İçeriğe Yönlendir

Otomatik vitesli araç kullanımı


İdris Arıcı

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Genelde kick down (dip pedal) yapmaktansa o/d kapatırım ben. o/d son vitesi ve kiliti açar. bir nevi 5 vitesli arabada 4 le gitmek gibidir. yani ekonomi vitesini kullanmamaktır. Ama araç max hızına o viteste çıkıyor 1.6 focus için konuşursak. o/d açınca son sürat düşüyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Genelde kick down (dip pedal) yapmaktansa o/d kapatırım ben. o/d son vitesi ve kiliti açar. bir nevi 5 vitesli arabada 4 le gitmek gibidir. yani ekonomi vitesini kullanmamaktır. Ama araç max hızına o viteste çıkıyor 1.6 focus için konuşursak. o/d açınca son sürat düşüyor.

Son sürat düşüyor demişsiniz,fakat araç son hızlara yakınken o/d tuşuna basınca devir yükselip araç daha da hızlanma moduna giriyor sanki...bu arada hız merağım yok,tamamen meraktan denedim.Ayrıca hızı yazmak ne kadar doğru bilmiyorum ama 130'dan sonra aracın ivmelenmesi çok düşük,bu neden olabilir?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hımm kavram karmaşası olmasın öncelikle.

bastığımız tuş o/d off tuşu . yani o tuşa basınca son vitese geçmiyor araç. benim o/d açınca dediğim aracın son vitese geçmesini izin vemek yani normal kullanım. o/d off a basınca devir artıyor ve beygirlerin hepsini koşturuyoruz. ama normalde (mesela bizim araç için konuşursak devir 4500 ve üstü olması lazım o/d off tuşuna bassanızda çalışmaz. amadevir 4000 altında iken. o tuşa basarsak o/d off çalışır ve önceden daha yavaş hızlamanan ve son hıza ulaşmsı uzun süren araç devirin artmasıyla daha da istekelnir.

benim 1.6 focusta gözlemim o/d on konumunda teknik veri son hızından+5 yada 10 km fazlaya kadar çıkarken aynı yolda aaynı şartlarda o/d off konumunda +20 km ye kadar daha fazla sürat yapıyor. teknik veri hızı zaten sondan önceki viteste 6000dd ama son vitese takınca orada sabit kalıyor. ama od off konumunda 7000 dd kadar çevirebiliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sizin 130 dan sonraki isteksizliğiniz 2.0 için biraz anormal olabilir. motorun durumuna bakmalı

Yorum bağlantısı

düz yolda o hızda iken o/d tuşunun faydası oldugunu hiç sanmıyorum.amaç belli bu tuşta yokuş yukarı giderken kararsız vites degişiminin yarattıgı devirsiz yıgılmanın önüne geçen tuştur.bu tuşla ilgili bütün yorumlarda bunu anladım ben.araç sollamak için kullanılacak bir tuş olarakta görmüyorum ayrıca,ani kalkışlarda veya sollamalarda zaten hemen 4 de geçmez mantıkta kuramadım açıkcası.sollama hız vermektir neden üst vitese geçmesini engeleyesinizki aracın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

daha fazla devir çevirmek için. daha çok beygiri koşturmak için.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

zaten motorun tam devirleme isteği o hızdan sonra başlıyor :D max torka o zaman yaklaşıyor

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
sizin 130 dan sonraki isteksizliğiniz 2.0 için biraz anormal olabilir. motorun durumuna bakmalı

Hızlanıyorda,çok nazlanarak 80-100'lerdeki gibi değil...motora derken?

düz yolda o hızda iken o/d tuşunun faydası oldugunu hiç sanmıyorum.amaç belli bu tuşta yokuş yukarı giderken kararsız vites degişiminin yarattıgı devirsiz yıgılmanın önüne geçen tuştur.bu tuşla ilgili bütün yorumlarda bunu anladım ben.araç sollamak için kullanılacak bir tuş olarakta görmüyorum ayrıca,ani kalkışlarda veya sollamalarda zaten hemen 4 de geçmez mantıkta kuramadım açıkcası.sollama hız vermektir neden üst vitese geçmesini engeleyesinizki aracın.

Düz yolda,sollamalarda ani hız gereken durumlardafaydası bariz...Atıyorum (o/d açık)10 saniyede solladığınız aracı 7 saniyede solluyorsunuz.örneğin 3000 dd olan araç o/d durumunda 4000-4500 dd 'e çıkıyor,bir nevi roketleme yapıyor.işin doğrusu o/d çokta fazla kullanmıyorum...

Kullanım tarzlarımız farklı herhalde,bende yokuş-bayır vs...'de kullanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
80-100'lerdeki sollaması zaten fizik kurallarına aykırı. Birinde 2 ya da 3'te olurken, diğerinde büyük ihtimalle 4'te oluyor.

2 ya da 3'te derken vitesten bahsediyorsunuz sanırım.75-80'den sonra zaten 4. vitese geçiyor ve öyle devam ediyor...

Yorum bağlantısı

devir artışında tork üretme haliyle artıyor ama bana görede motoru yorarsınız saniye farkı mutlaka olucak ama 4.vitesi isteyen bir motora yok sen bu viteste gidecen demenin zararı ortaya çıkar bi gün.

ben birazcıkta okuyum bu konuyu atladıgım yerler muhakkak var gibi.yinede sollamada çok tercih edilmemeli motoru sıkıştırmanın anlamı yok bence.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
2 ya da 3'te derken vitesten bahsediyorsunuz sanırım.75-80'den sonra zaten 4. vitese geçiyor ve öyle devam ediyor...

80 den sonra 4 e atar hatta 45 kmde bile 4 e atıyor doğrudur amaaaaa. gaza basışınıza göre 2 vites kadar düşebilir. çünkü 80 le giderken yaklaşık 2000dd gbi oluyor ( şanzıman kilitide devreye girince yoksa 2200 dd gibi) kick down yaparsanız 2 vites düşer biraz yükenirseniz 1 vites gibi.

devir artışında tork üretme haliyle artıyor ama bana görede motoru yorarsınız saniye farkı mutlaka olucak ama 4.vitesi isteyen bir motora yok sen bu viteste gidecen demenin zararı ortaya çıkar bi gün.

ben birazcıkta okuyum bu konuyu atladıgım yerler muhakkak var gibi.yinede sollamada çok tercih edilmemeli motoru sıkıştırmanın anlamı yok bence.

düz yolda devirlenme isteği gösteren araç üst vitesi isteyebilir ama performansa yönelik sürüşte o motor 3 te kendini daha da 2.0 hissettrir. zaten vites aralığı çok uzun 3. vitesle o araba 30km den sonra geçmiş oluyor neredeyse. 30dan max hıza aynı viteste çıkabilecel kapasite var :D

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
80 den sonra 4 e atar hatta 45 kmde bile 4 e atıyor doğrudur amaaaaa. gaza basışınıza göre 2 vites kadar düşebilir. çünkü 80 le giderken yaklaşık 2000dd gbi oluyor ( şanzıman kilitide devreye girince yoksa 2200 dd gibi) kick down yaparsanız 2 vites düşer biraz yükenirseniz 1 vites gibi.

düz yolda devirlenme isteği gösteren araç üst vitesi isteyebilir ama performansa yönelik sürüşte o motor 3 te kendini daha da 2.0 hissettrir. zaten vites aralığı çok uzun 3. vitesle o araba 30km den sonra geçmiş oluyor neredeyse. 30dan max hıza aynı viteste çıkabilecel kapasite var :D

4.vitese 70'den önce atmıyor,hangi sürüş karakteriniz olursa olsun.Bence aracın hakkı 5 vitesmiş.4.vites gerçekten çok uzun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sondaki kilit olmasın o . düz yolda 45 de bile atıyor bizim focus mondeonunda atmasını beklerdim.

Hakan abi görürse yazar :D

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

benim araçtada uzun sürmüyor 4 e geçmesi 35 40 km civarı yetiyor.ama daha yüksek devirde geçiyor 3000 devre yakın oluyor.bazen dip gazla kendim atıyorum.

3.vites anlatımıza katılıyorum.ama bende bu aşırı tork isteginin iyi olmadıgını düşünüyorum o yüzden bu yaklaşımdayım.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
benim araçtada uzun sürmüyor 4 e geçmesi 35 40 km civarı yetiyor.

3.vites anlatımıza katılıyorum.ama bende bu aşırı tork isteginin iyi olmadıgını düşünüyorum o yüzden bu yaklaşımdayım.

aşırı tork değil aşıırı beygir isteği bizimki ( hoş çok fazla beygir var ya sanki) burada bahsi geçn hiç bir araba performansa yönelik değil ama olan performansı kullanmak içinbaız yollara başvuruyoruz diyelim :D

Fatih Bey 70-80 araı vites geçişi gibi hissettğiniz eğer 2200 devirden 2000 devire düşme şeklinde ise o 4. vitese gçiş değil. şanzıman kilidi gibi bir olay denilenbilir tam teknik tabiri hatırlamıyorum ama son viteste bir şey kilitleniyordu daha az tüketsin diye. mesela gaza basışınıza göre bazen araç 5 vitesmiş gibi hissedebilirsiniz. bir nevi buçuklu vites var diyorum ben. 4.5 otomatik :D

mondeonun şanzıman oranlarını bilmeğdim için pek geçiş deviri ne bilmiyorum ama bu yada buna benzer olmalı

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
aşırı tork değil aşıırı beygir isteği bizimki ( hoş çok fazla beygir var ya sanki) burada bahsi geçn hiç bir araba performansa yönelik değil ama olan performansı kullanmak içinbaız yollara başvuruyoruz diyelim :D

Fatih Bey 70-80 araı vites geçişi gibi hissettğiniz eğer 2200 devirden 2000 devire düşme şeklinde ise o 4. vitese gçiş değil. şanzıman kilidi gibi bir olay denilenbilir tam teknik tabiri hatırlamıyorum ama son viteste bir şey kilitleniyordu daha az tüketsin diye. mesela gaza basışınıza göre bazen araç 5 vitesmiş gibi hissedebilirsiniz. bir nevi buçuklu vites var diyorum ben. 4.5 otomatik :D

mondeonun şanzıman oranlarını bilmeğdim için pek geçiş deviri ne bilmiyorum ama bu yada buna benzer olmalı

70-80 arasında dediğiniz gibi bi durum oluyor,o aralıkta gaza normalin az fazlası bile bassanız alt vitese alıyor sanırım,ama teknik olarak nedir ben de bilmiyorum.Ayrıca vites attırmak istediğinizde ayağınızı hafif gazdan çekip tekrar bastığınızda 2'yse 3'e,3'se 4'e atıyor,gerçi bunu tüm kullanıcılar biliyordur sanırım.Dediğinize aynen katılıyorum 4.5 vites.

Yorum bağlantısı
aşırı tork değil aşıırı beygir isteği bizimki ( hoş çok fazla beygir var ya sanki) burada bahsi geçn hiç bir araba performansa yönelik değil ama olan performansı kullanmak içinbaız yollara başvuruyoruz diyelim :D

Fatih Bey 70-80 araı vites geçişi gibi hissettğiniz eğer 2200 devirden 2000 devire düşme şeklinde ise o 4. vitese gçiş değil. şanzıman kilidi gibi bir olay denilenbilir tam teknik tabiri hatırlamıyorum ama son viteste bir şey kilitleniyordu daha az tüketsin diye. mesela gaza basışınıza göre bazen araç 5 vitesmiş gibi hissedebilirsiniz. bir nevi buçuklu vites var diyorum ben. 4.5 otomatik :D

mondeonun şanzıman oranlarını bilmeğdim için pek geçiş deviri ne bilmiyorum ama bu yada buna benzer olmalı

benim mondi 136 beygirmiş,demek sende olsa ortalık yıkılacak valla.arabamın önceki sahibinin oglu beygir gücünü iyi kullanmmış bozulmadık denge rot tarzı elemanı kalmamış.patinaj delisiymiş oldugu yerde çevirip durmuş.şimdi iyi gücünden hızından çekişinden rahatlıgından memnunum fazla beygir öldürür görüşüm bu.mesala köprülü alt geçitlere gelirken yol müsait oluyo geceleri eve giderken 80km ye civarına kadar basıyorum ayagımı köprü girişine gelince gazdan çekiyorum hafif iniş oluyor ve 90km ye kadar çıkıyor zaten sonra çıkış başlıyor bazı yerlerde bu çıkış uzuyor buralarda özellikle gaza basmıyorum tam yokuş bitiminde arabanın km si en düşük 75km görünüyor yıgılmıyor bana göre biraz yıgılma var ama yinede bırakmıyor gücünü.bunu yapmak hoşuma gidiyor biraz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Fazla beygir göz çıkarmaz :D Zaten o şanzımanlarda beygirin çoğu şanzımna çalışıyor :D

Patinaja düşen arabadan hiç haz etmem. Zaten lastikler eskimemişse kolay patinaja düşmez bizim araba. ne zaman lastikler bayatlar yada dişler biter o zman patinaj yapmaya başlar. Zaten o yüzden 0-100 de şoförlüğü kötü olan 1.6 sürücüleri genelde bizim arabayı düz vtes sanır :D

Kataloğunda 2.0 otomatik focus için şehir içi 13 litre yazmasa Türkiyede de 2.0 otoamtik focuslar olurdu heralde.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

:D:D

merhabalar. nihayet 2003 mondeo ghia-x aracıma kavuştum. aracımla hanüz çok fazla zaman geçiremedim ama şu haliyle çok memnunum. fakat beni ençok farklı hissettiren otomatik vites kullanımı oldu. forumda konuları araştırmama rağmen otomatik vitesli araç kullanımında dikkat edilecek hususlar ile ilgili veya bakımlarıyla ilgili bir başlık bulamadım ki benim durumumda olan başka arkadaşlara da yardımı olacak bir başlık açmak istedim. eğer forumda mevcutsa yolunu belirtirseniz sevinirim. bu konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum. mesela benim aklıma takılan birkaç soruyu aşağıda belirteceğim.

1. Trafik ışıklarına gelindiğinde vites konumu değiştirilmeli midir? (N veya P)

2. akan bir trafikte ivme artırmak için veya yokuş yukarı yollarda, vites küçültme işleminin gaz pedalını kökleyerek yapıldığını biliyorum bunu yaptıktan sonra o/d tuşuna basılarak devrin yükseltilmesi doğru bir yöntem midir? O/D tuşunun sık kullanımı bir zarar verirmi?

3. bakım sıklığı nedir?

4. Otomatik şanzumanı korumak adına dikkat edilecek bir husus varmıdır? mesela özel bir ford servisinden lpg ye geçiş ısısını gidip arttırmamın(80 derece) faydalı olacağını duymuştum.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.Mondeo benimde hiç aklımda olmayan bi araçtı,ama aracı kullandıkça ne kadar iyi biir tercih yaptığınızı anlayacaksınız.

1-bu konuda net fikir yok.Ben şahsen 10 sn bile bekliyecek olsam alışkanlık olmuş N'ye alıyorum.

2-Hiçbir zaman dip gaz yapmıyorum.O/D'den yararlanıyorum,sık kullanmıyorum(sadece sollamalarda)

3-Bunun cevabını bende net bilmiyorum,ama içimde sürekli bi korku da yok değil.Aracım 140binde.ben aldığımda 125 bindi evveliyatını da bilmiyorum işin doğrusu.

4-80 derece çok uçuk bi rakam değil mi?benimki 40 derece olması lazım(yanılıyor olabilirim)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Fazla beygir göz çıkarmaz :yes: Zaten o şanzımanlarda beygirin çoğu şanzımna çalışıyor :lol2:

Patinaja düşen arabadan hiç haz etmem. Zaten lastikler eskimemişse kolay patinaja düşmez bizim araba. ne zaman lastikler bayatlar yada dişler biter o zman patinaj yapmaya başlar. Zaten o yüzden 0-100 de şoförlüğü kötü olan 1.6 sürücüleri genelde bizim arabayı düz vtes sanır :lol2:

Kataloğunda 2.0 otomatik focus için şehir içi 13 litre yazmasa Türkiyede de 2.0 otoamtik focuslar olurdu heralde.

40beygiri şanzıman yese 96 beygir falan fazla bile gelir.

patinaj dan kastım özellikle yapılıyoya gaza köklenip el frenine asılıyorya araç etrafında döndürülüyorya o tip adını hatırlayamadım.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Aklıma geldi söyliyim. Otomatik viteste hızlı bir kalkış yapmak için sol ayağınızla frene basın ve gaza yüklenin kendinizi hazır hissettiğinizde freni bırakıp gaza daha çok yüklenin :yes:

Sonuç; Araç ok gibi fırlıyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Aklıma geldi söyliyim. Otomatik viteste hızlı bir kalkış yapmak için sol ayağınızla frene basın ve gaza yüklenin kendinizi hazır hissettiğinizde freni bırakıp gaza daha çok yüklenin :lol2:

Sonuç; Araç ok gibi fırlıyor.

iletim :lol2:

şanzımana yük biniyor ama ona göre :yes:

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Aklıma geldi söyliyim. Otomatik viteste hızlı bir kalkış yapmak için sol ayağınızla frene basın ve gaza yüklenin kendinizi hazır hissettiğinizde freni bırakıp gaza daha çok yüklenin :lol2:

Sonuç; Araç ok gibi fırlıyor.

Daha sonra da şanzumanı kucağına alıp doğru sanayiye. :yes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...