan

bende tüm kırmızı ışıklarda N ye alın aracı

D de araç aktarmada olduğu için hem araca N dekinden daha fazla yakıt tüketiosunuz hem de frenlere ekstra yük bindiriosunuz D konumunda beklerken

otomatik vites şanzımanı daha çabuk ısınır uzun yollarda yada aşırı trafikte uzun süreli kullanmamaya özen gösterip aralarda dinlendirin

bunu araç kendi gidişinden hissettirecektir zaten bariz bir şekilde

Yorum bağlantısı

trafik ışıklarının süreleri belli eger iş çıkış saatlerine denk gelinirse bu 110sn ye civarları lambada beklemek oluyor burda aracı n ye alırsınız ama ayak mecburen yine frende oluyor.o yüzden çokta n ye almıyorum.kış şartlarında çok kullanmak nasip olmadı ama n ye almak yinede ne kadar fayda verir bilmiyorum.fren pedalına basılı tutma işi iki şekildede mevcut ama yakıt sarfiyatı ne derecede olurki.iki haldede rolanti seviyeleri aynı.

o/d tuşumu yeni hallettim yokuşlarda müthiş faydası var yıgılmıyor araç bu tuşu halletigime seviniyorum.büyük faydası oluyor.tuşu topuza kaplama yapıcaz diye iptal eden şahıs epey azar işitti düşüncelerimde.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

o/d tuşunu çok sık kullanıyor musunuz?Bayırlarda araç 2000 motor gibi davranmıyor, aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar var mı bilmiyorum ama sinir bozucu...Bir de o/d tuşu uzun süreli açık (5-10 dk) kullanıyor musunuz?Ayrıca yakıta etkisi nasıl?teşekkürler.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
o/d tuşunu çok sık kullanıyor musunuz?Bayırlarda araç 2000 motor gibi davranmıyor, aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar var mı bilmiyorum ama sinir bozucu...Bir de o/d tuşu uzun süreli açık (5-10 dk) kullanıyor musunuz?Ayrıca yakıta etkisi nasıl?teşekkürler.

ben sadece yokuşlarda kullanıyorum faydası oluyor.o/d sürekli açık olursa 4 vitese geçme işlemi olmaz diye biliyorum buda düz yolda motorda istediginiz verimi almamanıza sebeb olur.yakıt için yokuşta çok yakmasını engelledigini düşünüyorum.forumda güzel yorumlar var bence okuyun faydasını görüceksiniz.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
o/d tuşunu çok sık kullanıyor musunuz?Bayırlarda araç 2000 motor gibi davranmıyor, aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar var mı bilmiyorum ama sinir bozucu...Bir de o/d tuşu uzun süreli açık (5-10 dk) kullanıyor musunuz?Ayrıca yakıta etkisi nasıl?teşekkürler.

Otomatik vites aracın performansını gölgeliyor. o/d tuşu rampada büyük vites, düşük devirde kaldığınızda çok işe yarar. Düz yolda çok performan almazsınız ama tüketim hatırı sayılır derecede artar. Sonuçta 2.000 motor aracı 3 vites ve üst devir aralıklarında vites değişimi yaparak kullanıyor oluyorsunuz.

Rampalarda 3-4 arası kararsız kalan şanzımanı stabil kılmak için de en iyi yoldur. 4. vites 90-100km ile sollama yaparken o/d kullanırsanız araç vites düşürmüş gibi hareket edecek ve daha serileşecektir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Otomatik vites aracın performansını gölgeliyor. o/d tuşu rampada büyük vites, düşük devirde kaldığınızda çok işe yarar. Düz yolda çok performan almazsınız ama tüketim hatırı sayılır derecede artar. Sonuçta 2.000 motor aracı 3 vites ve üst devir aralıklarında vites değişimi yaparak kullanıyor oluyorsunuz.

Rampalarda 3-4 arası kararsız kalan şanzımanı stabil kılmak için de en iyi yoldur. 4. vites 90-100km ile sollama yaparken o/d kullanırsanız araç vites düşürmüş gibi hareket edecek ve daha serileşecektir.

Saygılarımla.

:D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...