Umut Karataş 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 Deponuz kaç ltlik Umut bey? Depom 45 lt. Sanırım 39 lt şaşırttı sizi. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 Depom 45 lt. Sanırım 39 lt şaşırttı sizi. zaten 45 litre almıyor yanılmıyorsam benim aracında depo 45 lik ama 40 litre üzerine çıkmadı buda nrmal galiba. Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 zaten 45 litre almıyor yanılmıyorsam benim aracında depo 45 lik ama 40 litre üzerine çıkmadı buda nrmal galiba. 45 lik deponun 36 litre alması gerek. Yani %80 Daha fazla olması sakıncalı. Yorum bağlantısı
Umut Karataş 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 45 lik deponun 36 litre alması gerek. Yani %80Daha fazla olması sakıncalı. Evet genel kural bu. 45 lt. lik depoda maksimum 36 lt olması gerek güvenlik açısından. Ben bir kere 39 lt. aldım, onu da pompacı benden habersiz basmış. Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 Evet genel kural bu. 45 lt. lik depoda maksimum 36 lt olması gerek güvenlik açısından. Ben bir kere 39 lt. aldım, onu da pompacı benden habersiz basmış. Depo dolunca gelen ilk tırt sesinde hemen gazı kestiririm. Pompacılar pek önemsemezle. Uzmanlar fazla gazın tahliyeden dışarı atabileceğini bununda tehlikeli olduğunu söylüyorlar. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 Depom 45 lt. Sanırım 39 lt şaşırttı sizi. Kısmen evet.Benim depom 43 lt ve hiçbir zaman 30-31 lt gaz alamadı.En fazla aldığı 28 lt idi.O yüzden şaşırdım. Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 Otogaz,Lpg,Otogaz Arızaları,Otogaz Problemleri,Lpg Arızaları,Lpg Problemleri Paylaşmak istedim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2010 Şamandırlar %80 limite göre ama pompalarda sınır yok. Sadece shell istasyonunda gördüm depo %85 den fazla dolmamalıdır diye uyulması gereken kurallar diye asmışlar. Ki Shell dışında aldığım istasyonlarda genelde şamandırayı tırlattırırlar. Hatta bir iki shellde de öttü. Genelde full depo alıız. Fulle derim ama şamandırayı zorlama. 45 lik tanka 34-36.5 arası basıyorlar boşken. 37 yi görmedim hiç. Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 Şamandırlar %80 limite göre ama pompalarda sınır yok. Sadece shell istasyonunda gördüm depo %85 den fazla dolmamalıdır diye uyulması gereken kurallar diye asmışlar. Ki Shell dışında aldığım istasyonlarda genelde şamandırayı tırlattırırlar. Hatta bir iki shellde de öttü. Genelde full depo alıız. Fulle derim ama şamandırayı zorlama. 45 lik tanka 34-36.5 arası basıyorlar boşken. 37 yi görmedim hiç. LPG dolumu sadece yetkili kişiler tarafından yapılmalıdır ve “tank fazla alsın ” diye araç sallanmamalıdır.Çünkü sistem emniyetli olup otomatik kilitlemelidir. * LPG deposunun %20 si muhtemel sıcaklık farklarından oluşan değişmelerden dolayı boş bırakılmalıdır. LPG tankı üzerinde bulunan multivalf, tankın %80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir.Bir tankın +20 derece sıcaklıktaki depo iç basıncı yaklaşık 4,5 atmosferdir.Bu değer LPG tankının test basıncının %10’una tekabül etmektedir. LPG dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına neden olacaktır.Bu durumda ise LPG tankına fazla yakıt alınacaktır.Bu ise son derece tehlikeli bir durumdur. OTOGAZ (LPG) tankının kapasitesinin %80 ‘inden fazlası doldurulmamalıdır Alıntı. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Ağustos 2010 Paylaş 12 Ağustos 2010 Otogaz,Lpg,Otogaz Arızaları,Otogaz Problemleri,Lpg Arızaları,Lpg Problemleri Paylaşmak istedim. bu linkin derlemesini yapıyordum bi kaç link daha var yakında lpg başlıkları altında eklerim Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 13 Ağustos 2010 Paylaş 13 Ağustos 2010 (düzenlendi) Otogaz,Lpg,Otogaz Arızaları,Otogaz Problemleri,Lpg Arızaları,Lpg Problemleri Paylaşmak istedim. Link için teşekkürler Fahrettin bey.Kışın atikerde vites boşta iken aracım hep stop ediyordu.Aşağıdaki ifade biraz açıklamış durumu. " Araç yokuş aşağı veya boş viteste stop ediyorsa LPG ile benzin karışıyor olabilir.Bu durumda benzin geri dönüşünü valfi (çekvalf) takılmalıdır.Ayrıca yokuş aşağı giderken aracın stop etmesi (genelde vites değişikliklerinde) aracın hava girişinin düzensiz olmasından kaynaklanmaktadır." Konuyu dağıtmak gibi olmasın. 13 Ağustos 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Okyay Pay 14 Ağustos 2010 Paylaş 14 Ağustos 2010 şu anda havalar ısındığı için 5 lt ile 250 km ye düştü menzilim tamamı şehir içi Yorum bağlantısı
Sedat Can 24 Ağustos 2010 Paylaş 24 Ağustos 2010 6500 km dir lpg kullanıyorum şehir içi 9 lt, uzun yolda 90 sabit 6 lt ,120 sabit 7.2 lt lpg tüketiyorum. Benim değerlerde aynı. Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam 24 Ağustos 2010 Paylaş 24 Ağustos 2010 Gaz ucuz diye daha rahat basıyorsundur gaza ondandır bu hız Kesinlikle ondan Eskiden yokuslu yollardan hep kacardim, artik kacmiyorum, basiyorum da basiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Acar 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 merhaba arakdaşlar aracım lpg de çok fazla yakıyor neden km de 35 kuruş Yorum bağlantısı
Mustafa Acar 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 yardım larınızı bekliyorum bu arada buji ve kablo yağ değişti triger değişti filitre değişti Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Benzin bakımlarınız nasıl lpg den verim alabilmeniz için benzin bakımlarınız iyi olmalıdır. Bakımlarınız yapıldı ise lpg ayarların gözden geçirin. Bildiğim kadarı ile cihaza bağlayığ yol testi yapıyorlar. Gazı aldığınız yerede bağlı olabilir bazı istasyonlarda resmen hava basıyorlar. İlk önçe darklı bir istasyondan depoyu fulleyin km sıfırlayın yok yaptıktn sonra tekrar aynı pompadan fulleyerek ölçün. Yorum bağlantısı
Onur Demir 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Aracın buji ve buji kablosu değişmiş arada bobinede illaki mudahele olmuştur. E lpg de elektriği bobinden aldığına göre ayarlar sıfırlanmıştır. Ustanıza götürün, kalibrasyon yapsın en baştan. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Aracın buji ve buji kablosu değişmiş arada bobinede illaki mudahele olmuştur. E lpg de elektriği bobinden aldığına göre ayarlar sıfırlanmıştır. Ustanıza götürün, kalibrasyon yapsın en baştan. Akü kutup başı dahi sökülse ayarlar sıfırlanmaz. Yorum bağlantısı
Alphan Hazır 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Bujileri değiştiren ustanıza götürün arabanızı en iyi o yardım edebilir ... LPG yeni mi takıldı ? bunu sormamın sebebi eskiden az yakıyorken bakımları yapılıp parçalar değiştiği zamanmı km de 35kruş oldu? Bu fiyat km de çok ama çok fazla neredeyse yarı yarıya fark var sizin arabanız 1.6 mı dikkat etmedim ama bnm mondeo 2.5 v.6 ve ortalama 20 kruş yakıyor km de:) Yorum bağlantısı
Onur Demir 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Akü kutup başı dahi sökülse ayarlar sıfırlanmaz. Çok net cevap vermişsiniz de, kesin bilinen şeyler bile bazen şaşırtabiliyor. Bobin arızalarının çok fazla olma sebebi; lpg sisteminin elektiriği, direk akü değilde bobin üzerinden alınmasıdır. Arızalanan bobinimi değiştirdikten sonra ayarlarım sıfırlandı ve tekrar kalibrasyon yaptırdım. 1 depo fazladan 0.25tl yakarak gezmişim, tekrar ayardan sonra 0,16tl rakamına inebildim. Bobin, buji, buji kablosu gibi ateşleme parçalarından kaynaklı sorunlar yaşanması muhtemel. Herzaman yada her arabada olur olmaz diye net bişey söyleyemeyiz. Lpg ustanıza gidip ayarlarınızı kontrol ettirmenizde fayda var. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Çok net cevap vermişsiniz de, kesin bilinen şeyler bile bazen şaşırtabiliyor. Bobin arızalarının çok fazla olma sebebi; lpg sisteminin elektiriği, direk akü değilde bobin üzerinden alınmasıdır. Arızalanan bobinimi değiştirdikten sonra ayarlarım sıfırlandı ve tekrar kalibrasyon yaptırdım. 1 depo fazladan 0.25tl yakarak gezmişim, tekrar ayardan sonra 0,16tl rakamına inebildim. Bobin, buji, buji kablosu gibi ateşleme parçalarından kaynaklı sorunlar yaşanması muhtemel. Herzaman yada her arabada olur olmaz diye net bişey söyleyemeyiz.Lpg ustanıza gidip ayarlarınızı kontrol ettirmenizde fayda var. Valla bende bobini değiştirdim yakıtımda hiç bir değişiklik olmadı Lpg ayarlarına da baktırmadım. Eğer dediğiniz gibi olsa idi akü kutup başını her söktüğünüzde sıfırlaması gerekmezmiydi. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 (düzenlendi) araç ecusu sıfırlanıyor,lpg ayarını akü kutup başının etkisi sıfırlaması gibi durum yoktur hatta lpg ayarlarının sıfırlaması yokmuş lpg ustasına sordum bunu. lpg ayarını aracın benzindeki rolanti enjektör basıncı sanırım bu ayarlara orantılı olarak yükleniyor.bobin arızasında oluşan bozukluk degişince benzin ayarllarını etkiliyor bunuda lpg ecusu baz alarak yakıt farklılıgı ortaya çıkıyor. benim anladıgım bu durum bu.her hangi bir yakıtı etkilen arıza sonrasında ayarlar bozuluyor.kendi aracımda defaatle yaşadım. 3 Eylül 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Acar 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 herkese teşekkür ederim lpg daha yeni nisan ayında takıldı bobinde bir sorun yok sanırım ve benzin sistemimde gayet iyi ş içi 100 km 10 lt gibi yakıyor mesafe ulus etlik arası yani günde 14 km şimdi depoyu fulledim gazı ayarlattım bakalım ne olacak lpg ci yoğunlaştırıcıdan şüpheleniyor Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 6 Eylül 2010 Paylaş 6 Eylül 2010 En son Denizli-Siirt arası 1470 km yol yaptım. Bagaj ve arka koltuklar dolu klima 1-2 arası açık KM'de 141 kuruş yakmışım. LPG forever!! Yorum bağlantısı
Recommended Posts