Yasin Çelik 29 Mart 2010 Yazar Paylaş 29 Mart 2010 Az evvel yetkili servis tarafından arandım yapılan açıklama yarın sabah için randevulaştık ve muadili bir araç ile karşılaştırılacakmış ve onun sonucu yapılacak işlem belirlenecekmiş bakalım sonuç ne çıkacak gelişmeleri paylaşacağım Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 31 Mart 2010 Yazar Paylaş 31 Mart 2010 Az evvel yetkili servis tarafından arandımyapılan açıklama yarın sabah için randevulaştık ve muadili bir araç ile karşılaştırılacakmış ve onun sonucu yapılacak işlem belirlenecekmiş bakalım sonuç ne çıkacak gelişmeleri paylaşacağım Dün akşam sabah bırakmış olduğum aracımı tekrardan teslim aldım sonuç: Otosan a tekrar dan bir veri gönderdiklerini ve yine aynen daha önceki seferde olduğu gibi Otosandan gelen talimatlar doğrultusunda hareket edileceğini söylediler. yani sonuç olarak yetkili servis görevini daha doğrusu yapabileceğini yaptı,şu an top Otosan da ordan haber bekliyorlar. bende bu hafta sonuna kadar bi haber gelmez ise 444FORD u epeyce bi rahatsız edeceğim, ordan da bi sonuç çıkmaz ise Otosanı arıyıp rahatsız edeceğim ordan da bi sonuç alamaz isem Ford ingiltereyi rahatsız edeceğim. Anlaşılan bu rahatsızlıkların sonucunda ben kendim bayağı bi rahatsız olacağım,oldum, oluyorum artık hayırlısı. Ama herşeye ramen arabamı çok seviyorum Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 31 Mart 2010 Paylaş 31 Mart 2010 arabalar güzel de kullanırken çıkan sorunları çözecek muhatap bulmak zor,ya da kullanılan malzemelerin tırtlığı yüzünden çekilen klasik ford sorunları olmasa arabalarımızı daha çok seveceğiz. Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk 31 Mart 2010 Paylaş 31 Mart 2010 Dün akşam sabah bırakmış olduğum aracımı tekrardan teslim aldım sonuç: Otosan a tekrar dan bir veri gönderdiklerini ve yine aynen daha önceki seferde olduğu gibi Otosandan gelen talimatlar doğrultusunda hareket edileceğini söylediler.yani sonuç olarak yetkili servis görevini daha doğrusu yapabileceğini yaptı,şu an top Otosan da ordan haber bekliyorlar. bende bu hafta sonuna kadar bi haber gelmez ise 444FORD u epeyce bi rahatsız edeceğim, ordan da bi sonuç çıkmaz ise Otosanı arıyıp rahatsız edeceğim ordan da bi sonuç alamaz isem Ford ingiltereyi rahatsız edeceğim. Anlaşılan bu rahatsızlıkların sonucunda ben kendim bayağı bi rahatsız olacağım,oldum, oluyorum artık hayırlısı. Ama herşeye ramen arabamı çok seviyorum Yasin Bey merhabalar Bu sorunu sadece biz mi yasiyoruz, baska kimsede sorun yok mu acaba? Bu nasil is anlamiyorum. Ben 444'e kayit biraktim, donusumlu olarak arayalim isterseniz Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 1 Nisan 2010 Yazar Paylaş 1 Nisan 2010 Yasin Bey merhabalarBu sorunu sadece biz mi yasiyoruz, baska kimsede sorun yok mu acaba? Bu nasil is anlamiyorum. Ben 444'e kayit biraktim, donusumlu olarak arayalim isterseniz hafta sonu itibarı ile bende aramaya başlıyacağım,Zatenn ellerinde benimde kaydım mevcuttur. Yorum bağlantısı
Engin Oynak 1 Nisan 2010 Paylaş 1 Nisan 2010 Arkadaşlar malumunuz aracım daha 1200 lü kmlerde geçenlerde trafikte farkettim devir dalgalanıyor sonra düzeliyor bu normalmidir? yani 500 dd ye de düştüğü oluyor ardından takırtakır sesler gelmeye başlıyor stop edecekmiş gibi sonra devriyaja basınca normala dönüyor ( ama araç boşta iken) yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Yasin bey merhaba, Aracınızda oluşan durumu bana biraz açarak anlatabilirmisiniz acaba benim yaşadığım durumla aynı mı onu çözmeye çalıştım yazışmalardan fakat konuyu tam çözemediğim için yazmak istedim.Örneğin seyir halinde iken mi dalgalanma yaşıyorsunuz yoksa araç rölanti de çalışırken mi aniden devir düşüp yükselmeye mi başlıyor...Belki bende aranıza katılırım ki açıkcası bu şekilde bir sorun yaşamak istemiyorum ne sizin ne bir başkasının çünkü sorunsuz olacak diye aldığımız 0 km araçlarda çıkan bu tip sorunlar gerçekten insanın sinir sistemini bozuyor allah hepimize kolaylık versin bundan sonra çıkması muhtemel arızalardan da korusun... Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 1 Nisan 2010 Yazar Paylaş 1 Nisan 2010 Yasin bey merhaba,Aracınızda oluşan durumu bana biraz açarak anlatabilirmisiniz acaba benim yaşadığım durumla aynı mı onu çözmeye çalıştım yazışmalardan fakat konuyu tam çözemediğim için yazmak istedim.Örneğin seyir halinde iken mi dalgalanma yaşıyorsunuz yoksa araç rölanti de çalışırken mi aniden devir düşüp yükselmeye mi başlıyor...Belki bende aranıza katılırım ki açıkcası bu şekilde bir sorun yaşamak istemiyorum ne sizin ne bir başkasının çünkü sorunsuz olacak diye aldığımız 0 km araçlarda çıkan bu tip sorunlar gerçekten insanın sinir sistemini bozuyor allah hepimize kolaylık versin bundan sonra çıkması muhtemel arızalardan da korusun... Sn Engin bey durum şöyle : diyelimki aracı çalıştırıp kalktık ve normal bi şekilde 2. vitese aldık ve 3000-3500 devire gelene kadar gaza bastık ve hemen debriyaj a basıp boşa aldık ,Normal olarak devir saati rolanti yerine düşüp stabil kalmalı iken bende yukarı doğru hafiften çıkıyor sonra biraz düşüyor bu aralık değişken olmakla birlikte 500-1300 dd aralığında hafif hafif oluyor daha şimdiye kadar stop etme problemi vs yaşamadım ama zamanla nolur bilemem özetlersek bu şekilde .ya sizinki nasıl ? Yorum bağlantısı
Engin Oynak 1 Nisan 2010 Paylaş 1 Nisan 2010 Sn Engin bey durum şöyle :diyelimki aracı çalıştırıp kalktık ve normal bi şekilde 2. vitese aldık ve 3000-3500 devire gelene kadar gaza bastık ve hemen debriyaj a basıp boşa aldık ,Normal olarak devir saati rolanti yerine düşüp stabil kalmalı iken bende yukarı doğru hafiften çıkıyor sonra biraz düşüyor bu aralık değişken olmakla birlikte 500-1300 dd aralığında hafif hafif oluyor daha şimdiye kadar stop etme problemi vs yaşamadım ama zamanla nolur bilemem özetlersek bu şekilde .ya sizinki nasıl ? Yasin bey,benim yaşadığım olay bu şekilde değil buna benzer durumu ben park yaparken falan yaşadım özellikle,örneğin park yaparken ileri geri aracın park yerini ayarlamak istediğim zaman ileri doğru hareketleniyorum aracın yerini ayarladım diye debriyaja basıyorum aynı zamanda frene de basıyorum ki araç stop etmesin diye o zaman bi sarsıntı oluyor devir yükselmesi ki bu olay sanırsam sizinkinden bağımsız ve farklı bir olay ki gazla beraber debriyaja basmış gibi bir durum oluşuyor heralde devir yükseliyor fakat tekrar aynı seviye ye iniyor tekrar yükselme yada aşağılara düşme durumu olmuyor.Ancak sizin anlattığınız gibi 3000-3500 devirlere çıkıpta vitesi boşa almadım hiç,dizel araçlarda boşa almak çok iyi bir durum olmadığına dair yazılar okumuştum ondan beri kullandığım dizel araçları boşa almıyorum vites te bırakıyorum ayağımı gazdan çekiyorum sadece fakat sizin başınıza gelen olayı bende deneyeceğim bakalım aynı durumla karşılaşacakmıyım durumdan size bilgi veririm... Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk 1 Nisan 2010 Paylaş 1 Nisan 2010 Sn Engin bey durum şöyle :diyelimki aracı çalıştırıp kalktık ve normal bi şekilde 2. vitese aldık ve 3000-3500 devire gelene kadar gaza bastık ve hemen debriyaj a basıp boşa aldık ,Normal olarak devir saati rolanti yerine düşüp stabil kalmalı iken bende yukarı doğru hafiften çıkıyor sonra biraz düşüyor bu aralık değişken olmakla birlikte 500-1300 dd aralığında hafif hafif oluyor daha şimdiye kadar stop etme problemi vs yaşamadım ama zamanla nolur bilemem özetlersek bu şekilde .ya sizinki nasıl ? Mukemmel anlatim, benim sorunum tam anlamiyla bu. Ama ben 2 defa da stop etme yasadim. Yasin bey,benim yaşadığım olay bu şekilde değil buna benzer durumu ben park yaparken falan yaşadım özellikle,örneğin park yaparken ileri geri aracın park yerini ayarlamak istediğim zaman ileri doğru hareketleniyorum aracın yerini ayarladım diye debriyaja basıyorum aynı zamanda frene de basıyorum ki araç stop etmesin diye o zaman bi sarsıntı oluyor devir yükselmesi ki bu olay sanırsam sizinkinden bağımsız ve farklı bir olay ki gazla beraber debriyaja basmış gibi bir durum oluşuyor heralde devir yükseliyor fakat tekrar aynı seviye ye iniyor tekrar yükselme yada aşağılara düşme durumu olmuyor.Ancak sizin anlattığınız gibi 3000-3500 devirlere çıkıpta vitesi boşa almadım hiç,dizel araçlarda boşa almak çok iyi bir durum olmadığına dair yazılar okumuştum ondan beri kullandığım dizel araçları boşa almıyorum vites te bırakıyorum ayağımı gazdan çekiyorum sadece fakat sizin başınıza gelen olayı bende deneyeceğim bakalım aynı durumla karşılaşacakmıyım durumdan size bilgi veririm... Engin Bey merhabalar, Bir sekilde eninde sonunda vitesi bosa almamiz gerekiyor ama, dusunun mesela, 1. kopruye avupa yakasindan giriyorsunuz ve hafif meyilde trafik oldugu icin aracinizin kaydirarak ilerlemesini sagliyorsunuz, istem tam da bu anda rolanti devrinin de altina inerek dalgalanmalar basliyor. Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 1 Nisan 2010 Yazar Paylaş 1 Nisan 2010 Mukemmel anlatim, benim sorunum tam anlamiyla bu. Ama ben 2 defa da stop etme yasadim.Engin Bey merhabalar, Bir sekilde eninde sonunda vitesi bosa almamiz gerekiyor ama, dusunun mesela, 1. kopruye avupa yakasindan giriyorsunuz ve hafif meyilde trafik oldugu icin aracinizin kaydirarak ilerlemesini sagliyorsunuz, istem tam da bu anda rolanti devrinin de altina inerek dalgalanmalar basliyor. +1 bu tam benim vereceğim cevaptı, yani illaki boşta her tip motor kullanılmamalıdır bildiğim zaten ama biraz takıntılı iseniz ( benim gibi) ve bu arızadan haberdarsanız ister istemez süreki bu arızayı görmek istiyorsunuz Yorum bağlantısı
Engin Oynak 1 Nisan 2010 Paylaş 1 Nisan 2010 +1 bu tam benim vereceğim cevaptı, yani illaki boşta her tip motor kullanılmamalıdır bildiğim zaten ama biraz takıntılı iseniz ( benim gibi) ve bu arızadan haberdarsanız ister istemez süreki bu arızayı görmek istiyorsunuz +1 bende takıntılıyım açıkcasını söylemek gerekirse ve size kesinlikle katılıyorum bi arıza yaşamışsınız ve acaba yine yapıcakmı kuşkusuyla bunun denemesini yapıyorsunuz yerinizde olsam bende aynı şeyi yapardım dediğim gibi yarın bunu bende deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak sizi durumdan haberdar edeceğim ve umarım sorununuz en kısa sürede çözülür... Mukemmel anlatim, benim sorunum tam anlamiyla bu. Ama ben 2 defa da stop etme yasadim.Engin Bey merhabalar, Bir sekilde eninde sonunda vitesi bosa almamiz gerekiyor ama, dusunun mesela, 1. kopruye avupa yakasindan giriyorsunuz ve hafif meyilde trafik oldugu icin aracinizin kaydirarak ilerlemesini sagliyorsunuz, istem tam da bu anda rolanti devrinin de altina inerek dalgalanmalar basliyor. Ahmet bey merhabalar, Bakın size bi önerim var iş öğretmek amacında değilim ama meyilli yerlerde şöyle yapmayı deneyin mesela; diyelim araç 50-60 yada 70 km hızla seyrediyor her ne ise debriyaja basıp boşa almak yerine ayağınızı gazdan çekin ve fren pedalının üzerine koyun ama arabayı vitesten çıkarmayın bakalım yine bir sorun yaratıcak mı bunu da denemiş olun en azından.Yanlış anlamayın sorundan kurtulun ya da bu durumdan vazgeçin diye demiyorum tabii ki sorunun üstüne gidin dünya para veriyoruz alırken sattıktan sonra neden arkasında durmuyorlar araçların önerimi bi gözden geçirin bakalım ne sonuç çıkıcak...Görüşmek üzere... Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk 1 Nisan 2010 Paylaş 1 Nisan 2010 +1 bende takıntılıyım açıkcasını söylemek gerekirse ve size kesinlikle katılıyorum bi arıza yaşamışsınız ve acaba yine yapıcakmı kuşkusuyla bunun denemesini yapıyorsunuz yerinizde olsam bende aynı şeyi yapardım dediğim gibi yarın bunu bende deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak sizi durumdan haberdar edeceğim ve umarım sorununuz en kısa sürede çözülür...Ahmet bey merhabalar, Bakın size bi önerim var iş öğretmek amacında değilim ama meyilli yerlerde şöyle yapmayı deneyin mesela; diyelim araç 50-60 yada 70 km hızla seyrediyor her ne ise debriyaja basıp boşa almak yerine ayağınızı gazdan çekin ve fren pedalının üzerine koyun ama arabayı vitesten çıkarmayın bakalım yine bir sorun yaratıcak mı bunu da denemiş olun en azından.Yanlış anlamayın sorundan kurtulun ya da bu durumdan vazgeçin diye demiyorum tabii ki sorunun üstüne gidin dünya para veriyoruz alırken sattıktan sonra neden arkasında durmuyorlar araçların önerimi bi gözden geçirin bakalım ne sonuç çıkıcak...Görüşmek üzere... Merhaba Engin Bey Soylediklerinizi anliyorum, ilginize cok tesekkurler, ama benim dedigim olay yogun trafikte adim adim ilerlerken araci serbest birakip kaydirmakti, iste tam da bu anlarda bir garip sekilde zaman zaman devir oynamaya basliyor. Yorum bağlantısı
Engin Oynak 2 Nisan 2010 Paylaş 2 Nisan 2010 Merhaba Engin BeySoylediklerinizi anliyorum, ilginize cok tesekkurler, ama benim dedigim olay yogun trafikte adim adim ilerlerken araci serbest birakip kaydirmakti, iste tam da bu anlarda bir garip sekilde zaman zaman devir oynamaya basliyor. Hmm bir dakika şimdi bu son söylediğiniz olay durumu bambaşka bir hale soktu,son anlattığınız olaya göre şöyle söyliyeyim size hafif meyilli yerlerde bende kaydırırken aracımı rölantinin yükseldiğini farkediyorum ama sizin bahsettiğiniz değerlere çıkmıyor,diyelim aracı çalıştırdık rölantide araç hafif meyil var ve kaydırıyoruz bu noktada devir yükseliyor ancak 800-900 civarı ise rölanti çalışma durumu kaydırma esnasında ancak 1000 devir oluyor yani 1000 devri geçmiyor ama kesinlikle 1000 devir üzerine çıktığını görmedim kendi aracımda... Bu konuyu da birkaç kişiye sordum forumdan fakat bunun normal olduğunu söylediler bana ama yine eminim ki sizin durumunuzdan farklı bir olay... +1 bu tam benim vereceğim cevaptı, yani illaki boşta her tip motor kullanılmamalıdır bildiğim zaten ama biraz takıntılı iseniz ( benim gibi) ve bu arızadan haberdarsanız ister istemez süreki bu arızayı görmek istiyorsunuz Merhaba Yasin bey, Dün akşam sizin başınıza gelen olayı dün akşam denedim 3000 devire kadar çıktım ve ondan sonra boşa attım fakat herhangi bir dalgalanma yaşamadım ama bu kısa sürdü fazla yolum yoktu ama yine deniyeceğim sizi durumdan haberdar ederim... Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk 2 Nisan 2010 Paylaş 2 Nisan 2010 Hmm bir dakika şimdi bu son söylediğiniz olay durumu bambaşka bir hale soktu,son anlattığınız olaya göre şöyle söyliyeyim size hafif meyilli yerlerde bende kaydırırken aracımı rölantinin yükseldiğini farkediyorum ama sizin bahsettiğiniz değerlere çıkmıyor,diyelim aracı çalıştırdık rölantide araç hafif meyil var ve kaydırıyoruz bu noktada devir yükseliyor ancak 800-900 civarı ise rölanti çalışma durumu kaydırma esnasında ancak 1000 devir oluyor yani 1000 devri geçmiyor ama kesinlikle 1000 devir üzerine çıktığını görmedim kendi aracımda...Bu konuyu da birkaç kişiye sordum forumdan fakat bunun normal olduğunu söylediler bana ama yine eminim ki sizin durumunuzdan farklı bir olay... Merhaba Engin Bey, Bende de benzer sekilde 1000 deviri cok az bir miktar geciyor, ama sorun tam da bu esnada 500 devirlere birden dusmesi, kendi kendine gaz vererek toparlamaya calismasi, bu arada kayiyoruz tabi hala. selamlar Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 2 Nisan 2010 Yazar Paylaş 2 Nisan 2010 Sanırım sorun hepsinde var ama belli belirsiz yani fark edilemiyecek kadar az sadece bağzılarında biraz belirli bizimkiler gibi Yorum bağlantısı
Engin Oynak 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 Sanırım sorun hepsinde var ama belli belirsiz yani fark edilemiyecek kadar az sadece bağzılarında biraz belirli bizimkiler gibi Merhabalar, Gerçekten çok ilginç bir durum bu yahu bu gibi durumlar çok can sıkıcı aslında bir ton para ver stres çek arkadaşlar servisin tepesine çökelim derim ben hatta birbirimize yakın bölgelerde isek bi kaç kişi birleşip aynı servise gidelim bastıralım olmadı almanya ya da yazalım eminim bu konu ses getirecektir önerilerinizi bekliyorum... Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk 5 Nisan 2010 Paylaş 5 Nisan 2010 Merhabalar, Gerçekten çok ilginç bir durum bu yahu bu gibi durumlar çok can sıkıcı aslında bir ton para ver stres çek arkadaşlar servisin tepesine çökelim derim ben hatta birbirimize yakın bölgelerde isek bi kaç kişi birleşip aynı servise gidelim bastıralım olmadı almanya ya da yazalım eminim bu konu ses getirecektir önerilerinizi bekliyorum... Merhaba Engin Bey, Soylediklerinizde haklisiniz. Ama yurtdisina yazdiginiza lokal temsilcinizle gorusun diyeceklerine eminim. Ben bir sure daha beklemeyi dusunuyorum, sonucta kaydim var ellerinde. Umudun var mi derseniz, pek yok aslinda, cunku TR'de herkes bir bosluktan faydalanma pesinde. Sadece konu otomobil degil, bir ay icinde birkac firma ile ugrastigim oluyor tuketici olarak, yanlis gonderilen faturalar, kredi kartinizdan haksiz cekilenler, hesabinizdan haksiz alinanlar, fatura vermemekte diretenler, faiz dusuk diye emlak fiyatlarini gazlayanlar(sonra da su an alim icin en uygun zaman diyenler). Konu gittikce serbest kursuye kaydi. Neyse, sonuc olarak ben bunalmis bir tuketici olarak umutsuzca bir sure daha "hersey normal" diyen servisimden cevap gelmesini bekleyecegim. selamlar ahmet Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 8 Nisan 2010 Yazar Paylaş 8 Nisan 2010 (düzenlendi) Değerli cevaplar ve konuya ilgi için herkese çok teşekkür ederim şu an itibarı ile tam 20 gün evvel açılmış olan iş emri var fakat sorunu çözme adına bir gelişme yok arada 444ford u ve servisi arıyorum ama bir değişiklik yok. Benim şimdi ne yapmam gerekli Yurt dışına mail atsam ? yada burada mahkeme vs gibi birşey ? önerilerinizi bekliyorum ayrıca ford un e-mailine de ulaşamıyorum buu konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlarında yardımını bekliyorum ayrıca : http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/574810 8 Nisan 2010 tarihinde Yasin_ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Özdemir 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 Şimdiye kadar çözüm üretilmemiş olması üzücü. Ama eminim sikayetvar.com dan sonra size derhal geri döneceklerdir. Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 8 Nisan 2010 Yazar Paylaş 8 Nisan 2010 Şimdiye kadar çözüm üretilmemiş olması üzücü. Ama eminim sikayetvar.com dan sonra size derhal geri döneceklerdir. geri dönüyorlar fakat sözlü açıklamalar vs ama çözüm adına hiç bir gelişme yok onlar arıyor muhabbet ediyoruz ruh halime gör değişken konuşmalar tatlı yada sert geçiyor sanırsamki Fordun ( geyik hattı) diye değiştirseler daha güzel olacak. şu an itibari ile ulaşabildiğim Tüm ford satıcı servis ( dünya çapında) koç holding vs mail atıyorum bakalım bekliyip göreceğiz Yorum bağlantısı
Ahmet Özdemir 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 Açıkcası Ford un tutumuna şaşırdım. sikayetvar.com a yazdıktan sonra daha ciddiye alacaklarına eminim. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 Ford bir arabayı yapıyor, arıza yapınca Türkiye'de arızası çözülemiyor. Nasıl servis bunlar anlamadım. Sadece çamurluk, tampon değiştirmeyimi bilirler, alet edevat olsun onu bizde yaparız. Servislere usta lazım. Asıl ustalar servislere gitmiyor, servisin kendisi yetiştirmesi lazım. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 Ford bir arabayı yapıyor, arıza yapınca Türkiye'de arızası çözülemiyor. Nasıl servis bunlar anlamadım. Sadece çamurluk, tampon değiştirmeyimi bilirler, alet edevat olsun onu bizde yaparız. Servislere usta lazım. Asıl ustalar servislere gitmiyor, servisin kendisi yetiştirmesi lazım. +1 İlk 3 bakımdan sonra 60.000 bakımını başka biryerde (Liderler Oto' da) yaptırınca durumları çok daha iyi anladım. Yorum bağlantısı
Ahmet Altıntaş 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 konuyla ilgili aracınız durk kalk sık trafik durumlarında mı yaşanıyor Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 8 Nisan 2010 Yazar Paylaş 8 Nisan 2010 konuyla ilgili aracınız durk kalk sık trafik durumlarında mı yaşanıyor Evet genellikle trafikte dur kalk esnasında yaşanıyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts