Misafir 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Abi teklif ettikleri para iadesi hatırı sayılır bi miktarsa, sıfırından düşsünler ben düşünürüm belki. Bende beyaz titanyum x dizel almayı düşünüyorum. bende aracımı uzuca veririm o zaman, ekonomiye can katarız belli mi olur Yorum bağlantısı
Çetin Kılıç 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Benimle fikirlerini paylaşan ve geçmiş olsun dileklerini ileten herkese teşekkürler. "Burası Türkiye" diyerek insanlara ürünler satan ya da hizmet veren büyük kurumların, şirketlerin veya kişilerin kabul etmeye zorunlu bıraktıklarına yöneldiğimizden burası Türkiye oluyor. Sadece araç konusunda değil, ne konuda olursa olsun, haklı olduğumuz konularda işin içinden en kolay nasıl sıyrılabiliriz, en zararsız nasıl kurtulabiliriz, mahkeme kapılarında sürünüp hakkımızı aramaktansa en kısa nasıl halledebiliriz düşüncesi olduğu sürece "burası Türkiye" olarak kalırız. Açtığım konuda yazılan mesajlara baktığınızda çoğunluğun bu düşüncede olduğunu ya da bu düşünceye ister istemez yöneldiğini rahatlıkla görebilirsiniz. Bir yandan tercih meselesi diyorum ama bu tercihler ve bu bilinç var olduğu sürece ileriye yönelik gelişme konusunda ne kadar yol alabiliriz bilemiyorum. Umarım davamızda haklı bulunur ve hakkımızı alırız, ve umarım buradan sizlerle bizim için olumlu bir sonuç paylaşabilirim. Çok geçmiş olsun zor bir durum umarım dava yı kazanırsınız hatta dava süresince rent a car dan bir araç kiralayıp faturasını da otokoça ödetmelisiniz.Umarım kazanırsınız ve bu dava diğer konular da mağdur olan insanlara da emsal teşkil eder. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 (düzenlendi) "Burası Türkiye" diyerek insanlara ürünler satan ya da hizmet veren büyük kurumların, şirketlerin veya kişilerin kabul etmeye zorunlu bıraktıklarına yöneldiğimizden burası Türkiye oluyor. Sadece araç konusunda değil, ne konuda olursa olsun, haklı olduğumuz konularda işin içinden en kolay nasıl sıyrılabiliriz, en zararsız nasıl kurtulabiliriz, mahkeme kapılarında sürünüp hakkımızı aramaktansa en kısa nasıl halledebiliriz düşüncesi olduğu sürece "burası Türkiye" olarak kalırız. İdealist bir düşünce olarak size %100 katılıyorum, teoride haklısınız ve olması gereken bu. Ama bir de DENEYİM + REALİTE var bu hayatta, umarım ben ve benim gibi düşünenler yanılır ve siz haklı çıkarsınız, bu yanılgı bizi emin olun memnun eder ve emsal olur. Paylaşım için burdayız ve bu bilgiler bize ve diğerlerine lazım olur ve faydalanır diye buraya üşenmeyip yazıyoruz. Güzel haberlerinizi bekliyoruz. 18 Aralık 2012 tarihinde Ali Elöver tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Tercih meselesi. Bende parasını çatır çatır verip aldığım sıfır bir aracın 4. gün motor patlatmasını asla kabullenemem.Ülkemiz şartlarında zor gibi görünse de hakkımı sonuna kadar arar, aracı değiştiririm yada ücret iadesi alırım. bekara karı boşaması kolaydır derler... Yorum bağlantısı
Misafir 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 (düzenlendi) Tüm bu yazılanlar ve mevzuat açısından durumu gözden geçirirsek; 1. Araçta üretim hatası var. Bu durumda mevzuata göre tüketici, tamirini, değişimini veya parasının iadesini isteyebilir. 2. Üretici, tüketicinin tercihini dikkate almıyor ve araçtaki hatayı gidermek istiyor. 3. Bu durumda üretici; kanunun tüketiciye tanıdığı 3 seçenekten birini tercih etme hakkını kullandırmamak için pazarlık, indirim vb. gibi kanunda yazılı olmayan yollara başvuruyor. 4. Kanunun üreticiye yüklediği yükümlülükleri yerine getirmeyerek suç işliyor ve tüketiciyi bu hakkını kullanabilmek için mahkemeye başvurmak zorunda bırakıyor. 5. Mahkeme sürecinde tüketicinin bedelini ödediği araçtan beklediği faydayı sağlayamayacağı da açık olduğuna göre, bu yönüyle de tüketiciyi mağdur etmiş bulunuyor. Keşke ülkemizde hak arama yolları bu kadar dolambaçlı ve uzun süreli olmasa da her vatandaşımız uğradığı haksızlıkların cezasını karşı tarafa ödetebilse. Ayrıca tüketici derneklerine üye olmayışımızı (kendi açımdan) da önemli bir noksanlık olarak görüyorum. 18 Aralık 2012 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 bekara karı boşaması kolaydır derler... Okumuyorsun galiba yazdıklarımı..Bir yakınım aracını değiştirdi yazdım yukaırda..mesele çaba sarfetmekte, biz bu kafayla devam edersek çooook semer vuran olur Yorum bağlantısı
Önder Kuru 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Sanırım 8-10 yıl evvel üniversiteden bir arkadaşımın babası sıfır focus almıştı yeşil renk ilk gün bizi de evden alıp fakülteye götürdü... Daha doğrusu her durduğumuzda araç stop ediyordu belli bir süre sonra indik yürüdük o da servise gitti. 2 kez arıza tespiti ve tamiri 3. kez motor komple değişimi(şu sandık motor dediğiniz şey heralde) olmuştu... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Benim başıma gelseydi zaman sıkıntımdan dolayı ; Motor değişimi + para iadesini kabul ederdim.. Araç onarılıncada bayiye 2. el fiyatından satar aldığım para iadesiyle de yenisini alırdım.. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 (düzenlendi) Okumuyorsun galiba yazdıklarımı..Bir yakınım aracını değiştirdi yazdım yukaırda..mesele çaba sarfetmekte, biz bu kafayla devam edersek çooook semer vuran olur tüm yazılanları okudum merak etme.şöyle yaparım böyle yaparım demeyle olmuyor maalesef.olması gereken o,ama olmuyor. yakınınız değiştirmiş harika.ama kaç başvuruda kaç değişim olmuş ona da bakmak lazım.çoğu başvuru mahkemeden döner zaten. 18 Aralık 2012 tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 tüm yazılanları okudum merak etme.şöyle yaparım böyle yaparım demeyle olmuyor maalesef.olması gereken o,ama olmuyor. yakınınız değiştirmiş harika.ama kaç başvuruda kaç değişim olmuş ona da bakmak lazım.çoğu başvuru mahkemeden döner zaten. Kardeş sen başvurdun da geri mi döndü merak ettim..Benim söylediğimde ya kabullenip oturacağız yada hak arayacağız...Düşünce baştan şu olursa, nasılsa hakkımı alamam ,davayı kazanamam,koskoca ford ! yada başkası var karşımda, bu durum değişmez..Benim başıma gelse bunu yaparım dedim aksini söyleyen de kendi bildiğini yapar... Yorum bağlantısı
Hüseyin İlik 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 tüm yazılanları okudum merak etme.şöyle yaparım böyle yaparım demeyle olmuyor maalesef.olması gereken o,ama olmuyor. yakınınız değiştirmiş harika.ama kaç başvuruda kaç değişim olmuş ona da bakmak lazım.çoğu başvuru mahkemeden döner zaten. Bu olayın mahkemeden dönmesi mümkün değildir. Tüketici mahkemeleri de Yargıtay'da bu konuda gayet hassas. Mahkemeden dönmüş olan başvuruların şartları neydi ona bakmak lazım. Ayıplı hale getirmeyen ilk ve ufak bir arızada hemen değişim talep ederseniz elbette reddedilir. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 tüm yazılanları okudum merak etme.şöyle yaparım böyle yaparım demeyle olmuyor maalesef.olması gereken o,ama olmuyor. yakınınız değiştirmiş harika.ama kaç başvuruda kaç değişim olmuş ona da bakmak lazım.çoğu başvuru mahkemeden döner zaten. Ha bir de yakınım mahkemeye gitmeden değiştirdiler yanlış anlaşılma olmasın.. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Ha bir de yakınım mahkemeye gitmeden değiştirdiler yanlış anlaşılma olmasın.. yok,olmadı.daha fazla cevap=polemik Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın. Davada mahkeme bilirkişi isteyecek ve durum tespiti yapılacaktır. Muhtememelen bir meslektaşım arızanın aynen servisin belirtiği şekilde olduğunu belirten bir rapor yazacak ve "motor değişiminin uygun olduğu" kanaatine varacaktır. ancak burada sizin uğradığınız kayıplar ve diğer başka etkenler dikkate alınırsa belki bir ihtimal "araç değişimi" kararı verilebilir. İnşallah gönlünüze göre olur... Yorum bağlantısı
Özer Özcan 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Öncelikle büyük geçmiş olsun. Bence en doğrusunu yapmışsınız. Bu ülke, tüketiciler daha önce haklarını aramadığı için bu hale geldi. Bu öyle küçük bir arıza değilki. Olabilecek bir kaza sakat kalmanıza hatta hayatınıza malolabilirdi. Burada Otosan'ı bağlayan bir durum da yok bana göre. Sonuçta üretici firmadan talep edecek aracı. Dünya çapında, koskoca Ford markası bu. Reklam için tonlarca para harcıyorlar. Medyaya da aksettirin durumu. Malum ülkemizde hadiseler medyaya düştümü yeryerinden oynayabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 benim F2,5 focus daha 18500 km'de, yakın zamanda vites halatı ve vites kol yuvasını garantiden değiştirdiler. şimdi aracı satmak istesem eminim ki tramer kayıtlarında görülecek ve basit bir parça değişimi yüzünden dahi alıcılar tarafından sanki şanzıman komple değişmiş gibi bahane edilip fiyat düşürülmek istenecektir. Tramer'de sadece kaskolu aracın hasar işlemleri gözüküyor. Muayene vs hariç. Garantiden değişen parçalar orada gözükmez abi. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Peki 4 olsun. Yahu 140km de motor yemiş araba. Hakkım değil mi o kadar? Para da istemiyorum, sadece hizmet istiyorum Aslında düşündüm de, Arabamın olmadığı dönemde de ücretsiz kiralık araç Sana sıfır araç versinler onlar için daha ekonomik olur 2 Yorum bağlantısı
İsmail Yanık 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Geçmiş olsun. Umarım arızayı anlatan raporu yetkili bayi/servisten almışınızdır. Bu raporu mahkemeye delil olarak sunmanız gerekir. Bayi çeşitli bahaneler uydurup mahkemeyi yanıltmaya çalışırsa işin içine bilirkişi girer. Bilirkişi kusurun kullanıcı kaynaklı olmayan arıza olduğunu rapor ettiği anda zaten mahkeme sizin lehinize sonuçlanacaktır. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Bu arada merak etitğim için soruyorum FORD yada başka bir firma istese tüketici zarar görmesin diye yeni takacağı motora eski çıkan motor ile aynı şase numarası vuramaz mı ? Yani araç motoru hiç değişmemiş gibi kabul edilemez mi ? Yorum bağlantısı
Misafir 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 (düzenlendi) Bu arada merak etitğim için soruyorum FORD yada başka bir firma istese tüketici zarar görmesin diye yeni takacağı motora eski çıkan motor ile aynı şase numarası vuramaz mı ? Yani araç motoru hiç değişmemiş gibi kabul edilemez mi ? İmkansız. Adamlar motor no. larına ne bilgiler kodluyorlar. 18 Aralık 2012 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 İmkansız. Adamlar motor no. larına ne bilgiler kodluyorlar. İyide yapan onlar değil mi Yorum bağlantısı
Misafir 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 İyide yapan onlar değil mi Aklında ne var bilmiyorum ama. Aynı numarayı vermek, bir motor eksik üretilmiş demek, hatalı üretilmiş bir motoru yok saymak demek, o hatayı yapan ustayı, ustabaşını, üretim müdürünü, fabrika müdürünü vs vs vs. hatayı yapmamış saymak demek. En önemlisi bunları gizlemek demek. (Buraya kadar dürüst üretici gözüyle bakıyorum.) Burada ise gümrük vergisi ne oldu demek, hatalı motorun yapılıp başka bir araca takılmaması demek. vs. vs vs. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Trameri tam olarak bilememde adamı olan servis kayıtlarındaki her şeyi görüyor Sani. plakanı ver bakim Hah, servis kaydı demek istemişsindir belki. Naylonlarla alakan mı var yoksa Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Bu arada merak etitğim için soruyorum FORD yada başka bir firma istese tüketici zarar görmesin diye yeni takacağı motora eski çıkan motor ile aynı şase numarası vuramaz mı ? Yani araç motoru hiç değişmemiş gibi kabul edilemez mi ? eskiden, Otosanın , Eskişehir İnönü motor fabrikası sebebi ile, ithal ettiği motora bilr aynı numarayı vurma yetkisi vardı ki nomeratörü elime geçirmişliğim bile var sonra kendi istekleri ile bunu iade ettiler. 1 Yorum bağlantısı
Edip Aydın 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 ayşenur hanım geçmiş olsun başınıza gelen kabul edilebilir bir durum değil. Değişim istemekle iyi yapmışsınız. benim araçta aynı şekilde beni illallah ettiren arızalarından dolayı mahkemelik. sanki ben aracı binmek için almadım araç beni kendini servise taşıttırmak üzere şöför olarak aldı. Mekanik problemlerin yanında en son kaportada oluşan çatlakları görünce birde pişkin pişkin arabamı boyamaya kalktılar. tecrübeyle sabit olarak aracın servis kayıtlarını gören hiçkimse kazası olmamasına rağmen aracımı almadı. Fordun müşteri hizmetleri departman müdürü arkadaş sanki firmanın hukuk müşaviri gibi. mahkemeye verdikten sonra beni aradı.bana da bir sürü masal anlattı, neymiş efendim aracın yenisi yokmuş aracım eski kasa kalmış, neymiş 2 sene sürermiş dava falan filan. resmen kaderinize razı olmanızı bekliyorlar. karşınızda kurumsal bir firma aramayın, bulamazsınız. Buradaki sıkıntı aracı yurtdışından garantisiz almaları. siz mahkemeyi kazanınca o araç ellerinde kalacak, ispanya ya dönüp bu aracı geri alın diyemeyecekler. O nedenle olayı zorluyorlar. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts