İçeriğe Yönlendir

Devirde Dalgalanmalar Ve Stop Etme


Yasin Çelik

Recommended Posts

Yasin Çelik

Arkadaşlar malumunuz aracım daha 1200 lü kmlerde geçenlerde trafikte farkettim devir dalgalanıyor sonra düzeliyor bu normalmidir? yani 500 dd ye de düştüğü oluyor ardından takırtakır sesler gelmeye başlıyor stop edecekmiş gibi sonra devriyaja basınca normala dönüyor ( ama araç boşta iken)

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

TDCİ de rolanti valfi nerde acaba? bizde temizleyelim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yepyeni diesel motor için hiç normal olmayan bir dalgalanma. Km fazla yükselmeden servise işemri açtırın, sonra yakııttır-havadaki tozdur demesinler!

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
yepyeni diesel motor için hiç normal olmayan bir dalgalanma. Km fazla yükselmeden servise işemri açtırın, sonra yakııttır-havadaki tozdur demesinler!

Tavsiyeniz üzerine az evvel servise gittim şu an araç orada tecrube sürüşü ile şikayetimde hem fikir olduk .

ustanın dediği : tamam bahsettiğiniz şekilde bir arıza var biz bunu inceleyip arızalı parçayı bulup gerekeni yapacağız ama herhangi bir arızalı duruma rastlamaz isek otosan a bilgi vereceğiz ve onların talimatları doğrultusunda hareket edeceğiz,Fakat eğer otosana haber verme durumu gerçekleşirse yazışmalar vs zaman alır 3-5 gün aracınız kalır dedi.

Umarım ilk söyledikleri doğrudur hemen arızalı parçanın bulunup sorunun çözülmesi.

Peki ya diğer söylediği olursa? yani otosanla bilgi alışverişi vs ben 3-5 gün arabasız kalıcam ve bu imkansız bişey acaba servis yada otosan araç tahsis edermi yada etmelimi?

Bunu servise danıştığımda bi bakalım sonra konuşuruz dediler.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Arkadaşlar konu hakkında bilgi sahibi olanlardan yardım bekliyorum :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Onlar haberleşirken aracın onlarda kalması anlamsız

2. Garanti içindeki aracın onarımı 3 iş gününü aşar ise, 7 gün ücretsiz ikame araç temin edilir diye hatırlıyorum

3. Önemli olan km çoğlamadan bu arıza ile göstermiş olmanız, bundan sonrasını kafanıza takmayın halledilir. 15.000 bakımı bekleyip gitseydiniz, akaryakıt istasyonu fişi vs. prosedürü karışınız çıkaiblirdi.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
1. Onlar haberleşirken aracın onlarda kalması anlamsız

2. Garanti içindeki aracın onarımı 3 iş gününü aşar ise, 7 gün ücretsiz ikame araç temin edilir diye hatırlıyorum

3. Önemli olan km çoğlamadan bu arıza ile göstermiş olmanız, bundan sonrasını kafanıza takmayın halledilir. 15.000 bakımı bekleyip gitseydiniz, akaryakıt istasyonu fişi vs. prosedürü karışınız çıkaiblirdi.

Çağlar bey cevap ve ilginiz için teşekkür ederim .

Şu an beklemedeyim detayları alınca paylaşacağım (umarım otosan faktörü gerekli olmadan sorun çözülür)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun..Ne biçim bir iş bu yaa.Acaba başka bir servise daha göstersen sonuç değişmez mi ki?

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Dizel arabada rölanti valfi olmaz.

Arabanızın sorunu ile ilgili birkaç ihtimal var.

1- MAF sensörü arızalı

2- Gaz kelebeği arızalı. (Birileri levreklemeden yazayım 2006 sonrası 1.4 tdci lerde ufak bir gaz kelebeği var)

3- Aracın enjektörlerinde sorun var.

4- Mazot pompanızda sorun olması.

5- ECU da yada yazılımda sorun olması.

Dilim varmıyor ama bu beşi arasında en yüksek ihtimaldeki parçalar son üç sırada yer alıyor.

Önce rölantide neden devirin düştüğünü belirlemek lazım. Rölantide sorun olmasının muhtemel nedeni yakıtın olması gerekenden düşük miktarda püskürtülmesi sonucu motor devrinin düşmesi. ECU nun bunu motor devri sensöründen gelen veri ile algılar ve püskürtülen yakıt miktarını arttırır. (dizel için böyle) Ve motor devriniz normale döner.

Peki püskürtülen yakıt miktarı neden düşer? Ya enjektör sorunludur, ya yakıt pompası yeterli basıncı üretemiyordur, ya da ECU da yahut yazılımda sorun vardır. ECU bence uzak ihtimal ancak yazılım sorunu olabilir. Servise gittiğinde zaten OBD den bağlanıp ECUnun yazılım versiyonunu kontrol etmişlerdir diye tahmin ediyorum. Geriye kalan şıklardan biri motorunuzun rölantide devrinin aşırı düşmesine neden oluyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Dizel arabada rölanti valfi olmaz.

Arabanızın sorunu ile ilgili birkaç ihtimal var.

1- MAF sensörü arızalı

2- Gaz kelebeği arızalı. (Birileri levreklemeden yazayım 2006 sonrası 1.4 tdci lerde ufak bir gaz kelebeği var)

3- Aracın enjektörlerinde sorun var.

4- Mazot pompanızda sorun olması.

5- ECU da yada yazılımda sorun olması.

Dilim varmıyor ama bu beşi arasında en yüksek ihtimaldeki parçalar son üç sırada yer alıyor.

Önce rölantide neden devirin düştüğünü belirlemek lazım. Rölantide sorun olmasının muhtemel nedeni yakıtın olması gerekenden düşük miktarda püskürtülmesi sonucu motor devrinin düşmesi. ECU nun bunu motor devri sensöründen gelen veri ile algılar ve püskürtülen yakıt miktarını arttırır. (dizel için böyle) Ve motor devriniz normale döner.

Peki püskürtülen yakıt miktarı neden düşer? Ya enjektör sorunludur, ya yakıt pompası yeterli basıncı üretemiyordur, ya da ECU da yahut yazılımda sorun vardır. ECU bence uzak ihtimal ancak yazılım sorunu olabilir. Servise gittiğinde zaten OBD den bağlanıp ECUnun yazılım versiyonunu kontrol etmişlerdir diye tahmin ediyorum. Geriye kalan şıklardan biri motorunuzun rölantide devrinin aşırı düşmesine neden oluyor.

+9999

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
(düzenlendi)

Şimdi telefon ile görüştüm arkadaşlar incelemeye hala devam ediyorlar bilgisini aldım

Dizel arabada rölanti valfi olmaz.

Arabanızın sorunu ile ilgili birkaç ihtimal var.

1- MAF sensörü arızalı

2- Gaz kelebeği arızalı. (Birileri levreklemeden yazayım 2006 sonrası 1.4 tdci lerde ufak bir gaz kelebeği var)

3- Aracın enjektörlerinde sorun var.

4- Mazot pompanızda sorun olması.

5- ECU da yada yazılımda sorun olması.

Dilim varmıyor ama bu beşi arasında en yüksek ihtimaldeki parçalar son üç sırada yer alıyor.

Önce rölantide neden devirin düştüğünü belirlemek lazım. Rölantide sorun olmasının muhtemel nedeni yakıtın olması gerekenden düşük miktarda püskürtülmesi sonucu motor devrinin düşmesi. ECU nun bunu motor devri sensöründen gelen veri ile algılar ve püskürtülen yakıt miktarını arttırır. (dizel için böyle) Ve motor devriniz normale döner.

Peki püskürtülen yakıt miktarı neden düşer? Ya enjektör sorunludur, ya yakıt pompası yeterli basıncı üretemiyordur, ya da ECU da yahut yazılımda sorun vardır. ECU bence uzak ihtimal ancak yazılım sorunu olabilir. Servise gittiğinde zaten OBD den bağlanıp ECUnun yazılım versiyonunu kontrol etmişlerdir diye tahmin ediyorum. Geriye kalan şıklardan biri motorunuzun rölantide devrinin aşırı düşmesine neden oluyor.

Tam olarak rölantide düşme yada oynama olmuyor .Aracı hareket ettirdik bir iki yaptık ikinci viteste 3500 devirde filan hemen gazdan ayağımı çekip boşa aldığımda devir saati düşüşe geçiyor,ve 1100rpm 1200rpm gibi yükseliyor yada arada 600rpm lere düşüp normal seviyesine geliyor. yani daha önceki aracım focus 1 kasa lpg li oda aynen böyle idi

tarihinde Yasin_ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu modellerde böyle de deseler, 1200km deki işemri sizi ileriki km lerde korur :)

Yorum bağlantısı
Misafir

Geçmiş olsun, nasıl iştir bu yeni araçta böyle sorunlar olması can sıkıcı. İnşallah kısa zamanda çözülür.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Dün akşam aracı teslim ettiler herhangi bir işlerm yapılmamış arıza bulunamıyor Otosana motor verilerini filan yollamışlar otosandan haber bekliyoruz talimatlar doğrultusunda hareket edeceğiz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Stop etmediği sürece sorun değildir (Fordcu olsam :) )

servis boşuna zaman harcamış, bana sorsa söylerdim :D , sonuçta bu km de, şikayet kayda geçti. İleride kıymetli bir veri olacak.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
servis boşuna zaman harcamış, bana sorsa söylerdim :blink: , sonuçta bu km de, şikayet kayda geçti. İleride kıymetli bir veri olacak.

Sizce ben şu an ne yapmalıyım ? yani sonuç olarak servis başka bir araca daha bakacakmış aynı durum varmı diye ve otosandan haber bekliyorlarmış

bende 444ford u arayıp bütün bu durumları anlattım onlarda ilgileneceklerini söylediler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Müşteri olarak herşeyi yaptınız. Başka birşey yapılmayacak, rölanti dalgalanması artarsa yeniden başvurun o kadar.

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk

Merhaba Yasin Bey,

Ayni ariza benim aracimda da var. Ford Avrupa'ya yazilim guncellemesi icin bilgi verdiler. Caglar Bey de konuyu hatirlar belki, Otokoc Istinye'ye gitmistim. 2010 model 1.4 TDCI'da yazilimla ilgili bir sorun varmis, bunu kabul ediyorlar. Ben 3500km oldum. Su ana kadar bu sekilde 2 defa da stop etti. ama ilginctir, son 500km'dir sanki biraz duzeldi gibi, veya ben artik umursamaz hale geldim. Size de bilgi gelirse donerseniz cok memnun olurum.

Selamlar

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
Merhaba Yasin Bey,

Ayni ariza benim aracimda da var. Ford Avrupa'ya yazilim guncellemesi icin bilgi verdiler. Caglar Bey de konuyu hatirlar belki, Otokoc Istinye'ye gitmistim. 2010 model 1.4 TDCI'da yazilimla ilgili bir sorun varmis, bunu kabul ediyorlar. Ben 3500km oldum. Su ana kadar bu sekilde 2 defa da stop etti. ama ilginctir, son 500km'dir sanki biraz duzeldi gibi, veya ben artik umursamaz hale geldim. Size de bilgi gelirse donerseniz cok memnun olurum.

Selamlar

Tabikide herhangi bir bilgi durumunda paylaşırım.

şu an için benim beklediğim servis aynı araçta bir tane daha bulup bakacak ona göre takip edeceğiz. bu arada benim yazılımda filan bi sorun olmadığını söylediler ama yalan doğru bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk

Aslinda soyle, yazilimda genel durumu etkileyen bir durum yok, ama bu karbon salinimini dusurmek icin hersene guncellemeler yapiliyor, su anda 110g/km'ye kadar gelindi 1.4TDCI icin. bu son guncelleme bizim seride biraz ters tepmis gibi. Eminim sizin araciniz da bir cok cihaza baglanmistir, teste alinmistir ve birsey bulamamislardir. Bende bu sekilde oldu. Herseyin normal oldugunu da gorunce merkeze bildirmemiz gerekiyor dediler. araca baglanip yazilim versiyonunu aldilar ve bu sekilde merkeze bilgi vereceklerini belirttiler. Ben 444 hattina da durumu bildirdim. Konu ile ilgili kayit actiklarini takip edeceklerini belirttiler, eger siz aramadiysaniz 444'e de bir cagri birakiniz. Sanirim sadece ikimiziz bu sorunu yasayan, belki de farkeden.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Servislere ulaşan yazılım güncellemelerinde, egzos gaz salınımını düşürmeyi bırakın, daha çok artıracak değişiklikler çoktur, mesela egr iptali, mesela yokuş kalkış şikayetleri için daha çok açık kalan enjektör püskürtmesi gibi. Zaten bir araç satışından sonraki (homologe edilmiş değerler) değerler değişse bile, vergisini etkilemez (Avrupa da) ki bu yönde bir çalışma yapılması anlamsız olur.

Normalde yeni yazılım içeren değişiklik Ids e yüklenince sorumlu kişi değişim listesine bakacak, bu listede fiesta ile ilgili konuyu bulacak, bunu bekleyen müşteri ile ilişkilendirecek, müşteriyi servise çağıracak.... O teknisyen bu maaşa Ford servisinde çalışmaz. Bu maaşe böyle teknisyeni zor elde tutarlar ...

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk
Servislere ulaşan yazılım güncellemelerinde, egzos gaz salınımını düşürmeyi bırakın, daha çok artıracak değişiklikler çoktur, mesela egr iptali, mesela yokuş kalkış şikayetleri için daha çok açık kalan enjektör püskürtmesi gibi. Zaten bir araç satışından sonraki (homologe edilmiş değerler) değerler değişse bile, vergisini etkilemez (Avrupa da) ki bu yönde bir çalışma yapılması anlamsız olur.

Normalde yeni yazılım içeren değişiklik Ids e yüklenince sorumlu kişi değişim listesine bakacak, bu listede fiesta ile ilgili konuyu bulacak, bunu bekleyen müşteri ile ilişkilendirecek, müşteriyi servise çağıracak.... O teknisyen bu maaşa Ford servisinde çalışmaz. Bu maaşe böyle teknisyeni zor elde tutarlar ...

Caglar Bey haklisiniz ama ben fabrika cikisinda yapilan guncellemeleri kastetmistim. Pek tabiki sonradan yapilanlar farkli yone etki edebilirler soylediginiz gibi. Benim kastettigim 2008 model fabrika cikisi bu hata yok ama 2010 model fabrika cikisi var ise bu salinimi dusumeye yonelik fabrikanin yaptigi bir guncelleme nedeniyle olabilir. Bizim sorunumuzu cozumu icin ise Otokoc Istinye "hersey normal" dedigi icin bekleyecegiz gibi gorunuyor, 1 ay 1 sene :shok:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...