İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Jatco Şanzuman, Artıları/ Eksileri


Murat Burak Aslan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Neyi anladın abi :)

 şanzımanın manueli bende

 

 

Neyi kast ettiğini anladım Mustafa :)

 

Elinde manuel var da daha ne diye klasik otomatik dersin buna... ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bu arada bir dipnot: 2.vites ile aracı kaldıramıyoruz hep 1 ile kalkıyor 

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

bir şey mii dedin canım :D jatco krom olur 

 

 Abi zaten krom kaplama :) Trendlerde normal plastik bildiğim kadarıyla :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bu arada bir dipnot: 2.vites ile aracı kaldıramıyoruz hep 1 ile kalkıyor 

 

Olmaz, kalkması gerekir... 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Neyi kast ettiğini anladım Mustafa :)

 

Elinde manuel var da daha ne diye klasik otomatik dersin buna... ?

işte kitabı bizde diyoz tek bildiği sıkışında vites düşürmek. rampa iniyom du bi vites düşüreyim de frenler şişmesin, rampa çıkıyom du bi vites düşüreyimde turbo şişmesin  :D :D

bu arada bir dipnot: 2.vites ile aracı kaldıramıyoruz hep 1 ile kalkıyor 

asr var :D 2 ile niye kalkmaya uğraşsın.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

2 de çok rahat kalkıyor; Süha, hatta emmiden öğrendiğim ve uyguladığım bir şeyde, yokuş yukarı geriye kaçıyorsa 2 ye al demişti, bu şekilde araba geriye kaçmıyor.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

 Abi zaten krom kaplama :) Trendlerde normal plastik bildiğim kadarıyla :)

 

Mustafanın koyduğu resimde krom değil onun için dedim ;)

 

Olmaz, kalkması gerekir... 

 

yani tiptronik te araç durduğunda vites arttırmak için kolu itsemde geçmiyor abi illa bir ile kalkacak.Bunun yanı sıra devir 2000 olmadan vites yükseltemyorsun, 4800 devirde de kendi sen yükseltmesende yükseltiyor.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Mustafanın koyduğu resimde krom değil onun için dedim ;)

 

Haklısın abi ama o belirttiğim gibi trend :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

işte kitabı bizde diyoz tek bildiği sıkışında vites düşürmek. rampa iniyom du bi vites düşüreyim de frenler şişmesin, rampa çıkıyom du bi vites düşüreyimde turbo şişmesin  :D :D

asr var :D 2 ile niye kalkmaya uğraşsın.

 

asr nereye kadar :D e işte bu bildiği şey akıllı olmasından kaynaklı canvar :D

 

2 de çok rahat kalkıyor; Süha, hatta emmiden öğrendiğim ve uyguladığım bir şeyde, yokuş yukarı geriye kaçıyorsa 2 ye al demişti, bu şekilde araba geriye kaçmıyor.

 

abi bende 2 ye geçmiyor bile :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

 4800 devirde de kendi sen yükseltmesende yükseltiyor.

 

bu olay aynen bendede var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Benim anladığım şu...siz ne yaparsanız yapın...jatco sizi çözüyor...ve çok çabuk öğreniyor..siz saçmalarsanız da  ,o işine gene kusursuz  devam ediyor...Açıklama...saçmalama nın karşılığı ...acemice kullansanız diye anlaşılsın...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Süha bey 2. viteste kalkmayı neden istiyorsunuz? faydası nedir? karlı yolda patinajı engellemek için mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

yani tiptronik te araç durduğunda vites arttırmak için kolu itsemde geçmiyor abi illa bir ile kalkacak.Bunun yanı sıra devir 2000 olmadan vites yükseltemyorsun, 4800 devirde de kendi sen yükseltmesende yükseltiyor.

 

Farklı çalışıyor... 

Benimkinde de sınırlar var ama yürür yürümez ikiye alabilirim.. Çünkü 2 ile zaten kalkabilirim.. 

Devir bandının altında ve üstünde manuelde bile olsa müdahale ediyor.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Aynen abi yazılımları farklı, yürü aynı ama işletim yazılımı farklı vw ile ford arasında ;)

 

Süha bey 2. viteste kalkmayı neden istiyorsunuz? faydası nedir? karlı yolda patinajı engellemek için mi?

 

aynen bu şekilde Köksal bey


18000'tl'ye 1.9 TDI Otomatik Golf 4 alınır mı? Fusion'un yerine. Sorun çıkarır mı acaba?
Sanırım oda jatcolu. 

 

kaç hp araç ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

aynı videoyu aynı şekilde anlık tüketim açıkken görseydik :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

80 üstünde od moduna geçiyor 80 altında od modundan çıktığı için boşa atmış gibi geliyor gibi bence. :p  bende bi ara video çekip bakacam ama boşa atıyorsa frene basınca vitese geçmesi gerekiyor. onu anlamadım geçiyor mu geçmiyor mu.

 

tamam sizin şanzımanlar tam otomatik değil başka şanzıman :p

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Od felan anlamam kardeş ikisinide izle iyicene ;) frene basanda yokuş yukarı gaZı kessende atıyor boşa, gerçi ben bu durumu sevmiyorum bana göre değil ;)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu arada kapak bende :D    3 vites değşiminden sonra tepkisini çözemediğim şanzıman yok gibi :p sadece  7g tronicde tam gaz gidişte vitesi kontrol edemedim mmt den cvt ye zfbilmem kaçtan   dualogice sürmediğim otomatik belki amerikanlardan kalma 3 ileridir :D


Od felan anlamam kardeş ikisinide izle iyicene ;) frene basanda yokuş yukarı gaZı kessende atıyor boşa, gerçi ben bu durumu sevmiyorum bana göre değil ;)

aynı yolda manuelde 5. vitese alınca ne tepki veriyor mesela? devir ne kadar düşüyor


kocaeline gelince artık bi tur verirsin vw 5 ilerisi detaylı inceleriz :p

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bu arada kapak bende :D 3 vites değşiminden sonra tepkisini çözemediğim şanzıman yok gibi :p sadece 7g tronicde tam gaz gidişte vitesi kontrol edemedim mmt den cvt ye zfbilmem kaçtan dualogice sürmediğim otomatik belki amerikanlardan kalma 3 ileridir :D

aynı yolda manuelde 5. vitese alınca ne tepki veriyor mesela? devir ne kadar düşüyor

kocaeline gelince artık bi tur verirsin vw 5 ilerisi detaylı inceleriz :p

5. Vites 2000 devirde iken kadran 105 gösteriyor hesabı yap artık yorma beni şanzıman mustafa :D

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

 

abi peki sıcak iken neden yapıyor olabilir ? Bu arada benim şanzımanın kullanıldığı araçlar bunlarmış ulaştığım bilgiler doğrultusunda

 

Land Rover 2002-2004 rocznik
- Mazda 6 3.0 rocznik 2003-2004
- Mazda 3,0 2002-2004 rocznik
- Rover 75 2001-2004 rocznik
- Ford Galaxy 2000-2004 rocznik
- VW Sharan rocznik 2000-2004
- VW Golf 2000-2004 rocznik
- Jaguar X-Type 2001-2003 rocznik
 
rocznik ( yıllar arası demek)

 

 

bu bilgilere göre sendeki şanzıman ile mondeo'da kullanılan şanzıman farklı. Neden Emmi ile 2 şanzımanı karşılaştırma yapıyorsunuzki? Ondaki 1 nesil sonra üretime alınmış model gibi ...Her modelde farklı özellik ve yazılım olabilir. Jatco firmanın adı sadece önemli olan jatko firmasından çıkan şanzımanın kodu ve içerdiği özelliklerdir...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bu bilgilere göre sendeki şanzıman ile mondeo'da kullanılan şanzıman farklı. Neden Emmi ile 2 şanzımanı karşılaştırma yapıyorsunuzki? Ondaki 1 nesil sonra üretime alınmış model gibi ...Her modelde farklı özellik ve yazılım olabilir. Jatco firmanın adı sadece önemli olan jatko firmasından çıkan şanzımanın kodu ve içerdiği özelliklerdir...

 

pek anlayamadım abi, ikimizinde parça kodu aynı fakat anladığımız üzere şanzımanın çalıştığı işletim yazılımı farklı ;) mondeo ile golf 4 ün üretim tarihleri aynı olduğu için iki sistem arasındaki benzerlikleri izlemekteyiz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Süha, sıcakta farklı çalışıyoruz.. 

Benimki sıcakken manuel veya otomatik fark etmez, 50'nin üstünde boşa almaz.. 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

bir şey mii dedin canım :D jatco krom olur 

1UaL1TH.jpg

 

bu resim senin aracın vites kolu ise Emmi'deki mondeodaki aynı kod olsa bile bir çok değişikliğe gidilmiş demektir diye düşündüm. 2004-2005 yıllarında 4-3-2 yada 3-2 gibi bölümler şanzımanlardan kalkmaya başladı.daha yeni nesil yazılımlar kullanılmaya geçildi diye biliyorum. Bana göre sendeki ilk versiyon üretim . Ondaki makyajlanmış hali :)

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...