İçeriğe Yönlendir

Otomatik vitesli araç kullanımı


İdris Arıcı

Recommended Posts

Mehmet Taner Kadak
Daha sonra da şanzumanı kucağına alıp doğru sanayiye. :yes:

Bizzat defalarca 160k mile deki arabamda uyguladım korkulcak bişey yok.

Yorum bağlantısı

düşüncem şanzıman kucaga gelmez bence o şekilde.bunun testleri yapılmıştır volvo testlerinde görmüştüm.şanzıman kulakları yıpranabilir .otomatikte sadece araç iyice durmadan r ye takılırsa biter.yorumlardan anladıgım bu.ama yinede 0 100 testi bineklerde çokta yapılmamalı.beygir testi için denenmeli.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
düşüncem şanzıman kucaga gelmez bence o şekilde.bunun testleri yapılmıştır volvo testlerinde görmüştüm.şanzıman kulakları yıpranabilir .otomatikte sadece araç iyice durmadan r ye takılırsa biter.yorumlardan anladıgım bu.ama yinede 0 100 testi bineklerde çokta yapılmamalı.beygir testi için denenmeli.

Belki 2-3 kerede bişey olmaz ama eninde sonunda kucak olayı olur.Ayrıca buna niye gerek duyulur anlayamıyorum.Daha seri-süratli araç kullanmak isteyen ona göre araç seçmeli sonuçta.otomatik şanzumanların fiyatını bilseler eminim bu fantaziden vazgeçerler :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Belki 2-3 kerede bişey olmaz ama eninde sonunda kucak olayı olur.Ayrıca buna niye gerek duyulur anlayamıyorum.Daha seri-süratli araç kullanmak isteyen ona göre araç seçmeli sonuçta.otomatik şanzumanların fiyatını bilseler eminim bu fantaziden vazgeçerler :)

2.0 araç süratli ve seri değil mi sizce :bambam:

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
2.0 araç süratli ve seri değil mi sizce :bambam:

Valla benim araç mı çok seri değil bilmiyorum ama (2002 mondeo otm)1.6 arabalar bazen yanımdan uzayıp gidiyo(bazıları)chip olayı varsa bilemem tabi. :)

Yorum bağlantısı
Son sürat düşüyor demişsiniz,fakat araç son hızlara yakınken o/d tuşuna basınca devir yükselip araç daha da hızlanma moduna giriyor sanki...bu arada hız merağım yok,tamamen meraktan denedim.Ayrıca hızı yazmak ne kadar doğru bilmiyorum ama 130'dan sonra aracın ivmelenmesi çok düşük,bu neden olabilir?

130'dan sonra aracın cansızlığı normal değil Fatih Bey.

Aksine 90-110 arasındaki 3.vites cansızlığı 4. vitese geçtikten sonra birden değişiyor ve araç oldukça seri şekilde hızlanıyor. Ancak bu ivmelenmenin sınırı var tabi. Şahsen aracımın performansından memnunum ancak; otoban hızları gözönüne alındığında otomatik şanzıman biraz ağır kalıyor. Araç passatlar gibi ibrenin son 3/4'lük bölümünde atik değil. Düz vitesin performansının çok daha iyidir buna eminim.

Ancak konfor konusunda 3-4-5 vites olması farketmiyor, otomatik farklı bir zevk veriyor.

Daha önce de Hakan Bey ile aynı aracı kullanmamız münasebeti ile şöyle bir konu geçmişti. Aracın 4 vites olması demode, ancak asıl sorun 3. viteste. Aracı 3. vites gölgeliyor.3. vitesteki hantallık, 4. vitesle ortadan kalkıyor.

o/d de ise;

Eğer ilk hareket esnasında o/d düğmesine basıp, 3 vitese düştüğümüzde aracın 3. viteste son hızı düşük kalıyor. Mustafa Bey bu konuda haklı.

4. vitesin yüksek devirlerinde ise devreye sokamadığım zamanlar oldu.

o/d'yi uzun yolda hız sabitleyici ile de kullanabilirsiniz.

Örneğin 90km hıza sabitlediğiniz aracınızın rampada zorlandığını ve devrinin giderek düştüğünü hissederseniz(ki biraz da beklerseniz cc devreden çıkacaktır) o/d ile aracı tekrar devirlendirir ve sabitlediğiniz hızda kalmasını sağlayabilirsiniz. Nitekim cc'den çıkan araç gazı yaklaşık 1sn gecikme ile alıyor ki,rampada takdir edersiniz 1 sn'ye bile aracı oldukça yavaşlatıyor ve tekrar hızlanmak için vites düşürmek(kick down ile oluyor genelde) yakıt tüketiminizi hatırı sayılır şekilde arttırıyor.

Aracın bazen Focusta 5 vites gibi davranması olayı bizde de oluyor. 4. vitesle gittiğini düşündüğüm zamanlarda araç vites büyütünce anlıyorum arada buçuk bir devir düşürme olduğunu.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Eğer ilk hareket esnasında o/d düğmesine basıp, 3 vitese düştüğümüzde aracın 3. viteste son hızı düşük kalıyor. Mustafa Bey bu konuda haklı.

4. vitesin yüksek devirlerinde ise devreye sokamadığım zamanlar oldu.

Ben tam tersinini söylemiştim :) 2.0 motorda durum ne bilmiyorum ama 1.6 focus için max hız 3. viteste oluyor. çünkü 7000 devirin hepsini çevirebiliyor. 4. viteste 5000 gibi takılıyor

Yorum bağlantısı
Ben tam tersinini söylemiştim :D 2.0 motorda durum ne bilmiyorum ama 1.6 focus için max hız 3. viteste oluyor. çünkü 7000 devirin hepsini çevirebiliyor. 4. viteste 5000 gibi takılıyor

Tespit amacı ile soracağım;

o/d kapalı, 4 vites kullanımda son hız kaç oluyor Mustafa Bey?

Bu durumda aracın 170-180 arası sabitlenmesi gerekir.

Bu yorumunuzdan sonra bir daha müsait bir durumda deneyeceğim, aracın hızlanmasını. Ancak o/d'yi devreden çıkardığım durumları hatırlıyorum.

Bir de siz her durumda o/d'yi devreye alabiliyormusunuz. Yani 4. vites 5.000 d/d'de o/d devreye girebiliyor mu mesela?

Benim alamadığım durumlar oldu, üstelik çok çok yüksek süratlerde değilken. Tutukluk mu, teknik bir önlem mi merak ediyorum.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
130'dan sonra aracın cansızlığı normal değil Fatih Bey.

Aksine 90-110 arasındaki 3.vites cansızlığı 4. vitese geçtikten sonra birden değişiyor ve araç oldukça seri şekilde hızlanıyor. Ancak bu ivmelenmenin sınırı var tabi. Şahsen aracımın performansından memnunum ancak; otoban hızları gözönüne alındığında otomatik şanzıman biraz ağır kalıyor. Araç passatlar gibi ibrenin son 3/4'lük bölümünde atik değil. Düz vitesin performansının çok daha iyidir buna eminim.

Ancak konfor konusunda 3-4-5 vites olması farketmiyor, otomatik farklı bir zevk veriyor.

Daha önce de Hakan Bey ile aynı aracı kullanmamız münasebeti ile şöyle bir konu geçmişti. Aracın 4 vites olması demode, ancak asıl sorun 3. viteste. Aracı 3. vites gölgeliyor.3. vitesteki hantallık, 4. vitesle ortadan kalkıyor.

o/d de ise;

Eğer ilk hareket esnasında o/d düğmesine basıp, 3 vitese düştüğümüzde aracın 3. viteste son hızı düşük kalıyor. Mustafa Bey bu konuda haklı.

4. vitesin yüksek devirlerinde ise devreye sokamadığım zamanlar oldu.

o/d'yi uzun yolda hız sabitleyici ile de kullanabilirsiniz.

Örneğin 90km hıza sabitlediğiniz aracınızın rampada zorlandığını ve devrinin giderek düştüğünü hissederseniz(ki biraz da beklerseniz cc devreden çıkacaktır) o/d ile aracı tekrar devirlendirir ve sabitlediğiniz hızda kalmasını sağlayabilirsiniz. Nitekim cc'den çıkan araç gazı yaklaşık 1sn gecikme ile alıyor ki,rampada takdir edersiniz 1 sn'ye bile aracı oldukça yavaşlatıyor ve tekrar hızlanmak için vites düşürmek(kick down ile oluyor genelde) yakıt tüketiminizi hatırı sayılır şekilde arttırıyor.

Aracın bazen Focusta 5 vites gibi davranması olayı bizde de oluyor. 4. vitesle gittiğini düşündüğüm zamanlarda araç vites büyütünce anlıyorum arada buçuk bir devir düşürme olduğunu.

Saygılarımla.

90-100 arası 3.vites cansızlığı demişsiniz(o hızlarda araç 4.viteste oluyor)benim araçta en seri 90-120 arası gibi geliyor.Bu arada aracım lpg'li.Bilgi amaçlı soruyorum;otomatik mondeoların son hızı 198 km.lpg'de zorlayarak bu hıza ulaştım,fakat 1.6 araçların bile bu hıza ulaşabildiklerini duyuyorum,normal midir?Sizdeki araçlardaki durum nedir?2002-2006 mondeolarda aynı motor var bildiğim.

Tespit amacı ile soracağım;

o/d kapalı, 4 vites kullanımda son hız kaç oluyor Mustafa Bey?

Bu durumda aracın 170-180 arası sabitlenmesi gerekir.

Bu yorumunuzdan sonra bir daha müsait bir durumda deneyeceğim, aracın hızlanmasını. Ancak o/d'yi devreden çıkardığım durumları hatırlıyorum.

Bir de siz her durumda o/d'yi devreye alabiliyormusunuz. Yani 4. vites 5.000 d/d'de o/d devreye girebiliyor mu mesela?

Benim alamadığım durumlar oldu, üstelik çok çok yüksek süratlerde değilken. Tutukluk mu, teknik bir önlem mi merak ediyorum.

Saygılarımla.

Evren bey O/D benim araçta düşük hızlar hariç her durumda devreye alınıyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

4. viteste son hızı 5000dd civarı 180-185 gibi ama 175 den sonra hızlanma nerdeyse durma noktsına galiyor yolun eğimine göre 180 normal 185 az biraz eğimlide.

ama od off durumunda 195 le devir kesiciye giriyor araç ki 4. vitese geçsin diye od tuşuna basıyorum hız hemen düşmeye başlıyor. oysaki 7000 dd bile ivmelenme isteği varken.

hız 160 civarında ve üstünde (yani 4000 dd civarında ) od tuşu çalışmıyor.

Evet bazen bende tutukluk olabiliyor. hatta 120-130 gibi. ama ben bir iki kere kablo ile oynadım bazen tuşta sorun olabilir. çünkü bazende od tuşuna basıyorum off duruma alıyor geri on durumuna geçmesi için 3-4 defa basıyorum. tutukluğun sebebini bende çözemedim. :) ama 100 basışta bir diyeyim :D

bu arada Osman Usta focuslar için bir yazılımdan bahsetti bana. bu son viteste 180 de takılma hakkında. ıds olmadığı için bakamadık. Serviste bilirler heralde.

Mondeonun motoru 2.0 ekiler 172nm mi 175nm mi torka sahip ama mkIII ler 190 nm tork ve 145 ps :D hadi bizim arabanın gücü 4. vitesi çevirmeye yetmiyor diyelim ama mondeo ile neredeyse aynı ranlara sahip. o kadar güç ile 180 de takılma varsa sınırlama var demektir.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
4. viteste son hızı 5000dd civarı 180-185 gibi ama 175 den sonra hızlanma nerdeyse durma noktsına galiyor yolun eğimine göre 180 normal 185 az biraz eğimlide.

ama od off durumunda 195 le devir kesiciye giriyor araç ki 4. vitese geçsin diye od tuşuna basıyorum hız hemen düşmeye başlıyor. oysaki 7000 dd bile ivmelenme isteği varken.

hız 160 civarında ve üstünde (yani 4000 dd civarında ) od tuşu çalışmıyor.

Evet bazen bende tutukluk olabiliyor. hatta 120-130 gibi. ama ben bir iki kere kablo ile oynadım bazen tuşta sorun olabilir. çünkü bazende od tuşuna basıyorum off duruma alıyor geri on durumuna geçmesi için 3-4 defa basıyorum. tutukluğun sebebini bende çözemedim. :) ama 100 basışta bir diyeyim :D

bu arada Osman Usta focuslar için bir yazılımdan bahsetti bana. bu son viteste 180 de takılma hakkında. ıds olmadığı için bakamadık. Serviste bilirler heralde.

Mondeonun motoru 2.0 ekiler 172nm mi 175nm mi torka sahip ama mkIII ler 190 nm tork ve 145 ps :D hadi bizim arabanın gücü 4. vitesi çevirmeye yetmiyor diyelim ama mondeo ile neredeyse aynı ranlara sahip. o kadar güç ile 180 de takılma varsa sınırlama var demektir.

Mustafa bey sizdeki araç focus otomatik mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.6 otomatik teknik veri son hızı 177 diye geçiyodu(bunun kayanağıın bulamadım şimdi) makyalılarda 173 diye geçiyor/ otosanın sitesinde yazan makyajlı kasa teknik verilerinde böyle)

evet 2001 1.6 otomatik

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu arada son hızlar sondan bir önceki viteste max güç devrinde ölçülüyor fordlarda. (5kmph kadran sapması standart) ama katolog değeri gerçek hız. yani o 178di kadran hızıydı hatırladım :D

navigasyonla denediğimde de her hızda 5 kmph lik bir sapma var ister 30 olsun ister 120

Yorum bağlantısı
90-100 arası 3.vites cansızlığı demişsiniz(o hızlarda araç 4.viteste oluyor)benim araçta en seri 90-120 arası gibi geliyor.Bu arada aracım lpg'li.Bilgi amaçlı soruyorum;otomatik mondeoların son hızı 198 km.lpg'de zorlayarak bu hıza ulaştım,fakat 1.6 araçların bile bu hıza ulaşabildiklerini duyuyorum,normal midir?Sizdeki araçlardaki durum nedir?2002-2006 mondeolarda aynı motor var bildiğim.

Hız yazmak doğru değil, bugüne kadar da bu yüzden değinmedim ancak tespit amacı ile söylemek isterim, 180'den sonra aracın ivmelenmesi bitiyor ve yol durumuna göre belki 10km daha artıyor. Ayağım dip gaz da olda dahi hızlanmadığını görebiliyorum. Nitekim 120 ile 170km arasındaki oldukça tatminkar şekilde hızlanan ve birçok aracı geride bırakan aracın rakiplerine göre yüksek sayılmayacak bir hızda performansını kaybetmesi belki şanzımanı korumak amacı ile düşünülmüş olabilir.

Fatih Bey sizin yaptığınız hızı ben aracımda göremedim dersem yeridir. 2 ile başlayan bölüme gelmedi diyebilirim.

Şanzıman sakin biçimde kullanıldığında düşük hızlarda en üst vitese geçiyor. Ancak daha öncede dediğimiz buçuk vites etkisi yaratan durumlar var. Bu gaza basış şiddetine göre bazı durumlarda kendini hissettiriyor. Vitese takılmadan şöyle bir tespitte bulunmak isterim; aracın ivmelenmesi 120-160 arası 90-120'ye göre daha iyi.

Yine araçlarımızın 0-100 performansı da çok tatminkar. İlk kalkış anında yüksek gaz verirseniz, ivmeyi farkedersiniz. 1.6 motor otomatik vites kullanan arkadaşlarım, aradaki farkı daha iyi anlıyorlar. Yanlız şu var ki, otomatik vites ile hızlı kalkışları mümkün olduğunca yapmamak lazım. Bu da şanzıman için son derece zararlı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Arkadaşlar daldan dala sıçramak istemem ama;aracı ilk aldığım zaman başıma gelen ve basit bir olayı bilmemekten çok sıkıntı çektiğim durumu anlatmak isterim.

Araç P tuşunda takılıyor ve R-N-D tuşlarına geçmiyordu,biraz uğraştırıyordu.Hatta birinde ne kadar uğraşsam da P'de takılı kaldı.En sonunda çekiciyi aradım ve çekiciyi beklerken aracı ilk aldığımda şanzumanı-motoru gösterdiğim ustayı aradım,durumu anlattım.O da şanzumanın kenarındaki(sağ alt)tuşa kalemle hafif baskı uygulamamı söyledi ve sorun halloldu.

Daha sonra sorunun küçük bir vidadan kaynaklandığını tespit ettik ve 10-15 tl'ye sorunumuz halloldu.Aynı sorunu servise söylediğimde parçanın değişmesi gerektiğini 750+kdv+işçilik ücreti talep etmişlerdi.

Tahminim benden önceki sahibi de bu sorun yüzünden aracı satmıştı.Arkadaşlar tahminim bu kasa mondeoyu(ghia-otm- koltuklar temiz-sağ ön kapıda ufak işlem)benim aldığım rakamdan uygun alanda olmamıştır.Bu gibi birkaç tane tuş-lamba vs..20-30 liraya hallettiğim ufak sorunlar oldu.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Hız yazmak doğru değil, bugüne kadar da bu yüzden değinmedim ancak tespit amacı ile söylemek isterim, 180'den sonra aracın ivmelenmesi bitiyor ve yol durumuna göre belki 10km daha artıyor. Ayağım dip gaz da olda dahi hızlanmadığını görebiliyorum. Nitekim 120 ile 170km arasındaki oldukça tatminkar şekilde hızlanan ve birçok aracı geride bırakan aracın rakiplerine göre yüksek sayılmayacak bir hızda performansını kaybetmesi belki şanzımanı korumak amacı ile düşünülmüş olabilir.

Fatih Bey sizin yaptığınız hızı ben aracımda göremedim dersem yeridir. 2 ile başlayan bölüme gelmedi diyebilirim.

Şanzıman sakin biçimde kullanıldığında düşük hızlarda en üst vitese geçiyor. Ancak daha öncede dediğimiz buçuk vites etkisi yaratan durumlar var. Bu gaza basış şiddetine göre bazı durumlarda kendini hissettiriyor. Vitese takılmadan şöyle bir tespitte bulunmak isterim; aracın ivmelenmesi 120-160 arası 90-120'ye göre daha iyi.

Yine araçlarımızın 0-100 performansı da çok tatminkar. İlk kalkış anında yüksek gaz verirseniz, ivmeyi farkedersiniz. 1.6 motor otomatik vites kullanan arkadaşlarım, aradaki farkı daha iyi anlıyorlar. Yanlız şu var ki, otomatik vites ile hızlı kalkışları mümkün olduğunca yapmamak lazım. Bu da şanzıman için son derece zararlı.

Saygılarımla.

Evren bey yazdıklarımız kesinlikle bilgi amaçlı;sadece aracı- limitlerini daha iyi öğrenmek ve meraktan 1-2 denemem oldu.Ayrıca otm'lerde ani kalkışların,özellikle soğuk motorda-şanzumanda yaptığı zararı çok iyi biliyoruz.

Yorum bağlantısı
Evren bey yazdıklarımız kesinlikle bilgi amaçlı;sadece aracı- limitlerini daha iyi öğrenmek ve meraktan 1-2 denemem oldu.Ayrıca otm'lerde ani kalkışların,özellikle soğuk motorda-şanzumanda yaptığı zararı çok iyi biliyoruz.

Ben kendi yazdığım hızlar için belirttim Fatih Bey. :wub:

Üst Konu başlığı güvenli sürüş olunca açıklama yapma gereği duydum kendi yazacaklarıma.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Ben kendi yazdığım hızlar için belirttim Fatih Bey. :wub:

Üst Konu başlığı güvenli sürüş olunca açıklama yapma gereği duydum kendi yazacaklarıma.

Saygılarımla.

Başlığı unutup biraz uçmuşum kusura bakmayın.Saygılar :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Uğur Eylik

bende bu konu hakkında bışeyler yazıyım :)

2 kere otomatık araç kullanma ımkanım oldu.ıkısıde kıralık araçlardı.bırısı opel corsa 1.2 easytronıc tı.araç 140 bın kmde ıdı ve oldukça hor kullanılmıştı.aracın motor gücü normal şehır ıçı kullanım ıçın normal sayılsada şanzımanı berbattı :) vıtes değıştırırken çok uzun süreler beklıyordu :) manuele alıp değıştırmeye başladım ama o bıle yetmedı bana :p easytronıc ve benzerı şanzımanlı araca sahıp olmak ıstemem :)

dığer kullandığım araç 3 aylık bır hyundaı matrıx 1.6 ıdı...103 hp gücü olmasına rağmen 50 hp gıbı davranan bır arabaydı..şanzımanıda klasık otomatık şanzımanlardan...vıtes değıştırme süresı ne çok yavaş nede çok hızlıydı. ama motor gücünü çok fazla törpülüyordu...100 km cıvarı hızda hızlanmak ısteyıp dıp gaz yaptığınızda dahı çok yavaş hızlanıyordu..ama verdığı rahatlık vıtesle ulaşmadan yola daha fazla dıkkat vermenıze neden oluyor...tek eksısı 3.0 motorlu bır araç kadar benzın tüketerek kıraladığım süre boyunca en büyük düşmanım olması :)

otomatıkler gerçekten çok rahat ve güzel bır şanzıman ıle süper zevklı olabılıyor...şımdı en çok test etmek ıstedığım dsg şanzımanlı bır araç :)

bu arada o/d hakkında bı kaç şey eklemek ıstıyorum...sollamadan kıck downla aynı görevı görüyor gıbı görünsede o/d kapatınca en üst vıtese geçemedığınız ıçın araç süreklı artan bır ıvmeyle hareket eder..fakat kıck downla yaptığınızda sollamanın ortasında anıden vıtes büyütme ve sol şerıtte anıden yığılıp kalma olasılığınız var. o/d kullandığınızda bunu yaşamdan sorunsuz şekılde ılerlersınız ve karşıdan bır araç gelıyorsa hayatınız bıle kurtarabılır bu özellık...

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
bu arada o/d hakkında bı kaç şey eklemek ıstıyorum...sollamadan kıck downla aynı görevı görüyor gıbı görünsede o/d kapatınca en üst vıtese geçemedığınız ıçın araç süreklı artan bır ıvmeyle hareket eder..fakat kıck downla yaptığınızda sollamanın ortasında anıden vıtes büyütme ve sol şerıtte anıden yığılıp kalma olasılığınız var. o/d kullandığınızda bunu yaşamdan sorunsuz şekılde ılerlersınız ve karşıdan bır araç gelıyorsa hayatınız bıle kurtarabılır bu özellık...

Haklısınız. Daha önce dikkat etmediğim ama gerekte duymadığım bir konu. Gerek duyduğumda ter atmamak adına O/D kullanmak daha mantıklı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kickdown ile vites ufalıp da hızlanınca, zaten devir sona dayanmadan bir üst vitese geçmez. Yani tam tersine; manuelde kullanıcı hatası olabilir (yanşlış devirde vites değiştirme veya en üst devirde bir üst vitese atmadan devam etme gibi) ama otomatikte kickdown ile mümkün olan en yüksek ivmeyi yakalarsınız. Mesela manuelde zamanından önce vites ufaltırsanız patinaj kaybı da yaşayabilirsiniz ama otomatikte en yüksek verimi yakalarsınız.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

KickDown ile vites hızlandıkça büyümek isteyeceği için özellikle yokuş yukarı erken büyütmesi risk olabilir diye düşünüyorum. O/D kapatarak sollamaya hazırlanmak ve gerekiyorsa dip gaz yapmak daha doğru olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Gaz pedalı sonuna kadar basılı ise, zaten max güç devrine kadar vites büyütmez.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

Vites büyüttükten sonra tekrar küçültmesi gerekebilir demek istediğim.

tarihinde Hasan Aks tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Vites büyüttükten sonra tekrar küçültmesi gerekebilir demek istediğim.

Eğer hem rampa çıkıp hem de araç sollamıyorsam O/D tuşunu kullanmıyorum.Normal şartlarda zaten ayağım ile her şekilde değişimleri ayarlıyabiliyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...