Edip Aydın 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Evet yurtdışına da durum bildirilse durumda bir değişiklik olur muydu acaba? bence bir değişiklik olmaz. benim durumum için ford avrupa ile yazışmıştım. 1 ay önce hemen ilgileniyoruz, otosandan birini hemen yönlendireceğiz dediler ama nafile, ne arayan var ne soran. bu tarz sorunlar mahkeme haricinde sizin istediğiniz şekilde çözüme kavuşmaz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Garanti konusu, anlaşmalar ile baştan belirlernir, İngilterede arızalanan bir Connect için, TÜrkiye parmak kıpırdatmaz, tersi de focus vs. için geçerli, Garanti için yapılacak harcamaya ve prosedüre, üreten ülke karışmaz genelde, mesaj da gitse, ilgili ülkeye yönlendirir, o kadar. Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 bu başınıza gelen olayın aynısını 2008 yılı ekim ayında 2009 model megane 2 1.5 dci aldım galeriden çıkardım akşam eve geldim sabah arbayı çalıştırım dedim.çalışmadı araba servise çekici vasıtasıyla gitti öğlen bir geldim arabanın ön göğsünü ve kaput içindeki tüm elektrik aksamı dağıtmışlar tabiki görünce çıldırdım.daha bir günlük araçtı ben bu arabayı istemiyorum dedim.hemen renault mais e noter kanalıyla ihtarname çektim sizin bahsettiğininiz tüketici kanununa dayanarak aracın parasının iadesini yada aynı renk ve donanımdaki araçla birebir değimi talep ettim.iki gün sonra beni genel merkezden bir yetkili arayarak isteğimde haklı olduğumu benim için toplantı yaptıklarını değişimi kabul etmiyeceklerini sadece tamir edeceklerini başka hiçbir şey yapmayaklarını söylediler.bu arada mahkemenin benim lehine sonuçlanacağını bildiklerini ama mais olarakyargı süreci bitmeden böyle birşey yapamıyacağınıda yüzsüzce söyledi .hemen birhukukçu arkadaşa gittik araştırdık emsal davaların en az 18 ay süreceğini öğrendik .mahkeme süreci şöyle işleyecek muhtemelensizin için ilk mahkede bilirkişi tayin edilecek bilirkişi büyük ihtimalle sizin lehinize karar verecek firma bilirkişiye itiraz edecek yeni bir bilirkişi tayini istiyecek ikinci bilirkişide muhtemelen sizi haklı görecek dava karara bağlanacak firma temyize gidecek onanıp gelecek bütün bunlar eğer firma bütün duruşmalara gelirse en az 8 duruşmada karara bağlanıyor ve en az duruşmalar arası 2 ay olduğu düşünülürse yargıtay sürecinin en az 6 ay süreceği tahmin edilirse tahmini 2 yıl sürecek gibi göründü benmi naptım araba çalışmıyor duruyor ya 2 yıl arabasız ve cebimden bir sürü para vererek mahkeme sürecini beklememeyi tercih ettim arabanın abs si ve beyni değişti lanetederek arabayı hemen sattım çünkü bu süreci kaldıracak ne sabrım vardı nede pisikolojim bu iş için uygundu para kaybetmeyi tercih ettim.inşallah siz istediğiniz sonucu alırsınız çünkü bu yol çok meşekatli bir yol 1 Yorum bağlantısı
Ali Özgen 21 Aralık 2012 Paylaş 21 Aralık 2012 Bu gibi durumlarda hemen tüm davalarda tüketici kazanıyor. Ancak üretici-distribütörlerin çoğu yine de mahkeme kararı bekliyor ve süreci uzatmak için de ellerinden geleni yapıyorlar. Bunun nedeni asla davayı kazanma umudu değil. Tüketiciyi mümkün olduğu kadar bezdirerek diğerlerinin dava açmasını engellemek. Bu sayede değişim ya da iade yerine tamir, hediye vebenzerlerine razı olmalarını sağlamak. Bu sorun çözülebilir mi? Tabii ki. Devlet isterse; - Mahkemelerin karar alma süreci çok hızlandırılabilir (para, kadro ve karar meselesi) ve/veya - Mahkeme masrafları çok arttırılır ve kaybeden taraftan hemen tahsil edilir ve/veya - Buna benzer durumlarda kötü niyet nedeniyle ek tazminat kararları verilerek mağduriyet azaltılır. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 21 Aralık 2012 Paylaş 21 Aralık 2012 Bir ara ombudsmanlık diye bir şeyden bahsediyorlardı. Bu kurum hayata geçti mi bilmiyorum ama çalışma mantığı bu gibi durumlarda çok daha çabuk karar verilmesini sağlayabilir. Yorum bağlantısı
Edip Aydın 21 Aralık 2012 Paylaş 21 Aralık 2012 Bu gibi durumlarda hemen tüm davalarda tüketici kazanıyor. Ancak üretici-distribütörlerin çoğu yine de mahkeme kararı bekliyor ve süreci uzatmak için de ellerinden geleni yapıyorlar. Bunun nedeni asla davayı kazanma umudu değil. Tüketiciyi mümkün olduğu kadar bezdirerek diğerlerinin dava açmasını engellemek. Bu sayede değişim ya da iade yerine tamir, hediye vebenzerlerine razı olmalarını sağlamak. Bu sorun çözülebilir mi? Tabii ki. Devlet isterse; - Mahkemelerin karar alma süreci çok hızlandırılabilir (para, kadro ve karar meselesi) ve/veya - Mahkeme masrafları çok arttırılır ve kaybeden taraftan hemen tahsil edilir ve/veya - Buna benzer durumlarda kötü niyet nedeniyle ek tazminat kararları verilerek mağduriyet azaltılır. tespitlere aynen katılıyorum. Ayrıca dikkat ederseniz garanti kapsamında yapılan işlemlerde servisler servis fişine arızaları ve yaptıkları tespitleri gerektiği gibi yazmıyor size de fişin bir kopyasını vermiyorlar. bu hususu böyle yapmalarının nedeni yarın araçla ilgili olarak dava açmaya kalktığınızda süreci uzatabilmek. normalde herşeyi düzgün şekilde yazsalar bilirkişinin bu sürece dahil olmasına gerek olmayacak ama fişleri doldurmadıkları için bu arızalar kullanım hatasıydı ya da kötü kullanımdan kaynaklanmıştı da biz garantiden değiştirdik gibi mesnetsiz savunmalar yapabiliyorlar. siz siz olun aracınıza garantiden bir işlem yaptırdığınız zaman fişin düzgün doldrulmasını ve size verilmesini mutlaka isteyin. kayıtlarınız bizde merak etmeyin diyenler yarın bir durum olduğunda kayıtları ancak mahkeme kanalıyla istersen veriririz diyebiliyorlar. 2 Yorum bağlantısı
Ayşenur Yokuşoğlu 23 Ocak 2013 Yazar Paylaş 23 Ocak 2013 Merhabalar tekrar, Yaklaşık 2 ay sonra mücadelemizden olumlu bir sonuç aldık ve bu sonucu sizlerle paylaşmak istedim. Araç satın alırken verdiğimiz tüm parayı en sonunda geri aldık. Mahkemeye gitmeden sadece ihtarname ile olay çözümlenebildi. Bu iadenin yapılmasına bayi kendisinin ön ayak olduğunu söylüyor ama kime güveneceğimizi bilmiyoruz. Süreç şöyle gerçekleşti: Önce bize başka bir sıfır araç teklif ettiler, ama aldığımız C-Max'la aynı donanımlar yoktu. Aynı donanımda araç talep ettik ama fark konusunda indirim yapın dedik, beş kuruş inmediler. Başka C-Max verin rengi farklı olabilir dedik ama cevap gelmedi. Geri döndüklerinde para iadesi yapacağız dediler. Kabul ettik ve işlemler başladı. Araç önce ayıplı mal olarak trafiğe bildirildi ve trafikten düşürttürüldü. Vergi dairesinden ÖTV ve KDV'nin geri ödenmesi için dilekçeler verildi. Ve Ford Otosanın kendi iç işlemlerinden sonra para bugün verilecek yarn verilecek derken para iadesini alabildik. Şimdi bu araç ne olacak hiç bir fikrimiz yok. Trafikten düşürttürüldüğü için onarılıp tekrar sıfır gibi satılır mı bilmiyoruz. Bu kadar süre araçsız kalmamız yanımıza kar kaldı ve ve C-Max'daki dolu yakıt deposu araçla birlikte gitti. Bu yakıtın karşılığını istediğimizde kendilerinin daha çok zarara uğradıklarını söyleyerek talebimizi reddettiler. Biraz önce bahsettiğim beş kuruşluk indirimi yapmayan bayi, zararına olsa bu işe girişir mi?.... Uğraşmak istesek tazminat davası vs. gibi yollara başvurulabilir ama biz bu kadarından bile yorulduk.. Neyseki mahkemeye gerek kalmadan paramızı alabildik. Artık gerisi insanların vicdanına kalmış.... 13 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Adınıza sevindim ,olması gereken şey geçte olsa gerçekleşmiş.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Merhabalar tekrar, Yaklaşık 2 ay sonra mücadelemizden olumlu bir sonuç aldık ve bu sonucu sizlerle paylaşmak istedim. Araç satın alırken verdiğimiz tüm parayı en sonunda geri aldık. Mahkemeye gitmeden sadece ihtarname ile olay çözümlenebildi. Bu iadenin yapılmasına bayi kendisinin ön ayak olduğunu söylüyor ama kime güveneceğimizi bilmiyoruz. Süreç şöyle gerçekleşti: Önce bize başka bir sıfır araç teklif ettiler, ama aldığımız C-Max'la aynı donanımlar yoktu. Aynı donanımda araç talep ettik ama fark konusunda indirim yapın dedik, beş kuruş inmediler. Başka C-Max verin rengi farklı olabilir dedik ama cevap gelmedi. Geri döndüklerinde para iadesi yapacağız dediler. Kabul ettik ve işlemler başladı. Araç önce ayıplı mal olarak trafiğe bildirildi ve trafikten düşürttürüldü. Vergi dairesinden ÖTV ve KDV'nin geri ödenmesi için dilekçeler verildi. Ve Ford Otosanın kendi iç işlemlerinden sonra para bugün verilecek yarn verilecek derken para iadesini alabildik. Şimdi bu araç ne olacak hiç bir fikrimiz yok. Trafikten düşürttürüldüğü için onarılıp tekrar sıfır gibi satılır mı bilmiyoruz. Bu kadar süre araçsız kalmamız yanımıza kar kaldı ve ve C-Max'daki dolu yakıt deposu araçla birlikte gitti. Bu yakıtın karşılığını istediğimizde kendilerinin daha çok zarara uğradıklarını söyleyerek talebimizi reddettiler. Biraz önce bahsettiğim beş kuruşluk indirimi yapmayan bayi, zararına olsa bu işe girişir mi?.... Uğraşmak istesek tazminat davası vs. gibi yollara başvurulabilir ama biz bu kadarından bile yorulduk.. Neyseki mahkemeye gerek kalmadan paramızı alabildik. Artık gerisi insanların vicdanına kalmış.... Bence çok iyi bir sonuç.Bırakın bir depo yakıtla bu işten kurtulmuş olun..mahkeme başlasaydı aylarca belkide yıllarca sürecekti..Sonuca sevindim.Tebrik ederim. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Tebrikler. Çok iyi olmasa da gayet iyi bir sonuç elde etmişsiniz.. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Öncelikle geçmiş olsun. Şükürler olsun ki mahkemeye intikal etmeden bu iş çözüldü. Ayhan'ın dediği gibi mahkemede süreç uzayacaktı. Bırakın gitsin bir depo mazot. O kadarla kurtulmuş olun. Tazminat olayı için bu konulara en hakim kişimiz Zafer ve Avukat arkadaşımız Cem onlar gereken cevabı daha iyi verecektir. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 gözünüz aydın,açıkçası benim pek umudum yoktu.bu netice çok güzel oldu. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Biraz gecikmeli de olsa, olması gereken olmuş. Tebrik ediyorum. Yorum bağlantısı
İhsan Yargıcı 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 bir depo mazot ve iki ay yayalığın ardından bu işten sıyrılmanız sevindirici olmuş. geçmiş olsun.. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Gözünüz aydın...işin bu kadar kısa sürede çözülmesi sevindirici...umarım tekrarını bir daha yaşamazsınız. Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Gözünüz aydın olsun, böyle bir olaydan iki ay gibi bir sürede kurtulmak gerçekten sevindirici. Önemli olan paranızı almış olmanız diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Geçmiş olsun, örnek bir uygulama olmuş. 20 aylık sabır > 1 depo yakıt+paranızın 2-3 aylık vade farkı Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Gerektiği gibi sonuçlanmış hayırlısı olsun Yorum bağlantısı
Akan Belen 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Hayırlı uğurlu olsun iyi bir sonuç.Mahkeme ile uğraşmamanız bile gayet güzel Yorum bağlantısı
Hakan Çark 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Sürpriz bir sonuç bence, geçmiş olsun, paranızın tamamını mahkemelerle uğraşmadan aldınız, bir depo mazotu da helal edin. Bundan sonraki aracınızı güle güle, gönül rahatlığıyla kullanmanız nasip olsun. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Ayşenur Hanım, anladığım kadarı ile konu aslında maddiyattan öte verilen hizmet olsa gerek, Zira kanunen aldığınız araç ayıplı mamül oluyor, kullanıcı hatası yada garanti içi bir arıza değil, dava etmek ile bence çok iyi birşey yapmışsınız, Ford bu konuda diğer otomobil üreticileri gibi yine ülkemize çifta standart oluşturmaktadır, sizin başınıza gelen durum Amerika'da olsaydı bırakın yeni aracı son derece yüklü bir tazminat ödemek zorunda kalırlardı, maddi ve manevi zararlarınızı faizi ile isteyeceğiniz bir dava daha ayrıdan açmanız gerekiyor sanırım. Kolay gelsin. Örnek: http://dunya.milliyet.com.tr/fast-food-zincirine-dev-tazminat/dunya/dunyadetay/23.01.2013/1659425/default.htm Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Geçmiş olsun. Yeni araç ne düşünüyorsunuz? Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 geçmiş olsun ... ama ford un her olayda isterseniz mahkemeye gidin sürünürsünüz demesi çok can sıkıcı 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Geçmiş olsun. Konuyu yeni gördüm ve baştan sona ilgi ile okudum. Haklı mücadelenizin ilk safhasını kazanmışsınız. Bence bu işi burada bırakmayın. Avukat arkadaşlar daha iyi bilir ama öncelikle atlatmış olduğunuz şey belkide ölümle sonuçlanabilecek bir kaza olabilirdi. Ayrıca iki ay gibi bir süreyle sizi oyalamaları ve mağdur etmeleri var. Yerinizde olsam hazır hatalarını kabul de etmişler iken sağlam bir maddi ve manevi tazminat davası açar, yaptıkları işin çorap satmak olmadığını hatırlatırdım. Sonuçta hepimiz araclarımızı öncelikle güvenli bir şekilde seyahat etmek için alıyoruz. 100 km gibi hız limitleri dahilinde olmasına rağmen aracın kalbi olan motorun aniden durması sonucu fren vb gibi hayati gereçlerin işlevsiz kalması ve yaşanan şaşkınlık sonucu kaza geçirmemiş olmak aslında çok şanslı olduğunuzdandır, yoksa Ford'un broşurlerine koyduğu 5 yıldızın bir faydası olmamıştır diye düşünüyorum. Kişisel görüşümdür, polemik konusu olsun diye yazmadım Yorum bağlantısı
Recommended Posts