İçeriğe Yönlendir

Devirde Dalgalanmalar Ve Stop Etme


Yasin Çelik

Recommended Posts

Yasin Çelik

Sn.Volkan bey,

Öncelikle şunu belirtmek isterimki bu araçlar bahse konu arıza yada çalışma prensibinde hatalı üretilmiş bu bariz açık.

Gerek buradan gerek diğer forumlardan gerekse yurt dışı forumlarda dikkat eden her kez bunu sorunu fark edebiliyor.

Sorun kendi kanaatimce tamamen yazılımdan.

Fakat öncelik ile Ford a bu şikayet ulaşmalı ve onlarda çözüm yoluna bakmalı.

Size yapılan testlerin aynıs bana da yapıldı hemde aynı serviste farklı günlerde birden çok defa .

Bir keresinde de araca takılan ciihazdan kodlar ve bilgiler alınarak Otosana gönderildi.

Durum vaziyet bundan ibarettir .

Bir servise yoğunlaşabilirsek bi talep oluşturabilme ihtimali var ama dediğim gibi sadece ihtimal çözüm garantimi? hayır değil.

Maf sensörü kontrol edildimi?

Ayhan bey ,Tüm elamanlar kontrol ediliyor ama hiç bir parçada sorun çıkmıyor .

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yazılım yenilendi demi.

Devir dalgalanırken motor seside değişiyor demi. Devir göstergesi aklıma geldi. Manyetik olarak çalışıyor. Onda problemde olabilir.

Motor devrini birçok şey etkileyebilir.

Maf sensörü

mazot pompası

rolanti sensörü

Beyin-yazılım

enjektörler veya birisi

Yakıt filitresi düşük bir ihtimal

Yakıttaki pislik

Motordan güç alan pompalardaki arızalar

Farları açtığınızda devir dalgalanırken farlardada dalgalanma oluyormu.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
Yazılım yenilendi demi.

Devir dalgalanırken motor seside değişiyor demi. Devir göstergesi aklıma geldi. Manyetik olarak çalışıyor. Onda problemde olabilir.

Motor devrini birçok şey etkileyebilir.

Maf sensörü

mazot pompası

rolanti sensörü

Beyin-yazılım

enjektörler veya birisi

Yakıt filitresi düşük bir ihtimal

Yakıttaki pislik

Motordan güç alan pompalardaki arızalar

Farları açtığınızda devir dalgalanırken farlardada dalgalanma oluyormu.

Ayhan bey benim aracımda yazdıklarınızın hepsi tek tek kontrol edildi ( bana söylenen)

Farlar açık iken herhangi bir şey olmuyor.

Devir saatinde sorun yok ben ses ile de fark edebiliyorum zaten düştüğünde farketmemenin imkanı yok tam bir traktör moduna geçiyor

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Tahminimce sorun enjektör veya yakıt pompasında. Yakıt az yollanıyor veya tek enjektörde problem var ve devir düşüyor. Bunu algılayan rolanti sensörü beyine veri yolluyor ve beyin yakıt akışını arttırıyor. Böylece rolanyi yükseliyor ve bunu algılayan rolanti sensörü beyine iletiyor ve beyin yakıt akışını azaltıyor. Enjektörde veya pompada sorun olduğu için daha az yakıt gidip rolanti aşırı düşüyor. Büyük ihtimal tek enjektör problemi ve enjektör düzensiz çalışıyor. Gelen sinyale cevap veremiyor yada net sinyal gelmiyor. Gereken yakıt püskürtmesini yapamıyor.

Benim tahminim bu.

Enjektör maliyetli olduğu için servis buna yanaşmayabilir. Yakıt katkılarıyla işi çözmeye çalışabilir. 4 enjektör test edilebilse ve yakıt pompasınada bakılsa muhtemelen problem bulunur.

Aracınızın sesi diğer problemsiz olanlarına göre nasıl. Yan yana koyup test ettinizmi. Enjektör sesindende belli eder.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Ayhan bey cevap için teşekkürler.Bugun ısrar edip satışın önünde park eden 1.4 tdci lansman paketli 40000 km dekı aractada hem 1200 devire yukselme hemde 500-300 devıre düşmeyi bizzat kendim sürerek görünce adamlara dahada baskı yapamadım.

Yasin bey'in dediği gibi bence hepsi arızalı.Bende bu arızayı galıba 13000 km ve yaklasık 1.5 sene sonra farkettım????

Bu arada Ayhan bey sizin aracınız yenı kasa fiestamı???

Devır yukselsın.Ben boştayken frene basınca 1200 e çıkmış umrumda değil.Ama bide işin tersi var???Yani bazende 300 e düşüp takır tukur edıyor ben durucam dıyor hatta göstergede kırmızı yağ işiği lambası yanıyor tam stop edecekken debriyaja basınca 750 devre geri dönüyor.

Ustaya dedimki peki bunbu nasıl açıklayacaksın?Abi dedi debriyaja basmayı algılayan sensör varmış o devreye giriyormuş.

Bu arada kaput açılıp bakılmadı bıle.Sadece bilgisayara bağlandı.Eğer maf sensörü arızalı olursa bilgisayar verisinde gözükürdü dedi.

en kötü ihtimal ustanın dediği gibi bi ayar varmiş beyin kandırılıyormuş sistem sürekli debriyaja basılı sanıyormuş.Onu uygulatmak.

Ama ilk önce bu çarşamba yada perşembe yasin beyin servisinde kayıt açtıracağım.Çoğunluk oluşsun.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Ayhan bey bir not daha iletmek istiyorum.Kendi aracımda ve bugun surdugum test aracında eger hızınız 80 km ise ve siz boşa alıp sadece frene basarsanız devri 750 de sabıt.Bu şekılde gitmeye devam ediyoruz(ayak frene basılı) hız 60 a düşytü yine sorun yok devri sabit 750.Lakin 40 km hıza yada altına düştügünüzde sapıtma başlıyor ya 1200 ya 300 e düşüyor.bu andan itibaren 750 dönmesi için ya araba tamamen durucak yada siz debriyaja basacaksınız.Seste hiç fark yok.Far da dalgalanma yok.:D((((

Bu arada başka bir forumdaki arkadaşın bana cevabı noktasına virgülüne dokunmadan iletiyorum

Değerli arkadaşlar forumda sorun yaşayan arkadaşların feryatlarını duyuyorum.Sizlere tek bir şeyi tavsiye edeceğim sorununuzu serviste aramanızı tavsiye etmem.Ben aracımı 02.12.2008 tarihinde Antakya Ford Ovalı Şirketinden 2009 model Yeni Ford Fiesta satın aldım.Aracımda 5 tane ciddi sorun ortaya çıktı. Bir tane sorun hala devam ediyor.Servise şu ana kadar 25-30 defa gittim.Lütfen Ford Servislerine sizi mahkemeye vereceğim demeyin.Çünkü müşterilerin %99 mahkemeye vereceğim diyerek firma üzerinde baskı kurmaya çalışıyor ve bunu ford firması çok iyi biliyor.Araçlarında sorunu olan arkadaşlarımız bulunduğu illerdeki Tüketici Mahkemelerine veya Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurarak Araçları ile ilgili olarak Tesbit raporu(Bilirkişi raporu) aldırsınlar(Şahsımın yaptığı gibi) o zaman ford firması sizin ciddi olduğunun anliyor.Baktınız talebiniz karşılanmıyor. Akabinde Dava açarsınız.Yoksa benim gibi servise defalarca gidip gelirsiniz.Ben bu durumu yaşadım.Benimkisi sadece bir tavsiye ancak herkes kendi kararını rahatlıkla kendisi verebilir.Kimsenin kafasını karıştırmak istemem.Ford Şirketi problemleri çözmez, problemlerin sizin ile birlikte yaşasını sağlar.Herkese iyi çalışmalar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence araçta bariz bir hata var, başka forumdaki arkadaşınızın dediği gibi tespit raporu alın ve servise başvurun, baktınız kıvırma var yada bişey yapamıyorlar, verin mahkemeye ve sonucu bekleyin, uğraşmayın servisle falan, çamura yatıyorlarsa verin mahkemeye, benim arabam 70000 i geçti böyle bişey yok, Ayhan beyin dediği gibi soğukken 1000 devirde çalıyor ısınınca 750 de sabitleniyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhan bey cevap için teşekkürler.Bugun ısrar edip satışın önünde park eden 1.4 tdci lansman paketli 40000 km dekı aractada hem 1200 devire yukselme hemde 500-300 devıre düşmeyi bizzat kendim sürerek görünce adamlara dahada baskı yapamadım.

Yasin bey'in dediği gibi bence hepsi arızalı.Bende bu arızayı galıba 13000 km ve yaklasık 1.5 sene sonra farkettım????

Bu arada Ayhan bey sizin aracınız yenı kasa fiestamı???

Devır yukselsın.Ben boştayken frene basınca 1200 e çıkmış umrumda değil.Ama bide işin tersi var???Yani bazende 300 e düşüp takır tukur edıyor ben durucam dıyor hatta göstergede kırmızı yağ işiği lambası yanıyor tam stop edecekken debriyaja basınca 750 devre geri dönüyor.

Ustaya dedimki peki bunbu nasıl açıklayacaksın?Abi dedi debriyaja basmayı algılayan sensör varmış o devreye giriyormuş.

Bu arada kaput açılıp bakılmadı bıle.Sadece bilgisayara bağlandı.Eğer maf sensörü arızalı olursa bilgisayar verisinde gözükürdü dedi.

en kötü ihtimal ustanın dediği gibi bi ayar varmiş beyin kandırılıyormuş sistem sürekli debriyaja basılı sanıyormuş.Onu uygulatmak.

Ama ilk önce bu çarşamba yada perşembe yasin beyin servisinde kayıt açtıracağım.Çoğunluk oluşsun.

Benim aracım 2007 model aynı fiesta değil.

Mesajınızı okuduktan sonra aklıma farklı bir arıza geldi ve büyük ihtimal ondandır.

Aracınızda tork koruma var, benim arabamda da var. Debriyaja bastığınızda motor güçünü biyük oranda kesiyor. Debriyajı bıraktığınızda tekrar normal motor güçünü veriyor.

Bu sistem biraz farklı, sadece debriyaja basılımı diye değil aynı zamanda arac vitestemi, hareket halindemi diye bakıp ona göre güçü kesip arttırıyor.

Arac park halinde rolantide çalışıyor ise debriyaja basılı olmasada gaza bastığınızda tam motor güçünü ve gaz tepkisini hissedersiniz. Park halinde debriyaja basılı olsada yine aynı şekilde gaza bastığınızda gaz tepkisini hissedersiniz. Motor güçü kesilmemiştir.

Araba hareket halinde boşa bırakılırsa gaza motor 1000 devir civarındadır, motor güçü belli oranda kesilmiş ve rolantide çalışıyordur, gaza bastığınızda gaz tepkisini net hissedemezsiniz, motor güçü düşüktür devir ani yükselmez birden fırlar ve motor bağırır. Vitese takıp debriyajı bırakırken yarım kavramaya kadar motor güçü kesiktir, tam kavrama anında gaza nekadar basmışsanız tam motor güçü gelir ve çekişi o an hissedersiniz. 3000 devirde sabit gaz ile gidiyorsunuz ve bir üst vitese geçeçeksiniz, debriyaja bastığınızda o sensör bastığınızı algılayıp motor güçünü keser ve devir 2200 lere otomatik düşer, vitese takıp debriyajı nekadar sert bırakırsanız bırakın araba sarsılmaz ve 1 saniye sonra motor güçü gelip devir yükselmeye başladr. Gaz pedalı yine sabit tabi. Mesela ben ekonomik kullanımda öyle yaparım. Vites değiştirirken gazı yarım cm geri çekip debriyjı direk bırakırım, araba hiç sarsılmaz ve 1 saniye sonra tatlı tatlı hızlanır, sonra yine vites yükseltirim.

Büyük ihtimal sizin araçınızda o sensörde problem var ve problemi yaratan o sistem. Debriyaj pedalına eğilip baktığınızda butonu görürsünüz. Debriyajı bıraktığınızda butona basılır. Bir test yapın, o butonu bant ile yapıştırıp basılı kalmasını sağlayın. sürüş testi yapın. Tork koruma devre dışı kalacak. Sürekli normal motor güçü verecek. Kavramaları tatlı bir şekilde yapın, normal sürün bakalım devirde dalgalanma olacakmı. Viteş değişimlerinde devir benzinli arabalardaki gibi fırlayabilir ve normal. Normal arabalarımızda o sistem devriyaja basarken yarıda ike motor güçünü kesiyor ve devir yükselip araba bağırmıyor.

Test sonucunu merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Ben buna benzer bişeyler denemiştim sonuç değişmedi,Diğer arkadaşlarda bir denesinler sonucunu paylaşalım.

Bende arabamı servisten aldığım zaman tekrar daha detaylı bir şekilde deniyeceğim.

Yanlız diyelimki sorun bahs edildiği şekilde ve servise bunu anlattığımızda diyecekleri: Biz belirli parametreler ile test yapıyoruz bunlarda sorun yok.Ve herhangi bir yerde sorun görünmüyor.

Ve daha sonra ( gerekli baskı ve kabalaşma eğilimi) Bunu Otosana yazalım bir cevap gelirse o doğrultuda hareket edelim,Ama sizin probleminizin çözümü biraz uzun olabilir çünki bu araçlar yeni ve her yerinde sensörler var,Olacak ve nitekim oldu da.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Sorun gözükmüyor diye birşey yok, gözü görmüyormu devrin dalgalandığını, sorun ortada işte. Sorunu kendileri cözemiyorlrsa otosana iletecekler, orasıda nereye iletirse iletecek ama sorunun kesin cözülmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Ben şu anda çok uzun bir maili servis müdürüne ve iletişim otosana gönderdim..Bakalım.Ayhan beyın dediği gibi bir buton varsa sabah ilk işim bunu denemek.Verdiğiniz fikirler için teşekkur ederiz.Keşke servistekılerde sizin kadar bişeyler soyleyebilse.Yasın beyın dediği gibi bılgısayara tak aa ekranda sorun gozukmuyor iyi gunler yaklaşımı:D

Sevgili AYHAN Kardeşim bugün gözüyle gördüler 1200 e çıktığını 500 e düştüğünü.Otosandan yazı gelmiş bu normal diyorlarmış.lütfen müşterilerinizle konuşun saatte 10km ye düşünce hız o zaman araç sahipleri sadece boşa atıp frene bassın diyorlarmış.

15 SENE KULLANDI

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ben şu anda çok uzun bir maili servis müdürüne ve iletişim otosana gönderdim..Bakalım.Ayhan beyın dediği gibi bir buton varsa sabah ilk işim bunu denemek.Verdiğiniz fikirler için teşekkur ederiz.Keşke servistekılerde sizin kadar bişeyler soyleyebilse.Yasın beyın dediği gibi bılgısayara tak aa ekranda sorun gozukmuyor iyi gunler yaklaşımı:D

Sevgili AYHAN Kardeşim bugün gözüyle gördüler 1200 e çıktığını 500 e düştüğünü.Otosandan yazı gelmiş bu normal diyorlarmış.lütfen müşterilerinizle konuşun saatte 10km ye düşünce hız o zaman araç sahipleri sadece boşa atıp frene bassın diyorlarmış.

15 SENE KULLANDI

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
Cözemedikleri sorundan dolayı böyle yapması normal ama devirin 500'e düşmesi normal değil ve sağlıklıda değil. Normal rolanti devrini 500 yapsınlar ozaman bakalım rolantide sallana sallana çalışan motor ne duruma gelecek.

Benim arabamda buton eğilince gözüküyor. O buton %90 sizinkindede var ve gözükmesi gerek. Onu sürekli basılı kalacak şekilde de yapıştırıp test edin. Butonda veya tesisatta arıza olup temassızlık yapmasıda bir ihtimal. Temassızlık yaparsa motor güçü bir kesilip bir arttırılaçak ve dalgalanmaya sebep olacak.

Ben o buton sayesinde araba park halinde rolantide çalışırken debriyaj ve gaz pedalıyla oynayıp arabayı kandırıp rolantiyi anlık 500 devirlere düşürebilirim. Yaptımda. Ama hemen anında devir yine 750 ye yükseliyor. Sadece 1 saniyeliğine düşüyor. Biran boşluğa gelip devir düşüyor.

Evet butonlar çok net gözüküyor zaten rahat bir işlerm.

Bakalım sonuç ne olacak

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Resmen komedi bu otosanın yaptığı, ne yani debriyaja basmak için 10 km/h nin altına düşücez ki motor stop etmesin :nazar: 100 le giderken basıyorum hiçbirşey yok, hiç bir hızda böyle bir hata, devir oynaması yok, 2010 fiesta bildiğim kadarıyla benim 2006 tdci motorla aynı motoru kullanıyor ayrıca ben hiç bir araba' da bu denli saçma şey görmedim, Ayhan senin dediğin olayı bizim axor kamyonlarda denedim, onlardada buna benzer bir tür sistem var, araç boştayken gaza sonuna dek bastığım halde devirlenmiyor, ancak vitese takınca yük altında hareket etmeye başlıyınca iş değişiyor, galiba sorun sensörlerde, hata kodu vermesede bunları ve pedaldaki düğmeyi falan değişip denemek lazım herhalde, baktınız yine bulamadılar o zaman yargıya başvurmak en güzeli, sıfır araba alıyorsunuz hale bak, sinir olmamak içten değil gerçekten.

İnşallah arıza giderilir' de sizde keyifle kullanırsınız aracınızı.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

EVET Sonunda halisünasyomn görmediğimi kanıtladım.13000 km de sorun yok son 1000 km de sorunum var derken.Diğer forumdan bir arkadaşın mesajda son cümleye dikkat diğer cumleler ise tuyler urpertici

Merhabalar arkadaşlar uzun süredir forumu takip ediyorum ama yazmıyordum. Ben aracımı 30.04.2009 da aldım fiesta titanyum 1.4TDI. Bulunduğum ilçede ve civarındaki bütün ilçelere aracımı reklam ettim düşmanıma bile tavsiye etmiyorum. Maraton arkadaşımızın ve diğer arkadaşların yaşadığı bütün sorunları yaşadım servisten çıkmıyorum neredeyse. Artık bende mahkeme sürecine başlıyorum. Son olarak bir kaportacı ustasıyla konuştuğumda aracta galvanizli saç kullanıldığını öğrendim. Ayrıca astarsız tek kat su bazlı boya kullanıldığını ve bu galvanizli sacın bu boyayı kesinlikle tutmayacağını ve aracın 4-5 sene içersinde tüm boyasının atacağını öğrendim. Başka arızaları yazayım; 1)hava borusu değişti yağ kaçırıyordu, 2) devirdaim değişti ses yapıyordu, 3) Turbo silikonlandı yağ kaçırıyordu 4) V kayışı ve avare bilyası değişecek servis söyledi ses yapıyor, 5) Kapılar gıcırdıyordu ayar yapıldı her gittiğimde yapılıyor 6) Sağ ön direkten ses geliyordu yapıldı anten kablosuymuş 7) Devir problemi bende de var aynı cevabı bana da söylediler aracım 22.000 km 20.000km den önce olmuyordu işte sorunlar bunlar. Keşke almasaydım. Aracımı almak isteyen varsa satılık.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kaportacı ustaya selamlar:

1. Galvanizli saç terimi dilmizde kaldı, çinko alaşımlı otomotiv sacı kullanılır

2. Boyanın su-tiner bazlı olması ile, boyanın yerlerin sıcakta kalmış domates misali kendiliğinden soyulacağı söylemi, sadece kavehane sohbeti olarak itibar görebilir.

3. 2010 yılı itibarı ile dünyadaki tüm fabrikalar su bazlı boyaya geçmiştir.

Vesile ile, fiesta şu anda Ford un 2.elde en çok aranan modelidir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
EVET Sonunda halisünasyomn görmediğimi kanıtladım.13000 km de sorun yok son 1000 km de sorunum var derken.Diğer forumdan bir arkadaşın mesajda son cümleye dikkat diğer cumleler ise tuyler urpertici

Merhabalar arkadaşlar uzun süredir forumu takip ediyorum ama yazmıyordum. Ben aracımı 30.04.2009 da aldım fiesta titanyum 1.4TDI. Bulunduğum ilçede ve civarındaki bütün ilçelere aracımı reklam ettim düşmanıma bile tavsiye etmiyorum. Maraton arkadaşımızın ve diğer arkadaşların yaşadığı bütün sorunları yaşadım servisten çıkmıyorum neredeyse. Artık bende mahkeme sürecine başlıyorum. Son olarak bir kaportacı ustasıyla konuştuğumda aracta galvanizli saç kullanıldığını öğrendim. Ayrıca astarsız tek kat su bazlı boya kullanıldığını ve bu galvanizli sacın bu boyayı kesinlikle tutmayacağını ve aracın 4-5 sene içersinde tüm boyasının atacağını öğrendim. Başka arızaları yazayım; 1)hava borusu değişti yağ kaçırıyordu, 2) devirdaim değişti ses yapıyordu, 3) Turbo silikonlandı yağ kaçırıyordu 4) V kayışı ve avare bilyası değişecek servis söyledi ses yapıyor, 5) Kapılar gıcırdıyordu ayar yapıldı her gittiğimde yapılıyor 6) Sağ ön direkten ses geliyordu yapıldı anten kablosuymuş 7) Devir problemi bende de var aynı cevabı bana da söylediler aracım 22.000 km 20.000km den önce olmuyordu işte sorunlar bunlar. Keşke almasaydım. Aracımı almak isteyen varsa satılık.

20000 kmden once olmuyordu yazmıs.Boya olayı ıse gercekse cok kotu

Yazdıkları pek destekli değil

Cümle cümle açıklayayım,

Galvanizli saç iyidir paslanmaz. Astarsız boya olayının doğru olduğunu sanmıyorum, eğer öyle ise çok yazık ama bunu kimse yapmaz. Nasıl olur, arabayı robotlar boyuyor ve programında hata olup marşbiyel böygesine ince gelmiş olabilir. Bakalım 5 sene içinde atacakmı, sanmıyorum.

Hava borusu dediği turbonun önündeki boru ve terleme yapıyor sorun değil.Turboyuda ondan silikonlamışlar. Devirdaim değişmiş. V kayışı avare bilyası değişeçekmiş. Bunlar fordun sorunu gibi gözüksede değil, bunlar motor sorunu. Motorları üreten PSA'nın forda yaptığı yamuk olabilir. Sonuçta kullanılmadan bilinemezdi. Eski fiestalardada kullanılıyor, pek sorunlu motor değil. Kapılar gıcırdar bir sprey ile bir daha ses gelmez.

Devirde dalgalanmalar evet yeni bir sorun ve ford bunlar hakkında çalışıyordur. Yakın zamanlarda sonuçlanır.

+yeni bir arac tüm hatalar değerlendirilip 3 yıl sonra sorunsuz olarak çıkartılır.

2003 fiestalarda debriyaj pedalının yanında ayak koyma yeri yok ama 2006 sonrasında var. Eksikler ve sorunlar gideriliyor. Yeni çıkmış arabayı almak riskli.

Yorum bağlantısı
Deniz Özkan

Araç alırken zaten hiçbir sorun çıkmamasını beklemek hayalcilik olur.. Boya ve devir sorunu dışında diğer sorunlar olması muhtemel sorunlardır tamir edilerek aşılabilir.. Boya sorunu 2010 modellerde halledilmiş gibi.bugune kadar 2010 modellerden şikayet almamışlar..Devir dalgalanması sorununu yarın deneyecegim.. bir ihtimalde volkan arkadaşımızın dediği gibi sonradan çıkan bir sorundur.. Aracım 1200 km de.. böyle dalgalanmaya hiç tanık olmadım..

Bu kadar satılan araçta kronik sorun olma ihtimalini bile düşünemiyorum.. Böyle bir durum olursa Ford altından kalkamaz..

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk

Su ana kadar verdikleri cevaplar altindan kolayca kalkabildiklerini gosteriyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk
Cözemedikleri sorundan dolayı böyle yapması normal ama devirin 500'e düşmesi normal değil ve sağlıklıda değil. Normal rolanti devrini 500 yapsınlar ozaman bakalım rolantide sallana sallana çalışan motor ne duruma gelecek.

Benim arabamda buton eğilince gözüküyor. O buton %90 sizinkindede var ve gözükmesi gerek. Onu sürekli basılı kalacak şekilde de yapıştırıp test edin. Butonda veya tesisatta arıza olup temassızlık yapmasıda bir ihtimal. Temassızlık yaparsa motor güçü bir kesilip bir arttırılaçak ve dalgalanmaya sebep olacak.

Ben o buton sayesinde araba park halinde rolantide çalışırken debriyaj ve gaz pedalıyla oynayıp arabayı kandırıp rolantiyi anlık 500 devirlere düşürebilirim. Yaptımda. Ama hemen anında devir yine 750 ye yükseliyor. Sadece 1 saniyeliğine düşüyor. Biran boşluğa gelip devir düşüyor.

Ayhan Bey cevaplariniz ve ilginiz icin cok tesekkurler, inanin bana 3 defa gittigim serviste bu kadar aciklama alamamistim, Otokoc Istinye bu arada gittigim servis.

Bahsettiginiz olayi deneyecegim.

Bu arada bana en mantikli gelen enjektorde bir sorun olmasi ve beyin ile birlikte bir donguye gidip devrin dusme egilimine girmesi, sanirim "Yakıt az yollanıyor veya tek enjektörde problem var ve devir düşüyor. Bunu algılayan rolanti sensörü beyine veri yolluyor ve beyin yakıt akışını arttırıyor. Böylece rolanyi yükseliyor ve bunu algılayan rolanti sensörü beyine iletiyor ve beyin yakıt akışını azaltıyor. Enjektörde veya pompada sorun olduğu için daha az yakıt gidip rolanti aşırı düşüyor. Büyük ihtimal tek enjektör problemi ve enjektör düzensiz çalışıyor. Gelen sinyale cevap veremiyor yada net sinyal gelmiyor. Gereken yakıt püskürtmesini yapamıyor." cumleleri ile acikladiginiz durum.

Ilginize tekrar tesekkurler

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Gerçekten şansızlık, her zaman derim, özellikle Ford' un yeni çıkardığı modeli makyaj yiyene kadar almamak lazım, diğer markalarda böyle aslında ama Ford' da özellkle böyle, ayrıca üretiminin sonuna gelmiş modelleride süsleyip satıyorlar, onlardada işçilik hataları oluyor vs. Neyse inşallah sorunlarınız çözülür sizde mutlu olursunuz.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Bu forumdaki deniz arkadasa tesekkürler.Diğer forumdada 2 arkadada devir sorunu kesınlıkle yokmuş.Test ettiler.Diğer arkadaşta da sorun 20000 den sonra çıktı bendeki 13000 den sonraki sorun gibi.Artık kesin eminim her diesel yeni kasa fiestada bu sorun yok.Demekki yazılım sorunu değil kesın emınım.Servisin yazılım sorunu demesi yada bana dedikleri gibi bu doğaldır demeleri yanlış bilgidir.Bi parça kimi arkadasımızda(Yasın bey) 1000 km de kimilerındede(bende) 13000 den sonra bozuluyor.Bu parçanın ne olduğunu bir servis bulsa hepimizin sorunu otomatikman düzelecek

Ayhan şentürk kardeşimiz çok bilgili.İşte altın değerinde bir saptamamı daha Ayhan kardeşimize iletiyorum.Kim bilir belki aklına bir püf noktası gelir.Ayhan kardeşim

1)1200 devire yükselme düz yolda oluyor.Ama

2)300 devire düşme(başımızın belası) düz yolda olmuyor özellikle yokuş aşağı inişlerde oluyor.....

Çünkü ilkini avm otopark girişinde yaşadım.Diğer stop etmeleride yokuş aşağı caddelerde.. ilginç değilmi?

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
(düzenlendi)
Bu forumdaki deniz arkadasa tesekkürler.Diğer forumdada 2 arkadada devir sorunu kesınlıkle yokmuş.Test ettiler.Diğer arkadaşta da sorun 20000 den sonra çıktı bendeki 13000 den sonraki sorun gibi.Artık kesin eminim her diesel yeni kasa fiestada bu sorun yok.Demekki yazılım sorunu değil kesın emınım.Servisin yazılım sorunu demesi yada bana dedikleri gibi bu doğaldır demeleri yanlış bilgidir.Bi parça kimi arkadasımızda(Yasın bey) 1000 km de kimilerındede(bende) 13000 den sonra bozuluyor.Bu parçanın ne olduğunu bir servis bulsa hepimizin sorunu otomatikman düzelecek

Ayhan şentürk kardeşimiz çok bilgili.İşte altın değerinde bir saptamamı daha Ayhan kardeşimize iletiyorum.Kim bilir belki aklına bir püf noktası gelir.Ayhan kardeşim

1)1200 devire yükselme düz yolda oluyor.Ama

2)300 devire düşme(başımızın belası) düz yolda olmuyor özellikle yokuş aşağı inişlerde oluyor.....

Çünkü ilkini avm otopark girişinde yaşadım.Diğer stop etmeleride yokuş aşağı caddelerde.. ilginç değilmi?

Volkan bey bütün fiestalarda bu sorun var bu var sayım değil.Diğeri ise bizlerdeki kadar yok.

çok az var buda normal sayılıyor (Ford için)

Ben serviste aynı zamanda satışları da var 3 adet teşhirde duran aracı bile çıkartıp tek tek deneme yaptırtmıştım onlardaki bizlerdeki kadar bariz değil ( hakikatende bizlerdeki onlar gibi olsa sorun yok )

tarihinde Yasin_ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Han

Yasin bey selam dun benim satışta denediğim teşhir aracı aynı bizimki gibiydi:)))) resmen 1200 e çıkıyordu devir:) O esnada eğer o araç normal çalıssaydı benden çekecekleri vardı ordan ayrılmazdım bile.Ama araç aynı benimki gibi çalışınca adamı ikna edemedim.

Yasin bey inanın benımkı 1.5 yıl sorunsuzdu.Mart ayından beri bu sorun var.

Ben pek boş vitesde kullanmamaya çalıştım bugün.10 km ye inince hız boşa attım.Bi sorun yaşamadım.Moralim bozulmasın diye sorunumuz kalıcı olarak çözülene kadar bu şekilde kullanacağım:) Napayım:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...