İçeriğe Yönlendir

Sıfır C-Max Aracımın 4. Gününde Motor Arızası...


Ayşenur Yokuşoğlu

Recommended Posts

Özer Özcan

Geçmiş olsun. Siz verdiğiniz parayı kurtarmışsınız. Otosan aracın karşılığını Ford'dan alacak nasıl olsa....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Mahkemeye vermekle en doğru kararı vermişsiniz, hiç acımayın ve düşünmeyin, 148 km deki araba ölüm riski olan bir arıza açıyor ve size motor değişimi falan öneriyorlar, yapacağınız basit ki yapmışsınız, direk mahkemeye veriyosunuz, paranızı faiziyle istiyorsunuz, ayrıca bunun üstüne maddi manevi zarar davasıda açıyorsunuz, kazanırsınız, uzun sürer ama sonunda geçen sürede tüm fazileri, gecikmeyi vs. alırsınız, hiç acımayın ve sonuna dek gidin.

Sıfır araba alacağım ve bu olacak, firmanın hiç şansı olmaz, üste sıfır araba ve araba değerince nakit verirlerse anca olur, dava sonunda buna denk sonuç alırsınız zaten, tek sorun uzun sürecektir.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Tüysüz

Merhabalar tekrar,

Yaklaşık 2 ay sonra mücadelemizden olumlu bir sonuç aldık ve bu sonucu sizlerle paylaşmak istedim. Araç satın alırken verdiğimiz tüm parayı en sonunda geri aldık. Mahkemeye gitmeden sadece ihtarname ile olay çözümlenebildi.

Bu iadenin yapılmasına bayi kendisinin ön ayak olduğunu söylüyor ama kime güveneceğimizi bilmiyoruz. Süreç şöyle gerçekleşti: Önce bize başka bir sıfır araç teklif ettiler, ama aldığımız C-Max'la aynı donanımlar yoktu. Aynı donanımda araç talep ettik ama fark konusunda indirim yapın dedik, beş kuruş inmediler. Başka C-Max verin rengi farklı olabilir dedik ama cevap gelmedi. Geri döndüklerinde para iadesi yapacağız dediler. Kabul ettik ve işlemler başladı. Araç önce ayıplı mal olarak trafiğe bildirildi ve trafikten düşürttürüldü. Vergi dairesinden ÖTV ve KDV'nin geri ödenmesi için dilekçeler verildi. Ve Ford Otosanın kendi iç işlemlerinden sonra para bugün verilecek yarn verilecek derken para iadesini alabildik. Şimdi bu araç ne olacak hiç bir fikrimiz yok. Trafikten düşürttürüldüğü için onarılıp tekrar sıfır gibi satılır mı bilmiyoruz.

Bu kadar süre araçsız kalmamız yanımıza kar kaldı ve ve C-Max'daki dolu yakıt deposu araçla birlikte gitti. Bu yakıtın karşılığını istediğimizde kendilerinin daha çok zarara uğradıklarını söyleyerek talebimizi reddettiler. Biraz önce bahsettiğim beş kuruşluk indirimi yapmayan bayi, zararına olsa bu işe girişir mi?.... Uğraşmak istesek tazminat davası vs. gibi yollara başvurulabilir ama biz bu kadarından bile yorulduk.. Neyseki mahkemeye gerek kalmadan paramızı alabildik. Artık gerisi insanların vicdanına kalmış....

gecmis olsun sizin icin kotu bir tecrübe oldu. insaalah bir daha bu gibi durumlar yasanmasın ozelliklede ford konusunda. ben sahsen kırıldım fordun tekliflerine. beyaz esya degilki getir bir model ustunu gotur. aslında arac konusundada müsteri memnuniyetini dikkate alsalar.

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Öncelikle geçmiş olsun. Ben şuna dikkat çekmek isterim ki; Eminim sizin aracınızın 148km böyle bir sorun yaşamasından, bu sorun akabinde oluşan yetkili bayii ve otosanın tavrından, ford merkezinin 1 kelimesinden bile haberdar olmadığını düşünüyorum. Nereden çıkarıyorum bu sonucu diye sorabilir arkadaşlar. Geçtiğimiz hafta içinde açılan ''mavi müşteri ilişkileri ve iade'' ile ilgili konuda yazdığım bosh iletisinde olduğu gibi bir iletilmeme sıkıntısı var diye düşünüyorum. Şimdi nedenine geleyim. Ford yada bir başka marka. Bunlar dünya üzerindeki marka değeri milyarlarca dolar olan kuruluşlar. Ve bir tek müşterilerinin dahi memnuniyetsiz kalmasının en azından, o müşteri vasıtası ile 500 potansiyel müşteriye etki edeceğini, o 500 potansiyel müşteri vasıtası ile de atıyorum 10000 potansiyel müşteriyi etkileyeceğini bilir buna göre davranır. 1 memnun müşteri, 10000 yeni müşteri demek anlamına gelir çünkü bu markalar için. Yani 1 memnun müşteri 10000 kişiye reklam yapmak için harcayacağınız 5milyon dolardan binlerce kat ucuza daha kesin bir reklam malzemesidir. Bu yüzden ford merkezine yaşadıklarınızı eksiksiz içeren bir mail atarsanız size mutlaka olumlu dönüş sağlayacaklardır. Otosan meselesi de; eminim ki ford ile olan sıkı sözleşmeler gereği otosanın araç iadesi yada değişiminde ford tarafından kesilecek cezadan kurtulmak için bizlere - sizlere bunları yapma cüretini buluyor. Bu yüzden gizli saklı olup bitiyor işler. Bunda en büyük payda hakkını aramayan milletimiz. Şimdi siz paramı geri aldım diye her şeyden vazgeçiyorsunuz sonra ne olacak biliyor musunuz? Ben eminim ki o, sizin bıraktığınız aracı motorunu değiştirip yada parça değişimi yapıp, km sıfırlanıp tekrar sıfır diye birine satacaklar. Sandık motor takınca sıfır gibi olacak diyen arkadaşları duyar gibiyim. Lakin sıfır değil o araç. Sıfır olsa dahi ayıplı mal. Bu yüzden Bunlara insaf etmeyin pes etmeyin, kendinize insaf edin edin ki böyle şeyler yaşamayın ileride. Uzun vadede düşünüp herkesin tek bir parça gibi hareket etmesi böyle şeylerin yaşanmasını engelleyecektir. Saygılar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Sonuç memnuniyet verici. Mahkeme konusunda diğer arkadaşlarla hemfikirim. Yakıt konusunda ise bir bidonla aracın bulunduğu servise gidip, kalan yakıtı alsanız diyorum çok mu sıradışı olur :)

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Adı gerek olmayan bir şube, müşteri test etmek istedi diye; ve test aracı o an başka yerde olduğu için müşterisine bayideki sıfır focus aracı test ettiriyor. Sıfır km ,direksiyon logosundaki jelatini dahi duran araç sözde müşteri sıfatı ile gelen bir vatandaş tarafından aşırı derecede zorlanıyor ve en sonunda 140km ile direğe giriyorlar. Araç perte ayrılıyor ve bayinin cebinden çıkıyor.

Bu da mesela ciddi bir sorumsuzluk. Hadi diyelim adam arabayı çarpmadı; düşünsenize, sıfır diye aldığınız ve rodajı düzgün gerçekleşsin diye sanki pedalın altında yumurta varmış gibi davrandığınız aracınızı şube önceden bi kendini bilmeze verip test ettiriyo 5000 6000 devirlerde kullanılıyor.. Nereye kadar böyle sorumsuz davranacaklar merak ediyorum...

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

cok gecmis olsun uzucu bir olay mahkemeye vermekle iyi yapmissiniz. ford'un almanyadaki birimiyle iletisim kurmaya calisin bence.gecenleerde cvt sanzimanla alakali olarak arastirma yapan birisi almanyada bu arizanin garantiden degistirildigini model ve km farketmeden yapildigini soyledi ama Turkiyede yarisini yada buna benzer oranlarla yapilabilecegini soyluyorlar. bunu arastiran kisi de orayla iletisim kurmaya calistigini soyledi belki sonuc cikar sizde deneyin bence

Yorum bağlantısı
Hakan Adalıoğlu

Gözünüz aydın. Bence olması gereken olmuş. Mahkeme süreci çok uzun sürecekti sonuçta. Hayırlısı olsun.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Bence çok iyi bir sonuç.Bırakın bir depo yakıtla bu işten kurtulmuş olun..mahkeme başlasaydı aylarca belkide yıllarca sürecekti..Sonuca sevindim.Tebrik ederim.

Aynen size katılıyorum. O bir depo dolusu yakıtı mahkeme yollarında harcardınız, belki de yetişmezdi. Bununla geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Geçmiş olsun, parayı almanız iyi olmuş, ben olsaydım böyle yapmazdım, Samet Daş %100 haklıdır ayrıca, bu uğurda para harcayacaktınız evet ama harcadığınız parayı misliyle geri alacaktınız, arabaya verdiğiniz parayı faiziyle geri alacaktınız, maddi manevi dava sonucu bir araba parası daha geri alabilirdiniz, Ford merkez (türkiye değil) mutlaka haberdar edilmeliydi, ayrıca duruma göre, tavirlarına göre bayiye ek davalarda açar ve kazanırdınız, neyse siz uğraşmama yolunu seçmişsiniz, %1000 kazanacağınız durumdan vazgeçmişsiniz, zaten para iadesi bunu gösterir.

Hayırlısı olsun artık, yalnız paranızı yasal faiziyle geri isterim deseydiniz keşke, heleki kredi çektiyseniz krediyi kapatacak kadar alsaydınız.

Not: Ülkemizdeki firmaları geçin, böyle durumlarda direk ana merkeze mutlaka haber verilmeli, direk beklemeksizin yasal uyarılar çekilmeli ve en ufak falsoda gecikmeksizin mahkemeye verilmelidir, ha bundan sonra otokoçun tutumuna göre kara vermek size kalmış, ister bir süre mahkemeyle uğraşın canlarına okuyun yada para iadesini alın, artık karar sizin.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Genel kanaatin aksine, dava açmadan - dava dışı yollarla Sulh olarak uyuşmazlığı çözmenize sevindim :flowers:

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kolayı seçmek elbetteki hakkınız, ama işin doğrusu bu değil elbet, sen yapma, o yapma bu iş sürer gider, bu gibi insanımıza değer vermeyen firmalara acımayacaksınız, bu vurdum duymazlık firmayla bitmiyor tabii, ulus olarak hatalıyız, kimse hakkını aramıyor, şu işi en azından 10-20 kişi yapsa ne otokoçu ne doğuşu kalır, işi hakkıyla yapmak zorunda kalırlardı, yiyecekleri cezalar onları dizginlerdi en azından...

Bunları söylüyorum ama bu dava işini yapmak zaman ve para gerektir, sizin durumunuz bilemem elbet, 2-3 sene arabasız ve bu para olmaksızın işleriniz yürüyorsa ne ala, değilse o zaman bu karada haklısınız, ama buna gücü yetenler asla bu yoldan şaşmamalıki tersi durumda olanlar içinde adalet yerini bulsun....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Daş
(düzenlendi)

Genel kanaatin aksine, dava açmadan - dava dışı yollarla Sulh olarak uyuşmazlığı çözmenize sevindim..

Bir hukukçudan bunları duymak bizleri güçsüzleştirir. :(

Edit: imla

tarihinde Samet Daş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Bir hukukçudan bunları duymak bizleri güçsüzleştirir. :(

Edit: imla

Bu bakış açınız da bana maalesef genel olarak uzlaşamadığımızı, uzlaşmanın vatandaşlarımız gözünde zayıflığı temsil ettiğini gösteriyor. Bilgi mahiyetinde söylemek isterim; tazminata ilişkin hukukumuzda hiçbir zaman zararınızdan fazlasını almanıza, zengin olmanıza sebebiyet verecek bir sistem bulunmuyor.

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Bu bakış açınız da bana maalesef genel olarak uzlaşamadığımızı, uzlaşmanın vatandaşlarımız gözünde zayıflığı temsil ettiğini gösteriyor. Bilgi mahiyetinde söylemek isterim; tazminata ilişkin hukukumuzda hiçbir zaman zararınızdan fazlasını almanıza, zengin olmanıza sebebiyet verecek bir sistem bulunmuyor.

Amaçta zararımızı almak zaten. Yaşattıkları hayal kırıklığını geçtim. Araca harcadığınız, mahkeme masraflarına harcadığınız meblaları karşılamaları. Ayrıca bunun adına uzlaşmak denmez. Uzlaşmak; o aracın aynısını tereddütsüz vermek demektir. İnsanların işleri güçleri var ve bu zayıflıklarından faydalanıp verileni bile zor kurtarmak uzlaşma değildir. Eğer hukukçu olarak bunun adına uzlaşma dendiğini söylüyorsanız, mülkün temeli yıkılmış o zaman.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Oncelikle bir tuketici, sonrasinda hukukcu olarak belirtmek isterimki bedel iadesi bana gorede en mantikli olani. Tkhk m.4 icerigi cok acik, isterse binlerce avukatlari olsun, netice degismeyecektir. Bu uyusmazligin mahkemece cozulmeside kesinlikle fazla surmez.

Bu arada önceki mesajımı da alıntılıyarak belirtmek isterim ki, konu sahibi üyemizin isteği gerçeklemiş, aracı iade alınmış ve bedeli kendisine ödenmiş. Uzlaşılması ile aracın motorunun tamir edilmesini öncelikle bir tüketici, sonrasında bir hukukçu olarak kabul etmeyeceğimi bir kez daha belirteyim :flowers:

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Amaçta zararımızı almak zaten. Yaşattıkları hayal kırıklığını geçtim. Araca harcadığınız, mahkeme masraflarına harcadığınız meblaları karşılamaları. Ayrıca bunun adına uzlaşmak denmez. Uzlaşmak; o aracın aynısını tereddütsüz vermek demektir. İnsanların işleri güçleri var ve bu zayıflıklarından faydalanıp verileni bile zor kurtarmak uzlaşma değildir. Eğer hukukçu olarak bunun adına uzlaşma dendiğini söylüyorsanız, mülkün temeli yıkılmış o zaman.

Ben karar mercii değilim ama adalet mekanizması içerisinde avukat olarak görev alıyorum. Görüşünüze de saygı duyarım.

Öncelikle tüketici gözüyle baktığımda motoru arıza yapmış bir aracın yerine aynısını tercih etmezdim. Otosan'a ceza vermek istiyorsak, en büyük ceza araç bedelinin iade edilmesidir. O yüzden de Otosan kademe kademe teklifte bulunmuş. Önce motor tamiri, olmadı başka bir araç ile değişim, son nokta araç bedelinin iadesi. Ha bu arada yaşanan sinir harbi ne olacak dersen ona bir lafım yok tabi ;)

Yorum bağlantısı
Edip Aydın
(düzenlendi)

Olayın mahkemeye gitmeden çözümlenmesine oldukça sevindim. burada ayıplı bir araç var. sizde 30günlük süreçte başvurduğunuz için yapacakları birşey yoktu. mahkemeye gitseydi, mahkeme masrafları yanında birde araç bedelinin faizini ödeyeceklerdi. ayrıca kullanım hatası da olmadığı belli olduğu için iddia edecek birşeyleri de yok. mecburen bu yola gittiler.

Öncelikle geçmiş olsun. Ben şuna dikkat çekmek isterim ki; Eminim sizin aracınızın 148km böyle bir sorun yaşamasından, bu sorun akabinde oluşan yetkili bayii ve otosanın tavrından, ford merkezinin 1 kelimesinden bile haberdar olmadığını düşünüyorum. Nereden çıkarıyorum bu sonucu diye sorabilir arkadaşlar. Geçtiğimiz hafta içinde açılan ''mavi müşteri ilişkileri ve iade'' ile ilgili konuda yazdığım bosh iletisinde olduğu gibi bir iletilmeme sıkıntısı var diye düşünüyorum. Şimdi nedenine geleyim. Ford yada bir başka marka. Bunlar dünya üzerindeki marka değeri milyarlarca dolar olan kuruluşlar. Ve bir tek müşterilerinin dahi memnuniyetsiz kalmasının en azından, o müşteri vasıtası ile 500 potansiyel müşteriye etki edeceğini, o 500 potansiyel müşteri vasıtası ile de atıyorum 10000 potansiyel müşteriyi etkileyeceğini bilir buna göre davranır. 1 memnun müşteri, 10000 yeni müşteri demek anlamına gelir çünkü bu markalar için. Yani 1 memnun müşteri 10000 kişiye reklam yapmak için harcayacağınız 5milyon dolardan binlerce kat ucuza daha kesin bir reklam malzemesidir. Bu yüzden ford merkezine yaşadıklarınızı eksiksiz içeren bir mail atarsanız size mutlaka olumlu dönüş sağlayacaklardır. Otosan meselesi de; eminim ki ford ile olan sıkı sözleşmeler gereği otosanın araç iadesi yada değişiminde ford tarafından kesilecek cezadan kurtulmak için bizlere - sizlere bunları yapma cüretini buluyor. Bu yüzden gizli saklı olup bitiyor işler. Bunda en büyük payda hakkını aramayan milletimiz. Şimdi siz paramı geri aldım diye her şeyden vazgeçiyorsunuz sonra ne olacak biliyor musunuz? Ben eminim ki o, sizin bıraktığınız aracı motorunu değiştirip yada parça değişimi yapıp, km sıfırlanıp tekrar sıfır diye birine satacaklar. Sandık motor takınca sıfır gibi olacak diyen arkadaşları duyar gibiyim. Lakin sıfır değil o araç. Sıfır olsa dahi ayıplı mal. Bu yüzden Bunlara insaf etmeyin pes etmeyin, kendinize insaf edin edin ki böyle şeyler yaşamayın ileride. Uzun vadede düşünüp herkesin tek bir parça gibi hareket etmesi böyle şeylerin yaşanmasını engelleyecektir. Saygılar.

ben ford avrupaya 4 kere mail attım. ilkine döndüler, hemen ilgileniyoruz dediler ama 3 aydır arayan soran yok. yani bence yurtdışı da yurtiçinden farksız.

Geçmiş olsun. Siz verdiğiniz parayı kurtarmışsınız. Otosan aracın karşılığını Ford'dan alacak nasıl olsa....

ben olayın tam ters şekilde işlediğini birkaç kaynaktan duydum. otosan araçları avrupadan garantisiz aldığı için çıkan sorunlarda avrupadan destek alamıyor dediler. mahkeme süreçlerini uzatma nedeninin de bu olduğunu belirttiler.

geçmiş olsun ... ama ford un her olayda isterseniz mahkemeye gidin sürünürsünüz demesi çok can sıkıcı :(

bende mahkemeye verdiğimde ford müşteri hizmetleri bana da aynısını söylemişti, kazanamazsın demediler ama 2-3 sene sürer dediler. bende ne yapayım, vaz mı geçeyim o zaman, onu mu söylüyorsunuz deyince kem küm ettiler. Sanki arayan müşteri hizmetleri değil de ford hukuk müşavirliği gibi, amaç sorun çözmek değil sadece karşıdakini tartmak. hakkını arayan insanlara uzaydan gelmiş muamelesi yapmakta üstlerine yok.

tarihinde Edip Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

ariza cidden bariz ve haklilik orani %100 dava takip edilmeli olay mumkunse medyaya tasinmali. gecmis olsun.

Bencede medyaya da verilmeli. Eliniz güçlenir.

Yorum bağlantısı
Samet Daş

ben ford avrupaya 4 kere mail attım. ilkine döndüler, hemen ilgileniyoruz dediler ama 3 aydır arayan soran yok. yani bence yurtdışı da yurtiçinden farksız.

Avrupa ford a değil. Ford Amerika'ya mail atılmalı yani genel merkeze. Muhtemelen avrupadaki de otokoç gibi distribütör tarzı bir yapılanma.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu araç onarılacak ve bayiden ikinci el olarak satılacaktır... sıfır satılması mümkün değil..

Yorum bağlantısı
Samet Yarın

paranızı geri aldıgınıza sevindim tabi ugrastıgınız canınızın sıkıldıgı cabası

halk olarak sunu bilmeliyiz aldıgınız her türlü kusurlu ürünün iadesi mevcut sonucta aldıgınız hizmet araç olması hiçbirseyi degiştirmez vatandaslar yasal süreçlerden sıkılıp bıkıp vazgeciyorlar vazgecmeyenler yoruluyorlar bir türlü basarıyorlar

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Geçmiş olsun teklifleri kabul etmeyip dava açmakla iyi etmişsiniz.Davanızın o kadar uzun süreceğini düşünmüyorum.

Adaletin ne kadar hızlı çalıştığını babamın davasında gördük :(

Sekiz ay sonrasına ilk duruşma günü verilir ilk mahkemede üç ay sonraya ertelenir.

Ben olsam sandık motor ve üstüne zararımı karşılayacak miktar paramı alır mahkemelerle uğraşmazdım.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Avrupa ford a değil. Ford Amerika'ya mail atılmalı yani genel merkeze. Muhtemelen avrupadaki de otokoç gibi distribütör tarzı bir yapılanma.

birde ford amerika mail adresi buldum, deneyim sonucu buradan paylaşırım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...