İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

İsmet Oruç
(düzenlendi)

Herkese merhabalar , 2000 model 1,6 Ford Focus Ghia araç sahibiyim. Sorunum motor ısındıktan sonra havalandırmadan içeriye gelen antifreez kokusu. Uzun yolda seyir halinde iken belirgin bir koku yok ancak dur kalk anlarında dayanılmaz bir antifreez kokusu havalandırmalardan içeri doluyor. Araçta su eksiltmede yok, polen filtresini herzaman temiz tutarım, gerekince değiştiririm, Lpg bağlantıları ve Lpg regülatör bağlantılarınıda kontrrol ettik defalarca fakat herhangi bir kaçak bulamadık, aklıma gelen şey Kalorifer peteğinde bir sorun olduğu. Bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum şimdiden sağ olun

Buna benzer bir sorunu LPG li Tipo marka aracımda yaşamıştım.Oto gaz ile Motor soğutma suyu, regülatör keçesinden kaçarak birbirine karışıyormuş.Regülatörü değiştirerek bu sorundan kurtulmuştum.Bu arada aynı kokuyu radyatör kapağını açınca da duyuyormusunuz.?

tarihinde İsmet Oruç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Aracım seyir halindeyken sanki içeri hava alıyor ve ayaklarıma soğuk vuruyor gibi.

Ayrıca 60-70 km/s ve üstü hızla giderken içeri hava almaması için butona bastığımda torpidodan çok ciddi soğuk hava geliyor.

Sizce nasıl ve nerede çözebilirim?

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

sıcaklık ayarı tabii ki ama tabii ki sonda...

burada ilginç olan kısım üflenen havanın soğuk olmasından ziyade torpidodan da ciddi çekilde dış ortamdan hava gelmekte.

Bu havanın sıcaklık ayarı ile ilgisi yok. Yazın sıcak, kışın soğuk hava geliyor.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Tüm Ford Club üyelerine merhabalar. Malum kış geldi, bugün klimayı çalıştırayım devirdaim yapsın, sıkıntı olmasın dedim, ancak düğmeye bastığım ve klima ışığı yandığı halde, motor kaputunu açtığımda klimanın ve klima fanının devreye girmediğini gördüm. Sorun nerede olabilir, yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tüm Ford Club üyelerine merhabalar. Malum kış geldi, bugün klimayı çalıştırayım devirdaim yapsın, sıkıntı olmasın dedim, ancak düğmeye bastığım ve klima ışığı yandığı halde, motor kaputunu açtığımda klimanın ve klima fanının devreye girmediğini gördüm. Sorun nerede olabilir, yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

BElli bir dereceinin altında klima çalışmıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

BElli bir dereceinin altında klima çalışmıyordu.

Nasıl çalışmasın her türlü çalışır.Otomatik klima olsa belki...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Nasıl çalışmasın her türlü çalışır.Otomatik klima olsa belki...

Soğuk modunda dış ısı belli bir derecenin altında çalışmıyordu :s

Çalışıyor muydu? Çalışmıyordu yahu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Manuelleri bilmiyorum yanlız ,otomatikte soğutma fonksiyonu +4 derece altında devreye girmez diye hatırlıyorum

5 derece de olabilir kullanım kitapçığı yanımda değil, yazıyordu orada..

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim 2000 focus da hertürlü çalışıyordu..F2 de tam emin değilim.Ancak otomatik klimada çalışmama ihtimali olabilir.Ötekilerde çalışıyor benim bildiğim.Çalışmıyorsa başka bir sorun vardır.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Normal, +4 derece altında (digital/manuel) klima çalışmaz :i-ih:

Kompresörü dondurmamak için böyle ayarlanıyor ;):good1:

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Klima manuel, +4 derece durumu olabilir, çünkü şu an Erzurum' dayım ve bu aralar sıcaklık çok nadir sıfırın üzerine çıkıyor, genelde -5 ile -10 arasında seyrediyor.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Yorum ve yardımlarını esirgemeyen arkadaşlara çok teşekkür ederim, +4 derece olayı kitapçıkta yazıyor.

D4rnJ.jpg

TnDm0.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Ee nerde kaldı o zaman , kışın klimayı çalıştırın cama verin camların buğunu çabuk çözer gibi laflar , +4 derecenin üstünde ben ne yapayım ( cam buğusu için ) klimayı , burada en az 6 ay +5 dereceyi göremezsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu klima işini anlamıyorum... Benim arabalarım her sıcaklık derecesinde klima butonuna basınca buğuyu çözebiliyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bu klima işini anlamıyorum... Benim arabalarım her sıcaklık derecesinde klima butonuna basınca buğuyu çözebiliyor...

İçerideki nemi aldığı için olmasın :fiuw:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

öndeki fan, klima radyatörünü soğutmalk için, radyatör zaten soğuksa fan çalışmaz, kompresörün devreye girmesi ayrı konu, bazı detaylar da var, normalde konuşulmaz dikkat bile çekmez, içerde buzlanma sensörü de vardır mesela, sistemde buz varsa, komplresörü korur, o da çalışmaz, ancak motor çalıştıkça buz çözülür, kompresör de çalışır, camdaki buharı alır

yani akıllıdır arabalar. kendini korur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Ee nerde kaldı o zaman , kışın klimayı çalıştırın cama verin camların buğunu çabuk çözer gibi laflar , +4 derecenin üstünde ben ne yapayım ( cam buğusu için ) klimayı , burada en az 6 ay +5 dereceyi göremezsin.

Klimanız digital ise şu anlattığımı bizzat görürsünüz. Manuel klimada da mantık aynı. Cam buğusu çözmek için çevirdiğinizde dışarıdan hava girişini kesinlikle kapatamazsınızhavayı içeriden çeviremezsiniz ve sıcaklığı ne kadar ayarlarsanız ayarlayın başka konumdaki sıcaklıktan daha soğuk üfleyecektir. yani +25 derece iç sıcaklıkta buhar yapmış olan aracın camına klima kompresörünün yardımı olmasada dışarıdan gelen daha soğuk havayı verince o buğudan eser kalmaz ;)

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İçerideki nemi aldığı için olmasın :fiuw:

Klima çalışmıyorsa, nasıl alıyor... ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Klima çalışmıyorsa, nasıl alıyor... ?

Klima bu işi kolaylaştırıyor, işin püf noktası aracın dışarıdan hava alması diğer bir ifadeyle iç sirkülasyonun kapalı olması.

Soğuk havalarda sıcak üflemenin buğuyu tam yok edemediği durumlar olabiliyor , klima Ac: On olunca bu iş kolaylaşıyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Klima çalışmıyorsa, nasıl alıyor... ?

eski klimasız arabalarda nasıl oluyor? ;)

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Head pump klimalar iki farklı şekilde çalışırlar ki bildiğim kadarıyla araçlardaki klimalar head pump çalışır. Klima kışın içeriyi ısıtmaya çalışırken dışarıyı soğutmaya çalışır yazın ise tam tersidir. Dolayısıyla klima kışın çalıştırıldığında içeriyi ısıtırken aynı zamanda nemi de alır. Bu esnada buğu çözülür. Dışarısı soğukken klima da soğutmaya çalıştığı için bazen sistemde buzlanma olur ve böyle bir durumda sistem kendini korumaya alır (defrost) ancak araçlarda klima radyatörü araç radyatörünün hemen yakınında olduğu için çoğu zaman sistemin kendini korumaya almasına gerek kalmaz.

Benim bildiğim bu dolayısıyla siz yinede kışın klimanızı çalıştırın ki sistem içinde yağ dolaşsın

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...