İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Ersen Tapan

Demek ki iki haftada bir klimayı çalıştırın yalan oldu :)

Avm otoparkı vs iş görür bu durumlarda ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Demek ki iki haftada bir klimayı çalıştırın yalan oldu :)

fanın çalışmamas, kompresör devreye girmediği anlamına gelmiyor

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

4 derecenin altına çalışmaması evaporatör ün çatlamasını önlemek üzere programlanmıştır. Bu sebepten klima devre dışıdır, evaporatöre basıncı düşürülen sıvı/buhar karışımı gelir ve ince kanallar sayesinde iyicene buharlaşır. Yanındaki fan ile kabinin içine istenilen yönlendirme pozisyonun da gönderilir. Bu sırada içerideki nemi de alır.

Sistem basit aslında, klimayı faydalı kullanmak için iç sirkülasyon düğmesine basılır. Kabin içinden nemli hava çekilir bu hava evaporatör de iyicene yoğunlaşarak nemi alınır ve fan vasıtası ile içeri geri gönderilir. Bu durumda camlar da ki buhar yok olur. Evaporatör de yoğunlaşan hava burada nemi dış yüzeye verir ve bir nevi su oluşur. Burada oluşan su hava sıcaklığı düşük olduğu için donma yapabilir buda evaporatör ü çatlatır. İşte bu yüzden klima 4 derecenin altındaki havalar da çalışmaz ;)

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

fanın çalışmamas, kompresör devreye girmediği anlamına gelmiyor

Ama çalışmıyor Çağlar Bey :) Geçen sene de sormuştum ben bunu :) Hatta kompresör bozuldu diye düşünmüştüm ama havalar ısınınca normal çalıştı :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

4 derecenin altına çalışmaması evaporatör ün çatlamasını önlemek üzere programlanmıştır. Bu sebepten klima devre dışıdır, evaporatöre basıncı düşürülen sıvı/buhar karışımı gelir ve ince kanallar sayesinde iyicene buharlaşır. Yanındaki fan ile kabinin içine istenilen yönlendirme pozisyonun da gönderilir. Bu sırada içerideki nemi de alır.

Sistem basit aslında, klimayı faydalı kullanmak için iç sirkülasyon düğmesine basılır. Kabin içinden nemli hava çekilir bu hava evaporatör de iyicene yoğunlaşarak nemi alınır ve fan vasıtası ile içeri geri gönderilir. Bu durumda camlar da ki buhar yok olur. Evaporatör de yoğunlaşan hava burada nemi dış yüzeye verir ve bir nevi su oluşur. Burada oluşan su hava sıcaklığı düşük olduğu için donma yapabilir buda evaporatör ü çatlatır. İşte bu yüzden klima 4 derecenin altındaki havalar da çalışmaz ;)

Kitapçıkta özellikle "buhar oluşmaması için sirkulasyona basmayın" diyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Kitapçıkta özellikle "buhar oluşmaması için sirkulasyona basmayın" diyor?

Klima kapalı iken diyordur onu ;) Yani AC tuşu off durumunda iken ;)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Klima kapalı iken diyordur onu ;) Yani AC tuşu off durumunda iken ;)

Yok, hiç basmayın diyor?

Şunu yazmış:

The demisting/de-icing will still take

priority over the air recirculation.

Ayrıca, clear view (de-ice) var. Yani tek tuşta, klimayı açıyor, circulation'ı kapatıyor, arka ve ayna rezistansını açıyor.

En azından benim arabamda böyle.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Tüm arabalarda öyledir; iç sirkülasyon açıksa yani araç dışarıdan hava almıyor ise buhar kaçınılmazdır ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

içerde ayaklarla vs. içeri girmiş olan su olacağı için nem yüksekolur sirkülasyon a girer bu extra nem

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

İç sirkulasyona basmayin diyor yani öylemi anlamadım ?

Süha, iç sirkülasyon aracı çabuk soğutmak ve dışarıdan gelecek egzoz gazına engel olmak için işe yarar bunun dışında hep kapalı olmalı..Hatta kışın dışarıdan egsoz gazı gelmesin diye açarsan içerisi kısa zamanda hamama döner

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha, iç sirkülasyon aracı çabuk soğutmak ve dışarıdan gelecek egzoz gazına engel olmak için işe yarar bunun dışında hep kapalı olmalı..Hatta kışın dışarıdan egsoz gazı gelmesin diye açarsan içerisi kısa zamanda hamama döner

Örnek olarak benim eski digital klima da seat ta ic sirkulasyona bastigin an klimayi acardi bunun prensibi budur ;) aracta iki konusarak gidiyorsaniz ve ic sürkülasyon açık ise çok hızli şekil de buhar yapar açık değil ise biraz daha yavaş yapar, klima açık ise yapmaz ;)

Evet.

Sani klima ilgili bir durum yok, klimayi acmadigin surece ic sirkulasyonu actığında buhar olur normaldir;) ben de bunu diyorum

Şiddetle öneririm vw climatronic ;)

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Birisinde gördüm. Ambalajların içine nem alıcı olarak konulan poşetlerin büyüklerinden, ön gögüsün üzerine dizmiş. Arabanın camlarında hiç buharlaşma olmadığını belirtiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Celica ma :wub: her hafta sürerdim buğu önleyiciyi, mis gibi gezerdim, kalorifer fanı bile açmazdım, ortam rüzgarından giren hava yeterli idi :f1:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Celica ma :wub: her hafta sürerdim buğu önleyiciyi, mis gibi gezerdim, kalorifer fanı bile açmazdım, ortam rüzgarından giren hava yeterli idi :f1:

Polen filtresinden su alırken KA'ma sürerdim. İllalah gelmişti :D

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

İç sirkulasyona basmayin diyor yani öylemi anlamadım ?

aracımda digital klima var cam buğu çözme konumuna getirince klima otomatik olarak açılıyor ve dışarıdan hava giriş düğmesine bassam bile ekranda görülüp hemen kayboluyor. ;)

Buğu önleyici kullanıyorlar ;)

bir yöntem olabilir ama benim konuya uygun soru sorduğumu yani; havalandırma sistemini kullanarak eski araçların ne yaptığını sorduğum bal gibi anladın kaçak cevap verme patron !!! :clapping::D

bende vakti zamanında toros ve şahin kullandım buğu olunca dışarıdan gelen havayı cama verip sıcak ayarını (vanasını) biraz kapatıp soğuk hava almasını sağlayınca buğu kalkıyordu.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu klima işini anlamıyorum... Benim arabalarım her sıcaklık derecesinde klima butonuna basınca buğuyu çözebiliyor...

Evet bende bu yüzden her derecede çalıştığını tahmin ediyordum.F1 de emindim ama f2 için ilk kışım otomatik klima ayrıca tam emin değildim :)

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Yorum ve yardımlarını esirgemeyen arkadaşlara çok teşekkür ederim, +4 derece olayı kitapçıkta yazıyor.

D4rnJ.jpg

TnDm0.jpg

scorpionun paneline ne kadar da çok benziyor tek farkı klima göstergeleri bunda altta scorpioda üstte birde scorpioda en altta küllük var daha önce onun küllük olduğunu anlayamammıştım taki bir arkadaşım onu içeri doğru ittirinceye kadar sonra birden dışarı çıktı ne enteresan gelmişti bana ittiriyorsun çıkıyor ittiriyorsun kapanıyor.Scorpio hem analog hemde dijital klimaya sahip.Benimki herkoşulda çalışıyor klimayı açmasam bile motordan gelen sıcak havayla bile içerdeki buharı çözüyor normalde buhulanması gerekli değilmi?Buhulanmıyorsa içerde nem kalmıyor demektir klimayı açmasam bile kaloriferi açınca iç mekana gelen sıcak hava buhuyu çözmeye yetiyor.Lakin kliması olmayan araçlarda kalorifer açınca iç mekan buhara kesiyor bunuda önlemek için pencereyi azıcık açmak gerekiyor ki ben bunu yapmadığım halde buhulanma olmuyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben şuanda otomatik klima da buhar olayı yaşamıyorum.Şu ana kadar yaptığım şey şu ; araca biniyorum hareket halinden araç lpg ye geçene akdar kalorifer falan açmıyorum.Sonrasında dereceyi 23.5 olarak ayarlıyorum ve cama veriyorum..Buhar başlangıcı anında gidiyor.Bu sıcaklıkta bizi rahatsız etmiyor.Daha sonra ayak ve cam konumlarına alıyorum bu şekilde devam ediyorum..Şimdilik üşüme ve buhar olayı olmadı.araçta 4 kişi olduğunda dahi bu şekilde sıkıntı yaşamıyorum.Ön yan camlar ve ön cam sürekli temiz kalıyor..Tavsiye ederim..Ancak derece (-) lere düşünce nasıl olur bilmiyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ben hiç kapatmıyorum.

Anahtar Ön cam+ayakta.

Derece 23.

Konum Auto.

Dış silkülasyon.

Aracı çalıştırdığımda zaten hemen üflemiyor.

Motor biraz ısınınca,(1dakika gibi)hafif olarak üflemeye başlıyor,

Biraz daha ilerleyince,Zaten üfleme şiddeti artıyor...

Isınıncada şiddeti azaltıyor.

Şİmdiye kadar buğu sorunum olmadı hiç.

Arada bi iç silkilasyonuda kullanmaklazım,polen ömrü içinde :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...