İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 - Termostat Değişti Ama...


Kaan Volkan Dagdelen

Recommended Posts

Serkan Danış

Sağolun Yavuz bey, aynı temennilerle iyi dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tayfun Kalcı

Sağolun Yavuz bey, aynı temennilerle iyi dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim.

bende de aynı sorun var bende bu yağ soğutucu termostatı değiştireyim. bu kış ısınırız inşallah böylece kartondan da kurtuluruz 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özgür Koç

Merhabalar,

 

2005 Model bir benzinli + BRC LPG'li GHIA X otomatik alarak Ford dünyasına katıldım. Ankara'da oturuyorum. Aracımda bazı sıkıntılar vardı. Neyse bir çoğunu çözümledim. (şarj dinamosu -ışıkların pır pır etmesi, hortumların hava alması ambaleli çalışma vs.)

 

Son olarak thermostat arızası nedeniyle termostatı değiştirdim. Değişimi Şaşmaz oto sanayisinde yaptırdım. Parçamım orjinal olduğunu bilerek aldım. (210 TL) Ancak değişimden sonra GAUGE Menüsünden sıcaklığı izlemeye başladım. Araç 107 C derece olduğunda fan çalışmaya başlıyor.

 

- 107 C derece sıcaklık fan / thermostat açma için normal sınır içindemi bulunuyor?

- 107 derece GAUGE menüsünden izlenirken, konsoldaki analog gösterge tam 60 - 120 C derece arasında duruyor.

- IDS ile bakıldığında daha önceki thermostat control devresi arızası ortadan kalkmış durumdadır.

- Termostat değişiminden sonra soğutma kabının tamamını ustanın teklifiyle OPET Turuncu-Kırmızı renkli antifiriz ile doldurduk.

 

Şimdi size sormak istediğim: Yukarıdaki koşullar altında 107 C derecede fan açması normal midir? 102 derecede açması gerekmiyor mu?

 

Yardımcı olursanız sevinirim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Murat ERDEMİR

Arkadaşlar merhaba bu izin dönüşünde yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum. Aracım 2006 Otomatik dizel mondeo tatilde araç 2 kez hararet yaptı ancak araç normal giderken değil klima açıkken ve yokuş yukarı giderken hararet yükseldi sebebini baya araştırdık ve Devir daim termostat radyatör hepsine bakıldı ve sonuçta aracın klima radyatörü tozdan hava girişini engellediği anlaşıldı sonuçta iyi bir yıkama sonucunda hararet olayı son buldu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Merhabalar,

 

2005 Model bir benzinli + BRC LPG'li GHIA X otomatik alarak Ford dünyasına katıldım. Ankara'da oturuyorum. Aracımda bazı sıkıntılar vardı. Neyse bir çoğunu çözümledim. (şarj dinamosu -ışıkların pır pır etmesi, hortumların hava alması ambaleli çalışma vs.)

 

Son olarak thermostat arızası nedeniyle termostatı değiştirdim. Değişimi Şaşmaz oto sanayisinde yaptırdım. Parçamım orjinal olduğunu bilerek aldım. (210 TL) Ancak değişimden sonra GAUGE Menüsünden sıcaklığı izlemeye başladım. Araç 107 C derece olduğunda fan çalışmaya başlıyor.

 

- 107 C derece sıcaklık fan / thermostat açma için normal sınır içindemi bulunuyor?

- 107 derece GAUGE menüsünden izlenirken, konsoldaki analog gösterge tam 60 - 120 C derece arasında duruyor.

- IDS ile bakıldığında daha önceki thermostat control devresi arızası ortadan kalkmış durumdadır.

- Termostat değişiminden sonra soğutma kabının tamamını ustanın teklifiyle OPET Turuncu-Kırmızı renkli antifiriz ile doldurduk.

 

Şimdi size sormak istediğim: Yukarıdaki koşullar altında 107 C derecede fan açması normal midir? 102 derecede açması gerekmiyor mu?

 

Yardımcı olursanız sevinirim.

Saygılarımla.

Mondeo 107 derecede fan  açıyor. Sorun yok.  Opellerde iki kademe var 1. kademe 90 ikinci kademe 102.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Özgür Koç

Bilgi için çok teşekkür.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Hüseyin Akgün

İyi günler arkadaşlar.2007 mk3 tdci ov aracımın bu kış ısıtmama sorunu olunca bende herkes gibi ustanın yolunu tuttum.Su sıcaklığı 1saat şehir içi 15 km dur kalk düşük hızda kullanmama rağmen 75-80 deceyi aşmıyor kaloriferi açınca iyiden aşağı düşüyordu.Termostat değişimi için ustaya gittik ve ford servisden tedarik edilen termostat parça ile değiştirildi.Komple termostat değildi sanırım antifiriz +termostat+işçilik 150 tl gibi fiyat çıkardılar.İlk bir hafta eskiye göre daha iyi ısınma sağladı ancak kalorifer devreye girince ısıtma yine yetersiz kalıyor ve geç ısınma yine var.Ustama tekrar gittim.Mondeolar böyle şöyle geç ısınır,sen kafana takma garantisi biziz  abi dedikten sonra tırmalamanın boş olduğuna kanaat ettim.

  Ustayla anlaşamadığım husus araç motor sıcaklığı 60-65 derece iken termostatdan sonra radyatöre giden hortum sıcak radyatör de sıcak el yakmıyor ama hortumun sıcak olması normal mi radyatörün ılık olması normalmi? Motor soğutma suyunu radyatörün alttan girdirip hotuma kadar getirdi hortum ondan sıcak dedi .Aklıma yatmadı fizik kurallarına karşı tasarım herhalde motor mühendisleri yapmaz.Yeni olmasına rağmen termostatın kaçak yaptığı kanaatindeyim.Yağ termostatını değitireyim diyorum ama termostatı da değiştirmezsem sorun devam eder mi kafama takılıyor.

Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2

mrb hüseyin bey termostattan sonraki hortumun ve radyatörün sıcak olması normal çünki termostattın üzerinde suyun havasını almak için 2mm çapında ufak bir delik vardır oradan azda olsa su geçiyor ve radyatör ısınıyor.sizin sorununuzda yag sogutucu termostattır orjinalı alınacak ve sorun bitecektir.kesinlikle orjinal olucak fiyatı 120 tl civarıdır

Yorum bağlantısı
Hüseyin Akgün

Teşekkür ederim Yavuz bey.Termostat üzerinde delik olduğunu öğrendik hortumda ki ısınma  çok makul ve mantlıklı geldi.Yağ termostatını değiştiriyorum hafta sonu.

Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2

hüseyin bey parçayı almadan bende yag sogutucu termostata bir bakın çabuk sökülen bişeydir zaten devirdaimin üzerindedir çok usta bilmiyor sökün ve hava üfleyin hava geçiyorsa bozuktur. ayrıca çogu parçacıda yoktur aracınızın rusatına göre şase numarasından bakıp getirttirin.transitlerin var aynısı orjinal diye satıyorlar dikkatli olun

Yorum bağlantısı
Hüseyin Akgün

Uyarı için teşekkürler,ustaya söyledi 60 tl fiyat almış orjinal diye ısrar ediyor ben görmedim henüz transit yağ termostat fiyatı 60-70 tl dolayında gördüğüm kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

Bendede var ayni sorun termostati alirken ozelliklle kislik termos diye istemeniz gerekiyor devirdaimdeki sorunu termos dedik deistirdik eskisinide atinca devirdaim deyisti yeni termos erken aciyor isinma problemi devam sordum sikinti olmaz dediler bakalim bekliyoruz yazi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bendede var ayni sorun termostati alirken ozelliklle kislik termos diye istemeniz gerekiyor devirdaimdeki sorunu termos dedik deistirdik eskisinide atinca devirdaim deyisti yeni termos erken aciyor isinma problemi devam sordum sikinti olmaz dediler bakalim bekliyoruz yazi

 

Enjeksiyonlu araçlarda yazlık kışlık diye termostat ayrımı yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

İyi günler arkadaşlar.2007 mk3 tdci ov aracımın bu kış ısıtmama sorunu olunca bende herkes gibi ustanın yolunu tuttum.Su sıcaklığı 1saat şehir içi 15 km dur kalk düşük hızda kullanmama rağmen 75-80 deceyi aşmıyor kaloriferi açınca iyiden aşağı düşüyordu.Termostat değişimi için ustaya gittik ve ford servisden tedarik edilen termostat parça ile değiştirildi.Komple termostat değildi sanırım antifiriz +termostat+işçilik 150 tl gibi fiyat çıkardılar.İlk bir hafta eskiye göre daha iyi ısınma sağladı ancak kalorifer devreye girince ısıtma yine yetersiz kalıyor ve geç ısınma yine var.Ustama tekrar gittim.Mondeolar böyle şöyle geç ısınır,sen kafana takma garantisi biziz  abi dedikten sonra tırmalamanın boş olduğuna kanaat ettim.

  Ustayla anlaşamadığım husus araç motor sıcaklığı 60-65 derece iken termostatdan sonra radyatöre giden hortum sıcak radyatör de sıcak el yakmıyor ama hortumun sıcak olması normal mi radyatörün ılık olması normalmi? Motor soğutma suyunu radyatörün alttan girdirip hotuma kadar getirdi hortum ondan sıcak dedi .Aklıma yatmadı fizik kurallarına karşı tasarım herhalde motor mühendisleri yapmaz.Yeni olmasına rağmen termostatın kaçak yaptığı kanaatindeyim.Yağ termostatını değitireyim diyorum ama termostatı da değiştirmezsem sorun devam eder mi kafama takılıyor.

 

merhaba.zaten olması gereken o.

motorda ısınan su belli bir sıcaklığa geldiğinde termostat açılır,sıcak su radyatöre gider,radyatördeki soğumuş su motora.o hortumun sıcak olması normal ve mecburi.

Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2
(düzenlendi)

Uyarı için teşekkürler,ustaya söyledi 60 tl fiyat almış orjinal diye ısrar ediyor ben görmedim henüz transit yağ termostat fiyatı 60-70 tl dolayında gördüğüm kadarıyla.

evet orjinal transitlerininki ben aldım taktım olmadı çünki yerli üretim. ruhsata göre alcaksınız ital alman olucak. 

merhaba.zaten olması gereken o.

motorda ısınan su belli bir sıcaklığa geldiğinde termostat açılır,sıcak su radyatöre gider,radyatördeki soğumuş su motora.o hortumun sıcak olması normal ve mecburi.

önder bey eksik okumuşunuz daha motor sıcaklıgı 60 derecelerdeyken hortum sıcak diyorki termostat 88 dereceliktir.

tarihinde Yavuz Kara2 tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Arkadaşlar termostadta biraz fazla para verip direk orjinal hatta serviste değiştirin.

3 sefer değiştirdim. 3. Yan sanayi içinde ithal olan ve pahalı olandı ve istanbuldan dönerken Düzce'de yolda kaldım motor yiyordum. Termostad kapalı kalmış. 4. Değiştirdim. Orjinal bulamadık yine yan sanayi taktırdım. Verdiğim para servisteki orjinal fiyatına denk geldi.

Kesinlikle tavsiyem orjinal otosan veya servis. Fiyat 3-4 katı da olsa. Tecrübeyle sabit.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

evet orjinal transitlerininki ben aldım taktım olmadı çünki yerli üretim. ruhsata göre alcaksınız ital alman olucak. 

önder bey eksik okumuşunuz daha motor sıcaklıgı 60 derecelerdeyken hortum sıcak diyorki termostat 88 dereceliktir.

 

Haklısınız,o kısma dikkat etmemişim.düzelttiğiniz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Yusuf İlhan

Merhaba,

 

Yazın aldığım Mondeo 2.0 LPG'li araçta şu ana kadar hararetin 90 °C'dan aşağı düşmesi gibi bir sorun yaşamamıştım. Normal koşullarda, forumda da çok defa yazıldığı üzere, hararetin 90'a sabitlenmesi ve pek oynamaması beklenir. 

 

Ancak iki gün önce uzun yolda, hava -7 °C civarında iken, bilhassa yüksek hızlarda hararet ibresinin 70-80 °C'a kadar düştüğünü müşahede ettim. Dış sıcaklık  -4 °C ve daha yüksek ise sorun yok, ibre pek oynamıyor ama daha düşük dış ortam sıcaklığında ve motor pek zorlanmazken 10  °C kadar aşağı düşebiliyor normal değer olan 90 °C'dan. 

 

Ben bu durumun havanın çok soğuk olmasından mütevellit, yüksek hızdaki hava akımının bile motoru ısı taşınımı yoluyla soğuttuğu şeklinde yorumladım. Zira şehir içinde ve -4 °C'dan yüksek sıcaklıklarda sorun yok. ANcak takip etmek lazım tabi eğer daha fazla düşüyorsa bir sorunun işareti olacak sanırım. 

Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

Enjeksiyonlu araçlarda yazlık kışlık diye termostat ayrımı yoktur.

Sani benim kinde var hatta servis çalışanı bır arkadaşımdan teyitlidir
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani benim kinde var hatta servis çalışanı bır arkadaşımdan teyitlidir

Imkansiz. Yanlis bilgi verilmis Size.

Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

Imkansiz. Yanlis bilgi verilmis Size.

tamam senin dediğin gibi yanlış oldugunu farz edersek su an çalışma ısısı ortalara hiç çıktıgını görmedim önceki termostada araç ısınınca sürekli ortada duruyordu bu nasıl oluyo o zaman? :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...