İçeriğe Yönlendir

Otomatik vitesli araç kullanımı


İdris Arıcı

Recommended Posts

Fırat Şenol
İşte bazen tam olmuyor. Gereksiz yere vites büyütüyor. O/D rampada en temizi.

Bende onu söylüyorum zaten Hakan bey.Rampa tırmanmıyor isem,sollama yapmıyor isem yada hem rampa çıkıp hem de sollama yapmıyor isem kombinasyonlarını ifade etmeye çalışmıştım. :keyifli: :gunesli: :yuzucu:

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
o da olabilir . ama 110 dan sonra bir ekonomi vitesi de olabilir.. Çok da anlamam ama öyle hissediyorum :p

Focus 1,6 otomatik, 90 km'de 2100 devir 100 km'de 2400 devir yapıyor. 3000 devirdeki sürat ise 120 :rofl: Bence 5. vites o kadar da şart değil. Ha bu arada siz Mondeo üzerinden yorumluyorsunuz. 98 ve 99 otomatik mondeo deneme fırsatım oldu, değerler focuslara yakın :rofl: Ama 4 ileri şehir içinde biraz hantallık katmıyor desem yalan olur :rofl:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

otomatik te devir kaç olmalı ideali nedir bu vites degişimleri için.benim araç araç bazen 3000 devire geliyor ama vites degiştiremiyor yerine göre ben bazen dip gaz ile degiştiriyorum.o/d kullanırkende yokuşta yine aynı şeyde dip gaz yapıyorum.yada yapmamalımıyım.otobanda iken 120 ye falan hiç geçmedim en fazla 100km devir göstergeside 2000 ile 2500 arasındaydı hep buda normal sanırrım.yanlışım varmı bu işte

forumda bir yorumda otomatikte vites degişimini 3000 devir öncesinde yapılmasının dogru olucagını okumuştum.o yüzden bu şekilde yapıyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ben minimum 1750 dd gibi vites değiştiğini gördüm. Aracın yük durumu yolun eğimine aracın ilk marşından sonraki geçn süre vites değişim zamanımı etkiliyor. sıcak motorda ( ki şanzıman yağıda tam verime ulaşmış olması lazım) ayak hareketiyle istediğim devirde yükseltebiliyorum. vites geçişlerinde zaman tanımak için ayağımı gaz pedalına normalde bastığımdan bir miktar çekmek yeterli oluyor.

Kick down (dip pedal) arabayı ilk aldığımızda çok yapardım şimdi anca tarfikte agresifleştiğimde ( mesela gereksiz yere birinin sıkıştırması gibi durumlarda) yapıyorum. çünkü kick down hem lpg için iyi değil hem benzin için tüketimi coşturyor

Yorum bağlantısı
ben minimum 1750 dd gibi vites değiştiğini gördüm. Aracın yük durumu yolun eğimine aracın ilk marşından sonraki geçn süre vites değişim zamanımı etkiliyor. sıcak motorda ( ki şanzıman yağıda tam verime ulaşmış olması lazım) ayak hareketiyle istediğim devirde yükseltebiliyorum. vites geçişlerinde zaman tanımak için ayağımı gaz pedalına normalde bastığımdan bir miktar çekmek yeterli oluyor.

Kick down (dip pedal) arabayı ilk aldığımızda çok yapardım şimdi anca tarfikte agresifleştiğimde ( mesela gereksiz yere birinin sıkıştırması gibi durumlarda) yapıyorum. çünkü kick down hem lpg için iyi değil hem benzin için tüketimi coşturyor

ben sadece araç 3000 e gelipte vites degiştiremedigi zaman yapıyorum birden kendine geliyor sanki araç rahatlıyor iyice.diger türlü aşırı yükte kalıyor bagırıyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Arkadaşlar otomatik vites bi şekilde kullanıyoruz,fakat şanzuman yağının kaç km.de değişeceğini,hangi yağın kullanılacağını,yağ değişiminde nelere dikkat edilmesi gerektiği hala net bi şekilde bilinmiyor sanırım.

Zaman zaman günlük yaşamda konuştuğumuz kişilerden farklı yorumlar duyuyoruz.

Şanzuman yağını (değiştiren-değiştirmeyen) arkadaşlar,kaç km.de,nerede,hangi yağ.....belirtirlerse umarım daha faydalı olur.

Ben 125'de aldığım aracın,(şu an 145'de)henüz değiştirmedim.Ama şanzuman yağına baktırıp,yağın durumunun şimdilik iyi olduğu yanıtını aldım.Fakat periyodik bakımda değiştirmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Her serviste, her bakımda dolduruluan bir kontrol formu vardır, burada yazar: Ağır kullanım şartlarında 45.000km de bir değiştirin olarak yazmaktadır. Ağır ibaresi izafidir, yağ+filtrenin değişmesi, kullanım yerinize göre iyi olacaktır. Tozsuz, genelde açık düz yollarda kullanıyorsanız bu periyod uzar.

Kullanıcak yağ da bakım kitapçığında yazar. Orjinal yağ her zaman daha iyi sonuç vermekte, muadiller biraz karışık.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
5'nci vites değil de 3 ile 4 arasında 4'üncü vites şart. 3'le 4'ün aralığı çok geniş.

O da lazım muhakkak :unsure2:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bazen acele ettigimde araç çalıştıgı anda d veya r ye alıyorum ve kütt diye ses geliyor ve çok acayip sanki kaza yapınca çıkan ses gibi ürkütüyor beni.bu normal diye düşünüyorum yanılıyormuyum ilk çalıştıgında rolanti yüksek yavaca düşüyor bunu beklemeden vitese atınca yapıyor.normalde bekleyerek d veya r ye aldıgımda çok hafif itme oluyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Kasa
Arkadaşlar daldan dala sıçramak istemem ama;aracı ilk aldığım zaman başıma gelen ve basit bir olayı bilmemekten çok sıkıntı çektiğim durumu anlatmak isterim.

Araç P tuşunda takılıyor ve R-N-D tuşlarına geçmiyordu,biraz uğraştırıyordu.Hatta birinde ne kadar uğraşsam da P'de takılı kaldı.En sonunda çekiciyi aradım ve çekiciyi beklerken aracı ilk aldığımda şanzumanı-motoru gösterdiğim ustayı aradım,durumu anlattım.O da şanzumanın kenarındaki(sağ alt)tuşa kalemle hafif baskı uygulamamı söyledi ve sorun halloldu.

Daha sonra sorunun küçük bir vidadan kaynaklandığını tespit ettik ve 10-15 tl'ye sorunumuz halloldu.Aynı sorunu servise söylediğimde parçanın değişmesi gerektiğini 750+kdv+işçilik ücreti talep etmişlerdi.

Tahminim benden önceki sahibi de bu sorun yüzünden aracı satmıştı.Arkadaşlar tahminim bu kasa mondeoyu(ghia-otm- koltuklar temiz-sağ ön kapıda ufak işlem)benim aldığım rakamdan uygun alanda olmamıştır.Bu gibi birkaç tane tuş-lamba vs..20-30 liraya hallettiğim ufak sorunlar oldu.

Hangi vidaymış bu ? arabayı sattıran....

Yorum bağlantısı
Araç tam durmadan d-r geçişlerini yapmayın. El frenini çekmeden p'ye almayın. Frene bastıktan sonra el frenini indirin. Yani biraz yumuşak davranın. Hassastır otomatik.

bun lara dikkat etmeye özen gösteriyorum.kalkışlardaki bu yaşadıgım sorunmudur yoksa acele ettigim içinmi oluyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rölanti düşmeden R-D ye alınırsa vuruntu yapar, sorun motorun düşmeyen rölantisinde. Şanzıman normal.

Yorum bağlantısı
Rölanti düşmeden R-D ye alınırsa vuruntu yapar, sorun motorun düşmeyen rölantisinde. Şanzıman normal.

tşk.bunu bilmek rahatlattı.

daha dikkatli olmaya çalışacagım.rolantinin düşmesi yaklaşık 10 15 saniye civarında gerçekleşiyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hasan Gökduman

arkadaşlar geçen otomatik vites kullanımı ile ilgili bir durum denemiştim. araçla trafik ışıklarında dururken vitesi N konumuna aldığımızda araç rolantide çalışıyor yük azalıyor bu güzel. fakat yokuş aşağı inerken vitesi N konumuna aldığımda ise araç boşta iniyor ama motor devri 2000-3000-4000 diyerek sürekli artıyor. rolanti devrinde 1000-1200 civarı olması gerekmez mi araç aşağıya inerken. bu durum normal midir. sizde durum nasıldır?

Yorum bağlantısı

yokuş aşşagı inerken boşa almayın, yokuşun durumuna göre ben, o/d of yada 2. vitesde iniyorum, daha güvenli.

Yorum bağlantısı
arkadaşlar geçen otomatik vites kullanımı ile ilgili bir durum denemiştim. araçla trafik ışıklarında dururken vitesi N konumuna aldığımızda araç rolantide çalışıyor yük azalıyor bu güzel. fakat yokuş aşağı inerken vitesi N konumuna aldığımda ise araç boşta iniyor ama motor devri 2000-3000-4000 diyerek sürekli artıyor. rolanti devrinde 1000-1200 civarı olması gerekmez mi araç aşağıya inerken. bu durum normal midir. sizde durum nasıldır?

n konumunu hiç kullanmadım açıkcası n yede alsam ayagım frende olucagı için düşünmedim.trafikte saniye 100 den başlıyosa stop ediyorum

20sn ye kala falan aracı çalıştırıyorum normal sürelerde çalışır vaziyette duruyor ve d konumundadır.bence d veya n de farkedilir bir yakıt oranı yok d konumunda araç hazır vaziyette oldugu için normal.n ye alınca rahatlıgıda normal şanzıman motoru bırakıyor.

yokuş aşagı inerkende n konumuna almadım ama ayagım gazdan çekilidir basmam bu durumdada hız arttıgı için devir yükseliyormu çokta farkettigimi söyleyemem açıkcası.bunu okuyunca bakacagıma eminim.

Yorum bağlantısı
Ali Çukur

Ben HOLD özelliğini kullanıyorum

araç D konumdayken frene 2 kere basıp çekiyorum araç sabitleniyor

yeşil yanınca da gaza basmak yeterli oluyor...

Yorum bağlantısı
Davut Tunacık

Bana ustamın söylediği arabanı hareket halinde iken kesinlikle N (yani boşa) alma alırsan 3-4 maaşını alırım.bende o zamandan beri N konumuna almıyorum.

Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız
(düzenlendi)
Bana ustamın söylediği arabanı hareket halinde iken kesinlikle N (yani boşa) alma alırsan 3-4 maaşını alırım.bende o zamandan beri N konumuna almıyorum.
hareket halindeyken demiş dururken almakta bir sakınca yok sanırım tarihinde Hakan Y?ld?z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Gökduman

zaten surekli boşa N konumuna aldıgım yok.. ama 2-3 defa denedikten sonra bu durumu farkettiğim için yazdım buraya... normalde N konumunda iken asagı inerken dahi araç rolantide olması gerekiyor diye dusunuyorum... fakat neden benim mondeo da boşta inmesine ragmen motor kendi kendine devrini yukseltir. bunun cevabını arıyorum... arıza ise sebebi nedir...

Yorum bağlantısı
Hasan Gökduman

sorun çözüldü... şaşmazda tavsiye üzerine bir ford ustasına gösterdim arabayı... durumu anlattım... gaz telinin ve hız sabitleyici telinin bağlı olduğu yerden rolanti ayarı gibi birşey yaptı... hareket sensörü araç boşta da olsa hareketi algılayıp motoru ona göre devrine sokmaya çalışıyormuş... bu aygıt üzerindeki alyen vidayı oynayarak (gevşetti gibi sanki ya da açyı) ayarı yaptı... aracın rolanti durumu hafifledi rahatladı... aynı sekilde boşta iken hareket halinde denedim eskisi gibi motor devrini arttırmadı... 1000-1200 devir civarında rolantide devam etti... bir de gaz filtresini değiştirdim sonra... artık kırmızı ışıkta dururken klima açık vaziyette yaptığı teklemeyi de kesti... şu an ki tüketim miktarına göre de farkedilir bir düşüş gerçekleşti... :)) denemeye devam ediyorum ...

Yorum bağlantısı
Hasan Gökduman
tam nerde anlatırmısın hasan bey yani kelebek üstündemi yoksa hız sabitleyicisinin yeri var bu fiskiye deponun or tarafta ordamı bir işlem yaptı?

kelebek üstünde diyebilirim... gaz telinin ve hız sabitleyici telinin takılı oldugu parçanın üzerinde... orası genelde macun veya plastik bir madde ile kapalı oluyor diyorlar... onu kazıyınca altından alyen biçimli bir vida çıkıyor... onu vida gevşetir gibi çevirerek motor çalışırken rolanti sesini dinleyerek ve arada gaza bastırarak ayarladı usta... araç gerçekten rahatladı... artık boşta giderken motor devri artmıyor... bir de gaz filtresini değiştirdim... normalde bir dolu depo gaz ile 230-240 km yapabilirken bugun ölçtüm 310 km yaptım ve daha ötmemişti gaz bitiyor sinyali... ortalama 280-300 krş yakan aracım şu an 225 yaktı... yol ve kullanım koşulları hemen hemen aynı... araç da rahatladı ben de :p) toplam yaptığım masraf ise 20 tl gaz filtresi 10 tl de ayar yapan ustaya bıraktım :good1:) çok şükür şimdi çok iyi...

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Otomatikte japonların en iyi seçilmeleri bence fazla sorun çıkarmamalarından dolayı.

Honda,toyota,mazda vs..şanzuman problemi pek fazla duymadım,tabi ki diğer markalarla kıyaslandığında.

Bu arada otomatik şanzuman yağını değiştirmek için BOLU FORD GÖRÜR(yetkili servis)gittim.

Sanki ilk defa duymuşlar gibi bi vücut diliyle karşılaştım.

Şanzuman yağı değişmez,sadece müşteri isterse değiştiriyoruz,fakat yağı değiştirdikten sonra sensör vs...arızası verir araba gitmezse sorumluluk size ait,garantiye girmez vs...tarzında laflar ettiler :shok:

Bende garantiyi yetkili servis vermedikten sonra gider sanayide değiştiririm dedim,çıktım.

Zaten verilen cevaplardan sonra garantide verseler değiştirtmeyecektim,dediğim gibi sanki ilk defa duymuşlar gibiydi.

İstanbul'a gittiğimde herhangi bir otomatik şanzumancıda değiştirecem artık.

Sakarya da şanzuman yağını değiştirme işini tavsiye edebileceğiniz yer var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...