İçeriğe Yönlendir

Sıfır C-Max Aracımın 4. Gününde Motor Arızası...


Ayşenur Yokuşoğlu

Recommended Posts

Cihan Beliceli

Geçmiş olsun kararın sizin açınızdan onaylanacağını düşünüyorum. Davanın uzunda süreceğini sanmıyorum. Yazılan bazı yorumları hayretler içinde okudun. Çok merek ediyorum hanginiz 60bin lira verdiniz bir arac 150 km motor değişmesi gerekseydi buna evet derdiniz. Bu paralar o kadar kolay kazanılmıyor. Allah kimsenin başına böyle olaylar vermesin.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Doğu Kemik
(düzenlendi)

Ayşenur Hanım bu akşam bir ford servisinde yetki sahibi olan arkadaşımla konuştum durumunuzdan bahsettim. Kesinlikle hukuki süreöten vazgeçmemenizi önerdi.

Kendileri 1 ay önce İstanbul da bir müşteriye benzinli otomatik vites fiesta satmış ve araç 75 km de arızalanmış. Yol yardımı ile araç servise çekiliyor ve sorunun vitesle ilgili olduğu belirlenip Ford Otosan' a iletiliyor. Ford Otosan tamir yolunu öneriyor. Müşteri ve bayi araç değişimi talebinde bulunuyor. Ford Otosan ilk başta direniyor ama bayinin ısrarı ile otosan araç değişimini kabul ediyor. Önce aracı bayiden trafikten düşürmesini istiyor, bayi buna yanaşmıyor ve Otosan a aracı ikinci elde satma ve müşteriye sıfır araç verme talebinde bulunuyor. Araç tüm sorunu kayıt altına alınarak ikinci elden satılıyor ve müşteriye 15. günde yeni araç teslimi yapılıyor. Yakın bir zamandaki örneği de bulunmakla yeni bir araç hakkınız bunu bence size aracı satan bayi ile de görüşün ve bu durumu anlatın

tarihinde Doğu Kemik tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Başınıza gelen, başıma gelseydi aynını yapardım. Konu tv olduğunda ne ise, otomobil oldugunda da o olmalı. Artık araç alan herkes ilk servis kayıtlarına bakıyor. Benim merak ettiğim şu: örneğin dava 2013 başında lehte sonuçlandı, mahkeme sıfır araç ve geçen süre için tazminata hükmetti. Bu durumda aynı donanım 2013 C-max araç mı tahsis edilir? Edildiğini fakat seneye C-Max'ın üretiminin bittiğini varsayarsak nasıl bir yol izlenir?

Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu

Büyük geçmiş olsun.Büyük özveri ve emeklerle sıfır alınan bir aracın 3 günde motorunun iflas etmiş olması kabul edilir birşey değil. İnşallah sonuçlar sizin lehinize, istediğiniz yönde olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Uz
(düzenlendi)

Ayşenur hanım öncelikle çok ama çok geçmiş olsun. 30 eylül 2010 yılında 25/09/2008 'de 0 oladığım ford fiestanın direksiyon kutusu iflas etti. 5 gün yüzünden ve daha öncesi servise sözlü direksiyondan gelen tıkırtı ve sertlik problemini bildirmeme rağmen yazılı evrak almadığım için garantiden faydalanamadım. O tarihte 15 günlük süreçte yaşamış olduğum psikolojik sıkıntıyı inanın size tarif edemem. Ama sizin yaşadığınız hislerin aynını hissettiğimi sanıyorum. Tek kelime ile ford'un müşteri hizmetlerinden nefret etmiştim. Fakat Ford'un vermiş olduğu güveni de başka hiçbir araçta hissetmiyorum. Aracımı yeni kasa fiesta olarak değiştirdim. Şimdide 0 km. C-Max dizel trend aldım.

Ford'tan şu an nefret etmenizi gerçekten çok iti anlıyorum ama inanın şu an ülkemiz şartlarında 0 km. olarak fiyat/performansta Dizel C-Max'in önüne geçebilecek bir araç yok. En kısa sürede mahkeme sürecinin lehinize sonuçlanmasını dilerim.

Süreç ilerledikçe bizlerle de paylaşır iseniz yarınlarda takınacağımız tavır adına bizlere de yol göstermiş olursunuz.

Bence izlediğiniz yol en doğrusu. Saygılarımla.

tarihinde Mustafa Uz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Altun
(düzenlendi)

Aysenur Hanim, dusunce ve tavrinizi yurekten destekliyorum. Onceki arabamda sizin basiniza gelenin belki onda biri dahi olmayacak bir ariza nedeniyle ben de problem yasamistim ( http://www.fordclubt...049#entry665049 ) . Arabayi aldigim bayiinin sahibi arkadasimdi. Kendisine Ford aleyhine dava acacagimi soyledigimde "valla istersen ac, ama sunu da unutma ki adamlarin 100'lerce avukati var" demisti. Neticede bayii olarak onun da bir hatasi yoktu.

Bu baslik altindaki yorumlari okudugumda ( belki bana oyle gelmis olabilir), hickimsenin asil onemli hususa, yani sizin ve esinizin hatiri sayilir derecede buyuk bir tehlike atlattiginiza gereken hassasiyeti gostermedigini dusunuyorum. Yanlis hatirlamiyorsam 2007 senesinde, bilinmeyen bir sebeple yolda aniden duran bir otomobil yakin takipteki bir agir vasitanin altinda kalmis ve genc bir aile feci sekilde can vermisti. Olayin sonrasini takip etmem mumkun olmadi ama bu olayin o sekilde kaldigindan ve daha fazla arastirilmadigindan adim gibi eminim. Sizin ve esinizin de bu sekilde medyada yer almis olmaniz kuvvetle muhtemeldi. Ozellikle de bu sebepledir ki en dogru karari vermissiniz bence. Basiniza gelen olayin ardindan bence gayet lakayt bir tavir takinmis Ford-Otosan'in canina okuyacaginiza eminim.

5 yil kullanmis oldugum Ford Focus aracimi satarak ben de yakinlarda bir Grand C-Max aldim. Teknolojisinin bir hayli iyi oldugunu dusunuyorum. Bunun yanisira guvenlik testlerine baktiginiz ve ayni siniftaki araclarla karsilastirdiginiz zaman, yurt disinda yapilan bagimsiz test sonuclarina bakarsak, muadillerine gore ustun bir araba oldugu sonucuna variliyor. Muhtemel baska bazi seceneklerle kiyaslayinca (Peugeot, Renault vs.) macera aramaya gerek olmadigini dusundum. Bu sebeple de nacizane gorusum yanlis bir tercihte bulundugunuza dair bir supheniz varsa lutfen bunu aklinizdan cikarin. O miktar para ila alinabilecek en iyi araba hala C-Max.

Olumlu neticeyi en yakin zamanda burada bizimle paylasmanizi dilerim.

tarihinde Mustafa Altun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayşenur Yokuşoğlu

Ayşenur Hanım bu akşam bir ford servisinde yetki sahibi olan arkadaşımla konuştum durumunuzdan bahsettim. Kesinlikle hukuki süreöten vazgeçmemenizi önerdi.

Kendileri 1 ay önce İstanbul da bir müşteriye benzinli otomatik vites fiesta satmış ve araç 75 km de arızalanmış. Yol yardımı ile araç servise çekiliyor ve sorunun vitesle ilgili olduğu belirlenip Ford Otosan' a iletiliyor. Ford Otosan tamir yolunu öneriyor. Müşteri ve bayi araç değişimi talebinde bulunuyor. Ford Otosan ilk başta direniyor ama bayinin ısrarı ile otosan araç değişimini kabul ediyor. Önce aracı bayiden trafikten düşürmesini istiyor, bayi buna yanaşmıyor ve Otosan a aracı ikinci elde satma ve müşteriye sıfır araç verme talebinde bulunuyor. Araç tüm sorunu kayıt altına alınarak ikinci elden satılıyor ve müşteriye 15. günde yeni araç teslimi yapılıyor. Yakın bir zamandaki örneği de bulunmakla yeni bir araç hakkınız bunu bence size aracı satan bayi ile de görüşün ve bu durumu anlatın

Bayi ile de çok görüştük. Daha önce anlattığınız gibi bir durum olmuş. ancak bizim talebimizi kabul ettiremediler ya da uğraşmadılar. Ford Otosanla kavga ettik ama bizi mahkemeye sürüklediler. Şu anda paramızı geri almaktan başka bir düşüncemiz yok.

Ayşenur hanım öncelikle çok ama çok geçmiş olsun. 30 eylül 2010 yılında 25/09/2008 'de 0 oladığım ford fiestanın direksiyon kutusu iflas etti. 5 gün yüzünden ve daha öncesi servise sözlü direksiyondan gelen tıkırtı ve sertlik problemini bildirmeme rağmen yazılı evrak almadığım için garantiden faydalanamadım. O tarihte 15 günlük süreçte yaşamış olduğum psikolojik sıkıntıyı inanın size tarif edemem. Ama sizin yaşadığınız hislerin aynını hissettiğimi sanıyorum. Tek kelime ile ford'un müşteri hizmetlerinden nefret etmiştim. Fakat Ford'un vermiş olduğu güveni de başka hiçbir araçta hissetmiyorum. Aracımı yeni kasa fiesta olarak değiştirdim. Şimdide 0 km. C-Max dizel trend aldım.

Ford'tan şu an nefret etmenizi gerçekten çok iti anlıyorum ama inanın şu an ülkemiz şartlarında 0 km. olarak fiyat/performansta Dizel C-Max'in önüne geçebilecek bir araç yok. En kısa sürede mahkeme sürecinin lehinize sonuçlanmasını dilerim.

Süreç ilerledikçe bizlerle de paylaşır iseniz yarınlarda takınacağımız tavır adına bizlere de yol göstermiş olursunuz.

Bence izlediğiniz yol en doğrusu. Saygılarımla.

Umarım siz arabanızla sorun yaşamazsınız. Biz de C-Max'ı çok beğenerek aldık. Sonuçta insan yapımı, hata olabilir ama bu hatanın Ford aracın motorunda çıkması ve tehlike atlatmış olmamız canımızı sıkıyor. Yeni araç talep ettik, eğer bu talebimiz Ford Otosan tarafından kabul edilseydi, yine C-Max'a binecektik. Ancak bize sundukları tek çözüm mahkeme... Bundan sonra yeni araç sunsalar bile tercih etmeyi düşünmüyoruz. Sonuçta araçla birlikte hizmet de satın alıyorsunuz..

Aysenur Hanim, dusunce ve tavrinizi yurekten destekliyorum. Onceki arabamda sizin basiniza gelenin belki onda biri dahi olmayacak bir ariza nedeniyle ben de problem yasamistim ( http://www.fordclubt...049#entry665049 ) . Arabayi aldigim bayiinin sahibi arkadasimdi. Kendisine Ford aleyhine dava acacagimi soyledigimde "valla istersen ac, ama sunu da unutma ki adamlarin 100'lerce avukati var" demisti. Neticede bayii olarak onun da bir hatasi yoktu.

Bu baslik altindaki yorumlari okudugumda ( belki bana oyle gelmis olabilir), hickimsenin asil onemli hususa, yani sizin ve esinizin hatiri sayilir derecede buyuk bir tehlike atlattiginiza gereken hassasiyeti gostermedigini dusunuyorum. Yanlis hatirlamiyorsam 2007 senesinde, bilinmeyen bir sebeple yolda aniden duran bir otomobil yakin takipteki bir agir vasitanin altinda kalmis ve genc bir aile feci sekilde can vermisti. Olayin sonrasini takip etmem mumkun olmadi ama bu olayin o sekilde kaldigindan ve daha fazla arastirilmadigindan adim gibi eminim. Sizin ve esinizin de bu sekilde medyada yer almis olmaniz kuvvetle muhtemeldi. Ozellikle de bu sebepledir ki en dogru karari vermissiniz bence. Basiniza gelen olayin ardindan bence gayet lakayt bir tavir takinmis Ford-Otosan'in canina okuyacaginiza eminim.

5 yil kullanmis oldugum Ford Focus aracimi satarak ben de yakinlarda bir Grand C-Max aldim. Teknolojisinin bir hayli iyi oldugunu dusunuyorum. Bunun yanisira guvenlik testlerine baktiginiz ve ayni siniftaki araclarla karsilastirdiginiz zaman, yurt disinda yapilan bagimsiz test sonuclarina bakarsak, muadillerine gore ustun bir araba oldugu sonucuna variliyor. Muhtemel baska bazi seceneklerle kiyaslayinca (Peugeot, Renault vs.) macera aramaya gerek olmadigini dusundum. Bu sebeple de nacizane gorusum yanlis bir tercihte bulundugunuza dair bir supheniz varsa lutfen bunu aklinizdan cikarin. O miktar para ila alinabilecek en iyi araba hala C-Max.

Olumlu neticeyi en yakin zamanda burada bizimle paylasmanizi dilerim.

Çok teşekkürler desteğiniz için. Dediğim gibi C-Max'ı alırken hiç bir şüphemiz yoktu. Ama bu araçta böyle bir olay olması şansızlık. Canımızı kurtarmamız da büyük şans.. Yeni araba verseydiler, şuanda bunları yazıyor olmayacaktım ve C-Max'a biniyor olacaktık. Ford Otosan müşteri kaybetmek istiyor. Ama bir müşteri kaybetmek büyük şirket için çok sorun olmasa gerek.. Niyetim araçları kötülemek değil, böyle konuların kolayca kapanmamasını sağlamak, haklarımızı dile getirmek ve insanlara bir nebze yol gösterebilmek. Yüzlerce avukatı olsa da haklı olduğumuza inanıyoruz ve bizi davamızdan vazgeçiremeyecekler..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aklında ne var bilmiyorum ama.

Aynı numarayı vermek, bir motor eksik üretilmiş demek, hatalı üretilmiş bir motoru yok saymak demek, o hatayı yapan ustayı, ustabaşını, üretim müdürünü, fabrika müdürünü vs vs vs. hatayı yapmamış saymak demek. En önemlisi bunları gizlemek demek. (Buraya kadar dürüst üretici gözüyle bakıyorum.)

Burada ise gümrük vergisi ne oldu demek, hatalı motorun yapılıp başka bir araca takılmaması demek. vs. vs vs.

Benzer şeyler birçok üründe oluyor.Mesela yurtdışından gelmiş olan bir tv yeri geliyor arızasından dolayı sıfırı ile değiştiriliyor..Bununda bandrolü var gümrük vergisi var üreticisi var..Bunların da ustaları ,ustabaşıları ,üretim müdürleri ve fabrika müdürleri var..Bunlarda mı hatalarını gizlemiş oluyorlar yani ? Geri aldıkları cihazı başka bir tüketiciye iteliyorlarsa eğer bundan kimin haberi oluyor ? otomobil ile diğer ürünlerin en farkı var.. Üretici gerekiyorsa yine gümrük vergisi ödeyecek yine prosedürleri yerine getirecek.Aynı motoru üretip aynı şekilde yerine takacak..Hepsi bu..

Ben bu konuda değişik hiç bir şey görmüyorum.Araçta sadece şase numarası olması ve bunun kayıtlara işleniyor olması işin boyutunu bu kadar değiştiriyor olmamalı.Yani istenirse firma bu işi halledebilir..Ya yasayla yada devlet izniyle adı ne olursa olsun.Bu sektörde sanki yapılan hatalar hep tüketiciye malediliyor gibi..Yapmışsan hatayı bunu da kabul ediyorsan öyle birşey yapmalısın ki tüketicide zarar görmemeli.Şimdi yada yıllar sonra bu durum karşısına çıkmamalı..

Yorum bağlantısı

Bu arada merak etitğim için soruyorum FORD yada başka bir firma istese tüketici zarar görmesin diye yeni takacağı motora eski çıkan motor ile aynı şase numarası vuramaz mı ? Yani araç motoru hiç değişmemiş gibi kabul edilemez mi ?

Araç geçmişinde servis isterse(fabrika bilgisi dahilinde) geçmişinde bu durum çıkmaz.

Bunu yapmak çok basit.

Motor değil ama Buna benzer bi kaç iş yapmışlığım var.

Fakat ,motor numarasını nasıl yapacak onu düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Araç geçmişinde servis isterse(fabrika bilgisi dahilinde) geçmişinde bu durum çıkmaz.

Bunu yapmak çok basit.

Motor değil ama Buna benzer bi kaç iş yapmışlığım var.

Fakat ,motor numarasını nasıl yapacak onu düşünüyorum...

Sanırım bir yolu vardır.Yani bunu üçkağıtçılık gibi düşünmemek lazım.Tüketiciyi mağdur etmemek için yapılabilirliği nedir onu merak ediyorum ben.Mantığıma göre de bir şekilde yapılır gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

eskiden, Otosanın , Eskişehir İnönü motor fabrikası sebebi ile, ithal ettiği motora bilr aynı numarayı vurma yetkisi vardı ki nomeratörü elime geçirmişliğim bile var :seytan:

sonra kendi istekleri ile bunu iade ettiler.

Dış mihraplar diyorsun yani :)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Sanırım bir yolu vardır.Yani bunu üçkağıtçılık gibi düşünmemek lazım.Tüketiciyi mağdur etmemek için yapılabilirliği nedir onu merak ediyorum ben.Mantığıma göre de bir şekilde yapılır gibi duruyor.

Üçkağıtçılıkla alakası yok zaten abi..

Hasarını gizleyemezsin.

Bakımını gizleyemezsin.

Arıza lambası yakar gizleyemezsin.

Ama bu olay çok farklı bi durum.

Dediğim gibi yaptım buna benzer bişiler,biliyorum çünkü.

Araç geçmiş işi kolay yani...

Aynı motor numarasını verebilse...

Gerçi motor değişir,Emniyettende yeni ruhsatı servis çıkarır,onlar uğraşır vs...

Ama burdaki konu tamamen iade edip,ücreti almak olunca iş değişiyor.

Ford bunu yapmaz :D

tarihinde Hakan Kurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Sanırım bir yolu vardır.Yani bunu üçkağıtçılık gibi düşünmemek lazım.Tüketiciyi mağdur etmemek için yapılabilirliği nedir onu merak ediyorum ben.Mantığıma göre de bir şekilde yapılır gibi duruyor.

İşte tam da bunun için aynı motor no verilmiyor. Tüketiciyi mağdur etmemek için. Yoksa servise verdiğin aracın motorunu değiştirip sana verseler nereden haberin olacak? TV. çamaşır mak. bulaşık mak. gibi örnekler bununla kıyaslanamaz. Şasi no. aracın şasisinin, motor no. ise motorun nüfus cüzdanı gibidir.

Belki ilerde motorlar, diğer parçalar gibi numarasız üretilebilir, ama bu bir dünya standardıdır, böyle olacaksa bütün üreticiler uygulamalıdır.

Zaten motor no. da sadece blok üzerinde basılıdır. Diğer parçaların numarası önemsizdir.

Yorum bağlantısı

Dış mihraplar diyorsun yani :)

mihrap=Cami, mescit vb. yerlerde Kâbe yönünü gösteren, duvarda bulunan ve imama ayrılmış olan oyuk veya girintili yer

mihrak= Odak :spiteful:

Mod.'dan kaçar, bizden kaçmaz. :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

mihrap=Cami, mescit vb. yerlerde Kâbe yönünü gösteren, duvarda bulunan ve imama ayrılmış olan oyuk veya girintili yer

mihrak= Odak :spiteful:

Mod.'dan kaçar, bizden kaçmaz. :D

:tap2:

Harbiden, hangi akla hizmet mihrap yazmışım yahu :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dış mihraplar diyorsun yani :)

yok tam tersine, bir sürü uğraşmak gerekiyordu, mihrak :rofl:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

:tap2:

Harbiden, hangi akla hizmet mihrap yazmışım yahu :D

Etme- bulma dünyası Sani..Herkesin kelimesini düzeltmeye kalkarsan olacağı buydu :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Etme- bulma dünyası Sani..Herkesin kelimesini düzeltmeye kalkarsan olacağı buydu :D

Yok valla, kimseninkini daha düzeltmedim :D

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Geçmiş olsun, araçtan soğumanızı anlıyorum ve hak veriyorum keşke motor değişimi + parayı kabul etseydiniz diyorum, çünkü; bu aşamalarda çok daha fazla yıpranacaksınız, olmadı aracı gelir gelmez satar değiştirirdiniz...

Atlatmış olduğunuz tehlikeyi de ön planda tutmanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Ömür Özgün Yıldırım

geçmiş olsun, kötü olmuş...

benim bu mahkeme durumlarında anlamadıgım konu, mahkemeyi tüketicinin kazanacagı her şekilde ortada bunu bile bile 2-3 yıl suren bir mahkeme sürecine neden girerler, bu sürecte kaybedecekleri maddiyat daha fazla iken ve en önemli olması gereken de bir müşteriyi kaybetmeyi göze almalarını hiç anlamıyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Afyon

Oncelikle gecmis olsun.Allah korumus.Fakat bu husus ford araclarin kalitesiz oldugunu gostermez.Bu durum buyuk ihtimal tekniker hatasi.Yerinizde olsam durumu ford compani e bildirirdim.Cunku bu hata Fordun Turkiye distirubutorunun hatasi degil.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Bence de bir miktar para ve sandık motor tercihim olurdu, ya da tercih etmediysem sadece araç değişimi için değil + tazmiinat davasıda açardım.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Oncelikle bir tuketici, sonrasinda hukukcu olarak belirtmek isterimki bedel iadesi bana gorede en mantikli olani. Tkhk m.4 icerigi cok acik, isterse binlerce avukatlari olsun, netice degismeyecektir. Bu uyusmazligin mahkemece cozulmeside kesinlikle fazla surmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...